Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269609 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #270 Dátum: 2009.11.25 14:41:57 »
Urak, valaki magyarázza el nekem lassan, tagoltan, mi az oka annak, hogy 1.8-as ECU-t nem lehet belehekkelni a kocsiba.  :surrender: A csatlakozó más fizikai formája és mérete rémlik, de azon átalakítóval vagy a lábkiosztások ismeretében valami házi barkáccsal biztosan lehetne segíteni.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #271 Dátum: 2009.11.25 15:20:49 »
Mindent bele lehet tenni mindenbe.1.8-as corolla ecu itthon nincsen az mr2-nek meg sztem pár dolog máshol van aminek működnie kellene a kocsiban.Tehát a funkciók mások a celica 1.8 ecuján szintén a funkciók mások.Nem tudom pontosan mire gondolsz,de fizikailag lehetséges,csak mi értelme van? :surrender:

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #272 Dátum: 2009.11.25 15:26:57 »
Ha csinálsz egy 1.8-as motort az 1.4-esből, nem lenne egyszerűbb mondjuk egy CoV 1.8 ECU-jével hajtani? Lehet, hogy nem kellene a piggyback ECU-kkel próbálkozni.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #273 Dátum: 2009.11.25 15:32:32 »
dehogynem,de mondjuk az mr2-s 1.8-as ecujában kevésszer találsz olyat hogy hátsó ablakemelés,hátsó ablakfűtés,törlés és sztem az 1.8-as celicáéban sem ugyanaz minden.Egyébként akkor az én ecum ami tuningolt is jó lehetne,mert az is 1.8-as,de abban meg ugye van lift meg ilyenek...

Szóval értem mit mondasz,de fene tudja mi van a bizonyos ecukban.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #274 Dátum: 2009.11.25 15:34:42 »
De Satriani 1,8 Versot írt...
Gabe 254.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #275 Dátum: 2009.11.25 15:39:13 »
fogalmam sem volt hogy a cov azt jelenti,valahogy így még nem olvastam:-))

Sorry.Nemtom,az lehet hogy működhetne...

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #276 Dátum: 2009.11.25 17:15:34 »
Udv. Olvasgattam ezt a topikot egy masik forumbol ide mutato link miatt es hat volt 1-2 dolog, amit en kovetkezokeppen latok.
Ideznem az ott leirtakat:

"Amugy lehet venni a 1.4 es 1.8 kozotti injektort (180 vs 260) is es akkor az nem dusit tul, hogy kiszaladva a korrekcios zonabol a check engine lampa udvozoljon, meg nem is szegenyedik el a gyari 1.4-s ECU-val, hogy becsorogjon. SZVSZ 4db 210-220-s injektor mar jo is lenne, az meg nem tul nagy, nem jaratodik csucsra fordulaton sem, de nem is dusit annyira, hogy check engine legyen belole. Az 1.6-s ECU meg azert nem dob hibajelet, mert az eleve tovabb tartja nyitva 180-s injektorokat, mint az 1.4-s teszi, ezert neki kisebb % korrekcio kell, igy nem megy ki a zonabol, igy nincs hibajel sem. A 10.6-s AFR meg annyira dus kell legyen, hogy feketen fustol vele a kipufogo, mint egy dizel, es joggal esik a nyomatek is. A legjobb teljesitmeny szivo motornal 12.5:1 AFR-nel van, ez 0.85-s lambda erteknek felel meg -turbonal inkabb 12:1, ami 0.8-t ér-, ennel dusabb is mar gyengul, mert lassul az eges a keves oxigen miatt, ennel szegenyebbel meg be-becsorog es ugyan gyorsul a folyamat, de elobb-utobb ateg vmi a megnovekedett homersekletek miatt, ami meg a sok oxigen miatt van."

Chip-l ez sosem lesz "jo", a tanulekony ECU jo dolog, de az irhato az meg mégjobbabb :devil:
Minden buzeralt auto annyira megy jol, mint amilyen jo a chip-be vagy az ECU-ba beleirt program :yes:
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #277 Dátum: 2009.11.25 17:19:13 »
Mindent bele lehet tenni mindenbe.1.8-as corolla ecu itthon nincsen az mr2-nek meg sztem pár dolog máshol van aminek működnie kellene a kocsiban.Tehát a funkciók mások a celica 1.8 ecuján szintén a funkciók mások.Nem tudom pontosan mire gondolsz,de fizikailag lehetséges,csak mi értelme van? :surrender:

Az, hogy itthon nincsen ilyen ECU, mennyire gatol abban, hogy vegyel egyet pl az Ebay-n? ::)
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #278 Dátum: 2009.11.25 17:24:12 »
 :clap:

A többieknek mondom: házé egy erősen nem-gyári Punto GT-ből osztja az észt, én hívtam meg ide, szerintem lennének használható ötletei. Fogadjátok szeretettel.  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #279 Dátum: 2009.11.25 17:24:43 »
Nam baj az, az infó, az infó, akinek nem tetszik, majd nem olvassa.  :D

Üdv, házé!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #280 Dátum: 2009.11.25 19:17:14 »
Főleg ha igaza is van ;)

Nem egy szürke puntóról beszélünk amúgy?:-))

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #281 Dátum: 2009.11.25 19:53:12 »
Egyebkent a 14.7-s AFR az csak uzemmeleg motornal alapjaraton vagy konstans sebesseggel haladva lesz annyi, de ennel hidegebben ezt dusitani kell, gyorsitaskor is szinten dusitani kell -karbis motoroknal erre van kulon fuvoka is-, ezert az AFR maris nem lesz annyi, de motorfekben meg semmi benzin nem kell.

A 10.6:1 AFR-nel az olaj is felbenzinezodik, a benzin le is mossa olajat a hengerfalrol, na meg gatyad is otthagyod a kuton tankolaskor. Raadasul semmivel sem megy jobban erte, mint pl ~15:1-s AFR-nel tenne, mert csak fulldoklik, ugyhogy csak feleslegesen zabal es fustol, es az elegetlen benzin is csak kivegzi a katalizatort elobb-utobb. A tus szegeny AFR-nel is berangat egyebkent
Nekem volt ennel is dusabb AFR, igaz csak par km-g, amig notebook-ert hazamentunk a muhelybol. Addig hat ooo... 9.4:1-nel nem tud dusabbat jeleni a WBO2 de szinte vegig annyin allt, es kis gazra is mar dadogott, a lampanal megallva leallt, kruzolva a forgalomban lattam fustot este tukorbol... meg olyan benzinszagu volt, hogy aaaaa.
Na hat meg 100-s benzin literje khm...
A tul sok oxigent ugy kell elkepzelni, mint a mikor fujkalod a parazsat es az a sok oxigen miatt felizzik, ennek foleg feltoltesnel van szerepe. Na ez a felizzas az, ami nem jo, elolvad tole a dugattyu vagy ateg a hengerfejtomites, utobbi valszeg elobb adja fel. De ha becsorog a szegeny keverektol az sem jo, foleg terhelesen nem az -alapjaraton sok ceg jatszik azzal hogy allsz a lampanal terheles nelkul, akkor 15.5-16:1 vagy annal is szegenyebb AFR van-, de akkor terhelsen elofordulhat olyan, hogy nem eg at a tomites, meg nem olvad el a dugattyu, csak a dugattyu gyurunel gatak osszeszakadnak a csorgestol. Mondjuk ezek a dolgok inkabb feltotesnel jonnek ki, ott ha vmi nem 100, akkor egybol bunti van. Elrettenteskeppen ket kep:
http://i181.photobucket.com/albums/x286/samsonite0088/DSCF9314.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x286/samsonite0088/DSCF9315.jpg
Itt 1.8bar volt a toltes, csak benzin nem volt hozza adva eleg, mert gyari ECU+chip vitte, de eleve 1.5bar felett nem is latja ez az ECU, mi van, de hat... a benzint az egesterbe kerulo levegomennyiseghez kell adagolni, ezert van legtomegmero, MAP szenzor a szivosor nyomasra, levegohomerseklet mero, vizhofok jelado, az iskolaban meg tanultuk az egyetemes gaztorvenyt (pV=nRT)...
Jol beallitva viszont no para

Udv. Olvasgattam ezt a topikot egy masik forumbol ide mutato link miatt es hat volt 1-2 dolog, amit en kovetkezokeppen latok.
Ideznem az ott leirtakat:

"Amugy lehet venni a 1.4 es 1.8 kozotti injektort (180 vs 260) is es akkor az nem dusit tul, hogy kiszaladva a korrekcios zonabol a check engine lampa udvozoljon, meg nem is szegenyedik el a gyari 1.4-s ECU-val, hogy becsorogjon. SZVSZ 4db 210-220-s injektor mar jo is lenne, az meg nem tul nagy, nem jaratodik csucsra fordulaton sem, de nem is dusit annyira, hogy check engine legyen belole. Az 1.6-s ECU meg azert nem dob hibajelet, mert az eleve tovabb tartja nyitva 180-s injektorokat, mint az 1.4-s teszi, ezert neki kisebb % korrekcio kell, igy nem megy ki a zonabol, igy nincs hibajel sem. A 10.6-s AFR meg annyira dus kell legyen, hogy feketen fustol vele a kipufogo, mint egy dizel, es joggal esik a nyomatek is. A legjobb teljesitmeny szivo motornal 12.5:1 AFR-nel van, ez 0.85-s lambda erteknek felel meg -turbonal inkabb 12:1, ami 0.8-t ér-, ennel dusabb is mar gyengul, mert lassul az eges a keves oxigen miatt, ennel szegenyebbel meg be-becsorog es ugyan gyorsul a folyamat, de elobb-utobb ateg vmi a megnovekedett homersekletek miatt, ami meg a sok oxigen miatt van."

Chip-l ez sosem lesz "jo", a tanulekony ECU jo dolog, de az irhato az meg mégjobbabb :devil:
Minden buzeralt auto annyira megy jol, mint amilyen jo a chip-be vagy az ECU-ba beleirt program :yes:
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #282 Dátum: 2009.11.25 19:56:06 »
Főleg ha igaza is van ;)

Nem egy szürke puntóról beszélünk amúgy?:-))

Hat ha nezed az avatarban azt a kis kepet, akkor azon pont egy kalyhaezust egyseg figyel...  :sorcerer:
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #283 Dátum: 2009.11.25 21:32:54 »
Szia házé,

Talan egyszer remlik amikor balra felkanyarodtal a Daubnernel Budan es levillogott egy szurke Toyotas, aki megkerdezte, hol csinaltad a turbositast? Amire azt mondtad, hogy gyari tuning kit. (akkor nekem meg szivo volt a gep).

Na az en voltam. Kicsi a vilag. :-)

Amiket leirtal az igy is van, kiveve a hengerfej tomites nalunk fem alapu, nagyon jol birja, a motor legstrapabirobb resze. Nekem is volt mar tartosan padlogaznal 9.4:1 AFR (biztonsagi okokbol), de a Toyota ECU + Emanage gond nelkul lekezeli, sohasem fulladt es nem allt le, viszont nem ment. En ugy emlekszem a te motorod gyarilag turbos, vagy nagyon kis modositassal volt gyarilag turbos kivitel is, igaz? Mert nalunk szeria motorbelsovel (xZZ-FE szeria) max 0.8 bar realis es mar az is necces.

Ja meg valami, ezeknel es az egyel ezelotti szerianal is a gyarilag turbos motoroknal padlogaznal 10.5-10.8:1 az AFR. A te geped volt a Totalcarban is nem? Vagy az Auto-Motorban volt? Inkabb az utobbi talan.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.25 21:50:37 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #284 Dátum: 2009.11.25 22:40:25 »
Szerintem az nem en voltam, mert assetom az hol van. Ez gyarilag turbos es barki vehet ilyen autot ma mar fruttiert. Satriani occsenek is volt egy szethullajtott darab 5-6 eve, de az enyem kopp-kopp nem ilyen.
Nekem is volt full fem tobbretegu hengerfejtomitesem, aztan amikor kiütöttük röhejes 0.5bar korul -illetve szerintem az meg annak az eredemenye a, hogy a gyari buta ECU-val amikor rendszeresen becsorgott az kezdte meg, es kesobb kigyengulve szakadt at 2.-3. hengerek kozott buzeralaskor-, csak egy 5800Ft-ba kerulo "sima" Victor Reinz egyseg kerult bele, de ennek is fem az alapja. Masnap este a Szeremi uton 2bar-l nyomassal mindjart be is jarattuk -ennek is volt egy tortenete*-, de birta, benzin volt hozza adva eleg, injector duty cycle 52% volt csak,a gyujtas meg direkt el volt butitva szerencsere, szoval annyira nem ment az auto, mint 2bar-n kene, es igy baja nem lett tole.
*:A wastegate-t szabalyzo vakuumcso hozzaert a turbohoz vagy a kollektorhoz, es kiegette a forro ontveny es ezert szabalyzas nelkul futott a turbo. Megalltunk visszanezni a log-t, na jo addig en lejjebb veszem a nyomast, kinyitom a kazanfedelet, kiszallok es vmi fust jon fel ket oldalt...  :oops: ***e, miez?... felnyitom es vakuumcso vege pont akkor hagyta abba a fustolest. Jaaa, csak ez... akkor ezert volt ekkora a nyomas is. Tapetavago sniccer, nyissz, mashol elvezettuk, kesz, mehetunk is tovabb. :devil2:
Neztuk is, hogy 60% TPS-nel is mar kiakad a muszerfali gyari nyomasmeroora, ami 1.6bar-g van skalazva, 1.4bar-tol van a piros sav rajta es a 1.6bar utan van a mutato 2-3 mutatovastagsaggal, a notebook meg mutatta, hogy 300-306kPa a szivosor aktualis nyomasa -ebbol az elso 100kPa, a vakuum-, mi meg csak neztunk hatdemé annyi az b+, miert nem all meg 1.3bar-nal? Azert jo, hogy anno a 400kPa-s MAP szenzor kerult bele, meg bent voltak a 650cc/min-s injektorok is, kulonben lehet erosen lekonyult volna szam szele egy massziv kek fustcsovara

Szerintem a 10.5-10.8:1 AFR az nagyon dus, nekem 2bar-nal is 11.7-12:1 kozott volt es semmi baja nem lett tole.
Punto GT-nel sincs se csiribiri hajtokar meg dugattyu, tok sima szeria ontott aluminium, mint a szivoke is, a hajtokar meg tokugyanaz, es gyarilag igy megy 1.3bar-n overboost uzemmodban 3000-4500rpm kozott

Tudtommal nem volt ez az auto sehol, legalabbis az utobbi 5 eveben, amiota nalam rojja a km-ket... link van arrol vhol?

Szia házé,

Talan egyszer remlik amikor balra felkanyarodtal a Daubnernel Budan es levillogott egy szurke Toyotas, aki megkerdezte, hol csinaltad a turbositast? Amire azt mondtad, hogy gyari tuning kit. (akkor nekem meg szivo volt a gep).

Na az en voltam. Kicsi a vilag. :-)

Amiket leirtal az igy is van, kiveve a hengerfej tomites nalunk fem alapu, nagyon jol birja, a motor legstrapabirobb resze. Nekem is volt mar tartosan padlogaznal 9.4:1 AFR (biztonsagi okokbol), de a Toyota ECU + Emanage gond nelkul lekezeli, sohasem fulladt es nem allt le, viszont nem ment. En ugy emlekszem a te motorod gyarilag turbos, vagy nagyon kis modositassal volt gyarilag turbos kivitel is, igaz? Mert nalunk szeria motorbelsovel (xZZ-FE szeria) max 0.8 bar realis es mar az is necces.

Ja meg valami, ezeknel es az egyel ezelotti szerianal is a gyarilag turbos motoroknal padlogaznal 10.5-10.8:1 az AFR. A te geped volt a Totalcarban is nem? Vagy az Auto-Motorban volt? Inkabb az utobbi talan.
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system