Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1526361 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

isti1968

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Corolla Verso
« Válasz #6465 Dátum: 2019.04.11 16:46:26 »
Van olyan ország, ahol ez kötelező (mint nálunk a motoroknál). Nem emlékszem melyik, talán a svédek vagy norvégok..
Motor előfűtéshez nincs egy külső csatlakozó az első lökhárítóban vagy valahol a ködlámpa környékén?

Ennyire még nem bontottam meg, ez Terra változat. Csak hátul van ködlámpa, az viszont nem ég sajna (biztositék, izzó jó).

isti1968

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Corolla Verso
« Válasz #6466 Dátum: 2019.04.12 16:40:52 »
legalábbis álló helyben. szerintem számíts rá, hogy menet közben a lötyögéstől biztos újra előjön

Most jövök a márkaszervizből. Természetesen ott nem folyt a benzin, elmentünk a kútra fullra tankoltuk, visszamentünk, felemelték és csont száraz mindkét cső végénél.

Viszont a hátsó kipufogódob erősen korrodált, azt cserélni kell, plusz a hátsó fékbetéteket és tárcsákat is. Van tippetek milyen típusút érdemes ezekből venni ?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corolla Verso
« Válasz #6467 Dátum: 2019.04.12 17:04:34 »
Most jövök a márkaszervizből. Természetesen ott nem folyt a benzin, elmentünk a kútra fullra tankoltuk, visszamentünk, felemelték és csont száraz mindkét cső végénél.

Viszont a hátsó kipufogódob erősen korrodált, azt cserélni kell, plusz a hátsó fékbetéteket és tárcsákat is. Van tippetek milyen típusút érdemes ezekből venni ?
Első tankolásnál nem lehetséges, hogy véletlen mellélőttél a pisztollyal és eláztattad a beöntő nyílást? Ott lehet még körülötte valami leeresztőcső, hogy ne álljon meg benne a benzin. Mx5-ben legalábbis van ilyen és mintha az Avensisben is láttam volna. Bár fura lenne, ha onnan lefelé a kipuffogóra vezetné, de semmi nem elképzelhetetlen.

isti1968

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Corolla Verso
« Válasz #6468 Dátum: 2019.04.12 17:21:46 »
Első tankolásnál nem lehetséges, hogy véletlen mellélőttél a pisztollyal és eláztattad a beöntő nyílást? Ott lehet még körülötte valami leeresztőcső, hogy ne álljon meg benne a benzin. Mx5-ben legalábbis van ilyen és mintha az Avensisben is láttam volna. Bár fura lenne, ha onnan lefelé a kipuffogóra vezetné, de semmi nem elképzelhetetlen.

Ezt kérdezték a szervizben is !  ::)

Egyrészt első kattanásig tankoltam, a másik pedig, hogy tankolás után lenulláztam a napi km-számlálót, és amikor a szervizből elküldtek tankolni épp 100 km-en állt és 14 liter benzin ment bele.
Remélhetőleg inkább elfolyt mint ennyi a fogyasztása :) .

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Corolla Verso
« Válasz #6469 Dátum: 2019.04.14 22:12:09 »
Találkozott már valaki olyan vonyító (kissé villanyautós) ::) hanggal, ami ~2100 fordulat környékén az utastérben is hallható? Alapjáraton is hallani, de ott nem olyan zavaró. Először vízpumpára gyanakodott a szerelő, mert látszott némi rászáradt glykol szivárgás a szíjtárcsa alatt. Csere meg is volt, de nem az okozta a hangot + a feszítő görgő csapágy is, ha már ott jártunk...

Egy biztos, valami a szíj hajtott egységek közül, ami még maradt: klíma, generátor, szervó szivattyú

mert lekötve a szíjat a hang megszűnik.

Ötlet valakinek?

Typ117

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Corolla Verso
« Válasz #6470 Dátum: 2019.04.21 07:02:00 »
Sziasztok! Úgy néz ki, mi is vettünk egy Corolla Versót. De még elvisszük átvizsgáltatni. 2005, 1.8 magyar, első tulajtól.

Találkozott valaki olyan 2005ös autóval amin nem cserélték a gyűrűket, dugattyúkat, de mégsem eszi az olajat? Ezen nincs zöld jel az olajpálcán, de azt mondják nem találkoztak olajevéssel.

Ha kicsit is enné az olajat, az ugye a gyertyákon mindenképp látszik? Máshol? Esetleg a kipufogóvégen is?
A tapasztalatokat előre is köszönöm

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Corolla Verso
« Válasz #6471 Dátum: 2019.04.21 23:05:54 »
1. Az, hogy egy konstrukció "olajevős", nem azt jelenti, hogy minden egyes motornak ennie kéne az olajat, tehát simán lehet, hogy van ilyen.
2. A te esetedben egy 14 éves, nem írtad, hány km-t (és milyen körülmények között) futott autóról beszélünk, és ennyi idő után már a tulajdonos is bőven okot adhat olajevésre.
3. Hacsak nem brutális mértékű az olajfogyás, egyáltalán nem kell valahol látható jelének lennie. Ha a gyertyák olajosak, az már a nagyon gáz kategória, ha fut néha autópályán hosszabb menetet, ott leég a kipufogóról a lerakódás, szóval ezt így nem lehet megmondani. De fordítsuk meg a dolgot: mit jelent az, hogy eszi az olajat, pontosabban mi az a mérték, ami már túl van a tűréshatáron? A gyártók általában néhány deci / 1000 km (igen, nem tévedés, ezer, nem pedig tízezer)-ben adják meg a tűréshatárt részben önvédelemből. A pálca max. és minimum jelzése közt bő egy liter van, tehát ha kb. 1500-2000 km alatt lemegy max-ról a minimumra, az a gyártó szerint még éppen belefér. Addig tulajdonképpen az utántöltögetés a legegyszerűbb kezelési mód.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corolla Verso
« Válasz #6472 Dátum: 2019.04.21 23:13:37 »
Sziasztok! Úgy néz ki, mi is vettünk egy Corolla Versót. De még elvisszük átvizsgáltatni. 2005, 1.8 magyar, első tulajtól.
:eek:   Lehet én vagyok a hülye, de én vétel előtt szoktam átnézetni. :whistling:

Typ117

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Corolla Verso
« Válasz #6473 Dátum: 2019.04.22 07:41:53 »
Feltételesen vettük meg. Ha az átvizsgáláson nem jön ki semmi váratlan akkor fizetünk. Ha kijön valami akkor még megbeszéljük.

Évente kb 15 ezret futott új kora óta. Minden májusban olajcsere, első 10 évben Toyota Mayernél és ToyotaM5, azóta egy Honda szerelőhöz járt. Évente 2-3 ezer km rövid utakkal jött össze, a többi hosszabb utazások.
Szóval kb 190 ezer van benne.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corolla Verso
« Válasz #6474 Dátum: 2019.04.22 23:04:57 »
Óóóó, ismert előélet ismerőstől? Az a legjobb vétel tud lenni. Ha véletlen enné az olajat, akkor próbáld ki LiquiMolly-val, nálam gyári olajjal 1dl/1000km fogyott, LM-el viszont semmi. Szerintem nagyon nem kell félni tőle.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Corolla Verso
« Válasz #6475 Dátum: 2019.04.23 08:46:21 »
nálam gyári olajjal 1dl/1000km fogyott, LM-el viszont semmi.

Nálam sajnos nem vált be.

Typ117

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Corolla Verso
« Válasz #6476 Dátum: 2019.04.23 11:25:22 »
Óóóó, ismert előélet ismerőstől? Az a legjobb vétel tud lenni. Ha véletlen enné az olajat, akkor próbáld ki LiquiMolly-val, nálam gyári olajjal 1dl/1000km fogyott, LM-el viszont semmi. Szerintem nagyon nem kell félni tőle.
kössz
nem isemrőstől. De a szervízkönyv és a magyarország.hu adatai (vizsga fotók, óraállások 2010től) egybevágnak. A tulaj őszintének tűnik, de ezért lesz az átvizsgálás, hogy ezt alátámasszuk.

A te 2005-ös Avensisedben gondolom ugyanez a motor van, ugye?

Nálam sajnos nem vált be.
nálad mennyit evett és milyen megoldást választottál?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6477 Dátum: 2019.04.23 11:45:06 »
Sziasztok! Úgy néz ki, mi is vettünk egy Corolla Versót. De még elvisszük átvizsgáltatni. 2005, 1.8 magyar, első tulajtól.

Találkozott valaki olyan 2005ös autóval amin nem cserélték a gyűrűket, dugattyúkat, de mégsem eszi az olajat? Ezen nincs zöld jel az olajpálcán, de azt mondják nem találkoztak olajevéssel.

Ha kicsit is enné az olajat, az ugye a gyertyákon mindenképp látszik? Máshol? Esetleg a kipufogóvégen is?
A tapasztalatokat előre is köszönöm

Szia!

Az olajfogyasztást olajcsere után lehet objektívan megnézni. Miért? Bele lehet tenni füstölésgátló adalékot, ami besűríti az olajat. Te viszont nem fogod ezt megtenni a csere alkalmával valószínűleg. Én sajnos így jártam annak idején, csere után állt neki fogyni, de úgy rendesen.
1 liter/1000 km felett volt az olajfogyás, de a 4 gyertyából 3-on nem látszott annyira. Ahol látszott, annál a dugó tetején (!) is olajtócsa volt.  A kipufogóvégen igen, ott olajos-krémes korom karima volt  volt körbe, kívül is a csövön olyan 1-2 cm hosszan. Ha viszont benézel a kipufogóba és látod a cső varratát (jól bevilágítva kiderül, hogy pucolták-e?), akkor sok olajat nem eszik. Nálam a javítás előtt jobban meghajtva teleköpködte a hátulját olajos koromdarabokkal menet közben.
Ha olajcsere után ennek töredéke az olajfogyás (pl. 3-4 dl 1000 km alatt), akkor egy motormosás/öblítés után egy jobb, lehetőleg az előírásoknak megfelelő legvékonyabb olajjal kezdenék (pl. 5w30), az elején kissé gyakoribb cserével. Ha kipucolja az olajvisszavezető járatokat, akkor csökkenni fog az olajfogyasztás, de nőni biztos nem. A vékonyabb olaj a szűkebb járatokon könnyebben átmegy és pucolni tud rajta, ezért 5w40 fölé nem mennék.
Ha ennél több, közelíti az 1 litert, akkor biztosra venném, hogy gyűrűzni kell. Szelepszárszimmering is lehetne, de az anyira nem jellemző, amúgy is ildomos a gyűrűzés alkalmával cserélni őket, meg beállítani a szelephézagokat is.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.23 11:46:43 írta vd1234 »

Typ117

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Corolla Verso
« Válasz #6478 Dátum: 2019.04.23 12:36:49 »
Szia!

Az olajfogyasztást olajcsere után lehet objektívan megnézni. Miért? Bele lehet tenni füstölésgátló adalékot, ami besűríti az olajat. Te viszont nem fogod ezt megtenni a csere alkalmával valószínűleg. Én sajnos így jártam annak idején, csere után állt neki fogyni, de úgy rendesen.
1 liter/1000 km felett volt az olajfogyás, de a 4 gyertyából 3-on nem látszott annyira. Ahol látszott, annál a dugó tetején (!) is olajtócsa volt.  A kipufogóvégen igen, ott olajos-krémes korom karima volt  volt körbe, kívül is a csövön olyan 1-2 cm hosszan. Ha viszont benézel a kipufogóba és látod a cső varratát (jól bevilágítva kiderül, hogy pucolták-e?), akkor sok olajat nem eszik. Nálam a javítás előtt jobban meghajtva teleköpködte a hátulját olajos koromdarabokkal menet közben.
Ha olajcsere után ennek töredéke az olajfogyás (pl. 3-4 dl 1000 km alatt), akkor egy motormosás/öblítés után egy jobb, lehetőleg az előírásoknak megfelelő legvékonyabb olajjal kezdenék (pl. 5w30), az elején kissé gyakoribb cserével. Ha kipucolja az olajvisszavezető járatokat, akkor csökkenni fog az olajfogyasztás, de nőni biztos nem. A vékonyabb olaj a szűkebb járatokon könnyebben átmegy és pucolni tud rajta, ezért 5w40 fölé nem mennék.
Ha ennél több, közelíti az 1 litert, akkor biztosra venném, hogy gyűrűzni kell. Szelepszárszimmering is lehetne, de az anyira nem jellemző, amúgy is ildomos a gyűrűzés alkalmával cserélni őket, meg beállítani a szelephézagokat is.
köszönöm, ez is hasznos volt. Itt a kipufogó úgy emlékszem száraz és kicsit rozsdás, csak arról nem csináltam fotót. Így akkor remélem hogy nem lesz nagy fogyás. Pár deci szerintem belefér egy 14 éves autónál


TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Corolla Verso
« Válasz #6479 Dátum: 2019.04.23 14:04:33 »
nálad mennyit evett és milyen megoldást választottál?

2+ liter / 10e km.
Egyelőre semmilyet.