Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 489599 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2265 Dátum: 2017.01.13 13:01:20 »
Sziasztok!

 Tervezem, hogy öreg Renault -mat :cry: leváltom, és veszek egy Avensist, a másik mellé.
A kiszemeltem: kombi 1.8 VVT-i  2001-2002 évjárat. Úgy tudom ezek a korai 1.8 -as motorok 126 lóerősek. Hallottam kezdeti gondokról, olajfogyasztásról. Mire figyeljek a vásárláskor? Itt konkrétan a motorra gondolok, az autót elég jól ismerem.

Köszi!
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2266 Dátum: 2017.02.09 17:47:01 »
Sziasztok!
 :helpsmilie:

2002 Avensis 1998cm3 110KW 150le 240 000Km Vásárlás előtt állok!
Szeretném elkérni a TAPASZTALATAITOKAT!
Motor??? Lánc mennyit bír?!Tipus Hiba? Stb... Tudom Avensis hibák nincsenek :surrender: ::), de rémhírt hallottam róla, 2000vvti motor 80 000km bír a lánc(Fura mert a Corsáké is annyit bír és mégiscsak Toyota...) Eszi az olajat mint állat ( Ez egy kicsit meg ijeszt) 1.6motorról tudom hogy szétrombolhatatlan.
Köszönettel KárCsi  :sorcerer: ::) :surrender: :

Sziasztok!

Megvettem Novemberben a kocsit!
Imádom!!!! :sorcerer: :surrender: :clap:  :clap:
Az olaj fogyasztás témához hozzá fűzném:6000km után 5mm-rel ment lejjebb a pálcán. Szóval semmi olajfogyasztás!!! Magyon jó motor,szépen jár,erős! 8.6l fogyasztás vegyesen vidék-pest!  :clap:
Kis stabridakat cseréltem. Nyilván az alap dolgokat olaj stb...
Egy dolgot nem tudok havá rakni.Parkolásnál kormány koppan egyet. Futómű minden rendben. Ha jól tudom ezek a kocsik visszahívásosok voltak emiatt és sztem ez nem jutott el a Toyotához. Vajon ennyi év elteltével vissza lehet még vinni?! Vagy ez a probléma?! Valakinek hasonló tapasztalat?

Köszi!
Üdv Karcsii  :ph34r:

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2267 Dátum: 2017.12.17 20:56:48 »
Sziasztok!


Új Toyotás vagyok, a segítségeteket kérném.
Nem hazudom, hogy betermeltem az összes hozzászólást, de néhány százat elolvastam azért....

Nemrég viszontagságos úton a tulajdonomba került egy 2002-es, 1.8 VVT-i, benzin-gáz üzemű kék kombi Avensis.
Annyit tudok az előéletéről. hogy gyűrűcserét végeztek a motorján szakműhelyben, de ezen kívül semmit. Állítólag a hengerekhez és dugattyúkhoz nem kellett nyúlni, fémmunka nem történt, olaj friss, ezen kívül mást nem csináltak vele. Ezt a műhely megerősítette, nem csak a kereskedőnek hittem el bemondásra. Azóta gyakorlatilag annyi km van benne, amit én mentem vele, kb. 400 Km.

A jármű rendben van szerkezetileg, a futóműve is oké, de a motorja érdekesen viselkedik.

Nem tudom mennyire normális ennél a motornál, hogy beindítás után kb 3-4 perc alatt eléri a vízhőfok mutató a tökéletes középértéket, ilyen 0 fok körüli hőmérsékleteknél is. Ha csak alapjáraton hagyom melegedni, akkor is gyorsan melegszik. Aztán beáll középre és semmi jele rendetlenségnek, ott áll leállításig.
Meleget viszont csak elég lustán fúj, akkor sem tudok érzésre 30 fokosnál melegebb levegőt fújatni a szellőzőkön, ha már üzemmeleg a motor és a legmagasabb fokozatra állítom a fűtést. Ennél ez így jó?

És akkor van még az alapjárat, ami olyan, mintha néha kihagyna egy henger, kellemetlen rezonanciákat produkál, olyan 6-800 közötti fordulaton van, de le nem áll, jár csak egyenetlenül. Gáz üzemben kicsit simább, de úgy sem tökéletes. Gyorsításkor semmi baj, mind benzin mind gáz üzemben szépen, simán húz, annyit leszámítva, hogy szerintem erőtlen. Városban, 1500-2000-es fordulaton kellemesen nyomatékos, de kihúzatva, 3000-4000 között valahogy nem olyan, amit egy 1.8 VVT-i-től várna az ember, olyan fojtott hangon búg, de nem gyorsul igazán. Ez még városban 2-3. fokozatban nem annyira észrevehető, de országúton egy vissza négynél már határozottan érződik, hogy gyenge. Persze erőltetni nem szoktam, nem sportoltatom, hisz még új a gyűrűcsere, gyakorlatilag bejáratós még.

Most voltam a szerelőmnél vele, aki idő hiányában csak ránézett és váltóolajat meg gyertyákat cseréltettem vele, de jobban nem mélyedt el benne, ő hívta fel a figyelmem a fűtés gyengeségére. És még egy check engine lámpa is beugrott, miután gyertyát cserélt, ez eddig két hét alatt nem jelentkezett.

Ezektől eltekintve is nagyon kellemes autó, működik mindene, szépen szól a zene, csendes a futása, fogyasztás is rendben lévőnek tűnik, csak örülnék, ha a motor is jó lenne.
 

Kérlek segítsetek, merre induljak el, esetleg Kecskeméten ha tudtok a típushoz értő megbízható szerelőt, vagy műhelyt, akkor dobjatok meg az elérhetőségével.



Tisztelettel, Gábor.



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2268 Dátum: 2017.12.17 21:39:22 »
Annyit tudok az előéletéről. hogy gyűrűcserét végeztek a motorján szakműhelyben, de ezen kívül semmit. Állítólag a hengerekhez és dugattyúkhoz nem kellett nyúlni, fémmunka nem történt...
Úgy érted olajevés miatt gyűrűzést végeztek rajta, és hogy gépmunka nem történt? :)

A jármű rendben van szerkezetileg, a futóműve is oké, de a motorja érdekesen viselkedik.

Nem tudom mennyire normális ennél a motornál, hogy beindítás után kb 3-4 perc alatt eléri a vízhőfok mutató a tökéletes középértéket, ilyen 0 fok körüli hőmérsékleteknél is. Ha csak alapjáraton hagyom melegedni, akkor is gyorsan melegszik. Aztán beáll középre és semmi jele rendetlenségnek, ott áll leállításig.
Meleget viszont csak elég lustán fúj, akkor sem tudok érzésre 30 fokosnál melegebb levegőt fújatni a szellőzőkön, ha már üzemmeleg a motor és a legmagasabb fokozatra állítom a fűtést. Ennél ez így jó?
Vásárlásnál lecseréltettél minden folyadékot? Hűtőfolyadék is cserélve lett gyárira? Airmix szervo hiba is lehet, de a radiátor is eltömődhetett. Főleg, ha nem a gyárilag előírt hűtőfolyadékot adta neki valaki. Ha desztvízzel töltögették, akkor radiátor cseréje előtt egy alapos átmosás és vízkőmentesítés is kell, különben a következő radiátor is hamar el fog tömődni.
Régi kocsikkal sajnos előfordul, hogy sajnálnak rá költeni, pedig a kocsi igényei a korral nem csökkennek. Sőt... Pedig Toyota 4+ keretében nem egy tétel a gyári hűtőfolyadék cseréje.

És akkor van még az alapjárat, ami olyan, mintha néha kihagyna egy henger, kellemetlen rezonanciákat produkál, olyan 6-800 közötti fordulaton van, de le nem áll, jár csak egyenetlenül. Gáz üzemben kicsit simább, de úgy sem tökéletes. Gyorsításkor semmi baj, mind benzin mind gáz üzemben szépen, simán húz, annyit leszámítva, hogy szerintem erőtlen. Városban, 1500-2000-es fordulaton kellemesen nyomatékos, de kihúzatva, 3000-4000 között valahogy nem olyan, amit egy 1.8 VVT-i-től várna az ember, olyan fojtott hangon búg, de nem gyorsul igazán. Ez még városban 2-3. fokozatban nem annyira észrevehető, de országúton egy vissza négynél már határozottan érződik, hogy gyenge. Persze erőltetni nem szoktam, nem sportoltatom, hisz még új a gyűrűcsere, gyakorlatilag bejáratós még.

Most voltam a szerelőmnél vele, aki idő hiányában csak ránézett és váltóolajat meg gyertyákat cseréltettem vele, de jobban nem mélyedt el benne, ő hívta fel a figyelmem a fűtés gyengeségére. És még egy check engine lámpa is beugrott, miután gyertyát cserélt, ez eddig két hét alatt nem jelentkezett.
Hibakódot jó lenne kiolvasni. Először benzinüzemben kéne rendbetenni a dolgokat, ha az megvan akkor lehet vizsgálni, hogy gázüzemben van-e még probléma. Látatlanban nem lehet mit mondani a búgásra, mindenképpen szerelőnek kéne hallania, látnia. Azt nem tudom, hogy kecskeméti fórumtag van-e.



HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2269 Dátum: 2017.12.18 08:56:00 »
Köszönöm a gyors válaszod.

Idézet
Úgy érted olajevés miatt gyűrűzést végeztek rajta, és hogy gépmunka nem történt? :)

Igen, ezt mondták. Nem tudom, a nevetség tárgya az-e, hogy ezt elhittem, vagy, hogy tényleg megcsinálták-e úgy?

Idézet
Vásárlásnál lecseréltettél minden folyadékot? Hűtőfolyadék is cserélve lett gyárira?

Még csak a váltóolajnál járok. A hűtőfolyadékkal annyi történt, hogy öntöttem bele 1 l bekevert benzinkútnál vásárolt rózsaszín lötyit, mert a szintje a tartály legalján volt. Gondolom, a motor szétszedés után nem töltötték fel. Azóta nem fogy.
Ez egy érdekes helyzet volt, szívtam eleget, mire hozzám került. A lényeg az, hogy a nepper akitől vettem, ebbe a szervizbe hordja az autóit és nyilván benne van, hogy csak kókányoltak valamit rajta. Az elmondás az volt, hogy füstölt a kocsi, mert sokat állt, mielőtt hozzájuk került, ezért megygűrűztették a motorját. A szervízvezetővel személyesen beszéltem, ő tételesen elmondta, mit csináltak vele, olajat is cseréltek (Eneos 5-40-et), meg szűrőket de fémmunka nem volt, ezért nem kell néhányszáz km után lecserélnem, menjek vele nyugodtan, csak ne hajtsam pár ezerig.
Természetesen a hűtőfolyadékot is tervezem cserélni, de még ott nem járok. Nem sajnálnék rá költeni a józan ész határain belül, mert nagyon régóta ilyen autót szerettem volna, nagy családi kombi, benzin-gázos és még viszonylag egyben is van.
Persze, hogy előttem hogy bántak vele, nem tudhatom, de az általános állapotából ítélve korrektül, persze a neppert leszámítva. Szerintem német volt.

Idézet
Hibakódot jó lenne kiolvasni. Először benzinüzemben kéne rendbetenni a dolgokat, ha az megvan akkor lehet vizsgálni, hogy gázüzemben van-e még probléma. Látatlanban nem lehet mit mondani a búgásra, mindenképpen szerelőnek kéne hallania, látnia. Azt nem tudom, hogy kecskeméti fórumtag van-e.

Hibakód olvasásra már bejelentkeztem, oda, ahol gyűrűzték, és akkor egyúttal megpróbálok még kideríteni dolgokat az előéletével kapcsolatban.


Az üzemi hőmérséklet elérési idejével kapcsolatban referenciát tudna esetleg valaki mondani, hogy tudjam, normális lehet e az, hogy elindulva 4 perc alatt középen van a mutató?


Fzsolt1969

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2270 Dátum: 2018.01.04 15:39:36 »
Sziasztok!

Új regisztrált vagyok a fórumon.
Kb. egy hónapja vettem egy T25 Avensist 2006 1.8 VVTI. Karácsony szentestéjén úgy döntött, hogy ő is kirakja a fényeket a műszerfalra. Check engine,VSC, TRX OFF lámpákat.
Szervízben hibakód olvasás: két oldali ABS érzékelő, illetve katalizátor. A tünetekhez az is hozzátartozik, hogy Budapest-Kecskemét viszonylatban használom, és az egyik úton hasonló sebesség mellett (kb.110 km/h)
5,3 l/100 km, a másik úton pedig 8,6 l/100 km a fedélzeti számítógép szerint.
Az ABS érzékelő koszos volt, ezt megpucolták. Kiütötték a kódot, december 31.-ig semmi. Majd január első napján (lehet, hogy ünnepi hangulatban) majdnem ugyanott kigyulladtak ugyanazon fények.
Segítsetek, hogy ezek után merre induljak el, mert nem szívesen cserélnék katalizátort. Gyári ára 150-250 ezer Ft.
Segítségeteket előre is köszönöm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2271 Dátum: 2018.01.04 16:22:35 »
Ha a mérések azt mutatják, hogy csere, akkor cserélni kell. Utángyártottat nem érdemes, a gyári sokáig fogja húzni, ha ez vígasztal.

Fzsolt1969

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2272 Dátum: 2018.01.05 08:55:48 »
Sziasztok!

Köszönöm a választ. Még annyit, hogy találtam a neten egy céget, aki katalizátor sikeres javítását igéri. Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni?
http://katalizatorjavitas.hu/
Válaszokat előre is köszönöm.
Zsolt

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2273 Dátum: 2018.01.05 10:52:11 »
Sziasztok!

Köszönöm a választ. Még annyit, hogy találtam a neten egy céget, aki katalizátor sikeres javítását igéri. Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni?
http://katalizatorjavitas.hu/
Válaszokat előre is köszönöm.
Zsolt
katalizátorjavítás = csere  ;) :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2274 Dátum: 2018.01.05 11:14:31 »
http://katalizatorjavitas.hu/

A honlap csupa szép dolgot ír, de persze a jó ég tudja milyen is lenne ez a valóságban.  :hmmmm:

Kicsit elrejtve ezt lehet találni:
"Ha a 6 hónapon belül fizikai sérülés történik a katalizátorban, arra nem vállalunk garanciát, mert mi az autóban lévő katalizátor hatásfokát növeljük meg (amely lehet x éves) és nem  új  katalizátort teszünk bele!"
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2275 Dátum: 2018.01.05 20:23:33 »
Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni?
Szerintem nem. Mérni kell katalizátor hatásfokot. Ha az alapján indokolt a csere, akkor árajánlatot kell kérni több márkaszervíztől a cserére és a legolcsóbbnál be kell rakatni a gyárit, ahol nem esz 6 hónapos apróbetűs garancia lepattintás. De lehet szívni utángyártottal, meg ilyen műhelyekkel is, és csak azután kifizetni a minőségi megoldást.

Mongi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2276 Dátum: 2018.01.25 12:44:56 »
Hali, adott egy 2002-es D-4D olajszűrő környékén elkezdett csepegni "folydogálni" az olaj.
Valami tipp hogy honnan lehet?
Olaj szűrő megadhatja magát 3000km van a szűrőben és az olajban is.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2277 Dátum: 2018.01.25 13:14:37 »
Hali, adott egy 2002-es D-4D olajszűrő környékén elkezdett csepegni "folydogálni" az olaj.
Valami tipp hogy honnan lehet?
Olaj szűrő megadhatja magát 3000km van a szűrőben és az olajban is.

motorból?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Mongi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2278 Dátum: 2018.01.25 15:07:34 »
Nem igazán látom honnan de az olajszűrő aljánál érzem először az olajat felette mellete nem onnan kezd olajos lenni pár cső ahogy folyik le ha jól érzem.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2279 Dátum: 2018.01.25 17:24:43 »
Nem igazán látom honnan de az olajszűrő aljánál érzem először az olajat felette mellete nem onnan kezd olajos lenni pár cső ahogy folyik le ha jól érzem.
De a szerelőd fogja látni. Ha folyik az olaj, akkor ideje elvinni hozzá. A csövek hajlamosak gumiból lenni, az olaj(és a dízel) meg hajlamos megenni a gumit. A csövek integritásvesztés esetén hajlamosak nyomásvesztést szenvedni, ami fokozottan hajlamosítja a motort az elhalálozásra.