Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269416 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #45 Dátum: 2009.07.09 11:21:31 »
Ne legyetek már negatívak!!
Tutinet végre csinálna valamit a fényesítgetésen túl, erre a helyett hogy támogatnátok, itt fikázzátok....  :nono:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #46 Dátum: 2009.07.09 11:32:45 »
Én csak azt írtam hogy jobban jár a saját ecujával ha azt chippelteti,olcsóbb mint venni egy nem hozzávalót.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #47 Dátum: 2009.07.09 12:04:43 »
Hoppá eltűnt egy hozzászólás:-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #48 Dátum: 2009.07.09 13:19:06 »
Fapad...  :devil:
Szerintem téged a kutya se kérdezett olajkályhás.....

Azt hittem, ez egy fórum. :?:
De most már tudom, hogy csak akkor lehet HSZ-t írni ide, ha engedélyezed.  :helpsmilie:
 [rohog] [rohog] [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #49 Dátum: 2009.07.09 14:10:31 »
Az óvoda szintet legyetek kedvesek privátban elintézni...  :censored: :szemez:
         

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #50 Dátum: 2009.07.09 14:29:38 »
Azt nem értem, hogy elvileg a corolla vvt-i ECU-ját nem lehet feltörni, módosítani. Akkor az átalakítás során hogyan oldják meg mégis? Az átalakítás költségei meg ott kezdődnek, hogy veszel egy motort 2kilóért. Erre jön még rá a srácok munkadíja. És aztán még az injektort is át kell rakni. Nameg az ecu-t felprogramozni. Meg az olajat szürőket lecserélni, és gondolom 2-3szor visszamenni a szerelőkhöz az első időkben, mert mindig lesz egy kis finomítani való rajta.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #51 Dátum: 2009.07.09 14:41:54 »
Nekem még az 1.6-tal volt egy chippes próbálkozásom és ott beforrasztottak valami sárga dobozkát és azt próbálták egy kézi programozóval állítgatni,de olyan szarul sikerült hogy kivetettem és visszaadták a pénzt.Szóval lehet ezt is csak nem mindegy ki és hogyan.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #52 Dátum: 2009.07.09 20:11:43 »
Meló után elvittek a srácok egy körre. Röviden: megy, mint a barom. Majd írok hosszabban kutyaetetés, vacsora és a többi után.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #53 Dátum: 2009.07.09 20:18:31 »
Meló után elvittek a srácok egy körre. Röviden: megy, mint a barom. Majd írok hosszabban kutyaetetés, vacsora és a többi után.

Már vártam hogy legyen valami beszámoló,kiváncsi vagyok mit mondasz.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #54 Dátum: 2009.07.09 22:28:35 »
Először is, innen is köszönöm a srácoknak a próbakört. Hülyébben haltam volna meg nélküle. Ha valamire rosszul emlékszem, javítsatok ki, nem nagy bajnok a rövid távú memóriám.

A külsőségekről csak nagyon röviden: a kocsi ránézésre sem mindennapi jószág a púpos-lyukas motortérrel, dupla kipuffal, sötétítéssel. Ízlés kérdése a dolog, én szeretem a szolid gyári külsőt, ettől még kétségtelenül dögös a gép. Elfelejtettem rákérdezni, hogy a motorháztetőn az intercoolert sejtető résre van-e szükség, vagy csak dizájnelem. Az urakat meginvitáltam a fórumra, ha ideérnek, remélhetőleg megtudjuk a választ. Ezen kívül a kocsi ránézésre le van ültetve, rövidebb a váltókar. (A váltások hangját hallva rákérdeztem, hogy japán gyártású-e a kocsi. Az enyém angol, sokkal sprődebb a váltója.)

Először az, ami nem volt teljesen pozitív. Egy dolog mindössze: világít a check engine lámpa. Ha jól értettem, ez a nagyobb injektorok miatt van. Az autóban úgy értettem, egy olyan chip van, amit még 1.4-es korában írtak utoljára át, ezt kellene összehozni a nagyobb injektorokkal. Ezzel összefüggésben a fogyasztás a BC szerint 4,6 liter, ez természetesen nem valós. Ezen kívül még egy aggályom van: a kocsi még nem volt zöldkártyán.

A kocsi erejéről sokat elmond, hogy a 205-ös gumikat másodikban simán elforgatja. Komolyat tol már alacsony fordulatról is. Persze nem lesz belőle egy kompresszoros-turbós, 1300-tól aszfaltot szaggató szörnyeteg, de nagyon szépen, egyenletesen épül fel a nyomaték, kiegyensúlyozottan, rángatásmentesen húz 6000-ig a masina, már 2000-től izomból megoldja a feladatot. Fajin, nagyon fajin. Mintha egy másik autó lenne, sokkal erősebb, mint az 1.4-es. Sokkal. Két napja vezettem egy 122 lovas, vatta új Jetta TSI-t, annál is jobban, szélesebb tartományban húz. Nagyon meggyőző. Ami a legjobban tetszik: a kipuff-hangot leszámítva egyáltalán nem tűnik tuningolt gépnek, mentes mindenféle remegős alapjárattól, idegen zajtól, kéretlen vibrációtól.

A gépben most bő 100e van, 70e körül csinálták meg az átalakítást. Az, hogy üzembiztos, sokat elmond a műveletről. A fogyasztásra nem emlékszem, mondta a tulaj, hogy mennyiért tankol és annyi pénzből mennyit autózik, de elfelejtettem.  :yawn:  A többiek már leírták, hogy az 1.4-eshez képest kevesebbet eszik, városi gyorsulgatásoknál ez abszolút hihető, ezt tényleg nem kell szétforgatni ahhoz, hogy tartsa az ember a lépést a 100 ló fölötti dízelekkel.

A nagy injektorok állítólag nem kellenek szükségszerűen, egy mostanában átalakított kocsi megbízhatóan működik az originál befecskendezőkkel.

Suma summarum: nagyon állat. Ha a check engine probléma megoldható, és átmegy zöldkártyán a kocsi, készíthetünk egy végleges költségvetést, amiben a nagyobb injektorok is benne vannak. Meggyőzött a próba. Igaz, hogy házat újítok, de erre hajlandó lennék költeni, sőt, lemondanék miatta pár évig a Lexus IS200-hoz fűződő perverz vágyaimról.

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #55 Dátum: 2009.07.09 22:40:39 »
Kuplungra nem kérdeztél rá?

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #56 Dátum: 2009.07.09 22:52:43 »
Dehogynem, csak elfelejtettem leírni, hosszú volt a nap. :yawn: Annyit mondott a tulaj, hogy nem csúszik a kuplung, bírja eddig a strapát, ha 150 körül elfogy a gyári, majd keményebb tárcsát tesz be helyette.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #57 Dátum: 2009.07.10 09:17:13 »
Én is ültem mellette és pont ugyanezekre kérdeztem rá én is. Valóban állatul megy. Ugyanekkora erő van egy MR2 VVTI-ben csak az könyebb 1-200 kilóval így gyorsabb is.
Ha marad a gyári kipuffod akkor szerintem nem lesz gond a zöldkártyával. Ha az ECU-hoz nem nyúlnak vagyis marad gyári nem fog égni a check engine led, bár ebben nem vagyok 100% biztos, majd a szakik kijavítanak.

Ha jól értettem, akkor ezen a kocsi átalakított kipufogórendszer van. Nem tudom rákérdeztetek-e, hogy ettől függetlenül benne maradt-e a gyári katalizátor (mondjuk nem sok értelme lenne), vagy esetleg került-e bele más katalizátor, vagy "üres" a rendszer?

A gyári kipuff váltoaztalnul hagyása esetén annak méretezése okán nem ad-e kelleténél nagyobb folytást a nagyobb, erősebb motornak, vagy ilyen típusú összehasonlítási alap még nincsen?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #58 Dátum: 2009.07.10 09:29:59 »
Majd kiolvassuk azt a check engine-t. Aztan kiderul.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #59 Dátum: 2009.07.10 10:07:35 »
Én is ültem mellette és pont ugyanezekre kérdeztem rá én is. Valóban állatul megy. Ugyanekkora erő van egy MR2 VVTI-ben csak az könyebb 1-200 kilóval így gyorsabb is.
Ha marad a gyári kipuffod akkor szerintem nem lesz gond a zöldkártyával. Ha az ECU-hoz nem nyúlnak vagyis marad gyári nem fog égni a check engine led, bár ebben nem vagyok 100% biztos, majd a szakik kijavítanak.

Ha jól értettem, akkor ezen a kocsi átalakított kipufogórendszer van. Nem tudom rákérdeztetek-e, hogy ettől függetlenül benne maradt-e a gyári katalizátor (mondjuk nem sok értelme lenne), vagy esetleg került-e bele más katalizátor, vagy "üres" a rendszer?

A gyári kipuff váltoaztalnul hagyása esetén annak méretezése okán nem ad-e kelleténél nagyobb folytást a nagyobb, erősebb motornak, vagy ilyen típusú összehasonlítási alap még nincsen?

Egy gázgyorsítós dob van benne középen és az én hátsó dobom dupla véggel.Katalizátor sztem van benne.