Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272110 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #195 Dátum: 2009.09.09 09:57:16 »
Körbekérdezek majd.
Azt mondják, hogy jó ! Majd kiderül, ha átteszem. De még a hengerfejet járom körbe, mert komplett hengerfejet szereztem tengelyekkel kompletten, ha másabb a fej, de jó az autómra, akkor kompletten teszem az autóra. Megnézem még az égésteret és attól függ.

Akkor par adat:
Celica/MR2 1ZZ-FE hengerfej
szivooldali szelep atmero - 32mm
kipufoldali szelep atmero - 27.5mm

A szelepeken "A Z" jeloles van.

Corolla 1ZZ-FE
szivooldali szelep atmero - 31mm
kipufoldali szelep atmero - 26mm

A szelepeken "L" jeloles van.

Volt es speci verzio is az 1ZZ-FED ami konnyitett hajtokarokkal keszult, de ez csak Japanban volt elerheto.
Neked mi van irva a szelepekre?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #196 Dátum: 2009.09.09 18:49:08 »
Ezt már többször leírtad de akkor hogyan írtak "Én" autójának másik szoftvert ?????
Mert a motorvezérlő EEPROM-ot kivették és betettek egy általuk megírt EEPROM-ot.
http://www.superchips.co.uk/

Nem tudom hogy irtak, ha irtak. Leirtam mar sokszor, hogy kivancsi lennek a reszletekre. Az altalad belinkelt cegnek nincs is 1997 utani Corollahoz chipje, elotte is csak az 1.6-hoz. Talan veletlen? Legalabb utananezhettel volna mielott leirod hogyan is csinaljatak.

Nos ma rájuk telefonáltam és beszéltem velük. Azt mondták a Denso tip. ECukhoz egy külön egységet ún. Unichipet kötnek, amit összekábeleznek az ECU-val és ez variálja a gyújtást és adagolást. Ez tulajdonképpen ugyanaz mint a Greddy csak 140 ezerbe kerül. Az összes olyan tipusnál alkalmazzák ezt, ahol az eredeti chipet nem lehet vagy nem tudják írni. Szerintük a Bosch ECU-cak lehet írni a Denso-t nem. Mondjuk "Én" kocsijába pont Denso ECU van. Azt tudták írni.
Ugyanazt csinálják ők is, mint a legtöbben megnézi a motort terhelés latt több ford. szám tartományban és beállítják a legjobb benzin-levegő keverékarányt és a gyujtást. Így a teljesítmény is a lehető legjobb lesz és a fogyasztás is.
A Greddy azért lehet jó megoldás, mert bármikor egyszerűen utána lehe tállítani pl. egy kipuffrendszer cserénél.

Én is úgy döntöttem, hogy most nem nyúlok a kipuff rendszerhez meghagyom. 60-70 ezerbe kerülne most rá egy teljes 60-as sportrendszer.
Leömlő+kat. szenzorok maradnak ezután a 2. kati az kijön, utána 60-as cső, középdon, 60-as cső végdob és vég. Ezzel várok mondjuk jövő év tavaszig.

Most inkább veszek valahogy egy Greddy-t és azt berakatom és beprogramoztatom.
Ha mondjuk jövőre lesz egy jobb kipuffom majd , akkor újrahangoljuk a Greddyt .

Ezt írják az unichipról:

""Üdvözlünk az elektronikus motorvezérléssel ellátott autók tuningjának új korszakában! Az elmúlt években a számítógépek új korszakot teremtettek az autóiparban. Sajnálatos módon azonban a tuningműhelyek nem képesek kellő mélységben beavatkozni a motorok működésébe. Még a legkisebb alapjárati probléma is meghaladhatja a képességeiket.
Röviden fogalmazva elveszették a kontrolt a járművek felett. (Sajnos ezzel egy időben nem mondhatjuk, hogy a márkaszervizek a hivatásuk magaslatán állnának.)

Az UNICHIP lehetővé teszi, hogy a megfelelően képzett technikus teljes ellenőrzést gyakorolhasson a jármű keverékképzése és gyújtási paraméterei felett a legtöbb computeres járműben. Nem csak a keveréket és az előgyújtást tudja változtatni, hanem ezt a teljes fordulatszám és terhelési skálán képes megtenni ezáltal képes arra, hogy kisebb terhelésen a legjobb fogyasztást, padlógáznál a legnagyobb teljesítményt érje el.

Az UNICHIP sokkal több mint egy „chip”. A valóság az, hogy ez egy teljesen önálló motorvezérlő egység, amit a gyári vezérlőkészülék (ECU) mellé építünk be. Amellett, hogy a gyújtást és a keveréket szabályozza, képes az alapjáratot vezérelni, külső befecskendező szelepeket meghajtani, elektronikusan szabályozni a turbónyomást kiiktatni a végsebesség korlátott stb.

A pontos leírása a „Piggiback computer”

Az UNICHIP -et a meglévő kábelkötegbe illesztjük be. Ha kivesszük az eredeti állapot visszaáll. Ha a készülék memóriájába csupa nullát programozunk, a motor a gyári beállítással működik. Csak ott kell beavatkozni, ahol a program nem tökéletes.

A fő különbség a tuningchipek és az UNICHIP között, hogy az UNICHIP egyedileg van programozva minden motorhoz, nem pedig egy „hasonló” motorhoz kifejlesztett szoftver van benne. Ez feltételezi, hogy minden autót fékezett lóerőmérő padon tuningolunk.

Ha csak ennyit tudna az is egyedülállóvá tenné, de ezen kívül számos további funkciója van:
-Külső befecskendező szelepek fordulatszám és turbónyomás függő vezérlése
-Elektronikus turbónyomás szabályzás
-VTEC vezérlés
-Vízbefecskendezés vezérlés
-Nitró vezérlés
-Végsebesség korlát kiiktatás
-Sebességmérő kalibrálás, beállítás
-Startprogram
-Egyes típusoknál vízhőfok illetve kipufogógáz hőmérsékletfüggő vezérlési paraméterek programozása""
Kisebbre vettem a hsz-t.


« Utoljára szerkesztve: 2009.09.09 19:49:30 írta kleingy »

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #197 Dátum: 2009.09.11 20:04:52 »
Voltam a chiptuningosnál, akinél "Én" kocsija is chipelve volt. Ő is csatlakoztatott egy laptopot és megnézte az adatokat. Az LTFT értéke -24% körül volt mindig. Próbáltuk 2000-es fordulaton tartani  akkor is annyin maradt sőt följebb nyomtam a gázpedált még 5000-es fordulatnál is ennyire dús volt a keverék, hogy ilyen sokat kellett neki szegényíteni. -24.9 %.
Túl sok benya  megy át az injektorokon. Jövő héten visszakerülnek az 1.4-eshez való injektorok, megnézzük azzal mi lesz a helyzet.
Nagyon értelmes volt a fószer, szinte minden lényegeset elmondott, mind a gyujtást mind a keveréket tudja figyelni menet közben. A keveréket egy szélessávú lambdaszondával figyeli a gyujtást meg a laptopon lévő szoftverrel (Tuningmanage volt a neve ha jól emlékszem). Nálam a előgyújtási szög 9.1 volt ha jól emlékszem. Rákérdeztem a closed loop-ra is, hogy gond , de szerinte nem gond ez így rendjén is van.
A chip kiolvasásra és írásra is azt mondta, hogy amit mások mondanak - pl. hogy eddig senki se tudta kiolvasni - azzal nem kell foglalkozni , legfeljebb neki annak a valakinek nem sikerült, és azóta ezt terjeszti.
Megnézte az ECU-t az Bosch nálam,vagyis ezzel nem lesz probléma , megoldható lesz az írás. A japán Denso az más más tészta, mondta, ott nem lehet a chipet írni ott be kell tenni egy másik vezérlőt pl. greddy vagy unichip.




 

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #198 Dátum: 2009.09.11 22:12:21 »
Meg jo hogy, masodjara nem szerveztem le az Emanage Blue-t. Megint pofara estem volna.

Egy reszemrol utolso kerdes, utana kiszalok az egeszbol. Hova rakta a szelessavu lambda szondat? A kipufogo vegebe?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #199 Dátum: 2009.09.13 19:00:12 »
Meg kéne próbálni egy 1.6-os motorba való injectorral. Mozsonak ilyen van kiszerelve, kérdés kölcsönadja e.



Szerintem amennyit szivattad Mozsót mindennel lassan szakadni fog a cérna...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #200 Dátum: 2009.09.13 22:07:17 »
Nincs 1.6-os injektorom, amikor atalakitottuk a cuccot a polcra kerult, de a srac kikoltozott kulfoldre. Veglegesen. Ennyi. Nincs tobb mondanivalom.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.13 22:09:07 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #201 Dátum: 2009.09.14 14:51:02 »
tutinet, tényleg nem akarok kötekedni, de két HSZ-el ezelőtt azt írtad, hogy van egyhatos injektor, most meg azt, hogy nincsen.  Én laikus vagyok ebben a kérdéskörben, de azért figyelemmel kísérem az átalakítást.    Most akkor hogyan is van ez?  :hmmmm:   Vagy netalán más egyhatosból való injektor ment volna bele?  Nem értem. :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #202 Dátum: 2009.09.14 19:57:00 »
Örülök hogy leírtad,mert így nem nekem kellett:-))Így nem én kötekszem ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #203 Dátum: 2009.09.14 19:58:44 »
Örülök hogy leírtad,mert így nem nekem kellett:-))Így nem én kötekszem ;)
Mint már annyi kérdésemre , szvsz. erre sem kapok választ.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #204 Dátum: 2009.09.17 21:31:42 »
Örülök hogy leírtad,mert így nem nekem kellett:-))Így nem én kötekszem ;)
Mint már annyi kérdésemre , szvsz. erre sem kapok választ.  :flowers:

Mire akarsz választ kapni ??? Nem is érint a téma. Jahhhh igen , kötözködni jó még ha le is írod, hogy nem akarsz de azért kötözködsz. A kutya nem mondta, hogy nem létezik 1.6os így gondoltam ahhoz külön gyártanak de nem. Ugyanazt teszik az 1.6-ba is mint az 1.4-be is. Nincs akkora eltérés hogy másik kelljen. Szégyelem magam piszkosul, hogy nem így születtem, hogy ezt tudom, szívesen elbújnék az ágy alá is szégyenemben sőt beperlek mindenkit akit ismerek, mert nem szólt nekem erről.  :whistling: :whistling: :whistling:

Holnap veszek egy raklap krétát és büntetésből minden Toyota márkaszerviz előtt 50x teleírom az utat ezzel:
"Én vagyok a hibás , mert nem néztem meg a cikkszámokat és googlee-t."  :whistling:
Ez talán elég lesz és a mindentudók végre fellélegezhetnek.


Holnap ott leszünk a szokott helyen talán teszünk 1-2 próbát is a lovacskákkal majd meglátjuk.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.17 21:46:43 írta tutinet »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #205 Dátum: 2009.09.18 16:32:29 »
De igen, érdekel a téma, még, ha nem is érint. Gondolod, hogy unaloműzésből olvasom a topicot????

De mindegy, mit írok, kérdezek, teszek, vagy nem teszek Te simán kötözködésnek veszed, erről meg nem tehetek.
Már bánom, hogy kérdeztem, de csak kicsit.
Azért olvashatom a topicot, vagy az is kötözködés?

Testvérem, az Úrban, béke Veled, több mondanivalóm nincsen, hasonlóan mozso kollégához.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #206 Dátum: 2009.09.18 19:38:05 »
Ma du. visszatettük a chipes emberrel az eredeti injektorokat (1.4) és mentük egy kicsit. a monitoron folyamatosan követtük a változásokat. a dúsítás -24-ről rögtön elkezdett csökkeni és végül 0 környékén megállt ki lett véve a check engine lámpa is. 1000-2000 körüli fordulatok esetén egész jó volt a keverék az AFR teljesen optimális volt. 2.-ban nyomtam neki egy padlót és 6200-ig húzattam és érdekes módon ilyenkor se ment át pozitívba az LTFT. 0 körül volt. Magyarán végig 6000-ig sosem volt szegény a keverék , egy kicsit se. Az illető kicsit meglepődött, hogy mi a fene ha nagyobb motor , akkor miért nem szív több levegőt és miért nem kér több benzint mindamelett az AFR meg optimális. Magyarán teljesen jók a kiseb eredeti 180 ccm-es injektorok. A nagyobb 1.8-as injektorok 260 ccm-esek (köszi Mozso) de azzal agyondúsítja a keveréket az egész ford. szám tartományban.

A kérdés az, hogy a nagyobb motor miért nem kér több levegőt ezért miért nem kér több benzint illetve mitől jó ez az egész az 1.4-es injektorokkal.
Még open loop-ban mikor padlót nyomtam, akkor se volt szegény a keverék vagyis: ekkor sem kérte a nagyobb injektorokat mert kiszolgálta az 1.4-es injector is. A chipes nem is értette, azt gondolta hogy lehet át se lett építve a motor, persze nyilván át lett.
A gázpedál reagálását meg a gyorsulást nézve nekem jobbnak tűnik a kocsi az 1.8-as injectorokkal, igaz akkor totálra van dúsítva a keverék.
a chipes szerint kb. 110 LE lehet a kocsiban mert ő 87g beszívott levegőt mért a számítógépével mikor nyomtam egy padlót. Elvileg az 1.8 motornak 110-120 g levegőmennyiséget kellett volna beszívnia és ezzel együtt a jó AFR miatt több benzint adagolnia  - mégsem ezt tette !
Nem tudta miért.
Vannak még érdekességek itt.

Egyébként a programozás így már nem lesz olcsó dolog, a végén lehet, hogy mégis a Greddy piggyback ECU lesz az optimális megoldás. Legalább megtapasztalom a dolgokat, érdekes ez.

Így most nyugodtam mehetek a kocsival akárhogy már nem lesz check engine.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.18 19:44:02 írta tutinet »

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #207 Dátum: 2009.09.19 09:13:42 »
Vissza fognak kerülni a nagyobb injektorok viszont másvalakitől azt az ötletet kaptam, hogy ki lehetne próbálni E85-el a motort.
Az E85 esetén nem lenne ennyire dús a keverék, viszont az oktánszáma 105 !

Az E85-el szerelt kocsiknál a Hunflex dobozkát szerelik a motortérbe azért, hogy több üzemanyagot kapjon a motor. Rányúl a keverékképzésre az E85 miatt mert a jó AFR-hez több E85-ra van szükség, mint pl. normál95-ös benzinre.
De mivel nálam most eleve dús a keverék így mindenféle rányúlás vagy Hunflex nélkül meg lehetne nézni milyen keveréket kapok.
Az illető szerint jót, ráadásul literjét 200 Ft alatt ! A teljesítmény meg elvileg nőne a magasabb oktánszám miatt.

Fölrakatom minél hamarabb a leömlőre azt a 2 mérő helyet és utána lehet, hogy kipróbálom E85-el milyen keveréket kapok.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #208 Dátum: 2009.09.20 13:31:45 »
Itt van hogy kell bekotni a szelessavu szondat es az EGT-t a gyari leomlobe.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #209 Dátum: 2009.09.20 14:42:03 »
Nagyon kellett már ez a kép, mert tegnap nézegettem a leömlőt , hogy hová kéne majd fúrni ezt a 2 furatot  :hmmmm: :hmmmm:
Köszi. :clap: