Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499767 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2085 Dátum: 2014.03.05 21:43:44 »
Akkor meg is csináltattad márkaszervizben? Jó lett?
Bár homály fedi a végső árakat (anyag + munkadíj), gondolom még ez az ár alatt is elég elrettentőek lehetnek.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2086 Dátum: 2014.03.05 22:21:54 »
Igen, persze. Azóta beleröppent már 10k km és egyelőre minden ok. A kocsi jól húz, jól fogyaszt és csendesebb is lett.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2087 Dátum: 2014.03.05 22:26:38 »
Ez szuper  :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2088 Dátum: 2014.03.05 22:29:05 »

Igen, persze. Azóta beleröppent már 10k km és egyelőre minden ok. A kocsi jól húz, jól fogyaszt és csendesebb is lett.
Interjúolni is akartalak már korábban, hogy mi a helyzet, de akkor én is megnyugodtam, hogy rendbejött a technika. ;)

Jelentem, a napszemuvegtartó azóta is tökéletesen a helyen van. ;))
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2089 Dátum: 2014.03.06 07:31:23 »
Azóta tényleg szuper az autó. Viszont mivel bele kellett borítani egy vödör pénzt, most tarthatom meg még legalább 3-4 évig. :) Ha cserés lesz a lendkerék az még +1, injektoronként szintén +1. :D

Na de ne fessük az :devil:-öt a falra. Most tökéletes a kocsi. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2090 Dátum: 2014.03.06 12:14:38 »
Üdv!

Megjött az alumínium forrasztópálca, holnap kipróbáljuk, hátha tényleg használható lesz  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2091 Dátum: 2014.03.09 09:39:13 »
A nagy érdeklődésre való tekintettel leírom, mik voltak a motorfelújítás anyagárai. Karcsi csakis a gyári (Toyota Genuine Parts) alkatrészeket ajánlotta és szerelte be. Kivétel ez alól az olaj, ami OMV 5W40. Mindent ezresre kerekítve írok.

Gyűrűgarnítúra         59000
Szelepszár szimering   18000
Hengerfejtömítés      19000
Plusz tömítések (főtengely szimering, szelepfedél-tömítés, szívósortömítés, plusz még valami)   16000
Motorolaj + szűrő      12000
Fagyálló              5000
Összesen         129000

Plusz a munkadíj (84e), a dugattyúfúrás díja (8e), plusz nálam még bejött a vezérműlánc cseréje is (38e). Összességében irdatlan sok volt. Gondolom típusonként elég eltérő lehet, akár az alkatrészek ára, akár a munkadíj. Nekem egy emailes ajánlatkérésre küldött egy részletes árajánlatot, ami a szétszedés után, folyamatos konzultáció mellett persze változott. Korrekt módon, pl. a hajtókarcsapágyakat az ajánlatba beletette, de mivel jó állapotúak voltak, nem bántotta. Mondjuk mondtam is neki, hogy ne rendeljen meg előre semmit, szedje szét, és akkor látjuk, inkább pár nappal többet áll az autó (nálam gyanús is volt, hogy már piszkálták a motort, azt se tudtam, volt-e fúrva).
Ha bele mertek rakni nem gyári cuccokat, akkor sokat lehet spórolni, de nekem nem ajánlotta Karcsi, mondván, hogy lehet, hogy jók, de nem tudjuk.
Csak a szememet nem bökte ki a hsz ;)

Köszi a korrekt leírást!

Ahhoz képest, hogy Elring felső tömítéskészlet az enyémbe 23 körül volt, és abban benne van hengerfejtömítéstől kezdve a szelepszárszimmeringeken át szelepfedéltömítésen keresztül mindenféle egyébig...volt, amit nem is kellett beletenni. Jó, ez nem gyári. De hála Istennek eddig semmi gondom vele. Ami benne volt hengerfejtömítés, az is Elring volt, semmi baja nem volt.

Aztán úgy vagyok vele, hogy biztosan jó az a gyári alkatrész, ám a gyári gyűrűhibás szériában is gyári gyűrűk voltak, mégis selejtesek.

Mindegy, ez az én véleményem.

Elismerésem, hogy rászántál ennyi pénzt és energiát a javításra  :yes: Remélem, hogy hosszú ideig jó is lesz!
Egyik szerelő ismerősöm szerint az enyémen is inkább a szedett-vedett olajcseréktől volt gond, mint a gyűrűktől, ilyen vélemény is van.

Az 5w40 olaj szerintem is érthető, ahogy már írtam: itt a gyűrűk bekopása alatt extrémebb körülmények vannak, a normálistól jóval magasabb hőmérsékletek néhány pontban, amit az 5w40 tudtommal jobban tolerál, mint az 5w30. Ha összekopott, már nyugodtan mehet az 5w30. Most tesztből nekem is az van már benne, 7000 km járatás után. Az összerakás után 1-2000 km után olajcsere szokott lenni, még mindig az 5w40-re. Erről megtudtál valamit? Az én ACL (Mahle) gyűrűszettem 500 (ötszáz!) km után írta az olajcserét.

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2092 Dátum: 2014.03.10 14:46:56 »
Az 5W40-et nem csak a csere miatt ajánlotta, hanem alapból.
A másik 2 dolog: rákérdeztem a korai olajcserére, Charlie nem tartja szükségesnek. Kérdeztem a bejáratást is, azt sem.  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2093 Dátum: 2014.03.10 16:56:23 »
Az 5W40-et nem csak a csere miatt ajánlotta, hanem alapból.
A másik 2 dolog: rákérdeztem a korai olajcserére, Charlie nem tartja szükségesnek. Kérdeztem a bejáratást is, azt sem.  :hmmmm:
Oké, rendben, de azért leírom a véleményemet:
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy olyan 1000 km fölötti járatás után jött meg az érezhetően nagyobb nyomaték a motorba.
Ebből arra következtetek, hogy akkor kopott annyira össze, hogy a kompresszió növekedése miatt nőhetett a nyomaték is.
Ezt más, a fórumon mostanában sajnos ritkábban aktív szaki is megerősítette, hogy ez az oka, de ez teljesen logikus is.
Így kb. 5000 km-ig kíméltem a motort: ha nem kellett volna, ezzel ártani nem ártottam, de fordítva már igen.
Olajcsere is ha nem kellett volna, a cserével nem árt az ember. De ha kell, és nem cserél, azzal árt. Ám ahogy írtam, a gyűrűszetten egyértelműen előírták a gyűrűzés után 500 km-rel az olajcserét. A fent említett szaki szerint ez olyan 2000 km körül szokott inkább lenni, ahogy feljebb is írtam már.
De lehet, hogy járatás nélkül is simán jó lesz, nem tudom. Én nem kockáztattam, ennyi.
Szóval ekkora pénz kiadása után ezen már ne múljon szerintem, de Te döntöd el, mit csinálsz.

Az biztos, hogy még motorokon is járatják a motort gyűrűzés után.

Azt nem látom, miért kellene folyamatosan 5w40, ha a gyári elsődleges ajánlás 5w30. Akkor a bejáratás után szerintem már mehetne az 5w30, hiszen a lehúzók is a helyükön vannak már. Nekem is most utóbbi viszkozitás van már benne  ::)


« Utoljára szerkesztve: 2014.03.10 17:02:23 írta vd1234 »

Cser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2094 Dátum: 2014.03.31 20:45:56 »
Sziasztok, újból Toyota tulaj lettem.
Most egy ráncfelvarrott Avensist vettünk 3zz-s motorral, ami benzin-gázos.
Tudnátok nekem segíteni, hogy milyen gyertyát kell bele vennem? A gáz miatt kellhet valami spec gyertya?
(kinél érdeklődjek privátba, ha szeretnék "beletekinteni" egy felhasználó kézikönyvbe?)
Előre is köszi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2095 Dátum: 2014.03.31 20:54:10 »
Sziasztok, újból Toyota tulaj lettem.
Most egy ráncfelvarrott Avensist vettünk 3zz-s motorral, ami benzin-gázos.
Tudnátok nekem segíteni, hogy milyen gyertyát kell bele vennem? A gáz miatt kellhet valami spec gyertya?
(kinél érdeklődjek privátba, ha szeretnék "beletekinteni" egy felhasználó kézikönyvbe?)
Előre is köszi

Üdv!

E szerint Denso K16R-U11, vagyis 1,1mm-es gyertyahézaggal, ha jól tévedek.
Gáznál sajnos nem tudom, hogy mi van. Olyat hallottam, hogy növelni szokták a hézagot, de erre ne vegyél mérget.

Nekem elvileg van 3ZZ-FE motoros T22-re valami javításim, de annyira nem néztem, mert nekem nem az van.
Azt szívesen áttolom, ha kell.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2096 Dátum: 2014.03.31 21:04:57 »
Helyes, ez a gyári előírt típus. ;)
A Bardi web lapján gazos autóhoz láttam egy bizonyos gyertyát. Azt kellene megkeresni. Talán Bosch.

A másik, hogy egy telefont megérne a dolog egy márka szerviz felé megkérdezni, hogy ők mit mondanak, esetleg egy gázátalakitó műhelyet is. Tudom, hogy körülményes így, de több szem többet lát...;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Cser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2097 Dátum: 2014.03.31 21:15:14 »
Köszi mindkettőtöknek az infót.
A gyertyát azért kérdeztem, mert én is láttam a Bárdi oldalán többfélét is. De a gázműhely a legjobb ötlet. Úgyis le kell a gázt is ellenőriztetnem.
Olyan könyvet/füzetet keresek, amit az új autókhoz szoktak adni amikor kijön a szalonból, de azért köszi.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2098 Dátum: 2014.03.31 21:29:51 »
Nekem volt gázos Avensisem, 1.8-as, de az kb. mind1. Gázzal futott már az autó több mint 100k km-t, normál gyertyákkal. Nekem bevált, nem kellett spéci cucc a gáz miatt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2099 Dátum: 2014.03.31 21:39:21 »
Köszi mindkettőtöknek az infót.
A gyertyát azért kérdeztem, mert én is láttam a Bárdi oldalán többfélét is. De a gázműhely a legjobb ötlet. Úgyis le kell a gázt is ellenőriztetnem.
Olyan könyvet/füzetet keresek, amit az új autókhoz szoktak adni amikor kijön a szalonból, de azért köszi.
Szívesen!
Technikai oldalról a javításik sokkal hasznosabbak, de Te tudod  ;)
Kemény 7 megabájt, nem tudom, hogyan csinálták  :otlet: