Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 490602 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #255 Dátum: 2005.09.25 20:30:26 »
Idézetet írta: "Easa"
Tapolca - Budapest, 80-100-as tempó, éjszaka, szóval ideális körülmények között. Eredetileg 5.0 l/100 km volt, de a mai nap , meg a hideg motor már belerondított. :)

Ezt a képet majd rakd be a hirdetésbe! :wink:
Egyébként nagyon derék adat ez, 1.3 Corollával alíg bírnám alulmúlni!
music     

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #256 Dátum: 2005.09.25 22:18:01 »
Idézetet írta: "Easa"
Más apropóból készült mai kép. A lényeg a computer kijelzőjén van! :)

A betyárját! De messze van még az a jövő tavasz  :wink:
Egyébként nem furcsa - nektek nyilván nem, mert már megszoktátok, szóval nem volt furcsa kezdetben - a kézifék-kar elhelyezkedése? Így a kép alapján eléggé passzentos az ülés mellett...

(OFF: gondolom az új feature, a csatolmányok hozzáadása miatt állt be az első hozzászólás mutatására a rendszer, de most végre jól visszaállítottam a legfrissebbekre)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #257 Dátum: 2005.09.25 22:38:45 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Egyébként nem furcsa - nektek nyilván nem, mert már megszoktátok, szóval nem volt furcsa kezdetben - a kézifék-kar elhelyezkedése? Így a kép alapján eléggé passzentos az ülés mellett..


Nekem nem tűnik furcsának, szerintem megszokás kérdése. Ott van, ahol lennie kell.  :)
Bár azt megjegyzem, hogy egyszer amíg sajnos kényszerpihenőn volt az Avensis 19 napig, addig Corollával közlekedtem. És miután visszaültem az Avensisbe, az első napon nagyon fura volt a váltónak a helye, mert ugye több napig mellőztem, egy másikat szoktam meg.
Szóval gondolom ez a helyzet a kézifékkel is, bár nekem sosem tűnt furcsának az elhelyezkedése, kézre esik.
Majd egy tesztkörnél te is meggyőződhetsz róla.  :wink:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #258 Dátum: 2005.09.25 22:42:14 »
Idézetet írta: "Easa"
Tapolca - Budapest, 80-100-as tempó, éjszaka, szóval ideális körülmények között. Eredetileg 5.0 l/100 km volt, de a mai nap , meg a hideg motor már belerondított. :)


Nekem emlékeim szerint az így kiírt legkisebb átlagom 5.7-5.8-volt. Igaz főúton 90-el, autópályán, délutáni forgalomban 120-130 között, és ugyan nem a légkondi, de a ventilátor be volt végig kapcsolva.

10l fölé pedig csak a pillanatnyi fogyasztást sikerült tornásznom, mondjuk azt nem is olyan nagy művészet.  :wink:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #259 Dátum: 2005.09.25 23:19:44 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Idézetet írta: "Easa"
Más apropóból készült mai kép. A lényeg a computer kijelzőjén van! :)

A betyárját! De messze van még az a jövő tavasz  :wink:
Egyébként nem furcsa - nektek nyilván nem, mert már megszoktátok, szóval nem volt furcsa kezdetben - a kézifék-kar elhelyezkedése? Így a kép alapján eléggé passzentos az ülés mellett...

(OFF: gondolom az új feature, a csatolmányok hozzáadása miatt állt be az első hozzászólás mutatására a rendszer, de most végre jól visszaállítottam a legfrissebbekre)


A kézifék-kar a Carinában is ott van . Elsőre fura , valójában viszont nagyon is átgondolt - így egy kis mozdulattal elérhető , a kormánytól viszonyítva gyakorlatilag nem több a távolság , mint a váltóig . Nem kell messzire hátra nyúlkálni - ergonomikus , jó dolog :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #260 Dátum: 2005.09.26 00:06:20 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Szóval gondolom ez a helyzet a kézifékkel is, bár nekem sosem tűnt furcsának az elhelyezkedése, kézre esik.
Majd egy tesztkörnél te is meggyőződhetsz róla.  :wink:

oki  :wink:
más.. olvastam valahol, hogy az oldalsó gumivédő csíkkal esetleg lehet probléma (bereped)... ilyen tapasztalat valakinél?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #261 Dátum: 2005.09.26 07:39:53 »
Idézetet írta: "Xtrem"
10l fölé pedig csak a pillanatnyi fogyasztást sikerült tornásznom, mondjuk azt nem is olyan nagy művészet.  :wink:

Az valóban nem az. Ha jól emlékszem, valakinek sikerult elérnie a kijelzo korlátja miatti maximumot (99.9l)...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #262 Dátum: 2005.09.26 07:50:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "JuliuS"
Egyébként nem furcsa - nektek nyilván nem, mert már megszoktátok, szóval nem volt furcsa kezdetben - a kézifék-kar elhelyezkedése? Így a kép alapján eléggé passzentos az ülés mellett...
A kézifék-kar a Carinában is ott van . Elsőre fura , valójában viszont nagyon is átgondolt - így egy kis mozdulattal elérhető , a kormánytól viszonyítva gyakorlatilag nem több a távolság , mint a váltóig . Nem kell messzire hátra nyúlkálni - ergonomikus , jó dolog :)

Olyan rettenetesen sok autót nem vezettem, de jónéhányat igen. Nekem még sosem tunt fel, hogy "nem jó" helyen lenne a kézifék valamelyikben. Szerintem azt nem lehet rossz helyre tenni - amennyiben kozépen van. Ha nem ott, az más kérdés, de az is csak inkább megszokást igényel.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #263 Dátum: 2005.09.26 07:53:53 »
Idézetet írta: "JuliuS"
más.. olvastam valahol, hogy az oldalsó gumivédő csíkkal esetleg lehet probléma (bereped)... ilyen tapasztalat valakinél?

Kenegetni kell gumiápolóval, és akkor majd nem reped be. :wink:
music     

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
fogyasztás ?
« Válasz #264 Dátum: 2005.09.26 09:57:02 »
Sziasztok :)

Csak kérdezni és "vitatkozni" szeretnék  8)
Szóval kinek mennyi a fogyasztása az autójával, mert itt olvasok számomra hihetetlennek tűnő adatokat is. Már bocs a kétkedésért. Kicsit túl keveset eszik itt némely gépjármű, vagy sokan laknak hegyoldalban és gurulnak üresben :) A kérdésem inkább arra irányul hogy ezeket a "kis" fogyasztást produkáló autósok hogy számítják ki az eredményt? Ha komputerrel akkor szerintem az messze nem igaz és aakor tárgytalan az egész. A komputer megközelítő értéket ad.
Én a városban egerészve ( Bp ) olyan 8,5 köröl járok de van amikor 9,2 is megvan gondolom a forgalomtól függ.  (Az autó adatait lásd alább)
Másoknak hogy sikerül akkor a 7 ? Már jártam pár autóval és talán nem vagyok annyira béna sem és nem is rodeózók. Szóval csak kényelmesen.
Kérek tehát mindenkit akit érdekel és válaszra méltat hogy írja már meg nekem, hogy Ő hogy számolja ki a fogyasztást?

Előre is köszönöm, Viziborz koma :)
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: fogyasztás ?
« Válasz #265 Dátum: 2005.09.26 10:05:15 »
Idézetet írta: "viziborz"
Sziasztok :)

Csak kérdezni és "vitatkozni" szeretnék  8)
Szóval kinek mennyi a fogyasztása az autójával, mert itt olvasok számomra hihetetlennek tűnő adatokat is. Már bocs a kétkedésért. Kicsit túl keveset eszik itt némely gépjármű, vagy sokan laknak hegyoldalban és gurulnak üresben :) A kérdésem inkább arra irányul hogy ezeket a "kis" fogyasztást produkáló autósok hogy számítják ki az eredményt? Ha komputerrel akkor szerintem az messze nem igaz és aakor tárgytalan az egész. A komputer megközelítő értéket ad.
Én a városban egerészve ( Bp ) olyan 8,5 köröl járok de van amikor 9,2 is megvan gondolom a forgalomtól függ.  (Az autó adatait lásd alább)
Másoknak hogy sikerül akkor a 7 ? Már jártam pár autóval és talán nem vagyok annyira béna sem és nem is rodeózók. Szóval csak kényelmesen.
Kérek tehát mindenkit akit érdekel és válaszra méltat hogy írja már meg nekem, hogy Ő hogy számolja ki a fogyasztást?

Előre is köszönöm, Viziborz koma :)


Nyugi, vezetési stílus, és erőssen útvonalfüggő a dolog. Aki napi néhány kilómétert gurul egyenletes tempóban, annak az nagyon levisz  a fogyasztását. Pl. 40-el végiggurulsz a budai alsó rakparton, ha ügyes vagy, és nem túl sokat fékezel, akkor elvagy 3-4l között, míg ugyanezt a távot, ha nem a rakparton mész, ugyanennyi időalatt odaérsz, csak ezer lámpánál megállsz, aztán felnyomod 60-70-ig aztán megint megállsz, és bőven 10 felett eszik.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: fogyasztás ?
« Válasz #266 Dátum: 2005.09.26 10:11:59 »
Idézetet írta: "Tamás69"

Nyugi, vezetési stílus, és erőssen útvonalfüggő a dolog. Aki napi néhány kilómétert gurul egyenletes tempóban, annak az nagyon levisz  a fogyasztását. Pl. 40-el végiggurulsz a budai alsó rakparton, ha ügyes vagy, és nem túl sokat fékezel, akkor elvagy 3-4l között, míg ugyanezt a távot, ha nem a rakparton mész, ugyanennyi időalatt odaérsz, csak ezer lámpánál megállsz, aztán felnyomod 60-70-ig aztán megint megállsz, és bőven 10 felett eszik.


Jó ok ez így rendben is van, de én még mindíg a kiszámolási taktika után érdeklődöm, főleg a keveset fogyasztó kollégáktól. Az is benne van a pakliban hogy 1 kisebb motor mint az enyém is nehezebben "pörög" fel hogy meglódítsa a kasztnit és igazából nem lesz nagy különbség fogyasztásban 1 1.8-ashoz képest. De itt már néha termeli a benzint némely autó  :shock: Én is így akarok vezetni , oktassatok  :twisted:
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #267 Dátum: 2005.09.26 10:45:46 »
Idézetet írta: "Xtrem"

Bár azt megjegyzem, hogy egyszer amíg sajnos kényszerpihenőn volt az Avensis 19 napig, addig Corollával közlekedtem.

Itt a nyári talis problémára gondoltál? Mesélj mi volt a gond, mennyiből úsztad meg? Méltányossággal tudtál operálni? (ha valahol leírtad már bocsi, de nem találtam, pedig figyeltem a topicocat)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Re: fogyasztás ?
« Válasz #268 Dátum: 2005.09.26 16:55:00 »
Idézetet írta: "viziborz"
Sziasztok :)

Csak kérdezni és "vitatkozni" szeretnék  8)
Szóval kinek mennyi a fogyasztása az autójával, mert itt olvasok számomra hihetetlennek tűnő adatokat is. Már bocs a kétkedésért. Kicsit túl keveset eszik itt némely gépjármű, vagy sokan laknak hegyoldalban és gurulnak üresben :) A kérdésem inkább arra irányul hogy ezeket a "kis" fogyasztást produkáló autósok hogy számítják ki az eredményt? Ha komputerrel akkor szerintem az messze nem igaz és aakor tárgytalan az egész. A komputer megközelítő értéket ad.
Én a városban egerészve ( Bp ) olyan 8,5 köröl járok de van amikor 9,2 is megvan gondolom a forgalomtól függ.  (Az autó adatait lásd alább)
Másoknak hogy sikerül akkor a 7 ? Már jártam pár autóval és talán nem vagyok annyira béna sem és nem is rodeózók. Szóval csak kényelmesen.
Kérek tehát mindenkit akit érdekel és válaszra méltat hogy írja már meg nekem, hogy Ő hogy számolja ki a fogyasztást?

Előre is köszönöm, Viziborz koma :)


Ha megfigyelted, nálam azok a meglepően kis adatok nem a városi forgalom mellett születtek. Egyébként csak városban használva nálam is megeszik 7.6-8l között. Amúgy pedig a számítógép nem sokat csal, max 1 v 2 decit. Az átlagfogyit pedig normálisan számolom, minden tankolás után lenullázom a km számlálót, és mellé veszem a kocsiba töltött litereket. Én sosem hagyom abba a tankolást az első kattanás után, szöszmötölve még ilyenkor beleerőszakolok 1-2 liternyi benyát. Szóval szerintem az én számításaimnál nem lehet gond.  :wink:

Amúgy tényleg vezetési stílus függő, meg ha jól tudom, akkor a korszerűbb 1.6-os vvt-i motorok kevesebbet esznek a ráncfelvarrás előtti sima 1.6-osoknál. És a vvt-i-nél állítólag egy hangyányival több nyomaték is áll a rendelkezésedre, bár ez a fogyit szerintem annyira már nem változtatja meg.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #269 Dátum: 2005.09.26 17:10:15 »
Idézetet írta: "squiddy"
Itt a nyári talis problémára gondoltál? Mesélj mi volt a gond, mennyiből úsztad meg? Méltányossággal tudtál operálni? (ha valahol leírtad már bocsi, de nem találtam, pedig figyeltem a topicocat)


Arra bizony. Mégegyszer köszönet mindenkinek, aki a reptéren ellátott sok hasznos infóval, és ott tanakodtak velem együtt, hogy akkor most hogyan tovább. Meg persze köszönet az ingyen tréleres fuvarért Halásztelekre, és azután pedig a kiskőrösi gárdának a gyors és igen korrekt segítségnyújtásért.

Igazándiból végső árat még mindig nem lehet tudni, de a TMH elfogadta a garanciaigényt, szóval sok alkatrészért nem nekünk kell fizetnünk. Szeke tudja a pontos adatokat, külön köszönet neki is.

Pár dolog a cserélt tételek közül: dugattyúk, olajlehúzó gyűrűk és nívópálca.
A hajtókarcsapágyat pedig nekünk kell állni, mert arra nem terjed ki az olajgondok miatti garancia, vagy mi a szösz.

Szóval az autóért még nem fizettünk semmit, de kb Aug 10.-e óta újra használjuk (Szekéék a saját kontójukra megcsinálták az autót, mert ott 20.-a körül már nagy szükségünk volt rá, a TMH-nál és a Brüsszeli központnál akkoriban meg gondolom szabadságon volt a gárda nagy része, mert csak nem intéződött a garanciás dolog).
A Corolla használatáért fizettünk egy igen-igen baráti összeget, meg majd ehhez jön a hajtókarcsapágy, aminek nem ismerem még az árát. Szóval végülis szerintem jól jöttünk ki a dologból, persze jobb lett volna elkerülni ezt a problémát.

De ahogy mondani szokták, a legjobb helyen jött elő ez a gond, a Toyotások környezetében.  :)

Amúgy még erről sehol.  :wink:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61