Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1059761 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Corolla Verso
« Válasz #6930 Dátum: 2021.03.17 21:29:58 »
Nekem ez a Liqui Moly Oil Guide felhoz a motoromra (Auris E15 1.6 124LE 2008 1ZR-FE) 0w-20-tól kezdve 20w-50-ig mindent. Akkor szerinted ez alapján melyik az ajánlott, megfelelő olaj?
Hint: A manual 0W-20-at ír, a márkaszervizek 5w-30-at raktak bele szinte mindig. A 4+ szervizakció is a mai napig hozza mindkét fajtát, de egy 10 éves autónál ugyan milyen garanciát vállalna a THM, ha eszi az olajat azért ,mert 5W-30-at raktak bele 0W-20 helyett?
Elnézést az OFF-ért.
OFF
Ez a szervizek h*lyesége szerintem - "ezt szoktunk rakni bele", "a másik annyival drágább, úgysem kérte volna a tulaj" stb.
Ilyen esetekben egy normális állapotú motorba nyugodtan mehet a "legvékonyabb" olaj a felkínált választékból szerintem, sőt: az enyémhez sehol nem láttam a könyvében 5w40 olajat, és mégis szépen elketyeg vele. Adott körülmények mellett az 5w30 és a 0w30 is belemegy. Én is igyekszem a lehető legvékonyabbat használni. Tavasszal 5w40, télen 5w30 esetleg 0w30 megy bele és nem igazán fogy egyik sem, hála Istennek.
Viszont 10w40 sosem ment bele nálam közel 11 éve, 20w50 még úgy sem (az max.MTZ-be ment, de oda is vastag volt...). Egyébként nagyon érezni, főleg hidegben, hogy mennyire nem fogja a motort a 0w30 az 5w40-hez képest is. Szerintem hasonló lehet a 0w20 5w30 reláció is. Nem fognak vállalni nyilván semmilyen garanciát, ott van a lehetséges olajok között az 5w30... 20w50 meg nagyon durva lenne  :eek: Ügyfél meg "márkaszervizbe vittem, azt hittem..." és rosszul hitte  :surrender:
De elnézést, mert az egészet anno azért kezdtem írni, mert Ronin 8 kartárs hozzászólását félreértettem, hogy lehet-e választani, de ott a gyújtógyertyákról beszélt.
ON

Andras2018

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
  • Autó: Toyota Corolla Verso 1,8 benzin
Re:Corolla Verso
« Válasz #6931 Dátum: 2021.03.29 22:59:26 »
Sziasztok,

Húsvétkor belső, alapos nagytakarítást tervezek.
Üléseket szedtétek már ki? Van vmi amire esetleg figyelni kell?

Köszi

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Corolla Verso 2008.10. 1.8 VVT-i
Re:Corolla Verso
« Válasz #6932 Dátum: 2021.04.07 12:58:41 »
Sziasztok! Már régen jártam erre....szerencsére a kocsi megy gond nélkül...illetve most ebben a karanténos világban már 4x-5x tréfált meg az utóbbi 3/4 évben....És keresem az okát....Igaz ritkábban is van használva, de elég hozzá kb egy hét (másfél) használat nélkül és az autó akkumulátora lemerül...tavaly szeptemberben tréfált meg talán először, akkor elvittem akkumulátoroshoz feltöltés után....rámért, szerinte minden rendben, a rövid távú használatok a ludasak a lemerülésért....aztán 1-2x az asszony is megtréfálta a gépet, egy nyitva felejtett csomagtér ajtóval, ami pár nap után lenullázta az aksit....

Jelenleg a következőt kérdezném: szerintetek a bedugós kulcs, ha nincs kivéve a helyéről, és úgy áll a kocsi több napon keresztül...az elektromos rendszer lehetséges, hogy leszívhatja az aksit? Vmi ilyenkor készenlétben van? Mert a napokban is, amikor így megpihent, akkor párom a kocsiban bedugva hagyta a kulcsot....a lemerült állapotból kellett neki 12 óra töltés, mire feltöltődött 100%-ra...világítás, ilyesmi, nem maradt úgy, ajtók becsukva rendesen...nem világít semmi... úgy gondolom az aksival nagy baj nem lehet, de lehetséges hogy tévedek....szóval tudtok olyanról, hogy ilyenkor nem kapcsol esetleg le a rendszer, hanem készenlétben van és meríti az aksit?

Köszönöm az infókat előre is!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3303
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Corolla Verso
« Válasz #6933 Dátum: 2021.04.07 21:55:04 »
Bent hagyott kulccsal jó eséllyel aktív marad a CAN kommunikáció az autóban, az pedig pár nap alatt simán leszipkázza az akkut.  :yes:

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Corolla Verso 2008.10. 1.8 VVT-i
Re:Corolla Verso
« Válasz #6934 Dátum: 2021.04.07 22:44:47 »
Bent hagyott kulccsal jó eséllyel aktív marad a CAN kommunikáció az autóban, az pedig pár nap alatt simán leszipkázza az akkut.  :yes:
Ezen gondolkodtam Én is...esetleg ezt te biztosra tudod? (vagy Te is gondolod...mint Én) :) Vki villamossági szerelő volna aki ezt megmérte már, mert ahogy írtam, Én is csak gyanítom....

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25578
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Corolla Verso
« Válasz #6935 Dátum: 2021.04.07 23:45:11 »
Nekem az is rémlik, hogyha bedugod a kulcsot, akkor a nyílás körül valami halvány zöld fény derengeni kezd, szóval biztos, hogy ott valahol áram mászkál.
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 350
  • Autó: Prius 1.8 HSD Sol 2010 | Prius 1.5 HSD 2007
Re:Corolla Verso
« Válasz #6936 Dátum: 2021.04.08 07:41:45 »
a kérdés egzakt módon eldönthető, ha megméred az áramfelvételt az akksinál, bedugott és kihúzott kulcs esetén.  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5836
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Corolla Verso
« Válasz #6937 Dátum: 2021.04.08 08:40:58 »
Nekem az is rémlik, hogyha bedugod a kulcsot, akkor a nyílás körül valami halvány zöld fény derengeni kezd, szóval biztos, hogy ott valahol áram mászkál.

Ok! De ezt te hogy látod?
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Gbak972

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
  • Autó: Corolla Verso '2006 1,8 VVT-i SOL
Re:Corolla Verso
« Válasz #6938 Dátum: 2021.04.08 10:24:01 »
Hello,
abban az esetben, ha nincs bedugva a kulcs, akkor fennáll a probléma? Mert ha nem ... akkor megvan a megoldás  ;) ... méricskélés nélkül is.
Gbak

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25578
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Corolla Verso
« Válasz #6939 Dátum: 2021.04.08 11:27:09 »
Ok! De ezt te hogy látod?
Nem fogod elhinni: a két szememmel.
music     

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Corolla Verso 2008.10. 1.8 VVT-i
Re:Corolla Verso
« Válasz #6940 Dátum: 2021.04.08 14:27:30 »
Hello,
abban az esetben, ha nincs bedugva a kulcs, akkor fennáll a probléma? Mert ha nem ... akkor megvan a megoldás  ;) ... méricskélés nélkül is.
Az igazság az, hogy a Cov lett a családi városi, amit az asszony használ 98% van, Nem szoktam mindig megnézni, főleg ha dolgozom, hogy hogyan hagyta.... sőt, mivel pár nap, esetleg 10 kell hozzá, így nem tudom előtte is mennyit hagyta úgy, majd ment vele....ha ezt tudnám akkor nem lenne a poszt.... áramfelvétel méréshez kellene lakatfogó, ami nincs...mert nem tudom egyébként mennyi idő kell az alvó módba kerüléshez....ha pedig normálisan (sorban) akarom mérni, akkor a saru bontás után kérdés mennyivel lenne a nyugalmi áram ...?

Gbak972

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
  • Autó: Corolla Verso '2006 1,8 VVT-i SOL
Re:Corolla Verso
« Válasz #6941 Dátum: 2021.04.08 15:52:05 »
Én úgy tapasztaltam, hogy kb. 20perc múlva lekapcsolja a belső világítást. Hogy ezzel együtt mit áramtalanít, azt nem tudom. Azért nekem gyanús ez a gyors lemerülés. Az aksi milyen régi? Kezdetnek minden esetre javasolnék egy kis odafigyelést a kulcs kivételére (legalább a megfigyelési időszak idejére). Utólagos riasztó, nyest riasztó, stb. van beszerelve?
Gbak

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Corolla Verso
« Válasz #6942 Dátum: 2021.04.08 16:00:05 »
Szerintem különösebb gond nélkül meg lehet mérni egy multiméterrel is ezt a nyugalmi áramfelvételt. Legnagyobb méréshatárba kapcsolnám a műszert, tized ampereket úgy is kijelez. Mivel az árammérő gyakorlatilag közelít a rövidzárhoz, ezért azt kell megoldani, hogy a saruhoz stabilan érintkezzen az egyik mérőkábel vége (pl. nagyobb csipesszel), a másikat elég ráfogni felülről az akku pólusára. Meglazítva a sarut elég kicsit elemelni a pólustól, így az autó továbbra is megkapja a neki szükséges áramot az árammérőn keresztül, de az áram már mérhető. Ezután a sarut visszarakni a helyére, meghúzni, és le lehet venni a mérőkábeleket. Két emberrel főleg egyszerű, nem kell Hall-elemes lakatfogót felhajtani ;)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3303
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Corolla Verso
« Válasz #6943 Dátum: 2021.04.08 17:31:14 »
Így van, ilyen önmagára hagyott autó lemeríti az akkut helyzetekben árammérés az első, amit meg kell nézni. A fent leírt módszer teljesen alkalmas rá, nyilván ráindítás, és egyéb nagy áramfelvételű fogyasztók működtetésének a mellőzésével (hogy a multi ne válljon füstté... :) )

99%-ban 30 perc elteltével sleep módba kell váltson a CAN rendszer, ilyenkor az áramfelvételnek jóval 1A alatt kellene lennie.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5836
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Corolla Verso
« Válasz #6944 Dátum: 2021.04.08 19:10:27 »
Nem fogod elhinni: a két szememmel.

Hááááát! Szal, ha Ő bédugja a kulcsott ott ahol, aztat ke' lássa valahol, mind a 2  szemjivel. É'tem én, csak nyuszi!!
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.08 19:14:51 írta micila »
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu