Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1059729 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4341
Re:Corolla Verso
« Válasz #6945 Dátum: 2021.04.08 21:52:42 »
Gyári állapotban lévő segélyhívó rendszer nélküli autó nyugalmi áramfelvétele 10-15mA. Rendes riasztóval 30 alatt. 100 mA felett már mindenképpen érdemes jobban utána nézni mi működik pluszban vagy hibásan.
50 mA egy hétvégi bevásárlóautónak már rendesen be tud tenni.
Az utastérben hagyott hagyományos ( nem Keyless  go) kulcsot változóan bírják, jobb külön tárolni, akkor nincs meglepetés.

Gondot okozhat az eleve kis kapacitású akku ( hibridnél gyakori és a lassuló önindító nem figyelmeztet) vagy merülések miatt lecsökkent kapacitású akku, amit mégjobban megvisel a folyamatosan magas készenléti áramfelvétel.
A hibridek AGM akkuja szinte mindig szulfatalanítható, a többi kevésbé.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.08 21:55:21 írta Agyarka »

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Corolla Verso 2008.10. 1.8 VVT-i
Re:Corolla Verso
« Válasz #6946 Dátum: 2021.04.08 22:08:02 »
Én úgy tapasztaltam, hogy kb. 20perc múlva lekapcsolja a belső világítást. Hogy ezzel együtt mit áramtalanít, azt nem tudom. Azért nekem gyanús ez a gyors lemerülés. Az aksi milyen régi? Kezdetnek minden esetre javasolnék egy kis odafigyelést a kulcs kivételére (legalább a megfigyelési időszak idejére). Utólagos riasztó, nyest riasztó, stb. van beszerelve?
Az aksi kb 3 éves TAB márkájú, de ahogy írtam október környékén nézettem, hogy bele merjek e menni a télbe vele...az első vagy a második nagyobb lemerülés után, de azt mondta az akkumulátoros a teszt után, hogy annak nincs baja...Semmi utólagos dolog nem került bele az elmúlt két évben, illetve 2019 szeptemberében az osram LEDdriving ködös/DRL lámpa, de utána egy év eltelt, mire először jelentkezett ez a jelenség, szóval nem kötném hozzá véletlenűl sem...

Qpack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Corolla Verso 2008.10. 1.8 VVT-i
Re:Corolla Verso
« Válasz #6947 Dátum: 2021.04.08 22:11:10 »
Szerintem különösebb gond nélkül meg lehet mérni egy multiméterrel is ezt a nyugalmi áramfelvételt. Legnagyobb méréshatárba kapcsolnám a műszert, tized ampereket úgy is kijelez. Mivel az árammérő gyakorlatilag közelít a rövidzárhoz, ezért azt kell megoldani, hogy a saruhoz stabilan érintkezzen az egyik mérőkábel vége (pl. nagyobb csipesszel), a másikat elég ráfogni felülről az akku pólusára. Meglazítva a sarut elég kicsit elemelni a pólustól, így az autó továbbra is megkapja a neki szükséges áramot az árammérőn keresztül, de az áram már mérhető. Ezután a sarut visszarakni a helyére, meghúzni, és le lehet venni a mérőkábeleket. Két emberrel főleg egyszerű, nem kell Hall-elemes lakatfogót felhajtani ;)

Jogos....sztem ezt meglépem...Köszönöm! Aztán meglátjuk....

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25578
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Corolla Verso
« Válasz #6948 Dátum: 2021.04.09 23:06:06 »
Hááááát! Szal, ha Ő bédugja a kulcsott ott ahol, aztat ke' lássa valahol, mind a 2  szemjivel. É'tem én, csak nyuszi!!
A dolgok néha egyszerűbbek, mint gondolnád, persze kötekedni könnyebb...
Nézd meg az utolsó képet!
HD-ben, mert akkor nagyítani is lehet. Ha az indítókulcsra fókuszálva kinagyítod a képet, a kulcs mellett jobb oldalt (a valóságban a baloldalon is van egy ilyen) látszik egy függőleges világos csík. Ez, a csík csak akkor látszik, ha bedugod a kulcsot, és a sötétben nagyon halványan dereng.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.09 23:08:00 írta music »
music