Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269619 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #150 Dátum: 2009.09.01 20:15:38 »

Megnéztem az én 1,4esem is Bosch ECU-s mint a tied Tuti.

Kíváncsi vagyok majd a végeredményre.(A tied chippelésére)

Gyakorlatilag ha jó ,akkor én is uazt fogom az enyémmel csinálni mint te ;-)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 21:26:50 írta Konrad »
Konrád

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #151 Dátum: 2009.09.01 20:38:41 »
Most akkor ki van találva hogy lesz ez jó vagy nincsen?
Nekem úgy tűnik még mindig megy a találgatás hogy is fog a motor normálisan működni. Vagy tévedek?

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #152 Dátum: 2009.09.01 20:41:30 »
Sztem ki van találva.Kellett volna az a cucc amit Mozsó rendelt meg el kellett volna vinni chippeltetni vagyis optimalizálni a dolgokat és ennyi.Az mondjuk tényleg érdekes lehet hogy az én ecummal mehet e a gép vagy sem.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #153 Dátum: 2009.09.01 20:42:59 »

Ha tenyleg ovatosan mentel, akkor valoszinulkeg Bank1 system too rich (azaz tul dus keverek) - az ECU ugye azt hiszi 1.4-es mocija van es amikor beallitja a kevereket 14.7:1 levego benzinre (amit mer az elso lambda szondaval) akkor megjegyzi, ha a rovid tavu es hosszu tavu uzemanyag strategia osszege alacsonyabb-e a 30%-nal egyuttesen, mint a beprogramozott ertekek.

Meg kellene nezni igazabol.


Megnéztük: Bank1 System too rich. Ki lett véve ,most megint nem ég ez a check engine lámpa.

Mondtam...viszont azt meg kellett volna jegyezni, hogy mikor tarolta el a hibat (fordulatszam, terheles, vizhofok, LTFT es STFT ertekek, closed loop volt-e vagy open loop, stb). Mondjuk mindegy, mert valoszinuleg ismet be fogja irni.

Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.

A TS motorvezerlojet nem tudod felrakni, minden mas rajta, a csatlakozok is (nem veletlen). A szoftvert elvileg nem lehet kiolvasni a Toyota jobban titkosit, mint a tobbiek.

Ha closed loopban irja be a Bank1 system too rich-et, akkor fel van adva a lecke...mert abba nem lesz egyszeru ranyulni, ezert lenne jo tudni, hogy a chipelos srac igazabol mit csinal a cuccal.

Ha kiveszed a masodik katalizatort, akkor valoszinu bye-bye zoldkartya, de emlekeim szerint a masodik lambda szonda a masodik kat elott van, igy az ECU nem fog tudni errol es nem ir hibat. Mondjuk ha tartosan marad a Bank1 system too rich hibakod, akkor az automatikusan bukta a zoldkartyan, mert az ODB rendszer jelzi a vizsgalatkor, hogy nem okes a kornyezetvedelmi rendszer.

Ha ismet kigyullad a lampa, akkor (jegyezd fel eppen, hogy mentel es miota, mennyivel, mennyire nyomtad) majd probald ki, hogy nem nyulsz hozza es mesz ovatosan tovabb ugy, hogy 2-3szor minimum 20-25km mesz egyhuzamban es kozte hagyod lehulni a motort valamennyire. Ha ezek utan eltunik-e a check engine lampa az jo jel. A gyari ECU ennel a hibanal, ha az 2 teljes erteku vezetesi ciklus alatt nem jon elo, akkor ideiglenes hibanak veszi es leoltja a lampat, bar a hibakod tarolva marad.

Nekem ketszer volt Bank1 system too rich hibam, de az pont egy nagyon kover gazas, taposos resz utani visszahutesnel (Kakucsring es Szlovenia), viszont ez a 3 motorvezerlo parhuzamos mukodesenek nem 100%-os osszhangja miatt volt, ezt utolag meg tudtam szuntetni es el is aludt a lampa 2 ciklus utan, azota mentem 3000km-t, Euroring, Hungaroring, egyeb szaguldozas es most jo.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 20:47:37 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #154 Dátum: 2009.09.01 20:52:49 »
Sztem ki van találva.Kellett volna az a cucc amit Mozsó rendelt meg el kellett volna vinni chippeltetni vagyis optimalizálni a dolgokat és ennyi.Az mondjuk tényleg érdekes lehet hogy az én ecummal mehet e a gép vagy sem.

Nem tudod rarakni:
1. fizikailag masok a csatlakozok a kabelkoteg vegen
2. csatlakozon belul mashol jonnek mas tipusu jelek (extrem esetben eldurranhat az ECU is)
3. pontos meromuszer (EGT, szelessavu lambda) nelkul ez ongyilkossag, ez olyan mintha en beraknek egy Yaris TS komputert aztan remenykednek hogy jo lesz (hat tuti nem..)
4. arrol nem is beszelve, hogy a T-Sportos ECU megprobalna vezerelni a VVTL-i-t is es mivel latja, hogy nincs rogton hibakod (szerintem elso inditas elso mp) - de ehhez ugye az osszes csatlakozonal at kellene kabelezni, hogy jo helyen menjen be az ECU-ba minden

ui: a 3ZZ-FE 1.6 Corollahoz az auto elete soran 3 kulonbozo ECU letezett, mar a labkiosztasuk sem stimmel...a csatlakozok tok masok.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #155 Dátum: 2009.09.01 20:56:53 »
Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.
És a "prototípusban" is írható motorvezérlő van?
Vagy az sem működik tökéletesen?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #156 Dátum: 2009.09.01 20:58:07 »
Most akkor ki van találva hogy lesz ez jó vagy nincsen?
Nekem úgy tűnik még mindig megy a találgatás hogy is fog a motor normálisan működni. Vagy tévedek?

A Bank1 system too rich hibakod nem katasztrofalis, lehetne rosszabb is (too lean, missfire, stb-stb). En ezert mondtam, hogy az elektronikat is okositani kell, csak akkor lesz komplett a rendszer. A legtomegmeros trukk meg erdekes lehet, csak ehhez tudni kellene eloszor, hogy min valtoztatunk es hova.

A mostani hibakod amiatt van, hogy bar a keverekkepzes jo (14.7:1) az ECU hibat dob, mert tudja, hogy azok az injektor vezerlesi parameterek (duty cycle, pulse width) amiket megtanult az 1.4-rol 1.8-ra alakitott motornal az 1.8-as injektoroknal nem normalis adatok egy 1.4-es motornal 1.4-es injektorokkal. A legjobb megoldas az lenne, ha a gyari 1.4-es ECU-bol ki lehetne utni/atirni, hogy mit tekintsen normalis adatnak, de ez sajna meg senkinek sem sikerult, ellentetben regebbi Toyotakkal vagy uj, de mas markaju autokkal.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 21:00:36 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #157 Dátum: 2009.09.01 21:01:57 »
Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.
És a "prototípusban" is írható motorvezérlő van?
Vagy az sem működik tökéletesen?

Hat igen, a 3-bol ketto irhato. A gyari ugye tabu, azt nalam meg chipelni sem lehet (jol).
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #158 Dátum: 2009.09.01 21:04:51 »
Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.
És a "prototípusban" is írható motorvezérlő van?
Vagy az sem működik tökéletesen?

Hat igen, a 3-bol ketto irhato. A gyari ugye tabu, azt nalam meg chipelni sem lehet (jol).

Kűdtem privit:-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #159 Dátum: 2009.09.01 21:05:00 »
Amugy Tutinet van olcsobban is Emanage Blue (hasznaltan, idehaza) en meg mindig azt mondom, hogy leomlobe EGT es szelessavu lambda fitting + Emanage Blue + rendes tuning muszerekkel merve. Mert az a chiptuningos ugye nem fog muszereket beszerelni...

Egyebkent tegnap hivtak, hogy kesz az EGT fitting, de ahogy mondtam, ha nem kell kifizetem en.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #160 Dátum: 2009.09.01 21:06:50 »
Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.
És a "prototípusban" is írható motorvezérlő van?
Vagy az sem működik tökéletesen?

Hat igen, a 3-bol ketto irhato. A gyari ugye tabu, azt nalam meg chipelni sem lehet (jol).
Nem a tiédre gondoltam, hanem az 1.8-asra alakított 1.4-esre.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #161 Dátum: 2009.09.01 21:15:08 »
Nem a tiédre gondoltam, hanem az 1.8-asra alakított 1.4-esre.

Bocsi felreertettem, a proto kicsit mashogy keszult, abban van ECU bizergalas es eleg jo. Tutinete meg ezek ele nez.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #162 Dátum: 2009.09.01 21:29:25 »
E-bayem berendeltem egy injektor harnesst meg egy ignition harnesst is a Greddy emanage blue-hoz 1 héttel ezelőtt.

Még nem jött meg, de ha esetleg mégis greddym lesz, akkor jól jöhet. Milyen áron tudod azt a használt greddyt ? 60 ?

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #163 Dátum: 2009.09.01 21:32:27 »
E-bayem berendeltem egy injektor harnesst meg egy ignition harnesst is a Greddy emanage blue-hoz 1 héttel ezelőtt.

Még nem jött meg, de ha esetleg mégis greddym lesz, akkor jól jöhet. Milyen áron tudod azt a használt greddyt ? 60 ?

Ezeket vágod hogy mire jók? Roland aki progizza a cuccot megcsinál minden ilyesmit ezek nélkül is!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #164 Dátum: 2009.09.01 21:37:08 »
A 60 az az uj minden kabellel. A masikat nem tudom mennyi az elmult 1 het tekinteteben nem mertem rakerdezni, de megvan a kontakt.

Rolandnak is kellenek a kabelek Szuti, nekem is bent vannak, elvileg az ignition harness-t Suzuki/Mazda radio csatlakozo segitsegevel meg lehet csinalni, de meg nekem es Rolandnak sem sikerult megszerezni a cuccokat 1 honap alatt, akkor..
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb