Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272382 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #255 Dátum: 2009.11.21 19:24:38 »
Oloko !

Örülök, h minden zsííííííííííííííír és tetszik a gép.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #256 Dátum: 2009.11.21 19:53:09 »

Engem is ez érdekelne. Tutinet erőfeszítéseit nagyra értékelem, de mikor megláttam a fékpados nyomatékgörbét, finoman szólva elkettyentem, nekem nem kell olyan szívó benzines, amit értelmetlen 6000 köré elforgatni, mert 4000 körül leadja a max. teljesítményét... Ha az 1.4-es befecskendezők bírnák a terhelést, és adnának elég benzint magas fordulaton is, újragondolnám az átalakítást.

Szerinted egy 1.8-as motorba melyik injector kell ? Az 1.4-esé vagy az 1.8-asé ?
Pont az a jó, hogy nem kell agyonforgatni a jó teljesítményhez, de ha a programozás is meglesz akkor 6400-ig nőni kell majd a teljesítménynek. Most azértcsökken, mert bedúsúl a keverék open loop-ban. De closed loopban meg ideális ami pont jó nekünk. Nagyobb lenne a gond ha már closed loopban is dús lenne. Miozsónál is ezt volt a gond eleinte, hogy turbó már 2500-től elkezdett tölteni és closedd loopban rádusúlt a keveréke. Ezért kellett az Emanage mellé neki még egy 3. computer is.
Igaz egy Emanage Ultimate már mindent kivált a gyári ECU-n kívül. (mivel még ez se standalone ECU)

De az átépített motorhoz elég az Emanage Blue is az Ultimate persze sokkal többet tud , viszont bonyolultabb beszerelni meg jóval drágább is.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.21 19:58:37 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #257 Dátum: 2009.11.21 20:10:00 »
Nekem elszegenyedett a keverekem 2500 felett reszterhelesen, ezert nem tudtam autopalyazni. Padlogaznal vagy nagy terhelesen viszont mindent be tudtunk allitani tokeletesen az Emanage Blue-val a harmadik motorvezerlo elott is.

Viszont itt szivomotorrol beszelunk. Itt nem fog elszegenyedni a keverek 2500-nal.

Ket lehetseges setup van:
1. 1.8 moci + 1.4/1.6-os injektor, nincs check engine lampa closed loopban, de nem tudjuk padlogazon mennyire vannak terhelve az injektorok, 90-95% felett nem jo, bar a Denso injektorok eleg strapabiroak
2. 1.8 moci + 1.8 injektor 1.4-es ECU-val, check engine closed loopban - mert az 1.8-as injektor tul sok benzint ad es tul sokat kell az 1.4-es ECU-nak korrigalnia, hogy meglegyen a 14.7:1 keverek arany

Mindketto optimalis mukodesehez, foleg eros terhelesnel erosen ajanlott egy piggy back motorvezerlo pl. Emanage Blue, ezzel rogton az injektor kihasznlatsagot is meg lehet mondani es eldol, hogy az 1-es opcio eletkepes-e.

Igyekszem mihamarabb szabadda tenni az en Emanage-met, hogy letisztazodjon a dolog. Viszont - ellentetben az 1.4-1.8 atalakitottakkal - ha nekem nincs bent a Emanage, akkor kb. 100km es kicsinalom a motoromat.

Azt is fontos tisztazni, hogy az 1.4-es (foleg a bowdenes gazpedalos) ECU sokkal tuning baratabb, mint az en elektromos gazpedalos 1.6-os ECU-m. Ez sajna nekem anno extra fejtorest okozott es nem csak nekem.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.21 20:13:25 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #258 Dátum: 2009.11.21 20:13:03 »
:)

JÓ A BAK MENET KÖZBEN IS?

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #259 Dátum: 2009.11.21 20:14:56 »
Hi !

Satriani te sosem fogsz átalakítást csinálni. Így sosem fogsz semmit átgondolni. Te az első között voltál, akik jöttek velem 1 kört. Azóta aki beült, megcsináltatta.
TE CSAK HANG VAGY !!! Erről ez a véleményem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 :clap:

Cimbora, személyeskedéssel nem fogsz ügyfelet szerezni, az biztos. Azért ha úgy alakul, hogy mégis belevágok, remélem, nem köpöd le a pénzem.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.21 20:16:57 írta Satriani »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #260 Dátum: 2009.11.21 20:16:09 »
:)

JÓ A BAK MENET KÖZBEN IS?

No para, nem kell ismet kiszednetek. :-) Atom jo, nem annyira jo erzes - vezetestechnikailag - , mint amilyen a multkori ultra-brutal szeles volt, de ezert cserebe most mar nem razza szet a kocsit a piros lampanal.
Egyszoval: atom jo. Lehet eleg lenne csak 3mm-t levagni belole az extrem tuningosoknak, Szuti? :-)

Ja es veseko ellen abszolut ajanlhato... :-) foleg az eredeti kivitelben.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.21 20:18:53 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #261 Dátum: 2009.11.21 20:22:47 »
Ez nem személyeskedés. A hozzászólás sértő hangvételű része törölve. Palaczk
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.22 15:15:20 írta Palaczk »

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #262 Dátum: 2009.11.21 20:25:55 »
Remek !
Egész éjjel nem aludtunk. :)
De mostmár fogunk tudni. :)
Az a lényeg, hogy jó lett. Szerintem ez a jó méret, ennél nem kell szélesebbre hagyni. De rendelhetsz 1 másikat és azt mm-ként levághatod és megnézzük, mikor a TUTI !! Na? Érdekel? :)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #263 Dátum: 2009.11.21 20:30:01 »
Remek !
Egész éjjel nem aludtunk. :)
De mostmár fogunk tudni. :)
Az a lényeg, hogy jó lett. Szerintem ez a jó méret, ennél nem kell szélesebbre hagyni. De rendelhetsz 1 másikat és azt mm-ként levághatod és megnézzük, mikor a TUTI !! Na? Érdekel? :)

A mai napot nezve szerintem lesz meg mas is aki berakja. Majd szolok. :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #264 Dátum: 2009.11.21 20:30:48 »
:)

oloko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #265 Dátum: 2009.11.21 22:45:38 »
Kösz Én, királyok vagytok!!! Majd kereslek a további terveimmel....
Közben látom parázs vita van a injektorok körül. Igaz én még 4500 felett nem hajtottam, de nem is ez volt a cél az átalakítással. 4500 felett már szerintem nem a széria futómű és fékrendszer kategóriája.  Én azt akartam, hogy egy egy előzésnél ne hulljon ki a hajam mire az autó reagál. És az az átalakítás erre nekem tökéletes megoldást jelent. 1.4-ből nem lesz ts szerintem,  de lehet egy jól autózható gép.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #266 Dátum: 2009.11.22 01:04:45 »
2. 1.8 moci + 1.8 injektor 1.4-es ECU-val, check engine closed loopban - mert az 1.8-as injektor tul sok benzint ad es tul sokat kell az 1.4-es ECU-nak korrigalnia, hogy meglegyen a 14.7:1 keverek arany


Nos, mivel pont 14.7 az AFR így pont le kell xarni a check engine féle hülyeséget. Tudjuk miért van, ezért. Ha meg a gyári 1.4-es injektorok lennének benne akkor nem lenne check engine viszont fönnállna a keverékszegényedés majd a motorcsörgés veszélye, főleg open loopban, padlógáznál.
Döntse el mindenki melyik a jobb.

Én is visszatettem az elején az 1.4-es injektorokat és tényleg nem volt check engine , viszont érezhetően nyomatékszegényebb volt a kocsi és a chiptuningos ***i, aki mellettem  ült még meg is kérdezte, hogy biztosan átépítették-e a motort ... Tehát igazán gyorsan megelőzni valakit majd az 1.8-as injektorokkal tudsz majd.

Oloko: már 2000 km-t mentem vele mióta fel lett "újítva" a motor és időközben a hivatalos 75 ezres márkaszervizes pecsét is bekerült a szervizkönyvbe.  :clap: :clap:
0W-40 Mobil1 ment bele, amit én vittem. Mindamellett a fékjeim, fékbetétek még mindig eredetiek.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #267 Dátum: 2009.11.22 14:54:02 »
Az a lényeg, hogy jó lett. Szerintem ez a jó méret, ennél nem kell szélesebbre hagyni. De rendelhetsz 1 másikat és azt mm-ként levághatod és megnézzük, mikor a TUTI !! Na? Érdekel? :)

Én is gondolkodtam ilyen motortartó gumin, de ha ilyen macera akkor nincs értelme, ráadásul nem jó a méret se.
A gyári bak jól tart , nem akar kiesni a motor, a motor rezgését se érezni.

Stabilizátor szilenteket viszont majd rendelek ha kell még másnak is szóljon mert úgy kedvezőbb a szállítási költség.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #268 Dátum: 2009.11.22 22:27:48 »
De a te autodhoz miert kellene erositett bak? Mit szeretnel elerni vele, foleg hogy egy mondattal kesobb leirod, hogy milyen jo a gyari es miert nem kell masik.

A stab szilenttel mi a cel?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #269 Dátum: 2009.11.23 01:03:18 »
De a te autodhoz miert kellene erositett bak?

Miért ne? CSak neked lehet ?  :D :D
Mondom gondoltam erre mert láttam a http://store.monkeywrenchracing.com/ honlapján Corolla/Matrix-hoz való erősített bakokat de a szakik szerint nem kell amíg jók a gyáriak.

A stab szilenttel mi a cel?

Mintha nem tudnád......
Ugyanaz mint a TS-hez való toronymerevítővel előre és a hátra betett TS stabilizátorral.  :cool2: