Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 515525 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #615 Dátum: 2006.03.10 10:57:30 »
Idézetet írta: "Ronin"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Ronin"
Ezt nem értem teljesen, mi köze a gyertyának a német autoiparhoz?   :?:

A Bosch gyertyák hagynak néha némi kívánnivalót maguk után. Erre céloztak szerintem.

OK, köszönöm. :)


Hat igen pld-ul. E nszeretem a Bosch-t de inkabb a szerszamgepekben. Vettem is 1 jo kis furocsavarhuzot es aldom is erte magam hogy megvettem :)
De a gyujtogyertyakat vhogy nem kedvelem isten latja lelkem . Talan igaz hogy a nemet autokba inkabb ez valo es a japanba a Denso.
Azt tudom hogy amikor meg Ladakat szereltem akkor kiserletezett par kollegam a Bosch-al de teny hogy a Marellit jobban kedveltek az "olasz" csaladba tartozok hiaba volt minden ertek megfelelo.

viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #616 Dátum: 2006.03.10 11:36:45 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Bár nem vagyok szakértő, de kérdezem: A gyújtógyertya akkora költség-tétel, hogy kicentizze az ember a cserét (főleg, ha bizonytalan a futásteljesítmény)?

Normális esetben nem, kb. 5000 forintból kijön a 4 gyertya, és kicserélni sem tart órákig. A platinagyertyát nem tudom.


A Nis-szanból kiindulva, annak darabja :!:  :!: 4-6E HUF.....


Akkor az nyilván valamilyen platina , iridium vagy hasonló spéci gyertya .

A normál gyújtógyertyából valóban egy garnitúra kerül 5-6 ezerbe , akkor is , ha jó minőségű (NGK , Denso) . Más kérdés , hogy bizonyos motor-típusokba előírás a spéci gyertya - ilyenkor természetesen nincs választási lehetősége az embernek .

De pl. sokan hiszik azt , hogy a 4A-FE motorba csak platina gyertya jó - pedig nem . Szerelték azzal is , de gyakorlatilag mindegy hogy mit teszel bele , normált vagy platinát - illetve csak a gyertya élettartama szempontjából van jelentősége . De így sem jó biznisz , mert a platina ötször annyiba kerül , miközben csak háromszor annyit tart  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #617 Dátum: 2006.03.10 11:40:56 »
Idézetet írta: "viziborz"
Idézetet írta: "Ronin"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Ronin"
Ezt nem értem teljesen, mi köze a gyertyának a német autoiparhoz?   :?:

A Bosch gyertyák hagynak néha némi kívánnivalót maguk után. Erre céloztak szerintem.

OK, köszönöm. :)


Hat igen pld-ul. E nszeretem a Bosch-t de inkabb a szerszamgepekben. Vettem is 1 jo kis furocsavarhuzot es aldom is erte magam hogy megvettem :)
De a gyujtogyertyakat vhogy nem kedvelem isten latja lelkem . Talan igaz hogy a nemet autokba inkabb ez valo es a japanba a Denso.
Azt tudom hogy amikor meg Ladakat szereltem akkor kiserletezett par kollegam a Bosch-al de teny hogy a Marellit jobban kedveltek az "olasz" csaladba tartozok hiaba volt minden ertek megfelelo.

viziborz


Német autók : időközben a VW-konszern valamennyi autójának gyári első szerelésű gyertyája az NGK  :idea: ! Ők is rájöttek , hogy a Bosch gyertya nem az , ami régen volt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #618 Dátum: 2006.03.12 16:13:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
De pl. sokan hiszik azt , hogy a 4A-FE motorba csak platina gyertya jó - pedig nem . Szerelték azzal is , de gyakorlatilag mindegy hogy mit teszel bele , normált vagy platinát - illetve csak a gyertya élettartama szempontjából van jelentősége . De így sem jó biznisz , mert a platina ötször annyiba kerül , miközben csak háromszor annyit tart  :idea:
Ezt még kiegészíteném annyival, hogy az én Carinám szegénykeverékes 4A-FE motorja nem működött rendesen sem NGK sem Denso normálgyertyával, ki-kihagyott a gyújtás velük. Nem volt más választásom, kénytelen voltam megvenni a méregdrága platinagyertyát, egyébként gyárilag is azzal volt szerelve. A platinagyertyától rögtön meggyógyult a gyújtás, az alig használt normál gyertyáimmal meg jól járt Profy mester. :nagymosoly:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Fifi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 464
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #619 Dátum: 2006.03.13 16:20:34 »
Sziasztok!

Huh, régen jártam erre egyéb elfoglaltság miatt, de most olvashatok jó sokat :)

Idézetet írta: "edomer"

Én is tervezem egy ráncfelvarrott avensis vásárlását.
Valaki látta már esetleg a Vácon a Derecske Dűlő 6. alatt hirdetett 2000 kobcentis avensist (2001/10)?
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=476108&command=ugras&screenwidth=1024

Még nem olvastam végig a topicot, úgyhogy azóta biztos kitárgyaltátok, de szerintem nagyon-nagyon szép ;)

Bye, Fifi
02 Toyota Avensis 1.6 Liftback Sol (No. 28)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #620 Dátum: 2006.03.13 22:37:24 »
Idézetet írta: "FLInt"
Idézetet írta: "Palaczk"
De pl. sokan hiszik azt , hogy a 4A-FE motorba csak platina gyertya jó - pedig nem . Szerelték azzal is , de gyakorlatilag mindegy hogy mit teszel bele , normált vagy platinát - illetve csak a gyertya élettartama szempontjából van jelentősége . De így sem jó biznisz , mert a platina ötször annyiba kerül , miközben csak háromszor annyit tart  :idea:
Ezt még kiegészíteném annyival, hogy az én Carinám szegénykeverékes 4A-FE motorja nem működött rendesen sem NGK sem Denso normálgyertyával, ki-kihagyott a gyújtás velük. Nem volt más választásom, kénytelen voltam megvenni a méregdrága platinagyertyát, egyébként gyárilag is azzal volt szerelve. A platinagyertyától rögtön meggyógyult a gyújtás, az alig használt normál gyertyáimmal meg jól járt Profy mester. :nagymosoly:


Jogos , pontatlan voltam , amit írtam , az csak a NEM szegénykeverékes 4A-FE motorra érvényes !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #621 Dátum: 2006.03.16 20:27:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "FLInt"
Idézetet írta: "Palaczk"
De pl. sokan hiszik azt , hogy a 4A-FE motorba csak platina gyertya jó - pedig nem . Szerelték azzal is , de gyakorlatilag mindegy hogy mit teszel bele , normált vagy platinát - illetve csak a gyertya élettartama szempontjából van jelentősége . De így sem jó biznisz , mert a platina ötször annyiba kerül , miközben csak háromszor annyit tart  :idea:
Ezt még kiegészíteném annyival, hogy az én Carinám szegénykeverékes 4A-FE motorja nem működött rendesen sem NGK sem Denso normálgyertyával, ki-kihagyott a gyújtás velük. Nem volt más választásom, kénytelen voltam megvenni a méregdrága platinagyertyát, egyébként gyárilag is azzal volt szerelve. A platinagyertyától rögtön meggyógyult a gyújtás, az alig használt normál gyertyáimmal meg jól járt Profy mester. :nagymosoly:


Jogos , pontatlan voltam , amit írtam , az csak a NEM szegénykeverékes 4A-FE motorra érvényes !


Ok olvastam meg regebben toletek ezt a szegeny nem szegeny keverekes motor temat, de had ne keressek ra. Most akkor honnan is tudni hogy mivan kinek, pld nekem ? :)

viziborz :)
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #622 Dátum: 2006.03.16 23:34:21 »
Idézetet írta: "viziborz"
Ok olvastam meg regebben toletek ezt a szegeny nem szegeny keverekes motor temat, de had ne keressek ra. Most akkor honnan is tudni hogy mivan kinek, pld nekem ? :)

viziborz :)


Elsősorban az injektorok elhelyezéséből lehet belőni . A nem-szegénykeverékesben az injektorok a szívócsonkba vannak építve , a szegénykeverékesben közvetlenül a hengerfejbe a szívócsonk fölött . De nagyon minimális az esélye annak , hogy a te Avensised szegénykeverékes legyen - bár létezett ilyen változat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #623 Dátum: 2006.03.20 14:04:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "viziborz"
Ok olvastam meg regebben toletek ezt a szegeny nem szegeny keverekes motor temat, de had ne keressek ra. Most akkor honnan is tudni hogy mivan kinek, pld nekem ? :)

viziborz :)


Elsősorban az injektorok elhelyezéséből lehet belőni . A nem-szegénykeverékesben az injektorok a szívócsonkba vannak építve , a szegénykeverékesben közvetlenül a hengerfejbe a szívócsonk fölött . De nagyon minimális az esélye annak , hogy a te Avensised szegénykeverékes legyen - bár létezett ilyen változat .


koszi , majd megyek sasolni :)

viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #624 Dátum: 2006.03.26 13:34:58 »
edomer!

 Ránctalanba simán be lehet tenni a kazettás egység helyébe. Kell egy ISO-sító adapter, és ha esetleg japán fejegységet tennél bele - nekem az van - akkor a kétoldali csavarhelyekkel való beépítés még azt is garantálja - ez nagyon tetszik - hogy az új fejegység takaró keretének belső síkja pont egybeesik a kazettás előlap síkjával. Ergo: ha leszereled az előlapot, majd kivágod rajta lombfűrésszel azt a nyílást - így gyakorlatilag egy vékony, három oldalú kereted lesz - amin kibújik az új cuccod, és ezt a kis keretet visszaragasztod a konzolba, a helyére, akkor még a konzol íves kivágása miatti rések is eltűnnek, és gyári hatása lesz a beépítésnek.

Fifi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 464
Alufeni - Melyik a méretem?
« Válasz #625 Dátum: 2006.04.05 09:12:06 »
Sziasztok!

A gumis topicba már írtam - a crosspostért bocs :oops: -, de hátha egy Ave tulaj jobban tud segíteni.

Alufelnit szeretnék vásárolni a meglévő Michelin 195/60R15 88H-s nyárigumimhoz, de lila köd van a fejemben a méretektől és a felnire vonatkozó információkat a kezelési útmutatóban sem találtam csak a gumiabroncsokról. :(

Amit a jelenlegi acélfelnin találtam: ET39 6JJx15H2

A club honlapján ezt találtam: 6x15 5x100x54 ET39
Ezek mit is jelölnek?
6x15 -> 6: talán a felni futófelületi szélessége? (6x2,54=15,24mm - Ha igen, akkor ez nem kevés a 195-ös gumihoz?) 15: felni átmérője
5x100x54 -> 5 db csavar. középponttól a csavarok 100 mm-es sugarú körön helyezkednek el, a szomszédos csavarok középpontjai egymástól 54 mm-re vannak
ET39 -> passz (neten keresgélve: kerékagytól való távolságot jelzi, hogy mennyire áll ki a felni az autó alól??)
Ezeket jól tudom? Kiegészítené valaki a hiányzó ismereteket, illetve javítaná a tévedéseket?

Internetes oldalakon a fenti méretnek pontosan megfelelő alufelnit nem találtam csak ET35, ET38, ET40.
Vannak 6x15; 6,5x15 és 7x15 felnik.

Akkor egy 6,5x15 vagy 7x15-ös felni nem is jó nekem?
Ha ez a 6;  6,5 és 7 tényleg a fent tippelt futófelületi szélességet jelöli, akkor meg inkább nem 6-os, hanem 7-es illene jobban a gumihoz, de a gépkönyvben meg az ajánlott gumiabroncs mérete 195/60R15 és ehhez akkor miért lenne 6x15-ös a gyári acélfelni?

Huh, teljes a káosz :rolleyes:

Bye, Fifi

Szerk.
Még valami: Eddig úgy gondoltam, hogy 5-6 küllős felnit veszek, de mára már teljes a káosz ezen a téren is, mivel nem tudom megnézni magán az autón, hogy melyik hogy mutat.
Most egy szombathelyi bolt kínálatából szemezgetve Te melyiket válaszatnád?
Toora T150
Toora T250
Toora T690
Toora T940
AZ Sport Karisma
Enzo O

Jelenlegi hangulatom alapján a Toora T940 lenne a befutó. Tapasztalatok ezzel a márkával?
02 Toyota Avensis 1.6 Liftback Sol (No. 28)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #626 Dátum: 2006.04.05 10:34:50 »
Szerintem a T150 vagy T250 mutat a legjobban, megfelelően vagányak, de kecsesek is, és így még elegánsabban hatnak.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Fifi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 464
Alufeni - Melyik a méretem?
« Válasz #627 Dátum: 2006.04.05 11:01:48 »
Bah, most nézem, hogy a "ma tetszik" kategóriában futó Toora T940 csak 4 csavaros változatban létezik  :evil:
Akkor meg miért dobja ki a kereső az alábbi feltételnél: Toyota Avensis -2003.05 15   :roll:

A számok értelmezését senki nem válallja be? :lol:

Bye, Fifi
02 Toyota Avensis 1.6 Liftback Sol (No. 28)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10720
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #628 Dátum: 2006.04.05 12:30:40 »
Nekem ezek közül a Toora T690-es tetszik a legjobban (a képen csak 4 csavar van!). Hasonló van nekem is gyáriban, Oz Racing, de az mintha 16 küllős lenne.

A többi dolog megmagyarázása már meghaladja a tudásomat.  :lol:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alufeni - Melyik a méretem?
« Válasz #629 Dátum: 2006.04.05 19:15:31 »
Idézetet írta: "Fifi"
Bah, most nézem, hogy a "ma tetszik" kategóriában futó Toora T940 csak 4 csavaros változatban létezik  :evil:
Akkor meg miért dobja ki a kereső az alábbi feltételnél: Toyota Avensis -2003.05 15   :roll:
A számok értelmezését senki nem válallja be? :lol:
Bye, Fifi


A számok értelmezéséhez ajánlanám a következő gumikalkulátort.

És ITT meg tudod nézni, hogy a kocsidon hogyan is néz ki a választott felni.
Remélem segítetettem.... :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.