Üdv Mindenkinek!
Nekem is elkészült az 1.4 1.8 átalakítás. Gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha érdekel valakit.
Előzmények:
Corolla Sedan elővárosi használatra. 1,5 éve chiptuning ami hozott valami dinamizmust 4. - 5. ben, és elég látványos fogyasztáscsökkenést. min 0,5 literrel igényelt kevesebbet az én stílusomban és ez 6,3 l/100 km. Ettől még az igény meg volt a "gondtalanabb" autózásra. Aztán úgy alakult a munkám, hogy nemcsak igény, hanem kényszer is lett. Heti 1500 km kizárólag autópályán.....
Döntés:
Mivel új autó most nem fér bele, marad a magad uram, illetve keress egy tuti szerelő és ő segít. Tehát telefonon sikerült elérnem a srácokat és megdumáltunk, hogy keresnek nekem megfelelő donort. 2 hónap múlva, jött a hívás, hogy mehetek az átültetésre. Péntek este odaadtam neki a kocsit (nem tudtam ott lenni amikor szétbuktatják) és szombanton este hívtak, hogy jár a motor mehetek érte. Közben péntek éjszaka telefonhívások oda-vissza, hogy mi van az autóval és mit látnak rajta. Ha már szétkapták alaposan át is nézték és folyamatosan jelezték, hogy milyen hiányosságokat találtak. Szombaton nem tudtam érte menni, de megérte várni. Mint a gyerek karácson előtt...
Szóval átvettem és azonnal éreztem, hogy ez az autó nem ugyanaz amit otthagytam. Morgósabb és olyan nyomatékkal ugrik neki az útnak, hogy az első pár száz kilométer alatt egyfolytában vigyorogtam. Pedig az első 1000 km alatt 3 ezer felé nem mehettem. Az nem tudok jobb szót rá "megemberesedett". Nem kell sasolni a forgalmat és lendületből előzni, mint régen. Elég ha eldöntöd hogy előzni fogsz és az autó fordulatszámtól függetlenül (1000-4000) dinamikusan elkezdni tolni az orrát. Biztos, hogy van ennél jobban gyorsuló autó, de nem hiszem, hogy egy 1,4 családi taligából ennél olcsóbban lehet egy dimenzióval-kategóriával jobb autót csinálni. Nekem nagyon bejött. A srácokról annyi, hogy vérprofik és szeretik amit csinálnak. Miután átvettem az autót és örömködtem felette még Ők hívtak fel hogy hogy tetszik a autó. Mi ez ha nem szakmai elkötelezettség??
Azóta túl vagyok az ezres olajcserén és már tolhatom neki, de alapvetően nem változott meg a vezetési stílusom (két gyereküléssel a hátsó ülésen,). A kétkedőknek annyit, hogy az anyósülésen ülő feleségem szóvá tette, hogy miért nem váltok már hármasból feljebb. Hát azért mert 5.-ben vagyok
Tehát még egy nő is észreveszi a változást. Az is biztos, hogy mindig az átalakítókkal fogom szervizeltetni az autót, mert pokolian értik a szakmájukat. (A chiptuningost letoltam, hogy csörög a motor alacsony fordulatszámon amire állított is valamit, mig a srácok felhomályosítottak, hogy az ékszíjat kellene cseréni, amit meg is tettek és lám nincs csörgés) Gyakorlatilag már mentem vele 3 ezer km-t és az én stílusom mellett 6 l a fogyasztás, ami az BC szerint és a hagyományos mérések szerint is igaz. Tehát nem az az állapot, amikor hazudunk magunknak, hogy az autónk keveset fogyaszt, mert azt jó mondani, hanem az amikor 44 liter benzinnel 730 km gurulok. Egy dologgal nem találkoztam az pedig a "Check Engine" lámpa (maradtak a régi injektorok). A kocsi teszi a dolgát, ahogy egy Toyotától elvárható. Remélem ez sokáig így is marad. Lehet, hogy valamit még piszkálni lehetne rajta, mert az emberben mindig ott a kisördög... És talán tudtok segíteni.
Bocs a szófosásért, olvasva a hsz-k itt mindenki jobban keni a témát, mint én, de hátha vannak még rajtam kívül más lámák is, akinek jól jöhet egy outsider véleménye és tapasztalat.