Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 490654 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #195 Dátum: 2005.09.22 02:25:21 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Idézetet írta: "Fifi"
1. A regisztrációs adó Ottó-motoros személygépkocsi 1601-1800 cm³ és  dízelmotoros személygépkocsi 1701-2000 cm³-ig esetén, mely 5 vagy annál jobb környezetvédelmi osztályba sorolandó magánszemélynek: 512.500,-Ft/db
Juteszembe, ha ez így van, akkor az 1.6-os Ave a nyerőbb, mert az csak 1598 ccm-es... arra mennyi a reg.adó? És tudja valaki, mennyivel lesz több januártól?

Hát, én ezen nem spórolnék. Nagyon sok az a 20 lóero és Nm, amivel az 1.8-as tobbet tud, mikozben lényegében ugyanannyit fogyaszt :!:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #196 Dátum: 2005.09.22 02:30:06 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Idézetet írta: "Xtrem"
Egy táblázatból puskázva, jelenleg az 1401-1600 cm3-is benzines autókra (legalább EU3-as kategória) 252 ezer a reg. adó, jövőre 345 ezer lesz.
Na ez már mindjárt barátibb, majdnem a fele az 1600 ccm felettieknek... pedig pont 1.8-ast érné meg kintről behozni, abból van nagy választék, ráadásul a 2 millás határon belül láttam pár 2002-es évjáratút is belőlük, bőven 100.000 alatti kilóméterszámmal (tudom, kint is visszatekerhetik, de mivel a legtöbb 60.000 km körüli állással van meghírdetve, maradjunk optimisták, és higgyük el, hogy nem mindenki csal, hanem tényleg ez a standard km mennyiség - nálunk Mo-n persze inkább az előbbi felvetésre szavaznék  :wink: )

Nem tudom. 100e forint a kulonbseg durván, ez annyi, hogy nem értékelheto, hiszen két hasonló paraméteru autó kozt ennél jóval nagyobb kulonbségek lehetnek árban. Ráadásul kinn 1.6 szinte nincs is, itthon meg szinte csak az van. Szóval én inkább 1.8-t vennék, - és fogok is, ha majd jovore oda jutok - mert a fenntartási koltségekben nincs kulonbség, de az autó menettulajdonságaiban igen.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #197 Dátum: 2005.09.22 02:35:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy ha kimész fapadossal pl. Dortmundba vagy Düsseldorfba , akkor ott lesz keresgélésre az egész bazinagy Ruhr-vidék , amin belül tutira találsz majd valamit . Egyébként szó sincs 20 ezerről - én pl. nov elején megyek majd az EasyJettel Dortmundba , a jegy oda-vissza mindennel együtt kemény 9.300 pénz  :) ... ennek a titka csak annyi , hogy legalább cirka hét-nyolc héttel előre meg kell rendelni , és akkor tényleg nagyon olcsó .

Kicsit OFF, de tanulságos: ez a "nagy" társaságoknál is így van, csak nagyobb számokkal. Ugyanis a turista osztályon is tobbféle árkategória van, aminek szolgáltatásbeli kulonbsége nincs. És nyilván eloszor az olcsóbb helyek kelnek el, aztán az egy fokkal drágábbak, és így tovább. A Budapest - valami (tobbnyire Frankfurt) - Peking retúrjegy relációban ez akár 100.000 forintos kulonbség is lehet, ami tobb, mint az olcsóbbik jegy 50%-a :!:  Szóval ott is érdemes hamar lefoglalni - rádásul ott még vissza is kaphatod a jegy árát, vagy legalábbis átirathatod.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #198 Dátum: 2005.09.22 02:39:57 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Idézetet írta: "Palaczk"
60-80 ezer km Németo.ban reális egy három-négyéves Avensisben . Ott jellemzően nem a "Vielfahrer"ek vették ezt az autót , pláne nem a benzineseket .
Bár gondolom ez inkább személyes érzésekből fakad, de mivel mégis a többség a dízel liftback változatra esküszik, gondoltam megkérdezem, van-e valami praktikus, taktikus oka ennek (mivel én inkább benzines sedanban gondolkodom, de hátha csak nem tudom a titkot :D)

Nem személyes érzésekbol fakad: a liftback karosszéris sokkal praktikusabb, mint a sedan (szerintem a formája is szebb, kivéve a lámpát), mert jobban pakolható a felfelé bovíthetosége miatt. A dízel pedig olcsóbban uzemeltetheto - amíg nem lesz gondod a lendkerékkel... - és jobban autózható.
music     

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #199 Dátum: 2005.09.22 12:01:31 »
Idézetet írta: "music"
Nem tudom. 100e forint a kulonbseg durván, ez annyi, hogy nem értékelheto, hiszen két hasonló paraméteru autó kozt ennél jóval nagyobb kulonbségek lehetnek árban. Ráadásul kinn 1.6 szinte nincs is, itthon meg szinte csak az van.

250 ezer és 515 ezer között nem 100 ezer a különbség  :)
Idézetet írta: "music"
Szóval én inkább 1.8-t vennék, - és fogok is, ha majd jovore oda jutok - mert a fenntartási koltségekben nincs kulonbség, de az autó menettulajdonságaiban igen.

viszont a biztosításoknál azért van némi eltérés az 1.6-os és 1.8-as havi költségei között, nem?

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #200 Dátum: 2005.09.22 12:07:13 »
Idézetet írta: "music"
a liftback karosszéris sokkal praktikusabb, mint a sedan (szerintem a formája is szebb, kivéve a lámpát), mert jobban pakolható a felfelé bovíthetosége miatt.

Nekem akkor is a sedan tetszik  :D , mivel annak is elég nagynak tűnő csomagtartója van, igaz a liftback hátsó ablaktörlője tényleg praktikus lehet. El kéne már mennem valamelyik talira, hogy kívül-belül alaposan megszaglászhassak egy ilyen kocsit - sőt, mindkét fajtából egyet-egyet  :lol: De persze a most péntek sem jó, sőt a jövő péntek is elég esélytelennek tűnik perpillanat, de majd meglátjuk. Apropó: a pénteki minitalikon egyáltalán szokott lenni néhány ráncfelvarrott kolléga? :)

Idézetet írta: "music"
A dízel pedig olcsóbban uzemeltetheto - amíg nem lesz gondod a lendkerékkel... - és jobban autózható.

jobban autózható? há' me' mé'?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #201 Dátum: 2005.09.22 12:28:12 »
Idézetet írta: "JuliuS"
250 ezer és 515 ezer között nem 100 ezer a különbség  :)
Valóban nem, én még a 143/250-nél tartottam...
Idézetet írta: "JuliuS"
viszont a biztosításoknál azért van némi eltérés az 1.6-os és 1.8-as havi költségei között, nem?

Melyikre gondolsz? A kotelezoben nincsen, Cascot én elvbol nem kotok, ott minden hulyeség tud számítani, van ahol a piros színu autóknak magasabb a biztosítási díjtétele...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #202 Dátum: 2005.09.22 12:36:43 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Nekem akkor is a sedan tetszik  :D , mivel annak is elég nagynak tűnő csomagtartója van, igaz a liftback hátsó ablaktörlője tényleg praktikus lehet.

Számra nagy, hiszen 520 (?) liter, de ez csak egy puszta számadat. A sedanokkal az szokott lenni a baj, hogy szuk a nyílás, és már egy nagyobb Tv, vagy egy kempingszék is gondot tud okozni. Nekem volt OFF Fiat Regatam, annak is 513 literes volt a csomagtere, még a nyílása is viszonylag nagy volt, és nem ért bele egy ilyen fehér muanyag szék, a 360 literes Astrába meg rohogve. Persze ha nem szallítasz ilyesmit, akkor ez nem játszik.
Idézetet írta: "JuliuS"
El kéne már mennem valamelyik talira, hogy kívül-belül alaposan megszaglászhassak egy ilyen kocsit - sőt, mindkét fajtából egyet-egyet  :lol: De persze a most péntek sem jó, sőt a jövő péntek is elég esélytelennek tűnik perpillanat, de majd meglátjuk. Apropó: a pénteki minitalikon egyáltalán szokott lenni néhány ráncfelvarrott kolléga? :)

A kaorsszéria méretek szempontjából mindegy, hogy ráncfelvarrott-e.
Idézetet írta: "JuliuS"
Idézetet írta: "music"
A dízel pedig olcsóbban uzemeltetheto - amíg nem lesz gondod a lendkerékkel... - és jobban autózható.
jobban autózható? há' me' mé'?

Me 2x akkora a nyomatéka. Na jó, csak 1,6x. Odalépsz és megy - huzatás nélkul.
music     

Fifi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 464
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #203 Dátum: 2005.09.22 14:45:30 »
Idézetet írta: "Easa"
Ide is beteszem, ha már éppen erről van szó:

Én már mondtam, hogy érdekel igaz pü-ben, de mielőtt
személyesen is megnézném azokról tudsz tájékoztatni, amit már kértem:
- Azt tudjuk, hogy Sol, de van-e plussz opciós dolog (automata klíma,
cd, könnyűfém felni?), tehát mit takar konkrétan a felszereltség.
- Fel tudsz-e tenni képeket valahova, esetleg e-mailben küldeni?

Köszi!

Bye, Fifi
02 Toyota Avensis 1.6 Liftback Sol (No. 28)

Easa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #204 Dátum: 2005.09.22 15:39:18 »
Idézetet írta: "Fifi"
Idézetet írta: "Easa"
Ide is beteszem, ha már éppen erről van szó:

Én már mondtam, hogy érdekel igaz pü-ben, de mielőtt
személyesen is megnézném azokról tudsz tájékoztatni, amit már kértem:
- Azt tudjuk, hogy Sol, de van-e plussz opciós dolog (automata klíma,
cd, könnyűfém felni?), tehát mit takar konkrétan a felszereltség.
- Fel tudsz-e tenni képeket valahova, esetleg e-mailben küldeni?

Köszi!

Bye, Fifi


http://web.t-online.hu/mj2000/toyota/toyo1.jpg

http://web.t-online.hu/mj2000/toyota/toyo2.jpg

Itt van 2 kép róla, elég rossz fényviszonyok mellett.
cd-s rádió benne van, a klima nem automata, nem könnyűfémfelnis.
van hozzá 1 garnitura Michelin Alpin téligumi is.
ma  feltettem a  hasznaltauto.com-ra is, ott részletesen le vannak írva a tartozékok is /ami egyébként a gyári tartozéklista a Sol-hoz/.
asa - egy õs Toyotás

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #205 Dátum: 2005.09.22 15:54:42 »
Idézetet írta: "JuliuS"
Nekem akkor is a sedan tetszik  :D , mivel annak is elég nagynak tűnő csomagtartója van, igaz a liftback hátsó ablaktörlője tényleg praktikus lehet. El kéne már mennem valamelyik talira, hogy kívül-belül alaposan megszaglászhassak egy ilyen kocsit - sőt, mindkét fajtából egyet-egyet  :lol: De persze a most péntek sem jó, sőt a jövő péntek is elég esélytelennek tűnik perpillanat, de majd meglátjuk. Apropó: a pénteki minitalikon egyáltalán szokott lenni néhány ráncfelvarrott kolléga? :)


Nekem Sedanom van, vagyis az eddigi Avensisek mind azok voltak. Nekem formára, lámpákra sokkal jobbal bejönnek.
Az említett TV tényleg gondot okoz, az biztosan nem fér be a csomagtartóba, viszont a hátsó ülésre nevetve befér (szigorúan a doboza nélkül, az ajtó nyílása lehetne nagyobb is), és még marad egy hely a hátsó utas számára is. A sedannak is dönthető az üléstámlája, szóval én már vittem vele létrát, szőnyeget, de persze a bicaj az már csak nyitott csomagtérajtó mellett fér bele, míg a Liftback tulaja röhögve beteszi.
Én nem hiányolom a hátsó ablaktörlőt az autóról, egyrészt jó az autó alaktényezője, ezért még erős eső esetén sem koszolódik el annyira az ablak, azt hiszem 76000 km ezzel a fekete Avensissel, és 31000 km a korábbival már bőven nevezhető tapasztalatnak.  :wink:
Liftbackben csak egyszer ültem, amikor elvittem az autót egy próbakörre, de amit a kalaptartó művelt a macskaköves úton, én abból a zörejből köszönöm szépen, de nem kérek.

Tudtommal a pénteki mikrotalis társaság tagjai között nincsen ilyen ráncfelvarrott Avensis tulaj, én egyszer Tutivesztessel futottam össze a talin, de neki már az új Avensise van.
Szóval tudtommal csak én vagyok, de sajnos mostanában én sem jutok el a talikra, talán 3 hét múlva már el tudok járni rendszeresen, de addig meg lesz egy nagy őszi talink is.  :wink:

Szóval ha egyszerre leszünk valamelyik talin, akkor nagyon szívesen átadom az autót, és megosztom a tapasztalataimat.
Egyébként az 1.6-os motor sem olyan erőtlen, elég szépen megy ez is, de persze az 1.8-as biztosan jobb választás.

Amúgy szigorúan betartva a 125-130-at autópályán (M5-ös 90 km Bp-ig, előtte főutakon 90-100, és egy kicsi Bp-i araszolgatás, így egyszer sikerült 5.8-as fogyit produkálnom az autóval, persze inkább a 7 liter a jellemző, de akkor már a légkondi is folyamatason üzemel és a jobb lábam sem viszi túlzásba a mókát.
3000 körül már érezhetően megindul az autó, és mivel hallatlanul finom váltója van, ezért még ezzel a kis motorral is lehet meglepetéseket okozni.

Egy tolatóradar beszerelését viszont mindenképpen ajánlom, anélkül igen elveszett az ember, hátrafelé átláthatatlan a karosszéria.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #206 Dátum: 2005.09.22 23:57:55 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "JuliuS"
viszont a biztosításoknál azért van némi eltérés az 1.6-os és 1.8-as havi költségei között, nem?

Melyikre gondolsz? A kotelezoben nincsen, Cascot én elvbol nem kotok, ott minden hulyeség tud számítani, van ahol a piros színu autóknak magasabb a biztosítási díjtétele...


Na állj! Nincs különbség a kötelező biztosítás esetében egy 1.6-os és egy 1.8-as kocsi között :?:  :?:  :?:  :!:  Ez tuti :?:  :!:

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #207 Dátum: 2005.09.23 00:10:38 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Nekem Sedanom van, vagyis az eddigi Avensisek mind azok voltak. Nekem formára, lámpákra sokkal jobbal bejönnek.
Az említett TV tényleg gondot okoz, az biztosan nem fér be a csomagtartóba, viszont a hátsó ülésre nevetve befér

 :lol:
bár kisebbségben vagyunk, örömmel látom, hogy van itt hozzám hasonlóan gondolkodó sedanos :wink:

Idézetet írta: "Xtrem"
Én nem hiányolom a hátsó ablaktörlőt az autóról, egyrészt jó az autó alaktényezője, ezért még erős eső esetén sem koszolódik el annyira az ablak

ez hasznos infó volt, köszi... ma egyébként láttam két egyforma színű, egyforma szériából származó Avensist, az egyik liftback volt, a másik sedan.. hááát, nem rossz a másik se, de egyelőre még bőven a sedan tetszik jobban :)

Idézetet írta: "Xtrem"
Liftbackben csak egyszer ültem, amikor elvittem az autót egy próbakörre, de amit a kalaptartó művelt a macskaköves úton, én abból a zörejből köszönöm szépen, de nem kérek.

hihi, ezt meg tudja erősíteni egy liftback tulaj?

Idézetet írta: "Xtrem"
Szóval tudtommal csak én vagyok, de sajnos mostanában én sem jutok el a talikra, talán 3 hét múlva már el tudok járni rendszeresen, de addig meg lesz egy nagy őszi talink is.  :wink:

eeegen, de az messze távolban lesz, oda majd akkor megyek, ha már én is megvettem a sajátomat. viszont a három hét nem hangzik rosszul, hiszen nekem úgyis csak jövőre aktuális a vásárlás.

Idézetet írta: "Xtrem"
Szóval ha egyszerre leszünk valamelyik talin, akkor nagyon szívesen átadom az autót, és megosztom a tapasztalataimat.

köszi

Idézetet írta: "Xtrem"
Amúgy szigorúan betartva a 125-130-at autópályán (M5-ös 90 km Bp-ig, előtte főutakon 90-100, és egy kicsi Bp-i araszolgatás, így egyszer sikerült 5.8-as fogyit produkálnom az autóval, persze inkább a 7 liter a jellemző, de akkor már a légkondi is folyamatason üzemel és a jobb lábam sem viszi túlzásba a mókát.

nocsak, én eddig ennél rosszabb fogyasztásokról hallottam... ez megint egy jóóó hír, imádlak hallgatni, Xtrem  :D

Idézetet írta: "Xtrem"
Egy tolatóradar beszerelését viszont mindenképpen ajánlom, anélkül igen elveszett az ember, hátrafelé átláthatatlan a karosszéria.

És az utólag megoldható gond nélkül? Ha igen, nagyságrendileg mennyibe fáj?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #208 Dátum: 2005.09.23 00:18:23 »
Idézetet írta: "JuliuS"
viszont a biztosításoknál azért van némi eltérés az 1.6-os és 1.8-as havi költségei között, nem?


 :!: NINCS  :!:

Érdekelne , hogy miért gondolják ezt ilyen sokan  :?:

Ott vannak fehéren-feketén a kategóriák : 1.5 és 2.0 között ugyanannyi !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

JuliuS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #209 Dátum: 2005.09.23 00:21:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "JuliuS"
viszont a biztosításoknál azért van némi eltérés az 1.6-os és 1.8-as havi költségei között, nem?

 :!: NINCS  :!:
Érdekelne , hogy miért gondolják ezt ilyen sokan  :?:
Ott vannak fehéren-feketén a kategóriák : 1.5 és 2.0 között ugyanannyi !

bennem mindig is az volt, hogy ez köbcentire számolódik, azért gondoltam.. de nem elképzelhető, hogy biztosítója válogatja, mi alapján számol? hiszen nyilvan van valami oka, amiért minden évben meghírdetik, hogy most lehet kötelező biztosítót váltani, aztán egy évig ottmaradsz. nekem legalábbis valami ilyesmi rémlik, de autó nem lévén, nagyon nem figyelgettem.