Akkor bemásolom ide,amit az első és a ráncfelvarrott Avensisről írtam,mint különbségek.Aztán majd keresek képeket a két kocsi elejéről és hátúljáról,rögtön észre lehet venni,hogy melyik a ráncfelvarrott modell.
Szóval:
A legnagyobb újítás a motorok terén történt,bekerültek a vvt-i motorok (1.6 -110 LE 150nm;1.8 -129 LE 170nm),és a régi 2.0 literes 128 lovas és 178 nm-es egység helyett megjelent a közvetlen befecskendezéses (150 LE 200nm) motor.Ha jól emlékszem,akkor a dízel motor is új volt,immáron 110 lóval a korábbi 90 helyett.
Ezen kívűl nőtt az autó mérete is (4490 mm helyett 4520-as hosszúság).A tengelytáv változatlan.
Az ABS-t EBD egészíti ki,és megjelent a fedélzeti számítógép a középkonzolon (átkerült ide az óra és a külső hőmérséklet kijelzője is).Krómozott belső kilincsek váltják le a műanyagokat,és a tárolórekeszekbe érdesített gumipárnákat tesznek,hogy megakadályozzák a tárgyak csúzskálását.A hamutartót nem kell kinyitni,csak megnyomni,és kinyílik magától.Integrált audio egység a középkonzolban,Sol felszereltségnél már 6 hangszóró az elöző generáció 4 darabjával szemben (annál még a rádió nem volt alapáras tétel,ha jól emlékszem).
A csúcs benzineshez már jár a VSC+TRC és a +2 fejlégzsák is.Megjelent a SOL felszereltségnél a kormányról vezérelhető hifi;megjelent az opciós listán a navigációs rendszer,és nagyobb a könnyűfémfelni választék.
Végre hátul is tárcsafékek vannak.
Az 1.8-as modelltől kezdve automata klima.
A belső levegő keringetésre immáron egy gomb szolgál,nem egy kart kell jobbra-balra tologatni.
A kesztyűtartó csillapítva nyílik (persze megpakolva ez már nem mondható el)
Mindkét ülésfűtés kapcsológombja a sebváltó mögött helyezkedik el (korábban csak az utasoldali volt ott).
Krómgyűrű a sebességváltón,és a kézifék gombja is krómozott.
Immár a jobb első levegőbeömlőnyílás körül is dekoráció van
A csomagtér nyitógombja is krómozott (ez már külső jegy).
*Majd teszek fel képeket,csak most nem érek rá.