Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269576 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #120 Dátum: 2009.08.29 23:35:22 »
 :clap:

Írj rendszeresen tapasztalatokat, engem mindenképp érdekel.

Mennyiből jött ki a művelet?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #121 Dátum: 2009.08.30 09:49:51 »
Gratulálok, hogy meglépted! :clap: Kíváncsiak vagyunk. Ha nagyon elvetemülök, akkor lehet, hogy visszaváltok E11-re, és annak a motorját átalakíttatom. Azt is lehet?
Gabe 254.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #122 Dátum: 2009.08.30 10:16:32 »
Ma megvolt a "motorfelújításom" .  :clap:
Gratuálok, és én is kiváncsi vagyok a fejleményekre! :yes:
Nem gondoltam, hogy ez egy 1 napos dolog lesz, úgy hittem, hogy leadod az autót, és napokig nélkülöznöd kell.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #123 Dátum: 2009.08.30 10:20:22 »
Ha nagyon elvetemülök, akkor lehet, hogy visszaváltok E11-re, és annak a motorját átalakíttatom. Azt is lehet?

A vvtikkel meg lehet csinálni, akár az 1.6-ossal is. (Csak ott értelemszerűen kisebb lesz a teljesítmény-növekedés, és valószínűleg drágább a donor.)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #124 Dátum: 2009.08.30 10:31:51 »
Köszi  gratulációkat. Ez mondjuk egy 1 hétvégés dolog, nem kell több napra nélkülözni a kocsit.
Ja igen: semmilyen hibajelző lámpa nem ég , nincs check engine sem !!!

Ez az egész úgy indult, hogy az 1.4-ből 1.6-ot lehetett csinálni csak később kiderítették, hogy nemcsak 1.6-ot de 1.8-at is. A Toyota gyár így csinálja ui. attól függően, hogy melyik földrészre ad el Corollát olyan alkatrészekkel szereli, hogy 1.4 , 1.6 vagy 1.8 legyen. A legjobb költségcsökkentő húzás egy világcégtől.

Ez most is így van, csak most már más a motor már dual VVTI-t csinálnak és ez még nagyobb teljesítményű. Az 1.6-os kb 125 LE a régi 110LE helyett.

« Utoljára szerkesztve: 2009.08.30 16:20:57 írta tutinet »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #125 Dátum: 2009.08.30 17:53:50 »
Én is csatlakozom, jó döntés volt, sok hibamentes kilómétert!  :clap: :clap:

A beszámolókat továbbra is várjuk!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #126 Dátum: 2009.08.30 17:59:08 »
Tegnap esti autópályázás , kb 50 km-t mentem. :D
100-nál nem mentem gyorsabban.


[a csatolmányt egy admin törölte]

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #127 Dátum: 2009.08.30 18:00:59 »
Tegnap esti autópályázás , kb 50 km-t mentem. :D



Ez csak az amit most azóta tud az ecu amióta át lett építve szal biztosan nem reális a dolog még.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #128 Dátum: 2009.08.30 18:08:05 »
A "referenciaautóban" is kb. ennyit mutatott városban. :D Biztos, hogy nem reális.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #129 Dátum: 2009.08.30 18:10:54 »
A "referenciaautóban" is kb. ennyit mutatott városban. :D Biztos, hogy nem reális.

De az már chippelt ECU volt ez meg még gyári. Csak egy reset volt mivel 2 napig nem volt akksi az autóban.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #130 Dátum: 2009.08.30 18:27:08 »
Háát, nem tudom.

Milyen metódussal mér a BC? Mozso?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #131 Dátum: 2009.08.30 19:44:11 »
Tegnap esti autópályázás , kb 50 km-t mentem. :D
100-nál nem mentem gyorsabban.
Ezt úgy csináltad, hogy közvetlenül előtte nulláztad? Rettentő kedvező érték, inkább egy konstans 70-80-as haladás esetén tartanám reálisnak. Elképzelhető, hogy a kicserélt injektorok miatt a BC már nem mér pontosan. De ezt nyilván csak akkor tudod majd kideríteni, ha egy teletankolós számítás eredményét összeveted a BC adatával.

Amúgy gratulálok az átépítéshez  :yes: ! Klassz, hogy ezt így meg lehet csinálni. Mennyibe fájt összesen a művelet, ha megkérdezhetem?
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.30 19:47:05 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #132 Dátum: 2009.08.30 21:04:28 »
Az ECU resetelve lett, mert 2 napig nem volt a kocsiban akksi.

Szerintem ezek a fogyi ertekek meg nem 100% realisak, mert Tutinet most tojassal a laba alatt jar es 3000-ig porgeti max (jol teszi). Ugy tunik az o vezetesi stilusahoz az alul megnovekedett nyomatek kedvezoen hatott (hat kinek nem ugye?). Tipikusan errol beszeltem a fogyasztas topikban is anno, az also nyomatek hianya miatt fogyaszt relativ sokat az 1.4-es az 1.6-hoz kepest, amint alul valahogy megnovekszik a nyomatek es a vezetesi stilus marad (sot ebben az esetben meg ovatosabb is lett) akkor termeszetes a fogyi csokkenes.

Tenyleg Tutinet, nem lett check engine lampad? Mennyit mentel osszesen?

hejjj az egyebkent az en autos radiom a foton...jo latni ismet :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #133 Dátum: 2009.08.30 21:19:54 »

Tenyleg Tutinet, nem lett check engine lampad? Mennyit mentel osszesen?


Beletrafáltál basszus. Épp az imént lett "check engine" lámpán amikor jöttem haza uszodából. Fenébe eddig össz. 62 km-t mentem. Nem tudom mitől gyulladt ki ez a lámpa látszólag semmi gond nincs a motorral. Talán az ECU vacilál a keverékkel gyujtásal ??? De akkor eddig miért nem volt a reset után közvetlenül ?

Vezetés közben fél szemmel a fordulatszámmérőt figyelem, nehogy 3000 fölé menjek. Ált 2000-2500 között tartom ,városban ez egész jó haladós tempó.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.30 21:36:40 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #134 Dátum: 2009.08.30 21:57:04 »
Bocs, hogy igy rakerdeztem, de en szamitottam ra...

Ha tenyleg ovatosan mentel, akkor valoszinulkeg Bank1 system too rich (azaz tul dus keverek) - az ECU ugye azt hiszi 1.4-es mocija van es amikor beallitja a kevereket 14.7:1 levego benzinre (amit mer az elso lambda szondaval) akkor megjegyzi, ha a rovid tavu es hosszu tavu uzemanyag strategia osszege alacsonyabb-e a 30%-nal egyuttesen, mint a beprogramozott ertekek.
Hetkoznapi nyelven: a keverekkepzest rendesen lekezeli az ECU, de a megvaltozott parametereket is rogziti (emiatt en is sokat szivtam) es hibakodot dob, azt mondja, hogy az 1.4-es motor ilyet nem tud, tulsagosan sok levego megy bele. Pedig nem is, hiszen nem 1.4-es a motor...rafinalt joszag a Toyota ECU, irtam mar parszor rola...

Ha kicsit jobban meghajtottad, akkor Bank1 system too lean lehet, - az ECU ugye azt hiszi 1.4-es mocija van es amikor beallitja a kevereket 14.7:1 levego benzinre (amit mer az elso lambda szondaval) akkor megjegyzi, ha a rovid tavu es hosszu tavu uzemanyag strategia osszege konstans tullepi-e a 30%-ot egyuttesen.
Hetkoznapi nyelven: a keverekkepzest VALOSZINULEG rendesen lekezeli az ECU, de a megvaltozott parametereket is rogziti, ez a neccesebb dolog, mert itt csoroghet a motor, csak WBO-val derul ki tenyleg gond van-e.

Harmadik lehetoseg: P0420, catalyst below efficiency, azaz a katalizatorod az ECU szerint nem mukodik rendesen, az a francos ECU megint csak tudja (elore betarolt ertekek), hogy mas jon ki a katalizatorod vegen (masodik lambda szonda meri), mint korabban jott ki, illetve ami normalis az 1.4-es mocinal.

Meg kellene nezni igazabol.

Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb