Kevés autópálya és több országúti használatra én inkább a sima 2,0 d4d-t választanám, még, ha csak 5 sebességes is. Jobb konstrukció, mint a 2,2-esek.
No.-ból, autópályás használatból, végig vezetett szervizkönyvvel talán vállalnék egy nagyobb dízelt, de a sok városi tötymörgés és a kifejezetten száraz Mo.-i gázolajak kinyírják a nagynyomású rendszert. A D-cat-ek nem repednek, tudomásom szerint, hanem hengerfejesek lehetnek. Amíg jó a motor, addig iszonyú bika, de valóban kockázatosabbak közé tartozik és a fogyasztása sem kifejezetten dízeles.
Fiatalabbak sajna csak a nagyobb ccm-es motorokból kapható, a sima 2,0-ás 2005-ig volt gyártva. Nagyon észnél kell lenni választás előtt és sokak szerint itthon érdemes valami full szintetikus 2T(!) olajat (Makita, Fuchs, stb.) a gázolajhoz tölteni, ami kompenzálja a száraz gázolaj káros hatásait.