Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 118018 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #75 Dátum: 2009.07.11 11:18:44 »
Szevasztok !!!

Fogyasztás: átlagban 550-570 km-t megyek 36-37 liter benzinből. Ez vegyes, hol taposom hol nem. 95-ös benzinnel járok.

Szia! Örülök, hogy idetaláltál. Ez nagyon jó fogyasztás, szélső értékekkel számolva 6,3-6,7 közötti átlagot jelent.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3056
  • E12 1.6
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #76 Dátum: 2009.07.11 11:24:31 »
sztem a dizelek,a teherautok 90%a kamu a személyek olyan 60%a kamu Zkval jár
Ha valóban számítana a környezetvédelem, akkor üzembehelyeznének x db mobil berendezést, ami az út mellet megállva mér. Szerintem 10ből 2autót az út mellett kellene hagyni a gazdájának. Legdurvább esetek: Golf2 dízel, Kadett dízel. Ezekből kizárt, hogy 1db is megfeleljen az előírásoknak. De gázadásra rengeteg újabb 2-3-8éves turbó dízel is elvérezne.....

EGy ismerősömet már büntették megy így, jó sok évvel ezelőtt, talán még 2001-ben. Skodával mentek a Balatonra, azt nem is tudom pontosan hogy, de ezért büntették meg, mert rossz volt a kibocsátása. De ez is csak vele történhetett meg, olyan szerencsétlen volt szegény :) Ezen kívül büntették már vasúti átjáróban is, mert tán gyorsabban ment mint kéne..

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3056
  • E12 1.6
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #77 Dátum: 2009.07.14 10:59:39 »
Szevasztok !!!

Én vagyok az 1,8as Corolla tulajdonosa. Este megyek a talira. Írok 1-2 dolgot az autóról a kérdéseket nézegetve.
Tehát ! ...

Na, akkor foglaljuk össze:
Motor ki, főtengely és hajtókarcsere(egyébként ez nem okoz kiegyensúlyozási problémákat, vagy erre figyeltek?)
Semmi más nem változik, marad a gyári ECU, injektorok, azaz az 1.4-re megírtak szerint vezérli továbbra is a motort, és így nem világít a check lámpa. NA most ez azt is jelenti, hogy ugyanazt az üzemanyagmennyiséget kapja a motor? Vagy a nagyobb lökettérfogat-nagyobb szívás miatt eleve több benyát ad az ECU?  Vagy pedig meg kell buherálni valamit, hogy mégiscsak többet adjon? 1.8-as vagy 1.6-os ECUt berakni nem lenne jó? Lehet hülyeségeket kérdezek amúgy, annyira nem vágom ezt a részt :)

Idézetet helyretettem.
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.14 11:01:32 írta kleingy »

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3318
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #78 Dátum: 2009.07.14 13:42:42 »
Megchippeltetni biztosan célszerű,de ugye ha takarékos üzemmódban használod a kocsit akkor nem megy annyira/ellustul/,de ha kicsit elkezded hajtani akkor több benyát is kap,tehát bizonyos korlátokon belül tanul az ECU.Én valahogy így gondolom,de majd Tomi,Zsolti elmondja.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3318
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #79 Dátum: 2009.07.14 23:32:18 »
A kipuffrendszer módosítása még egy alap 200pacis kocsinál is csak 8-10 lóerőt ér lemérve szal az nem sok.Összességében számít minden egy kicsit,az meg nagyon durván sok pénz és meló.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3318
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #80 Dátum: 2009.07.14 23:38:52 »
Az enyémre egy hengerenkénti leömlő 150-250-be kerül egy sportkat 70-100-ig van egy középdob,hátsó,plusz vég valami márkás szállítással ami ér is valamit és tartós is az megint vagy 80-100eft plusz a tömítések,munkadíj...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #81 Dátum: 2009.07.15 08:59:22 »
^^^
Ez mind szep es jo, csak pont a kompit es a turbot nem birja. Ateg mint a rongy!
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #82 Dátum: 2009.07.15 09:27:49 »
NA most ez azt is jelenti, hogy ugyanazt az üzemanyagmennyiséget kapja a motor? Vagy a nagyobb lökettérfogat-nagyobb szívás miatt eleve több benyát ad az ECU?  Vagy pedig meg kell buherálni valamit, hogy mégiscsak többet adjon? 1.8-as vagy 1.6-os ECUt berakni nem lenne jó? Lehet hülyeségeket kérdezek amúgy, annyira nem vágom ezt a részt :)

Az 1.4-es ECU hibakod nelkul +/- kb 20% benzint tud adni. Mivel karakterisztikaban jelentosen mas az 1.4 es az 1.8 (VVT-i valtas, nyomatek es LE gorbek) ezert nem vennek ra merget, hogy az 1.4 ECU modositasok nelkul meg tudja oldani a feledatot 100%-osan. Ennek megnezesehez tuti kell szelessavu lambda es EGT szenzor. Ezt mondtam is a fiuknak. Mivel az 1.4 ECU nem tudja, hogy 1.8-as injektorok vannak benne ezert azokat ugy vezerli, mintha 1.4-ek lennenek. Ez automatikusan azt is jelenti, hogy alapbol tobb benzint ad, mert a nagyobb injektorok azonos ido alatt tobbet adagolnak. Az egeszet az 1.4 ECU eleg jol le tudja elvileg kezelni egeszen addig amig figyelembe veszi az elso lambda szonda jelet (14.7:1 keverekaranyt tart). Vagyis a motor altal beszivott tobb levegot (1.4->>1.8) az injektorokkal adott tobblet benzinnel beallitja 14.7:1-re.

Problemak:
- az elso lambda szenzor jelet (closed loop mukodes) csak 3500-4000RPM-ig veszi figyelembe, illetve kb 50%-os motorterhelesig. Utana figyelmen kivul hagyja (open loop).
- ez felett a closed loopban megtanult adatok atlagaval probal dolgozni a kopogaserzekelo es a tobbi szenzor alapjan es a megtanult LTFT-ket (long term fuel trim - hosszu tavu uzemanyag strategia) alkalmazza
- emiatt lehet olyan eset, hogy a nagyobb injektorokkal relativ kis terhelesnel megtanult szegenyitest (negativ LTFT-k) tovabbviszi padlogazas, nagy terheleses reszekre, amikor viszont mar keves lehet a benzin - es ezt csak a kopogaserzekelo alapjan tudja korrigalni
- a gyari kopogaserzekelo viszont nem eleg kifinomult, hogy arra biztonsaggal lehessen alapozni, ezert kell minimum tuningolashoz EGT es szelessavu lambdaszonda berakasa

- gyujtas / elogyujtas terkepek, kb. senki nem tudja miben ter el az 1.4 es az 1.8 ECU ilyen teren. A gyujtas elhuzasaval lehet a benzin mellett a legjobban kontrollalni a kopogasos egest
- mind open, mind closed loopban lehetseges a gyujtasra ranyulni, de ehhez szukseges kulon motorvezerlo pl. Emanage piggyback ECU
- az Emanage raadasul meg tudja oldani a benzin dusitast is open loopban, amikor a gyari ECU mar nem nezi az elso lambda szonda jelet a megfelelo benzin-levego keverek visszacsatolasakent

A fentiekbol az idealis rendszer:
- 1.4->>1.8 moci + 1.8 injektorok
- Emanage piggyback ECU minimum, de lehet standalone is pl. Apexi Power FC (bar szerintem ez tul draga es felesleges erre az atalakitasra)
- kotelezo EGT es wideband lambda legalabb a behangolas idejere
- ennel a megoldasnal nem kellene hozzanyulni a gyari 1.4 ECU-hoz

A fiuk ugye a gyari ECU-t babraltak tobb benzint ad es a kapott ertekekkel amit penteken monitoroztunk nem tunt rossznak a dolog, de nem volt EGT es szelessavu szenzor berakva, igy tutit sem lehet mondani.
Szamomra az lenne a legerdekesebb, ha pontosan megtudhatnank miben kulonbozik a gyari 1.4 ECU es a "chippelt", mert akkor kiderulne, hogy pl. mi van a gyujtassal.

Az 1.4-es ECU lecserelese 1.6-1.8-ra maceras:
- 1.8-as idehaza es Europaban sem letezett Corollahoz
- mas kocsi ECU-ja problemas, masok a csatlakozok, mas a belso mukodes, nem veletlen hogy a Toyota teljesen mas ECU-t gyart ezekhez, koltseghatekonysag miatt a Toyota lenne az elso aki megcsinalna az autotipustol fuggetlen kozos ECU-t, de valamiert megsem teszi...
- Corolla-n belul is 3 kulonfele generacioju ECU van, akkor is ha azonos a motor, az evek alatt valtoztattak jopar dolgot (pl. elektornikus gazpedal), ezek beszerelese mas atalakitasokkal is jarna es nem garantalt a 100%-os kompatibilitas
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #83 Dátum: 2009.07.15 10:25:28 »
A fentiekbol az idealis rendszer:
- 1.4->>1.8 moci + 1.8 injektorok
- Emanage piggyback ECU minimum, de lehet standalone is pl. Apexi Power FC (bar szerintem ez tul draga es felesleges erre az atalakitasra)
- kotelezo EGT es wideband lambda legalabb a behangolas idejere
- ennel a megoldasnal nem kellene hozzanyulni a gyari 1.4 ECU-hoz

Túloznék, ha azt mondanám, a felét értettem.  :1eye: Fordítsd le ezt nekem magyarra: mennyibe kerül?

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #84 Dátum: 2009.07.15 10:37:27 »
A fentiekbol az idealis rendszer:
- 1.4->>1.8 moci + 1.8 injektorok
- Emanage piggyback ECU minimum, de lehet standalone is pl. Apexi Power FC (bar szerintem ez tul draga es felesleges erre az atalakitasra)
- kotelezo EGT es wideband lambda legalabb a behangolas idejere
- ennel a megoldasnal nem kellene hozzanyulni a gyari 1.4 ECU-hoz

Túloznék, ha azt mondanám, a felét értettem.  :1eye: Fordítsd le ezt nekem magyarra: mennyibe kerül?

Plusz 200.000 Ft  :whistling: (meg minusz chiptuning mert az nem kell)
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #85 Dátum: 2009.07.15 10:47:46 »
 :eek:

Az injektorok és az Emanage kerülnek ennyibe?

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3318
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #86 Dátum: 2009.07.15 10:59:22 »
Jól írja lymphater,bár attól függ e-manage-ből sima is jó vagy ultimate legyen.A lényeg amit leírt Mozso.Ha rosszul van hangolva az ECU akkor rossz gyújtást kaphat  és a motor bekopoghat és akár tönkre is mehet/Zsoltiék esetében teljesen jól működik,mivel megchippeltették a gépet és így több benyát kap/Tehát a baj az lehet hogy túl kevés benyát kaphat a moci amikor több kellene neki.Ezt lehet ezekkel az e-manage,apexi power fc-vel állítgatni és még millió más dolgot.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #87 Dátum: 2009.07.15 11:19:58 »
Akkor már lassan fél milla körül járunk. Ez nekem nem pálya, inkább veszek egy TS-t. (Az meg nem kell, úgyhogy vissza az IS200-hoz.)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3318
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #88 Dátum: 2009.07.15 11:27:15 »
Várj.Mozso most a legeslegjobb lehetőséget írta hogy az 1.8 átalakítást hogy lehetne a csúcsra járatni.Az amit Zsoltiék csináltak még  most is annyiba kerül mint az elején:-))

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #89 Dátum: 2009.07.15 11:31:55 »
...de Mozso azt is levezette, mi a buktatója az eredeti módszernek.

Agyalok még ezen elég sokat, részemről nincs itt vége a sztorinak. Jelenleg messze ez tűnik a legolcsóbb (házfelújítás közepén komoly szempont...) módszernek arra, hogy egy lényegesen erősebb, de továbbra is megbízható autóm legyen.