Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272213 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #210 Dátum: 2009.09.21 01:24:55 »
ECU LÁBKIOSZTÁS:

[a csatolmányt egy admin törölte]

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #211 Dátum: 2009.09.21 20:10:25 »
1.4-es motor üzemi adatai:



[a csatolmányt egy admin törölte]

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #212 Dátum: 2009.09.21 20:12:37 »
1.8-as motor üzemi adatai:


[a csatolmányt egy admin törölte]

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #213 Dátum: 2009.09.21 20:56:21 »
Nezd mar meg legyszives a 2006-os 1.6-os 3ZZ motoradatait. Nekem a szaraz kompressziom 16 bar korul volt, ami eleg magas es nem emlekszem a gyari ertekre.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #214 Dátum: 2009.09.23 19:21:01 »
Itt hova fúrjuk a szélessávú meg az EGT helyét ????



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.23 19:58:42 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #215 Dátum: 2009.09.23 21:16:23 »
Hat talan igy, de ugye a WBO-nak kell hely, hogy be is lehessen csavarni, az EGT aprobb muszer. Beszelj Rolanndal is.



[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #216 Dátum: 2009.09.26 12:51:08 »
Na, készen is lett :

Érdekes dolog, hogy mire hazaértem vele szépen befeketedett a csavar.
A kipufogós azt mondta vicc ez a gyári leömlő szinte megfojtja a motort. Valószínű fogok velük gyártatni egy rendes leömlőt meg hozatok velük sportkatalizátort és az kerül majd  beépítésre egy nem túl hangos sportdobbal.

Érdekes, hogy megjelent 3 zsaru , akik nézegették a kocsit ott a kipufogósnál. Megkérdezték hányas a motorja meg a felnije...... :whistling:





[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.26 13:45:45 írta tutinet »

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #217 Dátum: 2009.09.26 14:00:44 »
Sziasztok!
Egy ismerősömet érdekli az átalakítás. Tudtok adni nekem egy telefonszámot amin fel tudja hívni őket a részletekkel kapcsolatban?!
BLACK COROLLA TS 2005

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #218 Dátum: 2009.09.26 14:03:51 »
Na, készen is lett :

Érdekes dolog, hogy mire hazaértem vele szépen befeketedett a csavar.
A kipufogós azt mondta vicc ez a gyári leömlő szinte megfojtja a motort. Valószínű fogok velük gyártatni egy rendes leömlőt meg hozatok velük sportkatalizátort és az kerül majd  beépítésre egy nem túl hangos sportdobbal.

Hol csináltattad, ha szabad tudni?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #219 Dátum: 2009.09.26 17:41:00 »
Sziasztok!
Egy ismerősömet érdekli az átalakítás. Tudtok adni nekem egy telefonszámot amin fel tudja hívni őket a részletekkel kapcsolatban?!

Írj privátot az "Én" nevű fórumozónak.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #220 Dátum: 2009.09.26 19:25:14 »
Érdekes dolog, hogy mire hazaértem vele szépen befeketedett a csavar.

Nem lett rossz. Nem lehet, hogy a zsir egett ra a cuccra? Az enyem sok ezer kilometer alatt sem lett ilyen, igaz azon valami matt feluletkezeles van (keramia festek?). A leomlo merete tenyleg picit apro, ugy emlekszem az 1.6-os nagyobb, de nem tudom odaadni, mert ha egyszer mindent vissza kell csinalnom, akkor horror arban tudok csak szerezni. Az igazi ugye az 1.8-as lenne, de olyat Corollahoz nem fogsz talalni, az Avensis-e meg mas es konnyen lehet, hogy egy ujabb CEL-el jutalmazna, hogy a katalizator is mas.

 
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #221 Dátum: 2009.09.26 19:39:54 »
Érdekes dolog, hogy mire hazaértem vele szépen befeketedett a csavar.

Nem lett rossz. Nem lehet, hogy a zsir egett ra a cuccra? Az enyem sok ezer kilometer alatt sem lett ilyen, igaz azon valami matt feluletkezeles van (keramia festek?). A leomlo merete tenyleg picit apro, ugy emlekszem az 1.6-os nagyobb, de nem tudom odaadni, mert ha egyszer mindent vissza kell csinalnom, akkor horror arban tudok csak szerezni. Az igazi ugye az 1.8-as lenne, de olyat Corollahoz nem fogsz talalni, az Avensis-e meg mas es konnyen lehet, hogy egy ujabb CEL-el jutalmazna, hogy a katalizator is mas.
 

Köszi a segítséget. :clap:
Szerintem olajos volt a csavar. a z EGT CNC gépen készül ahol folyamatosam ömlik a szerszám élére a fehér emulziós hűtőfolyadék. Ennek a maradványa lett fekete. A lapos M18-as csavar boltból lett véve szép fényes volt előtte, de szerintem a kipufogós kezéről ragadt rá olajos piszok és az éghetett meg a felületén. Majd megkérdezem őket.

Amit 1 oldallal korábban belinkeltél képet az lehetett talán egy USA 1.8L Corolla leömlője. Az Avensisé is olyan tudtommal, mint ez - szűkített - láttam egyet a műhelyben plusz van egy Celica T23 leömlő is ott , még megbótolhatom.
De a kipufogós is azt mondta, hogy a gyár direkt összehegeszti a leömlőt a katival, hogy jó drágán kelljen neki cserélni ez a bót nekik.
És javasoltak egy normális hajlított íves leömlőt, amiből lendületesen ki tud fújni a kipuffgáz. Áramlástan. Hú de szép differenciál és integrálegyenletek voltak anno főiskolán áramlástanból.... :whistling:
USA-ból rendelnek sportkatit - nem gagyi Magnaflow meg ilyet - hanem rendeset, ami nem ugrik szét. És ez elé és ez után kötjük vissza a gyári szenzorokat.
Plusz ugyanezt a két csavart , amit ma rátettünk.
Éppen ma mondta a programozó, hogy valakinél csak egy hátsódobot cseréltek és már újra rá kellett nyúlni a programra mert elment minden.
Mibe kerül egy keverékaránymérő és kipuff hőfokmérő műszer+kijelző ?

Köv. fizuig 4-5 ezer HUF-om van majd jövőre vennék ilyen kijelzőt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.26 19:54:48 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #222 Dátum: 2009.09.27 09:51:19 »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #223 Dátum: 2009.10.03 20:17:18 »
Megvolt a rendes mérés, szélessávú WBO2 meg az EGT.
A kipufogógáz hőmérséklete kb. 600 fokos nagyobb gázadásra fölmegy 650-670 körülire.

VEMS féle WBO és EGT szenzor  volt bene digitális kijlzéssel ami elég gyorsan leköveti a változásokat.
Alapjáraton a keverék : 14.7 hm ez jó sőt jobb nem is lehetne, más kérdés , hogy az ECU szerint -24.9 az LTFT vagyis teljes szegényítést csinál, mert szerinte atomra van dusítva. De az ECU pontosan annyit szegényít, hogy végeredményben 1-es lambdát kapunk. Át van verve, mert nem tudja, hogy 260 ccm-es injektorok vannak benne.

Mentünk egy 2-es 1/3-ad gáz majd egy 3-as 1/3-ad gáz. A keverék 14.9 és 14.5 között változik , lassan nem ugrálva csak pár tizedeket tér el ide oda. Mivel nem forgattam 3000 -3500 fölé ez meg is maradt, tehát még mindig ideális a keverék.

Utána volt padlógáz 2-esben majd 3-asban itt már 4000 felett a keverék elkezdett dúsulni és ahogy forgattam tiltásig már 10.6-ig dúsult de nem lineárisan hanem hirtelen. 4000 felett hirtelen esik a teljesítmény és a nyomaték a dúsítás miatt hiába pörög a motor jobban. Itt van a tartalék Roland szerint, aki bevalotta, hogy nagyon meglepődött a kocsin és az egész dolgon mert ő sokkal rosszabbra számított a keveréket illetően.

Normál közúti és városi forgalomra teljesen alkalmas a kocsi, ideális a keverék. 3800 felet már elkezd dúsúlni és efelett hirtelen bedúsul. Roland szerint úgy, ahogy egy turbós motornak kell. Pont úgy viselkedik. Szerinte ezekkel az injektorokkkal simán rá lehetne a turbót is tenni, elbírná.
Ha már úgyis kell másik leömlő meg egy greddy emanage blue , akkor már érdemes turbósat csináltatni. Vagy az már húzós ?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.03 20:37:50 írta tutinet »

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #224 Dátum: 2009.10.03 21:31:03 »
Ha a pénztárca elbírja és a kopóalkatrészek is akkor hajrá:-)Az nagyot ütne azt gondolom... :devil: