Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 129428 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
1.4 - 1.8 átalakítás
« Dátum: 2009.07.06 14:10:18 »
...hogy ne a TS topikot offoljuk szét.  :flowers:

Előzmények: Szuti jelezte, hogy egy ismerőse átalakított egy 1.4-es E12-t. Hajtókar- és főtengely-cserével növelte a lökettérfogatot, így kis túlzással a 4ZZ-FE helyett kapott egy majdnem-1ZZ-FE motort. Ezt tudtommal megcsinálják rendelésre is. Az átalakítás bontott alkatrészekből 250 ezresbe kerül, de hogy ebben nagyobb injektorok vannak-e, azt nem tudom. Szuti, javíts ki, ha tévedek.

Mozso kigyűjtötte a különbségeket a motorok között:

1ZZ-FE      
General   http://www.toyodiy.com/parts/p_G_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE122L-GEMEKH_1302.html
Japan   http://www.toyodiy.com/parts/p_J_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE122G-AWMEK_1302.html

3ZZ-FE
UK   http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE121L-DHMNKW_1302.html
         
Kulonbsegek:      
Camshaft   13511-13501-22040 / 22041 vs 13511-13501-22060 / 22061
Valve spring retainer lock   13741A-90913-03028 vs 13741A-90008-38115
Exhaust valve   13715-13715-22030 vs 13715-13715-22040
Intake valve   13711-13711-22030 vs 13711-13711-22040
Cylinder head sub assy 11101-11101-22052 vs 11101-11101-22071
Ja es persze a fotengely, hajtokar, dugattyu is mas, de ezt most nem listazom ki.

Valto   
1ZZ-FE C150, C51, C52
General   http://www.toyodiy.com/parts/p_G_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE122L-GEMEKH_3301.html
Japan   http://www.toyodiy.com/parts/p_J_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE122G-AWMEK_3301.html

3ZZ-FE C50, C53, C53A, C150
UK   http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_COROLLA_ZZE121L-DHMNKW_3301.html   

Avensis
1ZZ-FE C50, C250
UK   http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251R-AWMNKW_3301.html

Szóval nagy vonalakban itt tartunk.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #1 Dátum: 2009.07.06 14:34:57 »
...és most várjuk a jelentkezőket ki akarja először bevállalni azt amit a Srácok akik csinálják már 50ezer km óta üzembiztosan használnak:-)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #2 Dátum: 2009.07.06 14:39:33 »
...és most várjuk a jelentkezőket ki akarja először bevállalni azt amit a Srácok akik csinálják már 50ezer km óta üzembiztosan használnak:-)


Csak Dodo Juice-al. :D :D

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #3 Dátum: 2009.07.06 15:06:22 »
Ez nem arról szól,úgyhogy szedd össze magad:-)

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #4 Dátum: 2009.07.06 15:29:58 »
...és most várjuk a jelentkezőket ki akarja először bevállalni azt amit a Srácok akik csinálják már 50ezer km óta üzembiztosan használnak:-)

Nekem nagyon motoszkál a kis bogár a fülemben, a franc enné meg.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #5 Dátum: 2009.07.06 15:53:09 »
Maradek kulonbseg:

1ZZ-FE vs 3ZZ-FE
Ring set piston   13011-13011-22150 vs 13011-13011-22220
Piston sub assy w pin      13101-13101-22032 vs 13101-13101-0D111
Rod sub assy, connecting   13201-13201-29176 vs 13201-13201-29145
Crankshaft          13411-13401-22020 vs 13411-13401-22030
Pulley crankshaft   13471-13470-22021 vs 13471-13470-22041

1ZZ-FE:
1.8L
140LE @ 6400 ford/perc
170Nm @ 4200 ford/perc

3ZZ-FE:
1.6L
110LE @ 6000 ford/perc
150Nm @ 3800 ford/perc

4ZZ-FE:
1.4L
95LE @ 6000 ford/perc
130Nm @ 4400 ford/perc

« Utoljára szerkesztve: 2009.07.06 15:57:42 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #6 Dátum: 2009.07.06 16:01:14 »
...és most várjuk a jelentkezőket ki akarja először bevállalni azt amit a Srácok akik csinálják már 50ezer km óta üzembiztosan használnak:-)

Nekem nagyon motoszkál a kis bogár a fülemben, a franc enné meg.

Figyu beszélj a srácokkal és menj a kocsival vagy vigyenek,vagy gyorsuljatok.Az elég meggyőző lenne.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #7 Dátum: 2009.07.06 16:12:54 »
Attól tartok én is. :D

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #8 Dátum: 2009.07.06 16:25:55 »
Ha valaki megcsinalja, szerintem nem art a nagyobb feket is ratennie a kocsira. Ha jol emlekszem, az 1,4 es 1,6-nak van ugyanakkora fekje, a dizelnek meg a TS-nek meg egy nagyobb...

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #9 Dátum: 2009.07.06 17:36:05 »
Ha alapvetően nem megyek gyorsabban, minek a nagyobb fék? Dízelnél a tömeg, TS-nél a számottevően nagyobb teljesítmény és a vélelmezett hajtósabb használat indokolja a nagyobb fékeket, ezt aláírom. De ha nekem arra kéne az erősebb motor, hogy hamarabb elérjem az utazósebességet, akkor szerintem nem muszáj nagyobb fékekre költeni.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #10 Dátum: 2009.07.06 18:06:57 »
Ha alapvetően nem megyek gyorsabban, minek a nagyobb fék? Dízelnél a tömeg, TS-nél a számottevően nagyobb teljesítmény és a vélelmezett hajtósabb használat indokolja a nagyobb fékeket, ezt aláírom. De ha nekem arra kéne az erősebb motor, hogy hamarabb elérjem az utazósebességet, akkor szerintem nem muszáj nagyobb fékekre költeni.

Elég egy sportbetét ha nagyon nagy vezetésbeli változást nem akarsz véghezvinni.

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #11 Dátum: 2009.07.06 19:49:47 »
Kedves Bizonytalankodók,

Gondoltam írok néhány kedvcsináló mondatot, ha már Én voltam a pénteki tesztsorozat szenvedő alanya.  :cry:
Nekem nagyon tetszett az átépített autó, olyan szépen hagyott el hogy, öröm volt nézni.  :wub:
Nagyon jó menetteljesítmény, visszafogott fogyasztás (tulaj elmondása alapján, Én hiszek neki)
Szerintem akinek nincsenek versenyzői álmai, annak ez kell. Kár, hogy nem jött 1.6, azért az sokat elárult volna.
Sajna gyorsulást  se mértünk, talán legközelebb.
Utcára nem hiszem, hogy féket kellene cserélni, a TS alapban 1240kg, talán azért is nagyobbak a fékei. (azért egy kicsivel nagyobbak is ráfértek volna)
Ami elbizonytalanítana:  :hmmmm:
-egy hibátlan motort szétszedni?
-káros anyag kibocsátás?
-mennyivel megy jobban egy 1.6-nál?
Ja, és ha egy idő után ez is kevés, akkor már nincs tovább. (csak nagyon drágán, pl: turbo)  :cry:
Ettől függetlenül nekem nagyon tetszett.  :clap:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3320
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #12 Dátum: 2009.07.06 20:16:58 »
Na szóval amit én gondolok  a dologról az az hogy mondjuk 1.4 95 paciból max 3 kilóért 1.8 140paci minden gond nélkül.Sityu ha már valamivel mentek gond nélkül 50ezer km-t az jelentheti azt hogy megbízható nem???Amit írsz hogy elbizonytalanít az pl Hibátlan motort szétszedni ha Toyotás megbízható szerelők rakják össze akkor miről beszélünk?Károsanyagkibocsájtás:sztem ha az 1.8-as mr-s átmegy a zöldkártyán akkor az átépített 1.8-as corolla is.Ja ás ugye nem kell motorszámmal szórakozni,mivel az marad.Az 1.6 az 1.4-nél 15 pacival megy jobban az 1.8 meg 45 pacival megy jobban az 1.4-nél és 30 pacival az 1.6-nál.Szóval sztem ezt a dolgot is rövidre lehet zárni.

Csak hogy visszatérjek a mondandóm elejéhez 3kilóért 45 paci vagy turbó 100paci idegeskedéssel állítgatással zajokkal,remek menetteljesítményekkel 1mft plusszos költségekkel a beszerelés és még arról nem tudunk semmit ha gáz lesz a javítások mennyibe fognak fájni.Csak hogy én is belekerüljek a témába ugye az én példám meg az hogy az autó váltója sem erre van méretezve szóval az is necces hogy meddig fogja bírni.Azt gondolom ezt a plusz 45 pacit simán elbírja sokáig megbízhatóan,de mondjuk egy 100pacis módosítás kemény pénzekbe kerülhet ha javításra kerül a sor.Mondjuk ez a rész sokkal jobb mint az égig tuningolni egy 1.4-est,mert abból sosem lesz gyors gép,még csak gyorsabb sem,de ebből már jöhet ki olyan amire érdemes költeni.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #13 Dátum: 2009.07.06 20:23:30 »
Most már tudjuk hogyan megy a Ts ellen. Nekem 1.6 VVTI E11-em van és nyitott vagyok egy próbára Ts ellen (6200-ig).  ::)
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #14 Dátum: 2009.07.06 20:26:53 »
Na szóval amit én gondolok  a dologról az az hogy mondjuk 1.4 95 paciból max 3 kilóért 1.8 140paci minden gond nélkül.Sityu ha már valamivel mentek gond nélkül 50ezer km-t az jelentheti azt hogy megbízható nem???Amit írsz hogy elbizonytalanít az pl Hibátlan motort szétszedni ha Toyotás megbízható szerelők rakják össze akkor miről beszélünk?Károsanyagkibocsájtás:sztem ha az 1.8-as mr-s átmegy a zöldkártyán akkor az átépített 1.8-as corolla is.Ja ás ugye nem kell motorszámmal szórakozni,mivel az marad.Az 1.6 az 1.4-nél 15 pacival megy jobban az 1.8 meg 45 pacival megy jobban az 1.4-nél és 30 pacival az 1.6-nál.Szóval sztem ezt a dolgot is rövidre lehet zárni.

Csak hogy visszatérjek a mondandóm elejéhez 3kilóért 45 paci vagy turbó 100paci idegeskedéssel állítgatással zajokkal,remek menetteljesítményekkel 1mft plusszos költségekkel a beszerelés és még arról nem tudunk semmit ha gáz lesz a javítások mennyibe fognak fájni.Csak hogy én is belekerüljek a témába ugye az én példám meg az hogy az autó váltója sem erre van méretezve szóval az is necces hogy meddig fogja bírni.Azt gondolom ezt a plusz 45 pacit simán elbírja sokáig megbízhatóan,de mondjuk egy 100pacis módosítás kemény pénzekbe kerülhet ha javításra kerül a sor.Mondjuk ez a rész sokkal jobb mint az égig tuningolni egy 1.4-est,mert abból sosem lesz gyors gép,még csak gyorsabb sem,de ebből már jöhet ki olyan amire érdemes költeni.

Én csak arra gondoltam, hogy talán egy TS mégis jobban megéri. (ha igazán gyorsabbat akarsz)  :D