Üdvözlök mindenkit!
Új vagyok itt a fórumon, de pár hónapja olvasgatom, azért:)
2-3 hónapja vettem az ave-t(T22, 1.6 vvti, 2001.évj.) 215000 km-el
Sajnos én is belefutottam az olajfogyasztós (inkább zabálós) problémába.
Az előző tulaj szerit 5w-40 olaj volt benne. Ilyennel után öntögetve, k.b 1,5 liter/1000 km volt az olajfogyimÍgy mentem k.b 3000km-t. Most cseréltem olajat (Fuchs Titan 5w-40). Ezzel k.b 300 km-t mentem eddig, úgyhogy még nem tudom pontosan a fogyasztást, de már kellett utána önteni pár decit.
Úgyhogy a műszaki problémák mellett ez az utánöntögetés sokba lesz hosszútávon.
Sokan írták itt, hogy gyűrűzni kell, (mert hosszú évekre vettük családi autónak.)
Sajnos az anyagiak miatt valamilyen „olcsóbb” megoldást keresünk. Jó lenne k.b 100 000 HUF-ból megúszni…
Valószínűleg utángyártott alkatrészekkel, olcsóbb szerelővel próbálkoznánk(csak értsen hozzá). Azért nem szeretném elsietni, egyenlőre informálódom.
Kérdéseim :
Utángyártott akatrészelből melyik márka a jó?
Gyűrű : Goetze, Mahle, Kolbenschmidt, NPR-Shöttle, esetleg más?
Tömítések: Elring, Corteco, Ajusa, Jakoparst, Elwis, esetleg más?
Mert ha már utángyártott, akkor ne kelljen emiatt kétszer szétszedni!
Illetve keresnék Békés megyében(esetleg szomszéd megyékben) „jó és olcsó Toyota szerelőt”! Aki ismer ilyet, megköszönném az infót.
Meg aztán van olyan félelmem is, hogy ha egy motort egyszer már szétszedtek, az már soha nem lesz olyan, mint a gyári összeszerelés. Rossz tapasztalataim vannak az eddigi szerelőimmel kapcsolatban! Úgyhogy nem akárkire szeretném rábízni.
Úgyhogy kissé el vagyok keseredve, hogy jó lesz ez még valaha?
Elnézést, ha hosszú voltam.