Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1526473 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6960 Dátum: 2021.05.27 21:00:25 »
Elég azokat kilazítani, biztonságosabban csak felülről tudod emelni.

Köszi!

Most megnéztem felül egyszerűnek tűnik, de alulról le kell szednem a műanyag védőburkolatot, de akna híján nem férek a kocsi alá. Hihetetlen, hogy 5mm miatt szét kell szedni egy rakás minden mást is...
Na mindegy, lehet felhívok egy szerelőt, de általában nem foglalkoznak a hozott cucc beépítéssel, de hátha...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6961 Dátum: 2021.05.27 21:50:26 »
Szia!
Talán kicsit rendhagyó ötlettel jövök  ::)
Én csináltam olyat is, hogy két téglára álltam, már 5 cm is segítség ilyenkor, és nem is borulékony. Gondolkoztam rámpán is, de mostanában nem foglalkoztam a kérdéssel.
Amúgy eszembe jutott, hogy levenni a kereket és oldalról megfúrni azt, ami útban van neki,  aztán festeni és ledugózni, de ez kissé drasztikus dolog,  és lehet, hogy nagy lyuk kell hozzá  :surrender:
PiciPeti mondta, és Carinánál megoldható (talán nálad is), hogy emelni is lehet. Motortartóként feltesz az ember keresztbe egy padlót a motor fölé (le kell mérni, milyen hosszú legyen, egy 150x50-es keresztmetszetű, 1,5 m hosszú fenyőpadló meg sem hajlik itt igazán és nem sérti fel a fényezést sem, főleg, hogy a motorháztető alatti részre kerül) és ahhoz már lehet emelni a motort a bak(ok) elszabadítása után, mert van valamennyi hely felfelé is. Stabil emelési pontot kell találni a blokkon (kell legyen rajta gyárilag is szerintem), és akár dróttal meg lehet oldani, hogy egy átmenő csavarral emelje az ember a padlóhoz képest a blokkot. Ha biztosan tudsz hegeszteni, akkor egy fület a csavarfejre, de átfúrni is elég, az megtartja a dróttal a blokkot; elfordulni nem kell neki, meg lehet tartani fogóval/kulccsal, és felül lehet tekerni az anyát, ami szépen húzza fel az egész köcölét :) Húzásra egy 12-es csavar is bőven elég.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corolla Verso
« Válasz #6962 Dátum: 2021.05.28 07:41:26 »
Szia!
Talán kicsit rendhagyó ötlettel jövök  ::)
Én csináltam olyat is, hogy két téglára álltam, már 5 cm is segítség ilyenkor, és nem is borulékony. Gondolkoztam rámpán is, de mostanában nem foglalkoztam a kérdéssel.
Amúgy eszembe jutott, hogy levenni a kereket és oldalról megfúrni azt, ami útban van neki,  aztán festeni és ledugózni, de ez kissé drasztikus dolog,  és lehet, hogy nagy lyuk kell hozzá  :surrender:
PiciPeti mondta, és Carinánál megoldható (talán nálad is), hogy emelni is lehet. Motortartóként feltesz az ember keresztbe egy padlót a motor fölé (le kell mérni, milyen hosszú legyen, egy 150x50-es keresztmetszetű, 1,5 m hosszú fenyőpadló meg sem hajlik itt igazán és nem sérti fel a fényezést sem, főleg, hogy a motorháztető alatti részre kerül) és ahhoz már lehet emelni a motort a bak(ok) elszabadítása után, mert van valamennyi hely felfelé is. Stabil emelési pontot kell találni a blokkon (kell legyen rajta gyárilag is szerintem), és akár dróttal meg lehet oldani, hogy egy átmenő csavarral emelje az ember a padlóhoz képest a blokkot. Ha biztosan tudsz hegeszteni, akkor egy fület a csavarfejre, de átfúrni is elég, az megtartja a dróttal a blokkot; elfordulni nem kell neki, meg lehet tartani fogóval/kulccsal, és felül lehet tekerni az anyát, ami szépen húzza fel az egész köcölét :) Húzásra egy 12-es csavar is bőven elég.

Bontásból vagy építésből maradt, vágott tégla volt? Nem azért!  Ha 5 mm-ért ekkora herce-hurca van, akkor 1,5 cm már meghatározó lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.28 07:43:04 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6963 Dátum: 2021.05.28 10:27:23 »
Bontásból vagy építésből maradt, vágott tégla volt? Nem azért!  Ha 5 mm-ért ekkora herce-hurca van, akkor 1,5 cm már meghatározó lehet.
1970-ben épült házból bontott tégláról van szó, pongyola módon nagyságrendi becslést mondtam. Akkor a  pontosság kedvéért: egy kerék alá egy tégla került :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corolla Verso
« Válasz #6964 Dátum: 2021.05.28 11:06:50 »
1970-ben épült házból bontott tégláról van szó, pongyola módon nagyságrendi becslést mondtam. Akkor a  pontosság kedvéért: egy kerék alá egy tégla került :)

Tényleg nem baxtatásként írtam! Booocs!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6965 Dátum: 2021.05.28 13:45:47 »
Szia!
Talán kicsit rendhagyó ötlettel jövök  ::)
Én csináltam olyat is, hogy két téglára álltam, már 5 cm is segítség ilyenkor, és nem is borulékony. Gondolkoztam rámpán is, de mostanában nem foglalkoztam a kérdéssel.
Amúgy eszembe jutott, hogy levenni a kereket és oldalról megfúrni azt, ami útban van neki,  aztán festeni és ledugózni, de ez kissé drasztikus dolog,  és lehet, hogy nagy lyuk kell hozzá  :surrender:
PiciPeti mondta, és Carinánál megoldható (talán nálad is), hogy emelni is lehet. Motortartóként feltesz az ember keresztbe egy padlót a motor fölé (le kell mérni, milyen hosszú legyen, egy 150x50-es keresztmetszetű, 1,5 m hosszú fenyőpadló meg sem hajlik itt igazán és nem sérti fel a fényezést sem, főleg, hogy a motorháztető alatti részre kerül) és ahhoz már lehet emelni a motort a bak(ok) elszabadítása után, mert van valamennyi hely felfelé is. Stabil emelési pontot kell találni a blokkon (kell legyen rajta gyárilag is szerintem), és akár dróttal meg lehet oldani, hogy egy átmenő csavarral emelje az ember a padlóhoz képest a blokkot. Ha biztosan tudsz hegeszteni, akkor egy fület a csavarfejre, de átfúrni is elég, az megtartja a dróttal a blokkot; elfordulni nem kell neki, meg lehet tartani fogóval/kulccsal, és felül lehet tekerni az anyát, ami szépen húzza fel az egész köcölét :) Húzásra egy 12-es csavar is bőven elég.

Nagyon köszi! Már épp azon gondolkoztam, hogy megemelem a kocsit, van itthon pár akác rönk alá teszem, arról nem tud leesni:) Viszont találtam 2 db  70x100-as gerendát, akkor azt teszem a kerekek alá, szerintem már be fogok alá férni. Nem adom fel, mert nem hiszem el, hogy kifog rajtam, ha végképp nem megy, akkor tényleg a szerelőhöz megyek. Az olajteknőnél akarom emelni, ahhoz is van egy 50x80x300-as gerenda maradékom, azt beteszem a teknő és az emelő közé. Remélem ma este vagy hétvégén lesz pár órám erre.
Kisebb öröm, hogy a csomagtérajtó teleszkópot kicseréltem pár perc alatt a Stabilus-ra és iszonyat jó lett!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6966 Dátum: 2021.05.28 19:10:49 »
Tényleg nem baxtatásként írtam! Booocs!
Semmi probléma, köszönöm, örülök, hogy ezt írtad!  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6967 Dátum: 2021.05.28 19:29:48 »
Nagyon köszi! Már épp azon gondolkoztam, hogy megemelem a kocsit, van itthon pár akác rönk alá teszem, arról nem tud leesni:) Viszont találtam 2 db  70x100-as gerendát, akkor azt teszem a kerekek alá, szerintem már be fogok alá férni. Nem adom fel, mert nem hiszem el, hogy kifog rajtam, ha végképp nem megy, akkor tényleg a szerelőhöz megyek. Az olajteknőnél akarom emelni, ahhoz is van egy 50x80x300-as gerenda maradékom, azt beteszem a teknő és az emelő közé. Remélem ma este vagy hétvégén lesz pár órám erre.
Kisebb öröm, hogy a csomagtérajtó teleszkópot kicseréltem pár perc alatt a Stabilus-ra és iszonyat jó lett!
Szívesen!
Így van, ha nem adod fel, akkor nem fog ki rajtad  :otlet:
Egy gyárihoz képest össze lehet otthon dobni fából, akkor lesz hely is emelni, ott kifúrni, ahol átmegy rajta a csavar, és nem kell az olajteknőnél emelni.

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6968 Dátum: 2021.05.29 18:41:02 »
Szia!
Talán kicsit rendhagyó ötlettel jövök  ::)
Én csináltam olyat is, hogy két téglára álltam, már 5 cm is segítség ilyenkor, és nem is borulékony. Gondolkoztam rámpán is, de mostanában nem foglalkoztam a kérdéssel.
Amúgy eszembe jutott, hogy levenni a kereket és oldalról megfúrni azt, ami útban van neki,  aztán festeni és ledugózni, de ez kissé drasztikus dolog,  és lehet, hogy nagy lyuk kell hozzá  :surrender:
PiciPeti mondta, és Carinánál megoldható (talán nálad is), hogy emelni is lehet. Motortartóként feltesz az ember keresztbe egy padlót a motor fölé (le kell mérni, milyen hosszú legyen, egy 150x50-es keresztmetszetű, 1,5 m hosszú fenyőpadló meg sem hajlik itt igazán és nem sérti fel a fényezést sem, főleg, hogy a motorháztető alatti részre kerül) és ahhoz már lehet emelni a motort a bak(ok) elszabadítása után, mert van valamennyi hely felfelé is. Stabil emelési pontot kell találni a blokkon (kell legyen rajta gyárilag is szerintem), és akár dróttal meg lehet oldani, hogy egy átmenő csavarral emelje az ember a padlóhoz képest a blokkot. Ha biztosan tudsz hegeszteni, akkor egy fület a csavarfejre, de átfúrni is elég, az megtartja a dróttal a blokkot; elfordulni nem kell neki, meg lehet tartani fogóval/kulccsal, és felül lehet tekerni az anyát, ami szépen húzza fel az egész köcölét :) Húzásra egy 12-es csavar is bőven elég.

Mégegyszer ezer köszönet! Tegnap a szerszám/deszka pakolással együtt kb 1,5 óra alatt megvoltam vele. Ha valaki ad egy jó útmutatást/segítséget az nagyot tud dobni az ember magabiztosságán! :clap: A kocsi aljáról a műanyag borítást pár perc alatt leszedtem. Egy helyről hiányzik egy fém csipesz szerű, amibe egy lemez csavart kell tekerni és ez fogja össze a két műanyagborítást. Kettő ilyen van alul., de csak az egyik volt meg, ennek nem tudom mi a neve, de ezt is pótolni fogom, mert nem fiatal a kocsi, de mi nagyon szeretjük, mert rendszeresen szervizelve, minden kis hibát igyekszünk mihamarabb orvosolni és megfelelő minőségű alkatrészekkel pótolni. Nagy problémát nem okozott a feszítő sem, mert csak a reggeli első indításkor nyikkant egyet a bordásszíj, de engem nagyon zavart:) Az alján a többirögzítés műanyag patent volt, ebből kettőt cserélnem kellett, egy törött, egy meg nem volt már az igazi. Szerencsére nemrég rendeltem az ebay-ről párszáz forintért műanyag patenteket és jól jött, mert kettőt cserélnem kellett. Tudom ez nem minőségi, de ilyeneket használtam már máshol is és évek óta tartják magukat.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6969 Dátum: 2021.05.29 19:25:27 »
Nagyon örülök, hála Istennek, hogy meg tudtad oldani  :clap:
Ezért van a fórum  :yes:
Végül alulról emelted meg?

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6970 Dátum: 2021.05.29 20:36:01 »
Nagyon örülök, hála Istennek, hogy meg tudtad oldani  :clap:
Ezért van a fórum  :yes:
Végül alulról emelted meg?

Igen alulról emeltem, közben beszéltem egy ismerőssel (aki 300Km-re van, de elég sokat szerel) és azt mondta nem lesz gond, csak deszka legyen, meg ésszel azért. Illetve egy toyotás videóban szintén alulról emelték, bár ott már volt egy jópár horpadás a teknőn, de nem zavartatta magát a fickó.
Amikor elkezdtem elmlni akkor szinte minden emelésnél néztem alul-felül, hogy nincs-e valami rendellenesség, és szerencsére nem volt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6971 Dátum: 2021.05.30 13:42:04 »
Igen alulról emeltem, közben beszéltem egy ismerőssel (aki 300Km-re van, de elég sokat szerel) és azt mondta nem lesz gond, csak deszka legyen, meg ésszel azért. Illetve egy toyotás videóban szintén alulról emelték, bár ott már volt egy jópár horpadás a teknőn, de nem zavartatta magát a fickó.
Amikor elkezdtem elmlni akkor szinte minden emelésnél néztem alul-felül, hogy nincs-e valami rendellenesség, és szerencsére nem volt.
Nagyon szuper  :yes:

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6972 Dátum: 2021.06.03 07:49:14 »
Nagyon szuper  :yes:

Korai volt az öröm :cry: A reggeli indításnál még mindig van egy nyikkanó hang. Ami nagyon érdekes, hogy a motorháztetőt felnyitva nem hallom, de a vezetőülésnél igen, így nem tudom megállapítani, hogy honnan jöhet. A szíj, és a feszítő cserélve lett, lehet kézzel segíteni kellene a feszítésnél és úgy meghúzni a feszítőt? Vagy koszsos lett a szíj? A hang ugyanaz, mint a cserék előtt volt. A feszítőcsere után 2-3 napig nem volt hang, de ez előtte is előfordult, mert nem minden indításnál csinálta. Ha már egyszer indítva volt, akkor nagyon-nagyon ritkán a második indításnál is nyikkan (a két indítás között csak pár másodperc telik el, azaz indít/nyikkan, leállít, ismét indít, vagy nyikkan vagy nem). A harmadiknál már sohasem csinálja. Délután munkából hazafelé szintén soha nem jött még elő. Önindító lehet? Érdemes arra fújni egy kis WD40-et? Vagy valami ötlet. hogy hol keressem a hang forrását, mert nagyon idegesít, illetve nem szeretném ha valami tönkremenne és nagyobb hibát okozna, vagy megállna valahol?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6973 Dátum: 2021.06.03 09:12:40 »
Ez a szíj hajtja a generátort is, igaz?
Ha pl. az akku a szokottnál jobban lemerül, akkor induláskor a generátor a nagy áramfelvétel miatt nagy nyomatékkal forgatható, és a szíj csúszhat.
Ezt lehet javítani az akku és a töltés ellenőrzésével és szükség esetén javításával/cseréjével, illetve lehet kapni nem nagy áron szíjakhoz csúszásgátló spray-t, ezek egész jó tapadást tudnak okozni. Ideiglenesen hibakiszűrés végett meg lehet próbálni befújni vele.
Ami még lehet, már ha ez a hang oka, hogy az új szíjnak igazodnia kell, de ez a feszítő miatt annyira nem esélyes szerintem, bár nem tudom  :hmmmm:

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #6974 Dátum: 2021.06.04 08:22:38 »
Ez a szíj hajtja a generátort is, igaz?
Ha pl. az akku a szokottnál jobban lemerül, akkor induláskor a generátor a nagy áramfelvétel miatt nagy nyomatékkal forgatható, és a szíj csúszhat.
Ezt lehet javítani az akku és a töltés ellenőrzésével és szükség esetén javításával/cseréjével, illetve lehet kapni nem nagy áron szíjakhoz csúszásgátló spray-t, ezek egész jó tapadást tudnak okozni. Ideiglenesen hibakiszűrés végett meg lehet próbálni befújni vele.
Ami még lehet, már ha ez a hang oka, hogy az új szíjnak igazodnia kell, de ez a feszítő miatt annyira nem esélyes szerintem, bár nem tudom  :hmmmm:

Igen, ez hajtja genrátort is. Az akksit reggel mértem 12,48V, indításkor leesett 11,38 V-ra, járó motornál már 14,2 V-ot mutatott. Max 2-3 éves Exide akku van benne. Egyelőre még nem kaptam ékszíj tapadás segítőt, de próbálok beszerezni egyet. A feszítő ha jól tippelem, akkor csak addig feszít, amíg meg nem húzom a csavarját, mert utána nem tud elfordulni. Lehet nem húztam meg elég erősen és picit meglazult?