Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269427 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #225 Dátum: 2009.10.03 22:50:06 »
1,8 turbó Cori tök ártatlan kinézettel :D  :clap:
Gabe 254.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #226 Dátum: 2009.10.04 08:57:37 »
Nem lesz eleg a 260ccm injektor. 1.6-hoz sem eleg. 1.8 turbonal kezdj el gondolkozni a valton (nyeles tengely es 5-os fokozat csapagy meg fog halni -egy ev utan mar nekem is dalol-, 1.8 turbo es 1.4-es valto meg neccesebb), uj kuplung is kelleni fog. Es azok a muszerek (+turbonyomas) amiket hasznaltatok, de veglegesen beszerelve. Valamit kell csinalnod a 2800-4000 RPM tartomannyal (closed loop, de a turbo mar tolt), ahol nekem is nagyon melegedett autopalyan.

Amugy gratula, a 10.6:1 tenyleg eleg dus, bar az is igaz, hogy nem tudjuk mennyi egy szeria motornal, mert senki sem merte meg. SZVSZ 12:1 korul. A 670fok EGT az tok jo, ez viszont nekem hasznos, mert korabban ezt csak saccolni tudtuk, hogy mennyi lehet szivo motornal.

Latod mondtam, hogy felejtsd el az LTFT alapjan a keverekarany szamitast, amit az a chiptuningos mondott, most talan mar vegre el is hiszed. Foleg, hogy minden folyamatosan valtozik a kulso levego homerseklet es a tengerszint feletti magassag fuggvenyeben. 4000 felett azert dusul be, mert akkor van open loop, nem neztetek meg az 1.4-s injektorokkal? Bar ha nem lett berakva az emanage, akkor nem lehet megnezni, hogy az 1.4-es injektorok hany %-on mennek es akar el is durranhatnak ha sokaig 100% az injektor duty cycle.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.04 09:09:35 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #227 Dátum: 2009.10.04 12:32:37 »
Latod mondtam, hogy felejtsd el az LTFT alapjan a keverekarany szamitast, amit az a chiptuningos mondott, most talan mar vegre el is hiszed. Foleg, hogy minden folyamatosan valtozik a kulso levego homerseklet es a tengerszint feletti magassag fuggvenyeben. 4000 felett azert dusul be, mert akkor van open loop, nem neztetek meg az 1.4-s injektorokkal? Bar ha nem lett berakva az emanage, akkor nem lehet megnezni, hogy az 1.4-es injektorok hany %-on mennek es akar el is durranhatnak ha sokaig 100% az injektor duty cycle.

Persze, egész más mint amit a chipes méregetett ODB-n keresztül. Roland szerint úgy nem is lehet megcsinálni, főleg, hogy nem mér EGT-t se így a gyújtásra se tud rányúlni.

Ott voltak az 1.4-es injektorok is de Roland szerint fölösleges lett volna megnézni mivel a zöld injektorokkal jó eredményeket kaptunk. Szerinte azok valószínűleg 90%-on jártak volna és ilyenkor hamar elmelegednek ha sokáig mennek emiatt könnyen lehet, hogy cserések lesznek. Sokkal értelmesebb dolog a nagyobb injectorokból visszavenni majd a piggyback-el mint a kisebbeket túlhajtani.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #228 Dátum: 2009.10.04 15:11:33 »
Latod mondtam, hogy felejtsd el az LTFT alapjan a keverekarany szamitast, amit az a chiptuningos mondott, most talan mar vegre el is hiszed. Foleg, hogy minden folyamatosan valtozik a kulso levego homerseklet es a tengerszint feletti magassag fuggvenyeben. 4000 felett azert dusul be, mert akkor van open loop, nem neztetek meg az 1.4-s injektorokkal? Bar ha nem lett berakva az emanage, akkor nem lehet megnezni, hogy az 1.4-es injektorok hany %-on mennek es akar el is durranhatnak ha sokaig 100% az injektor duty cycle.

Persze, egész más mint amit a chipes méregetett ODB-n keresztül. Roland szerint úgy nem is lehet megcsinálni, főleg, hogy nem mér EGT-t se így a gyújtásra se tud rányúlni.

Ott voltak az 1.4-es injektorok is de Roland szerint fölösleges lett volna megnézni mivel a zöld injektorokkal jó eredményeket kaptunk. Szerinte azok valószínűleg 90%-on jártak volna és ilyenkor hamar elmelegednek ha sokáig mennek emiatt könnyen lehet, hogy cserések lesznek. Sokkal értelmesebb dolog a nagyobb injectorokból visszavenni majd a piggyback-el mint a kisebbeket túlhajtani.

Múltkor még nem így mondtad ;)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #229 Dátum: 2009.10.04 16:22:10 »

Múltkor még nem így mondtad ;)

A chipes félrevezetett de én magam is amiatt hajlottam felé, mert törekedtem arra, hogy minél kevesebbet kelljen erre az egészre rákölteni.
De rájöttem, hogy ezeket a méréseket és a piggyback-et nem lehet megúszni.

Ezt főleg  azok miatt mondom, akik hasonló átépítésen gondolkodnak, mert tudom, hogy vannak páran. Ha benne marad az 1.4-es injektor akkor egyszerűen az történik, hogy closed loopban kicsit szegémy a keverék Az ECU próbál dúsítani  viszont open loopban 4000 RPM felett az ECU már annyira rádúsít, hogy akkor lesz ideális a keverék. Ezért volt az, hogy az 1.4-es injectorokkal jó volt a gyorsulási eredmény.

A turbó azért durva lenne ha megcsinálnánk. 1.8 Corollához egyébként gyártanak külön turbo kittet. De ugye a váltó, kuplung stb. Ezekkel meg már sok a vége.
Maradok inkább a szívónál és ezt jól megcsináljuk.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #230 Dátum: 2009.10.04 17:04:16 »
Mikor áll össze és mikor lehet végre rendesen meghajtani?Már ha tervezel ilyet...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #231 Dátum: 2009.10.04 19:40:51 »
Ha benne marad az 1.4-es injektor akkor egyszerűen az történik, hogy closed loopban kicsit szegémy a keverék Az ECU próbál dúsítani  viszont open loopban 4000 RPM felett az ECU már annyira rádúsít, hogy akkor lesz ideális a keverék. Ezért volt az, hogy az 1.4-es injectorokkal jó volt a gyorsulási eredmény.

Inkabb az a valos dolog, hogy alapjaraton es reszterhelesen nem kellene annyit elvennie (-24% korul), tehat nem lenne check engine, viszont teljes gazon 2 lehetoseg lehet:
1. +24% felett kell dusitania az ECU-nak es check engine lampa
2. lehet nem lenne eleg az 1.4-es injektor kapacitasa es padlogaznal 100%-on mennenek (ezt csak emanage-el tudod megnezni sajna) -> nem jo, ezert hasznalom en is a TS injektorokat

Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #232 Dátum: 2009.10.15 16:02:18 »
 :D :D

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.15 16:58:35 írta tutinet »

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #233 Dátum: 2009.10.15 16:10:23 »

Csepel?

Értékek?
Toyota Yaris T SPORT
153



Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #234 Dátum: 2009.10.15 18:28:01 »

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #235 Dátum: 2009.10.15 18:38:46 »
Megvan a mérés is. A dyno kezelője azt mondta, hogy a gyártók által mértadatok a lendkerékre vonatkoznak mi pedig a kerekeken mértünk. Így a mért értékeket 1.17-el be kell szorozni.
Az ábrán jól látszik, hogy mikor lesz túlságosan dús a keverék. 4500 felett.
Elviekben a nyomatékgörbének és a lőerőgörbének valaho lmetszenie kéne egymást. A mérőpados ***i szerint jó lesz a motor, elmondtam neki az átalakítást.
Ha a keverék és agyujtás össze lesz hozva a greddy-vel, akkor elvileg 150 LE-ig föl lehet majd menni.
Ezután még a kipufogóval mindig lehet játszani a mérőpados szrint a majdani görbébő ki fog derülni van e veszteség , fojtás a kipuffban vagy nincs. Ha van akkor a magas fordulatnál csökken vagy stagnál majd a lóerőgörbe.
Amii nagyon jó lett eddig az a nyomaték. Már 2000 alatt majdnem 150 NM a nyomaték és ezt tartja is kicsit emelkedve 4000ig. Utána zuhanás. És ekkor visszaesik a lóerő is majd stagnál. Ezek az értékek teljesen gyáriak. Gyári 1.4-es ECU, gyári, levegőszűrő (kicsit koszos), gyári kipuff, gyári motor, gyári lendkerék stb. Ja és a fűtést is bekapcsolva hagytam negyedig volt nyitva.

[a csatolmányt egy admin törölte]

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #236 Dátum: 2009.10.15 19:57:57 »
Corollanal a kereken mert es a fotengelyen mert kozti kulonbseg 14% nem 17%. Szerintem nem rosszak az eredmenyek. A brutal nyomatek alul a tul dus keverek miatt van.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #237 Dátum: 2009.10.15 20:13:41 »
Corollanal a kereken mert es a fotengelyen mert kozti kulonbseg 14% nem 17%. Szerintem nem rosszak az eredmenyek. A brutal nyomatek alul a tul dus keverek miatt van.

4500 fölött lesz dús a keverék és akkor is megy el az ereje a motornak.
Gyorsulásban is akkor maradok el mikor már pörgetni kellene , az elején jól megindul.
Kérdés ebből majd mit lehet kihozni a Greddy-vel ?

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #238 Dátum: 2009.10.15 20:16:38 »
Ez érdekes, 4500-nál csúnyán visszaesik a nyomaték. Kíváncsi vagyok, mire mentek a továbbiakban.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #239 Dátum: 2009.11.16 20:28:31 »
Szereztem egy ilyet. Hamarosan jön hozzá a többi része és akkor majdnem készen vagyunk.

[a csatolmányt egy admin törölte]