Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 496778 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2115 Dátum: 2014.05.18 13:37:30 »
Szia! Békéscsabán van kontaktom, én is hozzá hordom az autómat szervizre.

Egy jó tanács: Olcsón dolgozó JÓ szerelő nincs!  :nono: Vagy jól dolgozik, vagy olcsón. Ennyi. A ráfordítandó összeg garantáltan kevés. Alkatrészekben se Te válassz, ha nem értesz hozzá, mert ebben az esetben a legnagyobb az esélyed, hogy kétszer kell szétszedni a motort. Több hasonlóról hallottunk már a fórumon más témában.
A fórumon eddig 1 tapasztalat szerint a Mahle gyűrűszett még jó is lehet, igaz, még nem túl sok vele a tapasztalat (de eddig bíztató).

A tömítésszetten spórolni nem szaba, abból kizárólag gyárit szabad venni.

 A Mahle-ről valalahol az olvastam, hogy több neves európai gyárnak is gyári beszállító! Talán a tömítést sem az autó gyártók gyártják, hanem beszállítóktól veszik, csak jó lenne tudni, hogy melyiktől. :helpsmilie:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2116 Dátum: 2014.05.18 13:50:13 »
Ez nem kizárt, de honnan tudod, hogy utángyártva is ugyanazt a minőséget kapod, mint az autógyártó?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2117 Dátum: 2014.05.18 13:56:40 »
Üdvözlök mindenkit!

Új vagyok itt a fórumon, de pár hónapja olvasgatom, azért:)
2-3 hónapja vettem az ave-t(T22, 1.6 vvti,  2001.évj.) 215000 km-el
Sajnos én is belefutottam az olajfogyasztós (inkább zabálós) problémába.
Az előző tulaj szerit 5w-40 olaj volt benne. Ilyennel után öntögetve, k.b 1,5 liter/1000 km volt az olajfogyimÍgy mentem k.b 3000km-t. Most cseréltem olajat (Fuchs Titan 5w-40). Ezzel k.b 300 km-t mentem eddig, úgyhogy még nem tudom pontosan  a fogyasztást, de már kellett utána önteni pár decit.
Úgyhogy a műszaki problémák mellett ez az utánöntögetés sokba lesz hosszútávon.
Sokan írták itt, hogy gyűrűzni kell, (mert hosszú évekre vettük családi autónak.)
Sajnos az anyagiak miatt valamilyen „olcsóbb” megoldást keresünk. Jó lenne k.b 100 000 HUF-ból megúszni…
Valószínűleg utángyártott alkatrészekkel, olcsóbb szerelővel próbálkoznánk(csak értsen hozzá). Azért nem szeretném elsietni, egyenlőre informálódom.
Kérdéseim :
Utángyártott akatrészelből melyik márka a jó?
Gyűrű : Goetze, Mahle, Kolbenschmidt, NPR-Shöttle, esetleg más?
Tömítések: Elring, Corteco, Ajusa, Jakoparst, Elwis, esetleg más?
Mert ha már utángyártott, akkor ne kelljen emiatt kétszer szétszedni!

Illetve keresnék Békés megyében(esetleg szomszéd megyékben) „jó és olcsó Toyota szerelőt”! Aki ismer ilyet, megköszönném az infót.
Meg aztán van olyan félelmem is, hogy ha egy motort egyszer már szétszedtek, az már soha nem lesz olyan, mint a gyári összeszerelés. Rossz tapasztalataim vannak az eddigi szerelőimmel kapcsolatban! Úgyhogy nem akárkire szeretném rábízni.

Úgyhogy kissé el vagyok keseredve, hogy jó lesz ez még valaha?
Elnézést, ha hosszú voltam.

Üdv a fórumon Neked is!

Sajnálom, hogy ilyen témában kell írnom a hozzászólásomat.
Nem kell beleélnem magam a helyzetedbe, mivel nekem ugyanez volt a Carinával, ha a Carina topicban visszakeresed, 2012 nyarán be is számoltam a gyűrűzésről képekkel. Előtte számtalan próbálkozásom volt, hátha nem kell szétdobni a motort: olajok próbálgatása, szelepszárszimmeringezés, de sajnos semmi nem használt, mivel a gyűrűknél ment el az olaj. A gyűrűzés előtt majdnem annyit evett, mint a tiéd, most az Eneos PH 5w30 olajból 1400 km alatt semmi sem fogyott. Szerintem (csak jószándékból mondom) ha azt is nézted volna a vásárlás előtt, esetleg több esélyed lett volna kiszűrni az olajevős motort, de ez már a múlt, már sajnos beleestél, szóval erről most bővebben nem írok, ott vissza lehet keresni, inkább a Te jelenbéli problémádra koncentrálok.

Ne ijedj meg, hiába tűnnek soknak az alábbi részben felsorolt dolgok! De megpróbálom a tőlem telhető legreálisabban leírni, mire számíthatsz. Azért persze mást is hallgass meg, de a döntés a tiéd!

Legelőször is csak akkor állj neki, ha meg akarod az autót sokáig tartani (>5-6 év), különben NEM érdemes. Ha eladod, úgysem fizeti ki senki. Ha ezzel nem akarsz együtt élni, inkább megéri eladni (bocs, ezt gondolom). De ha megtartod, nagyon megéri! :yes:

Ha nem folyik ki a motorból (és szerintem  nem), akkor valóban a gyűrűzés megoldás lesz valószínűleg. A hengerfejet, olajteknőt ehhez le kell venni, a motor benne maradhat (sajnos annyira nem ismerem a típust, de mivel ez váltotta a Carinát, valószínűleg áll, amit a Carina gyűrűzés alapján írok most).
A gyűrűk nekem ACL (Mahle) gyártmányúak, szerintem jók. Alkalmi vételben vettem vaterán, állítólag jók a Goetze-k is, de ezt annyira nem tudom. Szükséges még egy felső tömítéskészlet (benne van ebben a hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés, szelepszárszimmeringek, vezérműtengely szimmering, stb.), jó venni egy hengerfejcsavarkészletet (bár van, aki visszarakja a régit, én nem vállaltam be, annyira nem drága), ha a vízpumpa a vezérlés része, akkor vízpumpát, meggondolandó a vezérlés szett (ha szíjas a motor, ha láncos, akkor valószínűleg ez nem kell), és maximum a hosszbordás szíjak (ezek talán a legolcsóbbak eddig). Kell majd két töltet motorolaj, mert gyűrűzés után egyből, majd max. 1-2000 km után újra le kell cserélni az olajat. A hűtőfolyadékot is lecseréli már az ember ilyenkor, és ha minden jó, pár évig nincs gond a motorra.
A hengerfejed ha lennt van, akkor érdemes kissé felújítani, ami nálam annyi volt, hogy szelepek lepucolása, pasztával becsiszolása, szelepszárszimmeringek kicserélése és hézagok beállítása. Ehhez a pasztán kívül minden ott van egy felső tömítéskészletben (én Elringet vettem, abban benne voltak. Ajusát biztos nem vennék, esetleg még Reinz. Van, aki szerint külön-külön olcsóbbra jön ki, nekem 2 éve így volt olcsóbb. Ha a hengerfejjel nem foglalkozol, akkor nem szettet kell venni, hanem csak azt, ami biztosan kell); a hézagbeállításhoz a 16-ból 2-3 lapkát kellett vennem, 6-800 forint darabja a Szakálmetálnál.
Dugattyúk valószínűleg maradhatnak a régiek, esetleg rutinosabbak megmondják, mit kell igazítani rajta, de az otthon is megejthető (fúrás). Nekem maradtak, megfelelő tisztítás után persze.
Elvileg van hozzá angol nyelvű javításim pdf-ben, ha gondolom, szívesen átküldöm.
Akárki a szerelő, ez jól fog jönni, fejből nem lehet tudni a részleteket, nyomatékokat, stb.

El is jutottunk az anyagiakhoz. Az alkatrészek nekem kb. 80.000-be kerültek (alkatrészek, olaj, szűrők, hűtőfolyadék, szíjak, vezérlés, stb.) kedvezménnyel, vízpumpát nem vettem akkor, mert nem része a vezérlésnek, azt másfél év múlva cserélhettem szenvedve... Érdemes az alkatrészes topicban érdeklődni kedvezményért (akár 40% több helyen: Bárdi, Szakálmetál, stb.)), de különböző webes helyeken is lehet jó árakat találni (alkatrészek.hu, zsu.hu, stb.). A szerelés szerintem még rutinos szerelőnek is legalább (!) 10-15 óra, ha valaki szerelne neked 3000-ért óránként, lehet számolni. Én itthon kb. egy hétig szereltem 2012 nyarán, persze nem egész napokat. Ha van valamennyi tapasztalatod, otthon is megoldható, szerszám persze kell. Ráadásul rengeteg segítséget kaptam a fórumról a szakemberektől (b.c., Xanyi, itt is köszönöm), szóval nem reménytelen  :otlet:

Még valami az enyémről. 2010 végén vettem, 2013 elején a műszakin kiderült, hogy rossz a katalizátor. Szinte minden pénz elment az autóra, szóval nem volt könnyű... Persze a sok olajevéstől volt a hiba. Gyűrűzés után még nem ment a motor 2000 (kétezer) km-t, jött a műszaki. Katalizátor oké, lambda oké, hozta az értékeket!! Motor nyomatékosabb, fogyasztás is jó, olajon rengeteget spórol az ember. Ez utóbbi persze futástól függ, de ha csak 10000 km-t mész, az plusz 15 liter olaj, ami alapból 20.000 Ft felett van, de inkább 30.000. Ezért írtam, hogy 5-6 év, mire visszajönne az ára. De ha normálisan megcsinálják, a nyugalom megfizethetetlen  :yes: Én kész voltam, felmentünk Bp-re meg vissza, már néztem, hogy mehet bele legalább fél liter olaj  :cry: Nem volt jó véleményem a Toyotáról, hogy ilyen a motor, mivel van, aki szerint gyári gyűrűhiba, ám egyik szerelő ismerősöm szerint sok összevissza olajtól is lehet...De most odafigyelek rá, és mondom, 324.000 km felett is simán megy bele az 5w30 olaj  :1eye:

Szerintem 100.000 körül ez nem fog megállni, és inkább 150.000 körül gondolkodnék, főleg ha szerelő csinálja és van komoly munkadíj  :hmmmm:
Jó szakember jól nem tudja/fogja olcsón megcsinálni (20-30.000 Ft-ért...). Kockázata is van. Kavarc fórumtárs például gyűrűztette, de utána meg nem ment rendesen a kocsi, bár az olajat nem ette. Nem tudom, hogy azóta megoldották-e, elég ritkán van fórumon.

Ha valamiben tudok segíteni, csak kérdezz.




« Utoljára szerkesztve: 2014.05.18 14:11:25 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2118 Dátum: 2014.05.18 14:05:03 »
...

A tömítésszetten spórolni nem szaba, abból kizárólag gyárit szabad venni.

Ez nem kizárt, de honnan tudod, hogy utángyártva is ugyanazt a minőséget kapod, mint az autógyártó?

Ezzel nem teljesen értek egyet.

Nekem csak a szelepfedéltömítés gyári, a többi az Elring felső tömítéskészletben volt, és semmi baja hála Istennek.
Az sem biztos, hogy rossz lett volna, csak nem pasztáztam körbe, nem húztam időben utána, a gyárit meg igen  :hmmmm:
andras69 esetében pedig, ahol nem biztos, hogy akkora lehetőség van a jóval drágább (és valószínűleg jobb) alkatrészt megvenni (nekem sem volt), én meghagyom a választás lehetőségét: nekem igenis jó az Elring hengerfejtömítés, szelepszárszimmering, stb.
Nekem gyáriban egy hengerfejtömítés alsó hangon 10.000, egy(!) szelepszárszimmering 1500, és akkor már 34.000Ft, és még a többi sehol. Az Elring szett meg volt kb. 20 ezer.

Nekem is átvágták  fejem (meg a szerelőét is), és piszok rossz érzés, hogy kiköltekezve ott állok egy olajevős kocsival, nagyjából pénz nélkül, persze, hogy nem álltam neki én sem szétborítani, másfél év kellett hozzá  :otlet:

Tudni pedig onnan tudom, hogy jó, hogy az van benne, és jó. A gyári is jó lenne, sőt tutira jobb, csak minimum dupla árért. De ha elég jó ez is, akkor itt meg lehet fogni valamennyit. Azt is tudom, hogy akinek nincs pénze ne autózzon, de ez nem ennyire egyszerű.

Tudom, hogy a Charlie Bt-nél is csak gyárit építenek be. Aki tudja, megfizeti. De én nem gyárit tettem bele, és hála Istennek lassan már majdnem 10.000 km óta jó. Remélem ezután is az marad. Nem tudom, hogy a gyári beszerelésekor mennyi a garancia rá, de ennél nem sokkal több szerintem  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.18 14:20:39 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2119 Dátum: 2014.05.18 14:21:12 »
Hát, igen ez ilyen "elméleti fantáziálás", hogy melyik lehet a jó!
Visszatérve a szerelőkre.
bepi81, te korábban valahol a márkaszervíz topokban a BCSABA-i Toyotáról jó tapasztalatokat írtál! Ez jó hír, csak félek, hogy drágák, lévén márka szervíz! Békéscsabai kontakt alatt MOST rájuk gondoltál?
köszi.

vd1234! Neked is köszönöm a választ!
HOSSZÚ távon gondolkodunk! 8...15 év!!!Évi 15000 km!!!
Az eladás és másik vétele újabb anyagi kockázat! Átírási költségre már kifizettem 75000 HUF-ot.
Ezt már nem kapom vissza , mégha uygyan annyiért eladnám amennyiért vettem is! :cry:
És akkor SEMMI biztosíték nincs , hogy a következő "JÓ" lesz!
Meg aztán nem vagyok az az állandóan autócserélős típus! Tőlem már lehet, hogy a bontóba megy(már ha most sikerülne rendbe tenni!)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2120 Dátum: 2014.05.18 14:26:19 »
...
HOSSZÚ távon gondolkodunk! 8...15 év!!!Évi 15000 km!!!
Az eladás és másik vétele újabb anyagi kockázat! Átírási költségre már kifizettem 75000 HUF-ot.
Ezt már nem kapom vissza , mégha uygyan annyiért eladnám amennyiért vettem is! :cry:
És akkor SEMMI biztosíték nincs , hogy a következő "JÓ" lesz!
Meg aztán nem vagyok az az állandóan autócserélős típus! Tőlem már lehet, hogy a bontóba megy(már ha most sikerülne rendbe tenni!)
Igazad van.
Én sem szeretek cserélgetni, hasonlóan gondolkodunk  ebben :yes:

Szerintem akkor megéri belevágni, de előtte informálódj, hogy tudd, mi mennyi lehet.
Szétszedéskor meg kiderülhet egy-két dolog, tehát szerintem spóroljon az ember előtte, legyen több pénz, mint amire számít, és akkor indítsa a munkát. Mert lesz más kiadásod is rá esetleg. Nekem is volt és lesz is, lengéscsillapítók, féltengelycsuklók, stabpálcák...
Addig meg olaj töltögetés... oda kell rá figyelni, de menni fog tőle rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.18 14:29:40 írta vd1234 »

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2121 Dátum: 2014.05.19 09:51:48 »
Igazad van.
Én sem szeretek cserélgetni, hasonlóan gondolkodunk  ebben :yes:

Szerintem akkor megéri belevágni, de előtte informálódj, hogy tudd, mi mennyi lehet.
Szétszedéskor meg kiderülhet egy-két dolog, tehát szerintem spóroljon az ember előtte, legyen több pénz, mint amire számít, és akkor indítsa a munkát. Mert lesz más kiadásod is rá esetleg. Nekem is volt és lesz is, lengéscsillapítók, féltengelycsuklók, stabpálcák...
Addig meg olaj töltögetés... oda kell rá figyelni, de menni fog tőle rendesen.
Nálam az 1.8-as volt újragyűrűzve kb. 5 évvel ezelőtt. Azóta van benne +150e km, összesen 333e km. 5W30 olajból télen nem észrevehető az olajfogyás ma sem. Most tettem bele nyárra 10w40.et, abból szokott kicsit enni, de kb 12-13e km után megy a minimum közelébe, akkor pedig cserélem is.

Holnap megnézem a számláját a gyűrűzésnek, bár nem lesz reális a mai díjakhoz képest.



andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2122 Dátum: 2014.05.19 12:24:27 »
Köszi ha utánanézel
Esetleg megtudnád írni, hogy milyen gyártmányú gyűrűszett és tömítések lettek bele téve?
Illetve a dugattyúkon lettek fúrva plusz furatok?
Szelepszár szimeringek lettek cserélve?
Minden tapasztalatnak örülnék.

köszi
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2123 Dátum: 2014.05.20 13:03:17 »
Köszi ha utánanézel
Esetleg megtudnád írni, hogy milyen gyártmányú gyűrűszett és tömítések lettek bele téve?
Illetve a dugattyúkon lettek fúrva plusz furatok?
Szelepszár szimeringek lettek cserélve?
Minden tapasztalatnak örülnék.

köszi

Nem túl szép a számla.

Nem én csináltam a dolgot, hanem az előző tulaj. A számla szerint 450e Ft volt nettóban a teljes költség tokkal vonóval. Anno emlékszem amikor vettem a kocsit mondta a tulaj, hogy garanciában intézték, gondolom amiatt ilyen horribilis az összeg is, mert belevettek még pár dolgot, de erre nem emlékszem tisztán. Sajnos nincs tételes lista, hogy mi került benne cserére.

Egyébként a hétvégén ültem bele a megújult Toyotámba:
Olajcsere, szűrők cseréje, levegőszűrő csere
Féktárcsák cseréje
Klíma fertőtlenítés
Kuplung készlet csere
Hátsó szilentek cseréje
Gumicsere
Karosszéria javítás, fényezéssel (ez még egy korábbi történet :), csak végül nem találtam használtan ajtót)
 

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2124 Dátum: 2014.05.20 15:34:06 »
Ez nagyon durva számla. Szerencséd, hogy az előző tulaj megoldotta.
Nekem még a fele is sok(koló) lenne :cry:
De legalább jó az ave-d még így 333 E km fölött is :)

Azért köszi, hogy megkerested.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2125 Dátum: 2014.05.20 15:47:37 »
imikának valószínűleg a dugócsere is benne volt és márkaszervizes áron számolták a munkadíjat is. A gyári dugók darabja 40.000Ft, márkaszervizben másmilyet nem is cserélnek.

Mivel neked nem kellene dugattyút cserélni (csak tisztítani, kifúrni az olajelvezető csatornákat), szerintem a 150e-s végösszeg kb reális, de ebben egy 20.000 Ft-nyi puffer még benne lehet, függően attól, hogy szétszedve mi derül ki esetleg, ha egyáltalán... 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2126 Dátum: 2014.05.20 15:56:11 »
Remélhetőleg gyűrűzéssel megoldható.
DE jó lenne a dugattyúkra +4 furat, ahogy korábban olvastam a fórumon, és a toyota is ajánlja, meg a Charli is csinálja...
Műszaki szempontból nekem egy motor szétszedés-összerakás a legnagyobb elképzelhető "probléma".
Persze költségben lehetnek nagy javítások egy autón, de a motor szétszedés a legkényesebb...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2127 Dátum: 2014.05.20 15:58:56 »
Remélhetőleg gyűrűzéssel megoldható.
DE jó lenne a dugattyúkra +4 furat, ahogy korábban olvastam a fórumon, és a toyota is ajánlja, meg a Charli is csinálja...
Műszaki szempontból nekem egy motor szétszedés-összerakás a legnagyobb elképzelhető "probléma".
Persze költségben lehetnek nagy javítások egy autón, de a motor szétszedés a legkényesebb...
Jól írod. Azt egyszer kell jól megcsinálni, de emiatt nem igazán tanácsos nagyon anyagilag korlátozni a lehetőségeket. Mármint a felhasznált alkatrészek vonatkozásában.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2128 Dátum: 2014.05.20 16:23:58 »
Elgondolkodtam azon, hogy HA a vvt-i olajfogyasztásos probléma "gyűrű cserével " megoldható megbízhatóan, AKKOR a Toyota kiterjesztett garanciában MIÉRT a SOKKAL költségesebb short blokk cserével " javította" a problémát!!!??? TALÁN nem bíztak a saját márka szervíz hálózatukban?( hogy a gyűrűzést "kielégítően" megcsinálják?!) :hmmmm:
Én meg csináltassam meg egy NEM márkaszervízzel... és még legyen is jó... :cry: :eek:
Csak egyszer legyek ezen túl...

(már mások is mondták, hogy pesszimista vagyok...)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2129 Dátum: 2014.05.20 20:29:40 »
Üdv!

Remélhetőleg gyűrűzéssel megoldható.
DE jó lenne a dugattyúkra +4 furat, ahogy korábban olvastam a fórumon, és a toyota is ajánlja, meg a Charli is csinálja...
Műszaki szempontból nekem egy motor szétszedés-összerakás a legnagyobb elképzelhető "probléma".
Persze költségben lehetnek nagy javítások egy autón, de a motor szétszedés a legkényesebb...

Ha azt csinálod, amit javasoltam (gyűrűcsere + hengerfej javítás, akkor máshol nincs, ahol be tudna jutni az olaj az égéstérbe.
A Carina dugattyúkon is 8 furat van az olajlehúzóknál, ezek >80%-a nekem betonkemény anyaggal betömődött.

Elgondolkodtam azon, hogy HA a vvt-i olajfogyasztásos probléma "gyűrű cserével " megoldható megbízhatóan, AKKOR a Toyota kiterjesztett garanciában MIÉRT a SOKKAL költségesebb short blokk cserével " javította" a problémát!!!??? TALÁN nem bíztak a saját márka szervíz hálózatukban?( hogy a gyűrűzést "kielégítően" megcsinálják?!) :hmmmm:
Én meg csináltassam meg egy NEM márkaszervízzel... és még legyen is jó... :cry: :eek:
Csak egyszer legyek ezen túl...

(már mások is mondták, hogy pesszimista vagyok...)


Nem tudom, miért így csinálták, talán bennfentes információ alapján tudnánk megérteni.
Egyébként így van, kényes a motor szétszedése és elég nagy odafigyelést igényel. De megoldható. Mi kell hozzá?
1. Nyilván pénz, mert ha  mást nem, alkatrészt venni kell
2. Olyan szerelő, aki nem az eddigi szokványokból/rutinjából indul ki, hanem hajlandó átnézni és megérteni a kocsid motorjának a javítási leírását (elvileg nekem is megvan, valószínűleg gyakorlatilag is,a angolul, rengeteg ábrával).

A saját példám alapján elég valamennyi szerelési gyakorlat is hozzá. Sosem csináltam ilyet én sem (mondjuk Simsont számtalanszor gyűrűztem...), de áttanulmányoztam a javításit (kettőt is), kuporgattam, lassanként beszereztem a szerszámokat (ami még nem volt, pl. szeleprugó-lenyomó, szelepszárszimmering-fogó, gyűrűösszehúzó), meg csináltam egy csörlős autóbillentőt (youtube-os videó alapján).
De a másik, legalább ilyen fontos tényező, hogy itt a fórumon számtalan alkalommal kaptam segítséget, biztatást, ha problémám akadt a munka során  :yes:
Nekem egyrészt nincs a környéken bizalmam egy szerelő iránt sem annyira, hogy rájuk bíztam volna, másrészt meg ki sem tudtam volna fizetni. Mikor egyiküket kérdeztem, egyből a "japán autók nem szeretik a hengerfej levételt", meg "ha lennt a hengerfej, akkor mindenképpen viszem síkoltatni", szóval a tipikus volkswagen-szerelős szöveg jött. Vezérműtengely kivételénél "nem szoktam figyelni a lazítási sorrendet" és hasonlók. Számtalan Toyota spec. dolog van, amit tudni kell, ha nem fejből, azért van ott a javítási. Én úgy vagyok vele különben, hogy "ha azt akarod, hogy valami rendesen meg legyen csinálva, akkor csináld meg magad"  :hmmmm:

Kényes dolog persze, de nem szabad túlmisztifikálni, nem agysebészet ez. Meg lehet venni a gyári alkatrészeket is, de mikor Öcsém Nexiáját csináltuk, ott is utángyártott alkatrészek voltak, és az is jó lett hála Istennek. Nyilván nem az olcsóbb, meg a tapasztalatból kuka kategória (ő Reinz-et vett azt hiszem).Az itteni beszámolók alapján max. a Charlie Bt.-hez vinném, kellő kalkuláció és tervezés után, mert nem kevés pénz az, bár múltkor írta valaki, és kevesebb lett, mint gondoltam volna  :hmmmm: Nyilván ő megmondja, mit hajlandó beépíteni, mert valamennyi garanciát is fog vállalni rá, bár nem tudom, hogy mennyit. De akkor bejön az, hogy tőlem majdnem 200 km-re operál. Aztán meg így nem kell elfogadjam, hogy számomra feleslegesnek tűnő módon jóval drágább alkatrészeket rak be (részéről persze védhető, ahogy írtam), ami emeli a költséget  :otlet:

Na, bocs, hogy osztom itt az észt, mert alapom nincs rá, de a véleményem az, hogy nyugati autók szerelésén szocializálódott, rutinból szerelő emberre nem bíznám. Viszont jártam hozzád hasonló cipőben, és talán segít valamit, amit megtapasztaltam.
Remélem, hogy jó döntést fogsz hozni  :yes:

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.20 20:36:37 írta vd1234 »