Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 271952 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #135 Dátum: 2009.08.30 22:01:09 »
Az ECU a nem kritikus hibaknal sohasem fujja be rogton. Egy ideig nezegeti es ha tartosan nem stimmel valami akkor jon a check engine lampa. Kiveve a komoly hibaknal.

62km alapjan nekem a katalizator a tippem.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #136 Dátum: 2009.08.30 22:10:04 »
csoroghet a motor, csak WBO-val derul ki tenyleg gond van-e.


Az mi ??? Azzal lehet lekérdezni ?

Vagyis ha megint csinálok egy ECU resetet, akkor eltűnik a check engine ?
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.30 22:15:11 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #137 Dátum: 2009.08.30 22:31:48 »
Ha resetelsz akkor senki nem tudja meg mi volt a gond. A WBO-hoz be kellett volna rakni azt amit megrendeltem neked, most mar eleg maceras igy utolag
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #138 Dátum: 2009.08.31 21:27:57 »
Még annyit, hogy tegnap a 3 sávos Hungárián oda lehetett lépni egy kicsit ez megtörtént és hirtelen megállt előttem a kocsisor. Mondanom sem kell, hogy reflexből nyomtam egy satut és felmérve a távolságot már tudtam, hogy ebből csatt lesz nem fogok tudni ilyen kis távolságban megállni.

Megálltam.....alig akartam elhinni, tényleg jó dolog ez az ABS és jók a gumik is, nemhiába a márkás gumi megérte megvenni. :clap:
Ösztönösen nyomtam egy dudát az előttem lévőnek, hogy "hé miért álltál meg ilyen hirtelen?" de ennek semmi értelme nem volt csak annyira megijedtem hogy dudálni kellett.

Utána az előttem lévő (egy új Volvo volt) mellém került és lehúztuk az ablakot ő is, én is és odaszólt, hogy meleg helyzet volt és láttott mindent, miután kaptam egy kis levegőt a lehúzott ablakom azt mondtam neki , hogy bocs de bennem már az volt, hogy nem fogok tudni megállni de jók a gumik és megint csak jók a gumik ezt ismételgettem mert alig tértem magamhoz és a maxon volt az adrenalinom.
Az illető mosolygott intett egy üdvözlőt és annyit mondott, hogy "Vigyázunk egymásra" és erre mondtam egy "Így van"-t, intettem neki én is egy barátit és elment. Utána kb 2-3 perc múlva esett le vissza normálra az adrenalinom.

Miért is írtam ezt le ?

Azért , mert az autó egészen másként viselkedik a kicsi 1000-1500-2000-es ford. szám tartományban mint eddig , sokkal jobban gyorsul szinte elszalad.
Másféle vezetési stílust kíván mint amilyen volt mivel a lában a pörgetésre volt hozzászokva ,hogy egyáltalán haladjak, de most már át kell szoktatnom a lábamat a" nem kell annyira pörgetni" c. programra. És ha hirtelen nagy sebességre gyorsulok relatíve attól még meg kell tudni megállni is. Megváltoztak a sebességeltérések között az eltelt idők, az agyamban még a régi gyorsulási idők vannak  viszont most már mondhatni sokkal hamarabb ott van az autó a nagyobb sebességben mint eddig és ezt még nem szoktam, nem tanultam meg. Megtanult reflexből adtam a gázt és reflexből fékeztem de a kocsi megváltozott és ezeket a reflexeket újra kell tanulni.
Házi feladatul kaptam az  1000 km-es bejáratást és ezt mindenki meg fogja majd kapni , aki "felújítatja" majd a motorját és számítania kell a megváltozott gázadási reflexekre beidegződésekre. És még nincs is kész az átalakítás mert a chipelés hátravan és akkor lesznek véglegesek a teljesítményadatok.
Erre majd figyeljetek oda.

« Utoljára szerkesztve: 2009.08.31 21:30:28 írta tutinet »

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #139 Dátum: 2009.09.01 17:01:14 »

Ha tenyleg ovatosan mentel, akkor valoszinulkeg Bank1 system too rich (azaz tul dus keverek) - az ECU ugye azt hiszi 1.4-es mocija van es amikor beallitja a kevereket 14.7:1 levego benzinre (amit mer az elso lambda szondaval) akkor megjegyzi, ha a rovid tavu es hosszu tavu uzemanyag strategia osszege alacsonyabb-e a 30%-nal egyuttesen, mint a beprogramozott ertekek.

Meg kellene nezni igazabol.


Megnéztük: Bank1 System too rich. Ki lett véve ,most megint nem ég ez a check engine lámpa.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 17:03:32 írta tutinet »

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #140 Dátum: 2009.09.01 17:45:29 »
Ilyenkor hogy lehet megmondani az ECU-nek, hogy nem is 1.4-es motorra van kötve? Át kell programozni?

Arra akarok kilyukadni, hogy akkor a komplett hibamentes működéshez minden bizonnyal hozzátartozik a chipelés is...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #141 Dátum: 2009.09.01 18:39:30 »

A logika azt mondatja velem is, hogy 1.8 program kellene neki, de majd jönnek a vájtfülűek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 19:13:48 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #142 Dátum: 2009.09.01 18:46:08 »
Biztosan optimalizálni kellene a dolgokat hogy elég benyát,levegőt kapjon meg sztem gyújtást is szoktak állítani ilyenkor szal az azért fontos lenne hogy ez minél hamarabb legyen meg...Tutinet a kipuffra nagyon nagy dolgot nem tudsz úgysem sokat állítani a chippelésnél szal arra sztem ne várj főleg ha csak hátsódobot csináltatsz 2 véggel...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #143 Dátum: 2009.09.01 18:52:52 »
Biztosan optimalizálni kellene a dolgokat hogy elég benyát,levegőt kapjon meg sztem gyújtást is szoktak állítani ilyenkor szal az azért fontos lenne hogy ez minél hamarabb legyen meg...Tutinet a kipuffra nagyon nagy dolgot nem tudsz úgysem sokat állítani a chippelésnél szal arra sztem ne várj főleg ha csak hátsódobot csináltatsz 2 véggel...
Höhh, kétoldali pufó lesz alatta????
Vagy csak egy ikertvég, hátsó dobbal?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #144 Dátum: 2009.09.01 18:55:56 »
Egyik se, 40 ezeret nem ér meg az. Lesz egy vastagabb cső a középdob után meg egy sportdob véggel. kb. ennyi. Még azt kéne kinyomozni mi történne ha kiiktatnánk a 2. katalizátort. Sokat nyernénk e vele vagy keveset és hogy mennyire borítaná fel az ECU-t.

Ezt kéne megtudni.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 19:40:27 írta tutinet »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #145 Dátum: 2009.09.01 19:10:33 »
40E??? Bexarás. 20-30E-ből simán kijön, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 19:13:23 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #146 Dátum: 2009.09.01 19:16:21 »
Tuti sztem lambdaszondát akartál írni nem?vagy az 1.4-ben 2 katalizátor  van???Ennek olcsóbban kellene kijönnie.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #147 Dátum: 2009.09.01 19:43:59 »
Tuti sztem lambdaszondát akartál írni nem?vagy az 1.4-ben 2 katalizátor  van???Ennek olcsóbban kellene kijönnie.

2 katalizátor van, Te is láthattad, 1 közvetlenül a leömlő után ahol az 1. szenzor is van , 1 kati meg a 2. szenzor után van. Ez a 2 szenzor fogja közre az 1. leömlőre szerelt katalizátort. Ezért nem tudom, hogy a 2. katalizátor -- ami után már nincs semmi -- kivétele mit befolyásolna.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #148 Dátum: 2009.09.01 19:54:12 »
Tuti sztem lambdaszondát akartál írni nem?vagy az 1.4-ben 2 katalizátor  van???Ennek olcsóbban kellene kijönnie.

Figyu mi lenne ha csak úgy próbából beletennénk a Te régi ECU-dat, az legalább az 1.8-as motorhoz van megírva. Igaz más motor de 6200 alatt akár még jó is lehet .
Nem akarom megvenni csak egy próbát lehet, hogy megérne.

Vagy elviszem kiolvasni a motorvezérkő szoftvert, szerintem adna jó ötleteket.
"Véletlenül" megírnának egy hasonlót a sajátomba. :yes: :yes:

Egyébként nagyobb lett a kompresszióm, mint a gyári 1.8-ban, tehát a gyári 1.8 ECU motorvezérlő szoftvere se biztos, hogy teljesen jó lenne. Meg lesz mérve , hogy pontosan mekkora is ez a kompresszió ebben és egy TS-ben is.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 19:59:29 írta tutinet »

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #149 Dátum: 2009.09.01 19:57:11 »
Akár igen,de az nem lesz óccsó :devil:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/kipuff/remus