Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1540165 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corolla Verso
« Válasz #3330 Dátum: 2013.04.13 21:50:55 »
@konyuli

Nekem sima E12-es Corollàm van 90.000 km-rel, és nàlam is egyenetlen/macskaköves ùton hallatszik egy kis zörej, de ez nem  kopogàs. A jobb oldali belsö kormànyösszekötö rùdnak van egy kis jàtéka, tehàt azt cserélni kellene. A kormànyösszekötö gömbfej a mùlt nyàron volt cserélve mindkét oldalon.
Nem tudom azonban mennyire egyszerü megàllapitani, ha a stabilizàtor rùd (szilentek) körül is van valami gond? Szét kell ezért részben szedni az autot, vagy egy ügyes szerelö meg tudja egyszerübben is àllapitani, ha ott is van valami?

« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 21:54:57 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

konyuli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Corolla Verso
« Válasz #3331 Dátum: 2013.04.14 07:53:24 »
@konyuli

Nekem sima E12-es Corollàm van 90.000 km-rel, és nàlam is egyenetlen/macskaköves ùton hallatszik egy kis zörej, de ez nem  kopogàs. A jobb oldali belsö kormànyösszekötö rùdnak van egy kis jàtéka, tehàt azt cserélni kellene. A kormànyösszekötö gömbfej a mùlt nyàron volt cserélve mindkét oldalon.
Nem tudom azonban mennyire egyszerü megàllapitani, ha a stabilizàtor rùd (szilentek) körül is van valami gond? Szét kell ezért részben szedni az autot, vagy egy ügyes szerelö meg tudja egyszerübben is àllapitani, ha ott is van valami?


Nekem ez volt a probléma forrása, minden normálisan át lett rángatva az autón, a stabszilentet úgy lehet megnézni,hogy vagy aknából vagy oszlopos emlőn állva rángatod meg a stabrudat.Nekem szemmel látható volt a rúd mozgása.Nekem úgy rémlik,hogy E12-n nem kell hozzá semmit lebontani hozzá, ha emlékeim nem csalnak.Erősen bele kell kapaszkodni a rúdba,egyszerre mindig csak egy szilentnél és erőteljesen meg kell rángatni fel-le. :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.14 07:58:34 írta konyuli »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corolla Verso
« Válasz #3332 Dátum: 2013.04.14 11:42:11 »
Köszönöm szépen @konyuli. En is meg fogom nézetni ezt a biztonsàg kedvéért. A felsoroltakon kivül (belsö kormànyösszekötö rùd, kormànyösszekötö gömbfej, stabilizàtor rùd (szilent), tàmasztogömbfej) még milyen alkatrész okozhat ott zörgést, vagy ha meg tudnàd mondani esetleg, hogy nàlad még mit ellenöriztetek?

A màsik kérdés az, hogy példàul a belsö kormànyösszekötö rùdbol vagy a tàmasztogömbfejböl lehet csak az egyiket (jobb vagy baloldalit, màrmint amelyik mozog) cserélni, vagy érdemes egyszerre mind a kettöt?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

konyuli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Corolla Verso
« Válasz #3333 Dátum: 2013.04.14 13:58:40 »
Köszönöm szépen @konyuli. En is meg fogom nézetni ezt a biztonsàg kedvéért. A felsoroltakon kivül (belsö kormànyösszekötö rùd, kormànyösszekötö gömbfej, stabilizàtor rùd (szilent), tàmasztogömbfej) még milyen alkatrész okozhat ott zörgést, vagy ha meg tudnàd mondani esetleg, hogy nàlad még mit ellenöriztetek?

A màsik kérdés az, hogy példàul a belsö kormànyösszekötö rùdbol vagy a tàmasztogömbfejböl lehet csak az egyiket (jobb vagy baloldalit, màrmint amelyik mozog) cserélni, vagy érdemes egyszerre mind a kettöt?

Külső-belső kormányösszekötők, kormánymű ,hogy maga a szerkezet nincs -e szétkopva,az is okozhat kopogást.Aztán még maga a kormányoszlop,a kormányoszlop csuklói,kutyacsontok( ez van a stabrúd végén ,ez csatlakozik a gólyalábhoz.De még akár fellazult hídrögzítő esetleg hossz vagy kereszttartó csavarok is okozhatnak kopogást.Utóbbit Toyota Hiluxnál tapasztaltam legutóbb.Összekötőt lehet cserélni darabonként is, nem szükséges párban cserélni,trapéz gömbfejet(talpas) úgyanúgy elég csak a rosszat cserélni.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corolla Verso
« Válasz #3334 Dátum: 2013.04.14 14:34:44 »
Ertem. Ezeket a részeket is meg fogom nézetni.

Amùgy, azok közül amiket felsoroltàl melyeket szürik ki könnyen egy müszaki vizsgàn?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

konyuli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Corolla Verso
« Válasz #3335 Dátum: 2013.04.14 19:10:24 »
Ertem. Ezeket a részeket is meg fogom nézetni.

Amùgy, azok közül amiket felsoroltàl melyeket szürik ki könnyen egy müszaki vizsgàn?

Vizsgabázisa válogatja, hol mi a szokás.De kormányösszekötőt szerintem megnézik, na meg a talpast is.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corolla Verso
« Válasz #3336 Dátum: 2013.04.30 23:10:54 »
Kösz szépen.

még egy kérdés: befér a 2009-2010-es Versok-ba a virslikerék a 7 ülésesekbe, vagy csak a gumijavító szett az egyetlen járható út?
Engem megnyugtatna még egy helytakarékos kerék is - jobban mint a spray..
Kösz szépen
Antocian.
Ezt nem tudom, de az enyémben alul-kívül van.
music     

bodef84

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Corolla Verso
« Válasz #3337 Dátum: 2013.04.30 23:13:33 »
Sziasztok,
Olyan problémával fordulok hozzátok hogy próbáltam a mennyezeti izzot cserélni viszont a csere után egyik làmpa sem működik ajtó nyitasara,viszont ha elfordìtom a kapcsolót működik a világítás. Ja és észrevettem hogy a kulcs helyét jelölő lámpa sem világít. Biztosítékokat végignéztem de nincs látható jele a szakadásnak. Egyébként meg melyiknek kellene lennie(névjelölés a táblán??)? Lehetséges hogy tönkremegy a biztosíték úgy hogy nem is látszódik?
Köszi előre is.

Üdv
Feri

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3338 Dátum: 2013.05.06 12:51:07 »
Sziasztok!
2008-as Corolla Verso-t néztem ki a következő családi kedvencnek. 2.2 D4-D Linea Sol felszereltség, 136 LE. Jelenleg egy 2001-es 1,4 VVT-i corolla sedan a családtag, de meg fogunk tőle válni, mivel egyre kisebbnek bizonyul és sajnos a kora miatt is.
Van valakinek a fent említett Verso-ból esetleg? A régi 177LE-s blokkok állítólag 200ezer körül repednek, mi igaz ebből?
Plusz kíváncsi lennék arra is hogy mire érdemes odafigyelni ilyen Verso vásárlásakor?
Elég sokat szemügyre vettem már, de mindegyikben annyi kilométer van hogy félek tőlük...(az átlag 250.000-350.000km).
A benzines 1,4 VVT-i 200.000km-t simán elmegy minden különösebb gond nélkül, csak tankolni kell meg olajat cserélni (na jó, 50ezrenként új gyertyák).

Valaki ki tudna segíteni, mert nem nagyon ismerem a Toyota dízel motorjait (eddig volt 5 benzines...)?
Előre is köszönöm!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Corolla Verso
« Válasz #3339 Dátum: 2013.05.06 13:00:52 »
A 2.2-es, 177 pacis D-CAT Toyota mércével mérve kimondottan macerás. Én másik motor típust keresnék.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #3340 Dátum: 2013.05.06 13:21:11 »
Kevés autópálya és több országúti használatra én inkább a sima 2,0 d4d-t választanám, még, ha csak 5 sebességes is. Jobb konstrukció, mint a 2,2-esek.
No.-ból, autópályás használatból, végig vezetett szervizkönyvvel talán vállalnék egy nagyobb dízelt, de a sok városi tötymörgés és a kifejezetten száraz Mo.-i gázolajak kinyírják a nagynyomású rendszert. A D-cat-ek nem repednek, tudomásom szerint, hanem hengerfejesek lehetnek. Amíg jó a motor, addig iszonyú bika, de valóban kockázatosabbak közé tartozik és a fogyasztása sem kifejezetten dízeles.
Fiatalabbak sajna csak a nagyobb ccm-es motorokból kapható, a sima 2,0-ás 2005-ig volt gyártva. Nagyon észnél kell lenni választás előtt és sokak szerint itthon érdemes valami full szintetikus 2T(!) olajat (Makita, Fuchs, stb.) a gázolajhoz tölteni, ami kompenzálja a száraz gázolaj káros hatásait.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3341 Dátum: 2013.05.06 13:34:10 »
Én főleg autópálya+BP utakban gondolkodok, lévén hogy a magyar országutak állapotára nincsen szó...vagy még nem találták meg a nyelvészek, valahol az életveszélyes és az "én ezért még fizetek is!?" keveréke a véleményem róluk...
Engem jobban aggasztanak a 200.000km fölötti futásteljesítmény adatok.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Corolla Verso
« Válasz #3342 Dátum: 2013.05.06 13:38:35 »
Érdemes lenne itt is olvasgatni, 134 oldal nem vész. D-4D & D-CAT
         

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Corolla Verso
« Válasz #3343 Dátum: 2013.05.06 13:42:46 »
Én főleg autópálya+BP utakban gondolkodok, lévén hogy a magyar országutak állapotára nincsen szó...vagy még nem találták meg a nyelvészek, valahol az életveszélyes és az "én ezért még fizetek is!?" keveréke a véleményem róluk...
Engem jobban aggasztanak a 200.000km fölötti futásteljesítmény adatok.

Én a helyedben biztosan nem ilyen futásteljesítményű autókkal kezdeném a dízelséget.
Az 1.8-as motor egészen jó ebben az autóban, ha még nem próbáltad, akkor érdemes (ha Észak-Budapest vagy Budakalász környéken laksz/jársz, szívesen megmutatom a miénket is, ki is próbálhatod).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #3344 Dátum: 2013.05.06 14:02:50 »
Egyik barátom is 1 hónapja vette a 2006/11, 1,8-as Versoját. Békéscsaba-Budapest távot 20-22 fokban 4 felnőttel rendes tempóban fele távot klímával, odafelé a 4-es úton, visszafelé az M5-ösön, időnként óra szerinti 150-nel, utazó 110-120-szal fedélzeti szerint 6,6, számolva 6,4-es átlagfogyasztással járta meg. Ennyit enne a D-Cat is, a meglévő erőfölényét nemigen lehet kiautózni, hacsak nem a nyomatékot vesszük alapul...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i