Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269475 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #105 Dátum: 2009.07.21 21:29:24 »
Hat ez nem meglepo, kb ket hete mondtam, hogy szerintem sima ugy.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #106 Dátum: 2009.07.21 21:34:56 »
Hétfőn v kedden lemérjük a zk-t! És írom mi lett az eredmény, de tuti jó lesz !!!


Ma voltam bent Zsoltéknál és pont akkor nézték a CO szintet az 1.8-as Corollánál műszerrel a márkaszervizben. Nyugodtan beírhatom a fórumba is mondták meg én magam is láttam.  Az érték 0.022 - 0.035 között volt és a megengedett az 0.3.
Tehát kb pont a 10-edrésze volt a szint a megengedettnek. A zöldkártya miatt tehát nem kell aggódni zöld lámpát fog kapni.

Nagyon úgy néz ki h akkor csak én leszek aki ezt az átalakítást meg fogja lépni tutinet hiján.



Meg még Satriani is...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #107 Dátum: 2009.07.21 21:40:18 »
Akkor most mi legyen, vigyem az 1.8-as injektorokat a szombati talira? Hordozom mar oket a csomagtartoban 2009 aprilis 22 ota. Lassan teljesen megbuggyannak....
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #108 Dátum: 2009.07.21 21:43:06 »

Nagyon úgy néz ki h akkor csak én leszek aki ezt az átalakítást meg fogja lépni tutinet hiján.


Mi az, hogy híján ? :D :D

tutineten kívül;)
Konrád

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #109 Dátum: 2009.07.23 13:26:00 »
Én sem vetettem még el a dolgot.  :hmmmm:
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #110 Dátum: 2009.08.09 21:20:08 »
Az Emanage nem tuning doboz. A fentebb emlitett megoldasok egyiket sem raknam be a kocsimba mindegyik sima reklam szoveg ami diesel autoknal meg mukodik is (fustoles ugyan garantalt), de benzinesnel... Egyik "tuning" ceg sem csinal szelessavu lambda merest vagy EGT-t a "tuning" soran a fenti listabol. Akkor mit is allitanak?

Komolyan nem ertem mit akarsz, foleg hogy meg szombaton meg is beszeltuk eloben.

Emanage Blue vagy Tomiek megoldasa. Ha elviszed mashova "tuningra" akkor az egesz forum rajtad fog rohogni. Lesz egy kocsid egy kokler "tuning" megoldassal aztan kifekszik 10.000km alatt, mert senki soha semmit sem nezett meg rajta.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #112 Dátum: 2009.08.13 10:28:13 »
Hat nem tudom...en nem igy csinalnam foleg mert a kepen en ugy latom, hogy az egy Bosch LSU 4.2-es szelessavu lambda szonda es nem pedig egy EGT szenzor...
Az EGT igy nez ki: http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=ExhaustGasTemp

Beszeltem a sracokkal a szelessavut kotelezo az elso katalizator ele rakni, lehetoleg kozel fuggolegesen a cso keresztmetszetere. Barmilyen komolyabb kipufogos fel ora alatt megcsinalja (a leomlod ugyis le lesz veve, tehat amig megy a masik szereles addig el tudod vinni siman). Ugy kerjed, hogy Bosch szelessavu lambdaszondahoz rakjon be egy csatlakozast + hozza egy dugot, hogy le lehessen dugozni, ha megvolt a meres.

Az EGT szinten a leomlobe megy az elso katalizator ele, kb 4000Ft egy olyan csatlakozo amit kesobb le is tudsz zarni, ha mar nem kell.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #113 Dátum: 2009.08.26 18:35:51 »

Emanage Blue vagy Tomiek megoldasa.

Lemaradtam egy jó áron lévő E-manage-ról, új áron meg 300 USD . :no: :no:
A programozásra+szerelésre azt mondtad, hogy : 45-50 ezer + kábelek, harnessek stb. Ezt összeadva kb. 140.000 HUF körülire jön ki. Hát ez nem kevés.

Akkor a Tomiék megoldása jöhet. Azt mondták Tomiék , hogy az átépítés után, ha nem gyorsulgatok vele pirostól pirosig és nem nyomom padlóig a gázt , akkor nem lesz semmi gond, el lehet járni a kocsival. Ezt ki tudja az ECU korrigálni bár a teljesítmény és a fogyasztás nem lesz optimális.





ha már 140 pacis lesz a géped akkor a fogyasztás tényleg nem lesz optimális:-))

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #114 Dátum: 2009.08.26 18:49:22 »
Szerintem az szerémi út,de nem tudok.ennek ellenére lehet ott.Ha tutira akarsz menni akkor ezt a 2-t nézd meg:

http://teljesitmenymeres.hu/home.html

vagy ezt

Budapest (Csepel) 1211, Gyepsor utca 1. 06309484824 a számuk.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #115 Dátum: 2009.08.26 19:36:42 »
A Gyepsor 1. cím nem elégséges. Ugyanaz az az egész -volt- Csepel Művek. Ezen a címen belül van még egy csomó belső utca+számozás.  Csak azért, hogy ne érje meglepetés azt, aki címre megy. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #116 Dátum: 2009.08.26 19:41:02 »
Jóvammán :D

Azért írtam oda a számukat hogy legyen egy kis infó.Rizsszemeket nem szórhatok egészen a pontos helyig,de amúgy koppig el kell menni egyenesen és aztán egy nagy kapun is át és balra.Ha felhívja az embert elmondja pontosan.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #117 Dátum: 2009.08.26 20:28:30 »
Jóvammán :D

Azért írtam oda a számukat hogy legyen egy kis infó.Rizsszemeket nem szórhatok egészen a pontos helyig,de amúgy koppig el kell menni egyenesen és aztán egy nagy kapun is át és balra.Ha felhívja az embert elmondja pontosan.

Nyilván. Csak piszkatolásképpen írtam.  :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #118 Dátum: 2009.08.26 20:36:00 »
Akkor a Tomiék megoldása jöhet. Azt mondták Tomiék , hogy az átépítés után, ha nem gyorsulgatok vele pirostól pirosig és nem nyomom padlóig a gázt , akkor nem lesz semmi gond, el lehet járni a kocsival. Ezt ki tudja az ECU korrigálni bár a teljesítmény és a fogyasztás nem lesz optimális.

OK. Te tudod, csak kezdem picit hulyen erezni magam, hogy mindenkit hadikeszultsegbe allitok/leszervezek, hogy jovo heten hasznalhassad a kocsit aztan jon a nagy hatraarc. Az EGT szenzor fittinget megprobalom lemondani, ha nem megy akkor megveszem en, nem kell vele foglalkoznod.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #119 Dátum: 2009.08.29 23:27:53 »
Ma megvolt a "motorfelújításom" .  :clap:

Picit szívszorító látvány amikor délben 1 db kissebb aluminiumöntvénydarabkából állt a motorom viszont annál örömtelibb volt este ezzel a motorral autózni.
Először szeretném megköszönni ennek a 2 nagyszerű srácnak a munkáját, amit csináltak.  :clap: :clap:
Még sose láttam szerelőket ilyen jól dolgozni. Rengeteg mindent kellett kiszedni és visszatenni a helyére az utolsó csavarig és ez simán ment nekik. Pedig legalább 200-250 csavart kellett eredeti helyére visszarakni.
Nagyon körültekintően és gyorsan dolgoztak végig talán csak én tettem néha fel nekik 1-1 kérdést. Minden felületet géppel letisztítottak, lefújtak újrapasztáztak. Amit cserélni kellett ideértve a pasztát és tömítéseket olajszűrőt is gyári Toyota ment bele. Ez a biztos.

A dugattyúk maradtak a régiek így a gyűrűket se kellett levenni azok is maradtak. A dugók teteje picit kokszos , fekete volt azt mondták a sok lassú városi kis fordulaton járt tempó miatt van. Idővel többet kell majd pörgetni a motort, hogy leégjen róla a koksz.

Miután összerakták a motort 10W-40-es TOYOTA feliratú olaj ment bele. Ez lesz bent 1000 km-.ig utána le lesz cserélve tetszőlegesre. 1000 km-ig nem szabad 3000 ford/perc fölé hajtani a motort erre figyelni kell. Most autóztam vele az M0-áson olyan 90-es tempót ez kb 2700-as fordulatnak felel meg. 3000-esnél megy 100-at 5-ösben.
Pont 1000 km múlva meg is lesz a kocsin a 75 ezres szerviz. :D :D Megy majd a pecsét a szervizkönyvbe.

A fogyasztás egész jó legalábbis a fedcomp folyamatos 80-as sebességnél 4.6 l/100km-t mutatott. Hazaérve 4.5 lett az átlagfogyi. Az ECU gyári az injektorok egy Avensisből lettek áttéve tehát nagyobbak.

Ezek nemtudom milyen értékek mivel még nem volt chipelés akár valósak is lehetnek. Nagyon jól húz az autó itt az alsó fordulatszám tartományban  , érezhetően 5-ösben se kell visszaváltani ha egy emelkedő jön simán fölmegy rajta. Ez eddig nem így volt.

A motor hangja szebb lett, talán halkabb és mélyebb lett, ami egész jó.

Ki kell rá gondolni egy jó kipufogórendszert és utána jöhet a chipelés . Már most érezni, hogy sokkal erősebb lett a motor pedig 3000 főlé még nem forgattam.

És szeretném eloszlatni azt a tévhitet,hogy a Motul váltóolajtól lesz majd könnyebb illetve simább a váltás. Ez nem így van. Az én váltóolajam leengedték és azután vissza lett ugyanaz öntve és ez Castrol  75W-90 -es olaj. Már eddig 10 ezret ment. Zsolt megzsírozta a váltóbowdeneket valahol lent és mikor kigurultam a műhelyből, azt hittem valami nincs rendben mert pihe könnyű volt vele váltani mintha nem is lenne benne a 2 bowden olyan könnyen ment.
Pedig "csak" meg lettek zsírozva és hihetetlenül finom lett. Tehát nem a váltóolajtól.

« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 23:54:19 írta tutinet »