Ezt már többször leírtad de akkor hogyan írtak "Én" autójának másik szoftvert ??
Mert a motorvezérlő EEPROM-ot kivették és betettek egy általuk megírt EEPROM-ot.
http://www.superchips.co.uk/
Nem tudom hogy irtak, ha irtak. Leirtam mar sokszor, hogy kivancsi lennek a reszletekre. Az altalad belinkelt cegnek nincs is 1997 utani Corollahoz chipje, elotte is csak az 1.6-hoz. Talan veletlen? Legalabb utananezhettel volna mielott leirod hogyan is csinaljatak.
Nos ma rájuk telefonáltam és beszéltem velük. Azt mondták a Denso tip. ECukhoz egy külön egységet ún. Unichipet kötnek, amit összekábeleznek az ECU-val és ez variálja a gyújtást és adagolást. Ez tulajdonképpen ugyanaz mint a Greddy csak 140 ezerbe kerül. Az összes olyan tipusnál alkalmazzák ezt, ahol az eredeti chipet nem lehet vagy nem tudják írni. Szerintük a Bosch ECU-cak lehet írni a Denso-t nem. Mondjuk "Én" kocsijába pont Denso ECU van. Azt tudták írni.
Ugyanazt csinálják ők is, mint a legtöbben megnézi a motort terhelés latt több ford. szám tartományban és beállítják a legjobb benzin-levegő keverékarányt és a gyujtást. Így a teljesítmény is a lehető legjobb lesz és a fogyasztás is.
A Greddy azért lehet jó megoldás, mert bármikor egyszerűen utána lehe tállítani pl. egy kipuffrendszer cserénél.
Én is úgy döntöttem, hogy most nem nyúlok a kipuff rendszerhez meghagyom. 60-70 ezerbe kerülne most rá egy teljes 60-as sportrendszer.
Leömlő+kat. szenzorok maradnak ezután a 2. kati az kijön, utána 60-as cső, középdon, 60-as cső végdob és vég. Ezzel várok mondjuk jövő év tavaszig.
Most inkább veszek valahogy egy Greddy-t és azt berakatom és beprogramoztatom.
Ha mondjuk jövőre lesz egy jobb kipuffom majd , akkor újrahangoljuk a Greddyt .
Ezt írják az unichipról:
""Üdvözlünk az elektronikus motorvezérléssel ellátott autók tuningjának új korszakában! Az elmúlt években a számítógépek új korszakot teremtettek az autóiparban. Sajnálatos módon azonban a tuningműhelyek nem képesek kellő mélységben beavatkozni a motorok működésébe. Még a legkisebb alapjárati probléma is meghaladhatja a képességeiket.
Röviden fogalmazva elveszették a kontrolt a járművek felett. (Sajnos ezzel egy időben nem mondhatjuk, hogy a márkaszervizek a hivatásuk magaslatán állnának.)
Az UNICHIP lehetővé teszi, hogy a megfelelően képzett technikus teljes ellenőrzést gyakorolhasson a jármű keverékképzése és gyújtási paraméterei felett a legtöbb computeres járműben. Nem csak a keveréket és az előgyújtást tudja változtatni, hanem ezt a teljes fordulatszám és terhelési skálán képes megtenni ezáltal képes arra, hogy kisebb terhelésen a legjobb fogyasztást, padlógáznál a legnagyobb teljesítményt érje el.
Az UNICHIP sokkal több mint egy „chip”. A valóság az, hogy ez egy teljesen önálló motorvezérlő egység, amit a gyári vezérlőkészülék (ECU) mellé építünk be. Amellett, hogy a gyújtást és a keveréket szabályozza, képes az alapjáratot vezérelni, külső befecskendező szelepeket meghajtani, elektronikusan szabályozni a turbónyomást kiiktatni a végsebesség korlátott stb.
A pontos leírása a „Piggiback computer”
Az UNICHIP -et a meglévő kábelkötegbe illesztjük be. Ha kivesszük az eredeti állapot visszaáll. Ha a készülék memóriájába csupa nullát programozunk, a motor a gyári beállítással működik. Csak ott kell beavatkozni, ahol a program nem tökéletes.
A fő különbség a tuningchipek és az UNICHIP között, hogy az UNICHIP egyedileg van programozva minden motorhoz, nem pedig egy „hasonló” motorhoz kifejlesztett szoftver van benne. Ez feltételezi, hogy minden autót fékezett lóerőmérő padon tuningolunk.
Ha csak ennyit tudna az is egyedülállóvá tenné, de ezen kívül számos további funkciója van:
-Külső befecskendező szelepek fordulatszám és turbónyomás függő vezérlése
-Elektronikus turbónyomás szabályzás
-VTEC vezérlés
-Vízbefecskendezés vezérlés
-Nitró vezérlés
-Végsebesség korlát kiiktatás
-Sebességmérő kalibrálás, beállítás
-Startprogram
-Egyes típusoknál vízhőfok illetve kipufogógáz hőmérsékletfüggő vezérlési paraméterek programozása""
Kisebbre vettem a hsz-t.