Van valakinek tapasztala (akár személyes, akár közvetett) a külföldi rendelésekkel, személyes behozatallal vagy kereskedőn keresztül külföldről rendelt (ha létezik ilyen) autókkal kapcsolatban?
Nekem személyes tapasztalatom nincs, csak ismerettségi körben:
1. Aki ért az autóhoz és maga hozta be (kb 5éve), ő jól járt
2. Aki megbizott egy "kereskedőt", egy konkrét típus felkutatására, őt 200-300eFt-tal becsapták.
A fentiek persze nem mérvadóak, mert kicsi a mintavétel, ezért nem általánosítható!
Mennyivel olcsóbb, milyet tételek jönnek rá (csak regisztrációs adó? és azt hogy számolják ki?), megéri-e a végén az egész macera? Mi a legjobb megoldás?
Nem túl alapos eszmefuttatás során én arra jutottam, hogy egy Ave esetén nem éri meg a dolog.
1. A regisztrációs adó Ottó-motoros személygépkocsi 1601-1800 cm³ és
dízelmotoros személygépkocsi 1701-2000 cm³-ig esetén, mely 5 vagy annál jobb környezetvédelmi osztályba sorolandó magánszemélynek: 512.500,-Ft/db
(forrás:
http://vam.gov.hu)
2. Műszaki vizsga díja, környezetvédelmi zöldkártya, rendszám: kb.: 22.000,-Ft
3. Kimenetel/Nepper költségei: fogalmam sincs
4. Eredetiségvizsgálat: kb.: 18.000,-Ft
5. Vagyonszerzési illeték: kb: 27.000,-Ft
6. Forgalmi és törzskönyv: 12.000,-Ft
7. Kötelező biztosítás: kb. 6.000,-Ft
Remélem nem maradt ki semmi.
Az első 3 tétel csak akkor van, ha külföldről hozod, mely az itthon vásárolthoz képest ~540eFt-tal több + a kimenetel vagy kereskedő költségei
Ja és van netes megjelenése a kinti árusítóhelyeknek? Tud valaki ilyeneket?
Én ezekre alapoztam:
http://www.autoscout24.de/ és
http://www.mobile.de/.
Ezeken az oldalakon kb. 500-600eFt-tal olcsóbb egy autó, mint itthon.
Tehát a behozatal után szinte úgyanott vagyok és még reklamálni is nehezebb az eladónál, márha ismerem.
Ez nem jelenti azt, hogy egy profi autóimportőr - kiépített kapcsolatai révén - nem jut olcsóbban hozzá egy autóhoz, mint az internetes árak.
Ha erről tudsz valamit (mennyiért hozzák be, mekkora összeg a honoráriumuk), akkor ne titkold el
Bye, Fifi