Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499834 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2070 Dátum: 2014.03.04 17:09:13 »
A motor átesett a javításon: 2-2 plusz lyuk a dugattyúkra, dugattyúgyűrűk, vezérműlánc, szelepszár-szimeringek és tömítések cseréje. A szétszedésnél kiderült, hogy mindezeket cserélte az előző tulaj is, gagyi alkatrészekkel, gagyi munkával. A szimeringek megkeményedve, a gyűrűhézagok nagyon változóak voltak, a lánc megnyúlva. Most minden gyári lett. Egyelőre sokkal jobb a helyzet, nem füstöl, nem büdös, érezhetően több benne az erő.
A katalizátort is kicseréltük egy bontottra, így végre megszűnt a P0420 hibakód, ami az univerzálissal nem oldódott meg.
Örülünk.  :yes:
Megkérdezhetem, mennyi be fájt ez a felújítás - lehet rám is vár egy ilyen?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2071 Dátum: 2014.03.05 13:03:33 »
Megkérdezhetem, mennyi be fájt ez a felújítás - lehet rám is vár egy ilyen?
Ez engem is érdekelne, akár pü-ben is   :otlet:
Csak az anyagárat tudom, az enyémhez 80.000 alatt megvolt minden 2012 nyarán (gyűrűk, hengerfejcsavarok, vezérlés, szíjak, felső tömítéskészlet, olaj, hűtőfolyadék, meg pár apróbb tétel).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2072 Dátum: 2014.03.05 13:06:38 »
Ez engem is érdekelne, akár pü-ben is   :otlet:
Csak az anyagárat tudom, az enyémhez 80.000 alatt megvolt minden 2012 nyarán (gyűrűk, hengerfejcsavarok, vezérlés, szíjak, felső tömítéskészlet, olaj, hűtőfolyadék, meg pár apróbb tétel).
Az jó ár, csak nálad a Mahle gyűrűszett van az árban. Charlie kizárólag a gyári alkatrészeket használja ilyen jellegű javításhoz, arra ad garanciát.  ;)

No, nem, mintha a Mahle rossz lenne...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2073 Dátum: 2014.03.05 14:12:20 »
A nagy érdeklődésre való tekintettel leírom, mik voltak a motorfelújítás anyagárai. Karcsi csakis a gyári (Toyota Genuine Parts) alkatrészeket ajánlotta és szerelte be. Kivétel ez alól az olaj, ami OMV 5W40. Mindent ezresre kerekítve írok.

Gyűrűgarnítúra         59000
Szelepszár szimering   18000
Hengerfejtömítés      19000
Plusz tömítések (főtengely szimering, szelepfedél-tömítés, szívósortömítés, plusz még valami)   16000
Motorolaj + szűrő      12000
Fagyálló              5000
Összesen         129000

Plusz a munkadíj (84e), a dugattyúfúrás díja (8e), plusz nálam még bejött a vezérműlánc cseréje is (38e). Összességében irdatlan sok volt. Gondolom típusonként elég eltérő lehet, akár az alkatrészek ára, akár a munkadíj. Nekem egy emailes ajánlatkérésre küldött egy részletes árajánlatot, ami a szétszedés után, folyamatos konzultáció mellett persze változott. Korrekt módon, pl. a hajtókarcsapágyakat az ajánlatba beletette, de mivel jó állapotúak voltak, nem bántotta. Mondjuk mondtam is neki, hogy ne rendeljen meg előre semmit, szedje szét, és akkor látjuk, inkább pár nappal többet áll az autó (nálam gyanús is volt, hogy már piszkálták a motort, azt se tudtam, volt-e fúrva).
Ha bele mertek rakni nem gyári cuccokat, akkor sokat lehet spórolni, de nekem nem ajánlotta Karcsi, mondván, hogy lehet, hogy jók, de nem tudjuk.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.05 14:13:54 írta hoattis »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2074 Dátum: 2014.03.05 14:22:35 »
 :clap: :clap: :clap:

Köszönjük, felhívnám a modik figyelmét, hogy hoattis ezen postja mehetne a Csináld magad topic illő részébe, mert fontos információkat tartalmaz!

Jól döntöttél, bár kutyának hiányzik ekkora kiadás anyagilag. Egy biztos, ezután valóban nem éri meg eladni az autót, csak annak célszerű ebbe a műveletbe belevágnia, aki 1-2 éven belül nem akar autót váltani.

Használd megelégedéssel az autót a továbbiakban! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2075 Dátum: 2014.03.05 15:52:18 »
Az jó ár, csak nálad a Mahle gyűrűszett van az árban. Charlie kizárólag a gyári alkatrészeket használja ilyen jellegű javításhoz, arra ad garanciát.  ;)

No, nem, mintha a Mahle rossz lenne...  :surrender:
Hála Istennek ez engem nem érint (a Toyota tudtommal amúgy sem gyárt gyűrűt, de minden lehet), nem az anyagár a kérdéses számomra, hanem a munkadíj. De ha itt tartunk, az is érdekes infó lenne, hogy mennyi idő is az a garancia??

Általában jó tapasztalataim vannak az utángyártott alkatrészekkel, így a gyűrűkkel is. De mondjuk legutóbb Blue Print olajgombát vettem (a Facet olcsóbb lett volna...), és a villamos csatlakozójánál csöpögött belőle az olaj.

« Utoljára szerkesztve: 2014.03.05 15:56:42 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2076 Dátum: 2014.03.05 15:54:06 »
Hát, mivel magad csináltad a műveletet, így munkadíjban egyetlen szerelő sem tud veled versenyezni...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2077 Dátum: 2014.03.05 15:55:04 »
Hát, mivel magad csináltad a műveletet, így munkadíjban egyetlen szerelő sem tud veled versenyezni...  ;)
Nem a verseny miatt, csak kíváncsiságból  :1eye:
Jó, befejeztem  :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2078 Dátum: 2014.03.05 15:56:25 »
Ahogy hoattis leírta, több, mint 80.000 Ft-ot spóroltál a self-made munkával. Anyagárban szerintem nem volt jelentős a különbség.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2079 Dátum: 2014.03.05 15:58:34 »
Ahogy hoattis leírta, több, mint 80.000 Ft-ot spóroltál a self-made munkával. Anyagárban szerintem nem volt jelentős a különbség.  :hug:
? Nem láttam ilyet a hsz-ában  :surrender:
A gyári gyűrűszett kb. 50.000 lett volna az enyémhez, a Mahle alkalmi vételben 11000. Nekem ez már önmagában jelentős különbség  :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2080 Dátum: 2014.03.05 16:00:29 »

? Nem láttam ilyet a hsz-ában  :surrender:
A gyári gyűrűszett kb. 50.000 lett volna az enyémhez, a Mahle alkalmi vételben 11000. Nekem ez már önmagában jelentős különbség  :whistling:
munkadíj volt 84000.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2081 Dátum: 2014.03.05 16:12:15 »
munkadíj volt 84000.
Na, az így elsőre korrekt, nem kis munka volt ez. Én többre gondoltam volna...
Nekem Pécsen több éve adtak szelepszárszimmeringek cseréjére árajánlatot, annak a munkadíja kb. ennek a fele lett volna akkor.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2082 Dátum: 2014.03.05 19:43:37 »
Hátha érdekel valakit, egy hasonló beavatkozás gyári anyagárai a kétliteres dízelnél:
 - motor tömítéskészlet: 35k
 - tömítőpaszta: 15k
 - hengerfej tömítés: 19k
 - szelepszár szimmering: 48k
 - gyűrű szett: 100k

vezérléscsere:
 - vízpumpa: 26k
 - feszítőgörgők: 41k
 - szíj: 20k

Ezek mind kedvezmény nélküli, bruttó árak, márkaszervizben.

A dízel alkatrészek érezhetően többe kerülnek, tehát a végkövetkeztetés az, hogy ha valaki minden áron motort akar felújítani, inkább benzinessel tegye.  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2083 Dátum: 2014.03.05 21:34:59 »
Nem gyenge, 304k  :1eye: Bár gyáriban az enyémhez is "kissé" több lett volna. A vezérlésszett megállt 11-ben, utólag a vízpumpa még egy annyi volt. Kedvezménnyel.
Anno nem, de legutóbbi pár esetben Payen pasztát használtam, ez eléggé tetszik (sokkal jobb minőség pl. az SCT-nél), de már ott is kissé sokallottam a majd' 2000 Ft-ot a tubusért...
Itt meg 8x annyi...dízelhez sem gondolom, hogy sokkal több kellene, szóval kemény  :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.05 21:40:25 írta vd1234 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2084 Dátum: 2014.03.05 21:41:07 »
1 tubus paszta ennyi. De mint említettem, ezek kedvezmény nélküli, bruttó, márkaszervizes árak. Szerencsére nem ennyit fizettem értük én sem. Olcsó persze így sem volt...