A nevezett 20d motor műanyag pillangószelepei nem kívánnak karbantartást alapból. Egyszerűen túl gyengére van méretezve és gyártva a pillangószelep tengelye, ezért kilazul, rossz esetben elszabadul. Semmi köze ennek az olajcsere periódusokhoz. Ráadásul, a BMW nagyon is helyesen öndiagnosztikával jelzi a szükséges olajcserét és le is tilt, ha biz. km-t követően nem történik meg az olajcsere...
Ezt kellene alkalmazni minden motorban, gyártótól függetlenül.
A válaszom erre a mondatra ment:
... Főleg egy itthoni tulaj alatt, aki még az olajat is sajnálja belőle....
Volt BMW-m, jelezte az olaj cserét, de nem tiltott le. Ez azért eléggé veszélyes játék. Nem sok tulaj tolerálná, ha egyszer csak nem indul az autó.
Nem gondolom, hogy több probléma lesz a BMW dízelekkel, mint a Toyota D-CAT-tel. Szerintem kevesebb.