Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 121973 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #15 Dátum: 2009.07.06 20:28:22 »
Szuti össze is szedte, mi az, ami ebben az egészben vonzó az 1,4-es tulajok számára: ugyan nem kis pénzért, de nem is horribilis összegért kapsz annyi plusz teljesítményt, ami minden más esetben sokkal drágább, és/vagy sokkal bizonytalanabb lenne. Az átépítés során úgyis csak gyári alkatrészek kerülnek bele a motorba, ráadásul olyan alkatrészek, amik elvileg hosszú élettartamúak. A teljesítmény nem növekszik annyira, hogy egyből sportkocsit csináljon a gépből, és ki kelljen kukázni a fékeket, kuplungot, hűtőt, váltót annak érdekében, hogy egyáltalán elviselje a szerkezet a plusz terhelést. A fogyasztás elvileg nem növekedhet meg nagyon, ha az 1,8-as Avéból indul ki az ember.

Ami visszatart: azért mégis belepiszkálnának a bontatlan, 160 ezer után is szépen cicergő, mérhető olajfogyasztást nem produkáló, pöpec kis motoromba, bontott alkatrészt tennének bele, mindezt a kocsi értékének - saccra mondjuk - ötödéért. Meg itt maradok egy 130-140 lovas négyhengeressel - hol lesz ez az IS200 bársonyosan bizsergető járásától...  :wub:

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #16 Dátum: 2009.07.06 20:51:02 »
Most már tudjuk hogyan megy a Ts ellen. Nekem 1.6 VVTI E11-em van és nyitott vagyok egy próbára Ts ellen (6200-ig).  ::)

Az hány kiló?

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #17 Dátum: 2009.07.06 21:02:29 »
Szuti össze is szedte, mi az, ami ebben az egészben vonzó az 1,4-es tulajok számára: ugyan nem kis pénzért, de nem is horribilis összegért kapsz annyi plusz teljesítményt, ami minden más esetben sokkal drágább, és/vagy sokkal bizonytalanabb lenne. Az átépítés során úgyis csak gyári alkatrészek kerülnek bele a motorba, ráadásul olyan alkatrészek, amik elvileg hosszú élettartamúak. A teljesítmény nem növekszik annyira, hogy egyből sportkocsit csináljon a gépből, és ki kelljen kukázni a fékeket, kuplungot, hűtőt, váltót annak érdekében, hogy egyáltalán elviselje a szerkezet a plusz terhelést. A fogyasztás elvileg nem növekedhet meg nagyon, ha az 1,8-as Avéból indul ki az ember.

Ami visszatart: azért mégis belepiszkálnának a bontatlan, 160 ezer után is szépen cicergő, mérhető olajfogyasztást nem produkáló, pöpec kis motoromba, bontott alkatrészt tennének bele, mindezt a kocsi értékének - saccra mondjuk - ötödéért. Meg itt maradok egy 130-140 lovas négyhengeressel - hol lesz ez az IS200 bársonyosan bizsergető járásától...  :wub:

Nodevárjámán,az már egy másik kategóriás autó!!!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #18 Dátum: 2009.07.06 21:27:06 »
Azert a kuplungban nem remenykednek, hogy nem kell kicserelni a gyarit. Nekem a gyari kuplung 100km-t birt (akkor volt benne 45.000km), ugy hogy atomra volt dusitva a keverek es joval gyengebben ment, mint most (legalabb 40% gyengebben). Egyszeruen megcsuszott sima kigyorsitasnal. Igaz siman eljartam meg vele 5.000km-t amig megjott az uj, annak ellenere, hogy padlogaznal 3-4-5-ben 3000-es fordulattol total csuszott.

Megneztem es sajna az 1.4 es az 1.6 sem azonos cikkszam szinten, az 1.8 meg foleg nem, az utobbi inkabb az 1.6-ra hasonlit. Azt tudom, hogy nagy valoszinuseggel fizikailag belemegy az erosebb kuplung, nem hiszem, hogy az 1.4-nel mas lenne a merete es csak a "szokasos azonos meret, de erosebb komponensek" miatt mas a cikkszam. Viszont a kuplung kinyomo villa nem azonos (1.6-nal es 1.8-nal, illetve TS-nel igen), ez meg lehet gond.

Mindenesetre a 95 lovas kuplungja ~140 pacinal mar lehet picit karcsu lesz. En ugy emlekszem, mintha Tomiek azt mondtak a kuplung is cserelve volt, de ez nem tuti. Mondjuk amugy is kopo alkatresz, illetve mas a nyomatek karakterisztika is a ket esetben.
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.06 21:31:37 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #19 Dátum: 2009.07.06 21:31:44 »
Nodevárjámán,az már egy másik kategóriás autó!!!

Ez így van. Attól még csípem. Ha nem csinálom meg az átalakítást, akkor jövőre első számú célpont egy jó állapotú IS200.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #20 Dátum: 2009.07.06 21:33:34 »
Ok,de amúgy is kell cserélni kuplungot egy idő után szal az talán még beleférhet.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #21 Dátum: 2009.07.06 21:49:16 »
1.8-hoz gyari 1.4-es injektort felejtsd el. Mondtam, hogy van 1.8-as injektorom. Ez max 20.000Ft koltseg. Ha nem rakod be nem sok jovot josolok a motornak, nem kap eleg benzint, kopogasos eges es ciao. A gyari ECU valoszinuleg tudja majd vezerelni, de az csak akkor derul ki pontosan, ha az atalakitott motornal megnezzuk egy szelessavu lambda szondaval a kevereket. Addig ez csak tapogatozas a sotetben. A gyari ECU +/- 28% benzin befecskendezes elteresig le tudja kezelni a dolgokat, utana hibakodot dob es az nem jo. Az 1.4-rol 1.8-ra alakitasnal ennel tobb kell, jo lenne tudni pontosan mit takar a chippelt gyari ECU, pontosan mit modositottak.

Az Optifit short blokk az OEM Toyota, ahogy mondtam.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #22 Dátum: 2009.07.06 21:52:17 »
Azert a kuplungban nem remenykednek, hogy nem kell kicserelni a gyarit. Nekem a gyari kuplung 100km-t birt (akkor volt benne 45.000km), ugy hogy atomra volt dusitva a keverek es joval gyengebben ment, mint most (legalabb 40% gyengebben). ...

Attól tartok legjobban. Mondjuk alapvetően nyugis sofőr vagyok, nem gyorsulgatok lámpánál, nem is tudom, egyes-kettesben mikor húzattam ki utoljára a kocsit.

A másik az injektor. Azt szerintem ki kéne cserélni.

SZERK: közben látom, írtad te is az injektorokat.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #23 Dátum: 2009.07.06 21:53:02 »
Csippelt 1.8-as 1ZZFE motor. CSak érdekességképp.

Hat..... 20LE / 20Nm plusz a chip miatt? Ezt nehezen hiszem el.......ilyen szep adatokat csak turbo dieselnel szoktak elerni csomo fust segitsegevel.
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.06 21:58:44 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #24 Dátum: 2009.07.06 21:59:46 »
Angliában a compressoros ts-t unichippel húzzák tovább,szal az biztosan jó lehet...

Tutinet Tomiék sem alkatrészeket vesznek hanem egész motort a bontóban.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #25 Dátum: 2009.07.06 22:05:26 »
Tutinet Tomiék sem alkatrészeket vesznek hanem egész motort a bontóban.

Ez fajin. Akkor a hardver legalább kompletten rendelkezésre áll, nem kell összekukázni különböző autókból. Ja, és kapásból van nagyobb injektor is.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #26 Dátum: 2009.07.06 22:07:40 »
Angliában a compressoros ts-t unichippel húzzák tovább,szal az biztosan jó lehet...

Tutinet Tomiék sem alkatrészeket vesznek hanem egész motort a bontóban.

Azert ne keverd ossze az also hangon 775 dollaros (~150.000HUF) Unichip piggy-backet az Unichip sima chip tuninggal. Az elso draga es picit ketseges az Emanage-hez kepest, az utobbi pedig sima szemfenyvesztes.
http://newcelica.org/forums/showthread.php?t=219996
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #27 Dátum: 2009.07.06 22:09:50 »
Amit utoljára csináltak az így volt...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #28 Dátum: 2009.07.06 22:11:56 »
Es miert vesznek komplett motort? Mert a csapagyak ezredre vannak illesztve es "soha senki nem tudja ezt idehaza megcsinalni" (copyright by Ricsi). Ezen mar futottam egy kort fel eve.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #29 Dátum: 2009.07.06 22:16:18 »
Láttam ahogy mindent épp huzigálnak meg nyomatékkulccsal bejelölve fehér filccel miután betették a dugattyúkat.Sztem nincs lehetetlen!