A csere aksi választásnál arra is figyelni kell, hogy az aksi rögzítése mit enged meg. Pl. a Versoba többféle magasságút lehet tenni, de a rögzítés egyféle és a magasabb méretet tudja jól a helyén tartani. Szóval ha nincs abban a magasságban, akkor alá kell pakolni, de nem mindegy, hogy mennyire lesz stabil! Ne feledjük a súlyát! Tuti elmozdul egy fékezésnél, ha nem elég stabilan, jól van rögzítve.
Ami a kapacitást illeti, a dízelnél az indítóáram a lehető legnagyobb legyen, mert ugye erős fagyban is meg kell tudni forgatni a motort, váltót...
Tehát pl. Verso, gyári aksi: MUTLU 800A (760A) 84 Ah. Jobbos. Szemben állva a sarukkal a + jobbra esik. És van hossza, szélessége, magassága. Amik magasságban elérhetőek (a felső rogzító fix, erről írtam feljebb). Ami kapható volt, a legerősebb: Banner, 720 A 84 Ah.
Megj.
A gyári aksik mindig sokkal jobbak, mert az autógyárnak eszébe sincs gariban cserélni... A beszállító a legjobb minőséget muszáj adja a vadi új autókba, százezres db tételekről van szó ugyebár, a lehető legjobb éri meg akkor nekik...
Kisebb autóknál az "erősebb" indítóáram és Ah ad valamennyi tartalékot, nem merül annyira hamar, ha minden elektromosság rendben van (nem szívja a kendácsolt riasztó v más...), de nyilván szempont, hogy egy aksi 22e Ft vagy 38e esetéeg Moll és 60 e.
A nagyobb és drágább nem biztos tovább tart... vagy 2x annyi ideig, ez inkább függ a tipustól, az autó rendszreitől és a használat módjától.
Jelzem anno a MULTU 8 évre volt elég és 107000 km-re, vegyes használattal, rengeteg téli (külföldi) versenyre járással, folyamatos légkondi használattal, fűtés, hűtés, gyári bekötésekkel.
Még ide tartozik a bikázás... a dizeleket ezekkel a mindenhol kapható csirkebél drótokkal nem szabad bikázni. Szarrá égnek! épp az indítóáram miatt! De rá is van írva a csirkebelekre, hogy max. 1600 cm3 és benzines autókhoz használható! Figyelni, kollegák!