Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1526436 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Corolla Verso
« Válasz #6795 Dátum: 2020.07.09 12:37:00 »
Úgyis kell mennem a villamossági szerelőmhöz, majd lepasszolom neki.
Egyébként köszönöm a tanácsot.


A helyzet a következő.
Maga a szivargyújtó aljzat működik.
GPS töltő, bedugva világít, szivargyújtó melegszik.
A kamera nem működik az elsőben, hátsóban viszont semmi baja.
Ilyenkor mi a teendő?

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #6796 Dátum: 2020.07.28 17:58:52 »
Sziasztok,

2005-ös Corolla Verso automata klímájával kérdeznék...
Már jó ideje hallom, hogy az állítómotorok nyüszögnek, de nem vettem rá magam az utánajárásra - nem is csinálta mindig (szerintem az a motor csinálta, ami azt állítja hogy hova jöjjön a levegő), és annyira nem volt erőlködős hangja.
Most viszont a sebváltó környékéről már igen erőlködő, szenvedő nyöszörgéseket produkál, nemtom milyen motor, mert totál random csinálja. Attól félek, valami hamar fel fogja adni így.

Hogy lehet a szellőztető komponensekhez hozzáférni?
Neten keresgéltem, de nem találtam hozzá semmi videót vagy leírást :( A Toyodiy oldalon sem találok ehhez releváns infót. Valaki csinált már ilyet? Mennyire kell szétbobázni a műszerfalat? Hogy kezdjek neki? Egyáltalán otthon ez megbontható, vagy felejtsem el?

Köszönöm!

kohlsound1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Corolla Verso
« Válasz #6797 Dátum: 2020.08.02 16:19:03 »
Üdv. Mi a tapasztalat 2,2 D4D toyota corolla versoval kapcsolatban? Érdemes ilyen motor típust vásárolni. 2008 as évjáratban gondolkodom.

Tapatalkkal küldve az én SM-G965F eszközömről


big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #6798 Dátum: 2020.08.03 17:46:30 »
Sziasztok,

2005-ös Corolla Verso automata klímájával kérdeznék...
Már jó ideje hallom, hogy az állítómotorok nyüszögnek, de nem vettem rá magam az utánajárásra - nem is csinálta mindig (szerintem az a motor csinálta, ami azt állítja hogy hova jöjjön a levegő), és annyira nem volt erőlködős hangja.
Most viszont a sebváltó környékéről már igen erőlködő, szenvedő nyöszörgéseket produkál, nemtom milyen motor, mert totál random csinálja. Attól félek, valami hamar fel fogja adni így.

Hogy lehet a szellőztető komponensekhez hozzáférni?
Neten keresgéltem, de nem találtam hozzá semmi videót vagy leírást :( A Toyodiy oldalon sem találok ehhez releváns infót. Valaki csinált már ilyet? Mennyire kell szétbobázni a műszerfalat? Hogy kezdjek neki? Egyáltalán otthon ez megbontható, vagy felejtsem el?

Köszönöm!

Naszóval a kesztyűtartót ha kiveszem, remekül látszik az állító mechanizmus (befúvás és hőmérséklet). Persze most nem nyüszög...

iop111

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Corolla Verso
« Válasz #6799 Dátum: 2020.08.04 14:58:15 »
Sziasztok! 2005-ös, 1.8-as benzines, MMT-s Corolla Versom van. Nemrég vettem észre, hogy bármilyen pici gázadásnál sistergésre emlékeztető hangot hallok a motortér felől. Bármelyik fokozatban. Ha üresben van és gázt adok, akkor nem jön a hang. Van valakinek tippje, hogy mi lehet? Köszi!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Corolla Verso
« Válasz #6800 Dátum: 2020.08.18 23:07:05 »
Üdv. Mi a tapasztalat 2,2 D4D toyota corolla versoval kapcsolatban? Érdemes ilyen motor típust vásárolni. 2008 as évjáratban gondolkodom.

Tapatalkkal küldve az én SM-G965F eszközömről
nem.
music     

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Corolla Verso
« Válasz #6801 Dátum: 2020.08.23 12:03:57 »
Sziasztok!

Nekem is a hőfok állító szervo motorral van gondom, bizonyos állásoknál kattogó hangot ad.
Szétszedtem az alsó burkolatokat de nem férek hozzá a leszedéséhez.
Valaki szedte már ki ezt?
Ha igen mi a trükkje?

Köszönöm.

Üdv. Zsolti

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #6802 Dátum: 2020.08.24 08:45:05 »
Ha kivetted a kesztyűtartót, balra van egy vastag fekete "cső"(abban megy a levegő :D ), az mögött van. Két darabból áll, a külsőt ki kell pattintani(csavarhúzóval nyúlj a fülek alá különben törik), a belső akkor már lehúzható. Persze mivel kicsi a hely, kell vele tetriszezni mire kijön...
Sajnos nehéz leírni, de ez a lényeg - nekem elsőre 2 óra volt, másodikra 5 perc :)

Zsolesz82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Corolla Verso
« Válasz #6803 Dátum: 2020.08.31 17:43:04 »
Sziasztok!
Azzal a problémával fordulnék Hozzátok, hogy van egy 2006-os évjáratú Toyota Corolla Versom (1800 cm3; 129 LE benzines, motorkód: 1ZZ-FE). Az autóban kb. 1 évvel ezelőtt volt kuplunkszerkezet-csere. Eddig minden rendben működőtt, viszont az utóbbi időben az autó indítása után nem tudok sebességet váltani. Mielőtt beindítanám az autót, a váltó tökéletesen működik. Indítás után (kuplung lenyomása + indítógomb) már nem tudok sebességbe váltani, csak a 4-es fokozatot veszi be. Miután 4-esbe kapcsolok, után már veszi a többi sebességet. De ahogy megállok a következő kereszteződésnél, szintén csak úgy tudok elindulni, hogy előbb 4-be húzom a váltókart, majd a kuplung lenyomva tartásával utána tudok neki 1-et tenni. Viszont a hiba megszűnik, miután a motor felmelegszik. Megyek vele kb 10 km-t és semmi baja a váltónak, minden sebességi fogokozat tökéletesen működik. Váltóolajat cseréltem benne tegnap (nem volt már túl jó minőségű) de ennek ellenére a probléma továbbra is fennáll. Nem recseg a váltó, nincs semmilyen hangja, a kuplung ugyanott fog ahol eddig, csúsztatható rendesen. Fent a váltókarnál van elég kenőanyag. Kulisszáknál cserélve lettek a perselyek. Voltam már több szerelőnél is tanácsért, de mindegyik csak a fejét vakarta és a váltóolajra tippeltek. Várom szíves javaslatotokat a probléma megoldása érdekében!
Üdv: Zs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6804 Dátum: 2020.08.31 21:03:17 »
Szia!

Azt tudod pontosan, hogy milyen váltóolaj volt benne és milyet tettél bele? Hideg, álló motor mellett szépen veszi a sebességeket?
Egyébként azért így elsőre megpróbálnám a kuplungpedálon levő kinyomórúd hosszát megnövelni (esetleg csökkenteni, de növelni logikus szerintem), hátha lenne változás. Ha semmi, akkor visszaállítani oda, ahol volt. Itt a 31410 jelű alkatrésznél a tengely (remélem jól nézem).
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.31 21:15:10 írta vd1234 »

Zsolesz82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Corolla Verso
« Válasz #6805 Dátum: 2020.08.31 23:12:02 »
Ilyen váltóolaj került az autóba: Castrol Syntrans transaxle 75W-90
Hogy milyen volt benne, azt nem tudom.
Ha hidegen még nem indítom el az autót, úgy minden sebességet szépen visz. Amint elindítom az autót, lenyomom a kuplungot, onnantól kezdve már nem veszi a sebességi fokozatokat, csak a 4-et. Ha a 4-et bevette, utána már engedi a többit is ... És minden kereszteződésnél, ahol megállok, ezt kell csinálni, míg egy idő múlva megjavul (kb. 10-15 perc) és utána minden rendben működik.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6806 Dátum: 2020.09.01 05:45:16 »
Ha elég sötét volt a régi olaj, akkor gondolom még a gyári volt benne :(
Amit beletettél, az szerintem jó oda, valószínűleg nem abban lesz meg a hiba oka.
Sajnos nem ismerem annyira a típust, hogy van-e benne plusz valami külön szerkezet, ami ilyet okozhatna, mármint a hagyományos megoldáshoz képest: kuplung - hidraulikus kuplungműködtetés - működtető kábelek (?). Abból, hogy pár perc alatt helyreáll, szerintem az utóbbival nincs gond, és most is az említett rúd hosszának növelésével próbálkoznék elsőre: egy új kuplungszerkezet-kuplungtárcsa a bekopás során igényelheti ezt szerintem. Némileg ellentmond ennek is, hogy bemelegedés után megszűnik a hiba, de ez gyakorlatilag egy ingyenes, pár perces művelet, házilag könnyen megoldható: vezetőülést told hátra, ameddig engedi a hely, és a kuplungpedál szárához nézz be: egy rúd megy róla ki a tűzfalon át, egy villával-csapszeggel kötik a pedál szárához. A rúdon van egy kontraanya, azt meglazítva a rúd forgatható kézzel. Normál menetes, ha kifelé csavarod a villából, akkor nő a rúd hossza. 1-2 fordulatnyi szerintem elég a próbához, lehet többet is, de túl sokat nem tekernék ki rajta.  Próba alatt nem is kontráznám vissza az anyát, legalább mutatja, mennyit tekertél ki, és meddig kell visszatekerni a rudat, ha mégsem ez a megoldás. Ha mégis ez a baja, akkor arra kell vigyázni, hogy ne csússzon a kuplung teljesen felengedett állapotban, bár ilyet elérni az enyémnél még nem sikerült. Csökkenteni a hosszon értelemszerűen fordítva kell. Beállítás végén a kontraanyát vissza kell húzni persze.

RoyPaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Corolla Verso
« Válasz #6807 Dátum: 2020.09.09 16:10:57 »
Sziasztok,


2007-es Verso rádiójában kiégette a végfokot egy fm transzmitter, ami féloldalasan működött.
Megtudnátok mondani ebben a fejegységben pontosan milyen végfok van?

Mgabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Corolla Verso
« Válasz #6808 Dátum: 2020.09.20 23:08:17 »
Szia Hangacsipeti !

Még új vagyok itt, ha valamit nem jól csinálok, jelezzétek ....

Átolvastam a kürt ről szóló bejegyszéseket, és ez volt az egyik releváns találat.

2013 as Toyota Verso-nál ugyanez a hiba. Egyenesen megyek nem dudál, jobbra kanyar, néha dudál.
Érdekelne, ha olvasod, megoldódott-e a probléma ? Ha igen, hogyan?

Vagy valaki másnak volt -e hasonló hibája?

Köszi:
Mgabi

Typ117

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Corolla Verso
« Válasz #6809 Dátum: 2020.09.24 10:42:51 »
Szia Hangacsipeti !

Még új vagyok itt, ha valamit nem jól csinálok, jelezzétek ....

Átolvastam a kürt ről szóló bejegyszéseket, és ez volt az egyik releváns találat.

2013 as Toyota Verso-nál ugyanez a hiba. Egyenesen megyek nem dudál, jobbra kanyar, néha dudál.
Érdekelne, ha olvasod, megoldódott-e a probléma ? Ha igen, hogyan?

Vagy valaki másnak volt -e hasonló hibája?

Köszi:
Mgabi
nekem volt ilyen az 1969-es bogárral :D
ott elkopott illetve elgörbült egy érzékelő a kormányban és forgatáskor letestelt. mindenesetre szerintem ez lehet pl kábeltörés vagy valami hasonló kontakthiba ott, ahol a kormányon lévő gombok vezetékei átmennek belül a kormányoszlop felé.
szerintem villamossági szerelőnek meg kell találnia, ha tudod reprodukálni akármikor a hibát.