Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272230 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #240 Dátum: 2009.11.16 20:30:20 »
Szereztem egy ilyet. Hamarosan jön hozzá a többi része és akkor majdnem készen vagyunk.

Megpróbálom úgy intézni hogy szombatra Nálad legyen...

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #241 Dátum: 2009.11.16 20:32:34 »
Szereztem egy ilyet. Hamarosan jön hozzá a többi része és akkor majdnem készen vagyunk.

Megpróbálom úgy intézni hogy szombatra Nálad legyen...

Na az sirály lenne.  : :clap:

oloko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #242 Dátum: 2009.11.20 22:06:11 »
Üdv Mindenkinek!

Nekem is elkészült az 1.4 1.8 átalakítás. Gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha érdekel valakit.

Előzmények:
Corolla Sedan elővárosi használatra. 1,5 éve chiptuning ami hozott valami dinamizmust 4. - 5. ben, és elég látványos fogyasztáscsökkenést. min 0,5 literrel igényelt kevesebbet az én stílusomban és ez 6,3 l/100 km. Ettől még az igény meg volt a "gondtalanabb" autózásra. Aztán úgy alakult a munkám, hogy nemcsak igény, hanem kényszer is lett. Heti 1500 km kizárólag autópályán.....

Döntés:
Mivel új autó most nem fér bele, marad a magad uram, illetve keress egy tuti szerelő és ő segít. Tehát telefonon sikerült elérnem a srácokat és megdumáltunk, hogy keresnek nekem megfelelő donort. 2 hónap múlva, jött a hívás, hogy mehetek az átültetésre. Péntek este odaadtam neki a kocsit (nem tudtam ott lenni amikor szétbuktatják) és szombanton este hívtak, hogy jár a motor mehetek érte. Közben péntek éjszaka telefonhívások oda-vissza, hogy mi van az autóval és mit látnak rajta. Ha már szétkapták alaposan át is nézték és folyamatosan jelezték, hogy milyen hiányosságokat találtak. Szombaton nem tudtam érte menni, de megérte várni. Mint a gyerek karácson előtt...

Szóval átvettem és azonnal éreztem, hogy ez az autó nem ugyanaz amit otthagytam. Morgósabb és olyan nyomatékkal ugrik neki az útnak, hogy az első pár száz kilométer alatt egyfolytában vigyorogtam. Pedig az első 1000 km alatt 3 ezer felé nem mehettem. Az nem tudok jobb szót rá "megemberesedett". Nem kell sasolni a forgalmat és lendületből előzni, mint régen. Elég ha eldöntöd hogy előzni fogsz és az autó fordulatszámtól függetlenül (1000-4000)  dinamikusan elkezdni tolni az orrát. Biztos, hogy van ennél jobban gyorsuló autó, de nem hiszem, hogy egy 1,4 családi taligából ennél olcsóbban lehet egy dimenzióval-kategóriával jobb autót csinálni. Nekem nagyon bejött. A srácokról annyi, hogy vérprofik és szeretik amit csinálnak. Miután átvettem az autót és örömködtem felette még Ők hívtak fel hogy hogy tetszik a autó. Mi ez ha nem szakmai elkötelezettség??

Azóta túl vagyok az ezres olajcserén és már tolhatom neki, de alapvetően nem változott meg a vezetési stílusom (két gyereküléssel a hátsó ülésen,). A kétkedőknek annyit, hogy az anyósülésen ülő feleségem szóvá tette, hogy miért nem váltok már hármasból feljebb. Hát azért mert 5.-ben vagyok   :D Tehát még egy nő is észreveszi a változást. Az is biztos, hogy mindig az átalakítókkal fogom szervizeltetni az autót, mert pokolian értik a szakmájukat. (A chiptuningost letoltam, hogy csörög a motor alacsony fordulatszámon amire állított is valamit, mig a srácok felhomályosítottak, hogy az ékszíjat kellene cseréni, amit meg is tettek és lám nincs csörgés) Gyakorlatilag már mentem vele 3 ezer km-t és az én stílusom mellett 6 l a fogyasztás, ami az BC szerint és a hagyományos mérések szerint is igaz. Tehát nem az az állapot, amikor hazudunk magunknak, hogy az autónk keveset fogyaszt, mert azt jó mondani, hanem az amikor 44 liter benzinnel 730 km gurulok. Egy dologgal nem találkoztam az pedig a "Check Engine" lámpa (maradtak a régi injektorok). A kocsi teszi a dolgát, ahogy egy Toyotától elvárható. Remélem ez sokáig így is marad. Lehet, hogy valamit még piszkálni lehetne rajta, mert az emberben mindig ott a kisördög... És talán tudtok segíteni.

Bocs a szófosásért, olvasva a hsz-k itt mindenki jobban keni a témát, mint én, de hátha vannak még rajtam kívül más lámák is, akinek  jól jöhet egy outsider véleménye és tapasztalat.




mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #243 Dátum: 2009.11.20 23:19:41 »
Gratula es hasznald egeszseggel. Amugy koszi a fekalkatreszek meregetesenek lehetoseget. Sokat segitett es ennek koszonhetoen elore tudtam lepni.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #244 Dátum: 2009.11.21 01:04:57 »
Üdv Mindenkinek!

Nekem is elkészült az 1.4 1.8 átalakítás. Gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha érdekel valakit.


Én is gratulálok. Nagyszerű ez a 2 srác, aranykezük van. Még hosszú út áll előtted ha rendesen ki akarod használni a motorodat. Az egyik az ECU felülvezérlése egy Emanage-vel a másik egy rendes 1.8-as motorra méretezett kipuff rendszer + a gyárinál jobb sportlevegőszűrő. Sportgyertyákat ne vegyél a gyárilag ajánlott NGK a legjobb bele.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #245 Dátum: 2009.11.21 07:21:28 »
Én is gratulálok, és köszönöm az infókat!

...Egy dologgal nem találkoztam az pedig a "Check Engine" lámpa (maradtak a régi injektorok).

Ez jó hír.  :flowers: Remélem, ha meghajtod az autót, akkor sem lesz gond a keverékképzéssel.

oloko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #246 Dátum: 2009.11.21 12:37:59 »
Köszönöm a szívélyes fogadtatást, az  érdem mindenképpen a srácokat illeti.  :clap:
Azt hiszem, folytatom az átalakítást a szakmai iránymutatásotok alapján.
Az viszont elgondolkodtató, hogy a tömegtermelés és a tömegfogyasztás milyen mély minőségi színvonalat tűz ki maga elé...
Nem vagyok összeesküvés elmélet párti, de az mégis bosszantó, hogy azokat a képességekhez sem lehet "hozzáférni", amik ott vannak a gépben...

oloko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #247 Dátum: 2009.11.21 13:31:43 »
Nincs mit mozso, egyszer szívesem megnézném az autód, hogy csattanjon az állam.
A fiúk mondták, hogy a motoromban hallható ciripelést a szívósor elhasználódása okozza. Az 4zz motornak ugyan az a szívósora mint az 1zz motornak?
Már csak azért, ha úgyis csere érett, akkor már a megnövekedett űrtartalomhoz illeszkedőbe ruháznék be.
Eldöntöttem, hogy  greddy + 1.8 leömlő lesz és kész. Ennek a beszerzésében tudtok valami tippet adni?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #248 Dátum: 2009.11.21 14:11:05 »
Nincs mit mozso, egyszer szívesem megnézném az autód, hogy csattanjon az állam.
A fiúk mondták, hogy a motoromban hallható ciripelést a szívósor elhasználódása okozza. Az 4zz motornak ugyan az a szívósora mint az 1zz motornak?
Már csak azért, ha úgyis csere érett, akkor már a megnövekedett űrtartalomhoz illeszkedőbe ruháznék be.
Eldöntöttem, hogy  greddy + 1.8 leömlő lesz és kész. Ennek a beszerzésében tudtok valami tippet adni?

Nem ugyan az. Mashogy van hangolva a nyomatek es a beszivott levego mennyisege miatt (mas az ive es a terfogata), de ugyanolyan muanyag es az 1.8-as fel fog neked menni (ezt is ajanlom). Viszont szerezz hozza gyari uj szivosortomitest, nem jo ha felhasznalod a regit! A szivosortomitesbol ketfele van, a regi verziok neha eresztettek (falsot szivott) amitol ingadozott az alapjarat es kulonfele hibakodok voltak. Markeszervizben tudnak neked rendelni az uj verziot. Szivosort bontoban keress, Toyotaklub fooldalon van a bontok listaja.

Jovo penteken tudunk talalkozni, a mikrotalin.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

oloko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #249 Dátum: 2009.11.21 16:05:36 »
Nincs mit mozso, egyszer szívesem megnézném az autód, hogy csattanjon az állam.
A fiúk mondták, hogy a motoromban hallható ciripelést a szívósor elhasználódása okozza. Az 4zz motornak ugyan az a szívósora mint az 1zz motornak?
Már csak azért, ha úgyis csere érett, akkor már a megnövekedett űrtartalomhoz illeszkedőbe ruháznék be.
Eldöntöttem, hogy  greddy + 1.8 leömlő lesz és kész. Ennek a beszerzésében tudtok valami tippet adni?

Nem ugyan az. Mashogy van hangolva a nyomatek es a beszivott levego mennyisege miatt (mas az ive es a terfogata), de ugyanolyan muanyag es az 1.8-as fel fog neked menni (ezt is ajanlom). Viszont szerezz hozza gyari uj szivosortomitest, nem jo ha felhasznalod a regit! A szivosortomitesbol ketfele van, a regi verziok neha eresztettek (falsot szivott) amitol ingadozott az alapjarat es kulonfele hibakodok voltak. Markeszervizben tudnak neked rendelni az uj verziot. Szivosort bontoban keress, Toyotaklub fooldalon van a bontok listaja.

Jovo penteken tudunk talalkozni, a mikrotalin.

Kösz mozso! Félelmetes a lexikális tudásod a témában. Bárhol keresgélek minden fórumon a nevedbe botlok. Leboruló smiley-t nem találok itt, de képzeld ide. "Nem vagyunk Rád méltók; nem vagyunk Rád méltók!"
Tehát a feladat számomra világos:
  • 1.8 szívósor
  • 1.8 leömlő
  • 1.8 injektor
  • GReddy e-manage
Szerinted a Greddy felül fogja tudni vezérelni a chipelt 1.4 ECU-t, hogy rendesen működjön minden?

Neked is köszönöm tutinet a válaszokat. Az emanage-d már megvan?[/list]

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #250 Dátum: 2009.11.21 16:25:19 »
Nekem van 1.8-as injektorom azt ne vegyel, majd leboltoljuk. Viszont nem vagyok biztos benne, hogy kelleni fog, de ez csak akkor derul ki ha valaki vegre berak egy Emanage-t es azzal lemeri hogy a legnagyobb terhelesnel hany szazalekon mennek az injektorok. Az 1.4-es ECU hibakodot ir az 1.8-as injektorral, mert annyira csokkentenie kell az injektor duty cycle-t, hogy atlepi a 25%-os hatart. Az 1.6-os ECU nem ad hibakodot 1.8-as injektorral es csak nagyon-nagyon ritkan a sarga 2ZZ-GE injektorral. Viszont az 1.4-esbe szerintem csak nagyon korulmenyesen lehet 1.6-os ECU-t faragni. Emanage mindegyikkel teljesen jol mukodik.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.21 16:27:06 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #251 Dátum: 2009.11.21 16:50:58 »
Nekem van 1.8-as injektorom azt ne vegyel, majd leboltoljuk. Viszont nem vagyok biztos benne, hogy kelleni fog, de ez csak akkor derul ki ha valaki vegre berak egy Emanage-t es azzal lemeri hogy a legnagyobb terhelesnel hany szazalekon mennek az injektorok.


De mi már megmértük a valós keveréket és EGT-t Roland_dal. És az 1.8 injektorokkal volt ideálisan 14.7 a keverék 4500-5000 fordulatig, onnattól fölfelé fokozatosan bedúsult olyan 10.6-ig.
Roland szerint az 1.4-es injektorok túl nagy terhelésen mennének ha azoknak kéne adagolnia a benzint. Az 1.8-as injektorok meg rendesen mennek nincsenek túlhajtva.

Jövő héten már ideadhatnád a Greddyt , mert már kéne. :yes: :yes:

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #252 Dátum: 2009.11.21 17:24:44 »
De mi már megmértük a valós keveréket és EGT-t Roland_dal. És az 1.8 injektorokkal volt ideálisan 14.7 a keverék 4500-5000 fordulatig, onnattól fölfelé fokozatosan bedúsult olyan 10.6-ig.
Roland szerint az 1.4-es injektorok túl nagy terhelésen mennének ha azoknak kéne adagolnia a benzint. Az 1.8-as injektorok meg rendesen mennek nincsenek túlhajtva.

Jövő héten már ideadhatnád a Greddyt , mert már kéne. :yes: :yes:

De senki nem nezte meg 1.4-es injektorral es senki nem nezte meg az injektorok terheleset sem. Emanage ugyben majd szolok.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #253 Dátum: 2009.11.21 17:32:38 »
De senki nem nezte meg 1.4-es injektorral es senki nem nezte meg az injektorok terheleset sem.

Engem is ez érdekelne. Tutinet erőfeszítéseit nagyra értékelem, de mikor megláttam a fékpados nyomatékgörbét, finoman szólva elkettyentem, nekem nem kell olyan szívó benzines, amit értelmetlen 6000 köré elforgatni, mert 4000 körül leadja a max. teljesítményét... Ha az 1.4-es befecskendezők bírnák a terhelést, és adnának elég benzint magas fordulaton is, újragondolnám az átalakítást.

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #254 Dátum: 2009.11.21 19:23:35 »
Hi !

Satriani te sosem fogsz átalakítást csinálni. Így sosem fogsz semmit átgondolni. Te az első között voltál, akik jöttek velem 1 kört. Azóta aki beült, megcsináltatta.
TE CSAK HANG VAGY !!! Erről ez a véleményem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!