Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1544049 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #6255 Dátum: 2018.11.21 13:42:34 »
Hiába vágod le, hogy alánézz. Volt akinek előjel nélkül tört a tökéletesnek kinéző 10 év körüli tengely. A biztosan jó megoldás az időben megtörténő csere.

Tudnom kéne, visszaolvasva méginkább, de vágja rá vki, melyik évjáratig volt ez probléma?  :hmmmm:
Köszönettel!  ::)

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6256 Dátum: 2018.11.21 13:45:55 »
Hiába vágod le, hogy alánézz. Volt akinek előjel nélkül tört a tökéletesnek kinéző 10 év körüli tengely. A biztosan jó megoldás az időben megtörténő csere.

Tény, hogy a ránézésre diagnózis sem biztos,hogy helytálló. Viszont gondolom sokan vagyunk úgy, hogy nem újan vette a COVot, s nem tudni, cserélték-e már,vagy sem. Az enyém külföldi volt, kereskedésből vette az előző tulaj, szervízkönyvben nincs róla bejegyzés, márkaszervíz rendszere nem tartalmaz infót külföldi kocsiról...

Vegyen mindenki tarcsiba egyet, s ha elcsattan, gyorsan lehet cserélni? 50-55 körül találtam itthon eladóakat, a Mayer 150et mondott a cserére..

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corolla Verso
« Válasz #6257 Dátum: 2018.11.21 15:16:13 »
Hiába vágod le, hogy alánézz. Volt akinek előjel nélkül tört a tökéletesnek kinéző 10 év körüli tengely. A biztosan jó megoldás az időben megtörténő csere.

Ha időben levágja, mielőtt alákúszik a rozsda, és elvékonyodik a keresztmetszete a féltengelynek, akkor fölösleges cserélni.  :szemez:

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6258 Dátum: 2018.11.21 15:27:53 »
Ha időben levágja, mielőtt alákúszik a rozsda, és elvékonyodik a keresztmetszete a féltengelynek, akkor fölösleges cserélni.  :szemez:

Na jó, de annak a guminak ott van valami funkciója,amit egy japán mérnök talált ki. Az nem megoldás, h leszedem, s akkor minden okés lesz-szerintem..

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corolla Verso
« Válasz #6259 Dátum: 2018.11.21 15:32:25 »
XY sebességnél eléri a féltengely a saját frekvenciáját (kiegyensúlyozatlanságának köszönhetően), és berezonál. Ezzel a tömeggel hangolták el ezt a frekvenciát.

Ha leszeded, minimálisan zajosabb lesz az autód abban a sebességtartományban, illetve szintén minimális mértékben megrövidülhet a kerékcsapágy, illetve a féltengelycsukló élettartama. Mást nem nagyon tud befolyásolni. Na ezek miatt kár sok 10e-ért újat venni, amiről gyárilag hiányzik az a gumi...  ::)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6260 Dátum: 2018.11.21 17:45:04 »
Tudnom kéne, visszaolvasva méginkább, de vágja rá vki, melyik évjáratig volt ez probléma?  :hmmmm:
Köszönettel!  ::)
A teljes szériánál...

Tény, hogy a ránézésre diagnózis sem biztos,hogy helytálló. Viszont gondolom sokan vagyunk úgy, hogy nem újan vette a COVot, s nem tudni, cserélték-e már,vagy sem. Az enyém külföldi volt, kereskedésből vette az előző tulaj, szervízkönyvben nincs róla bejegyzés, márkaszervíz rendszere nem tartalmaz infót külföldi kocsiról...

Vegyen mindenki tarcsiba egyet, s ha elcsattan, gyorsan lehet cserélni? 50-55 körül találtam itthon eladóakat, a Mayer 150et mondott a cserére..
Nekem Mayeréknél olajcserekor rápillantás alapján meg tudták mondani, hogy már nem gyári van benne.

Ha időben levágja, mielőtt alákúszik a rozsda, és elvékonyodik a keresztmetszete a féltengelynek, akkor fölösleges cserélni.  :szemez:
Avensis topicban ha visszalapozol akkor fogsz találni kollégát, aki így járt el. Végül tölcsér alakban tört el a majdnem tökéletes állapotú tengelye 10 évesen. ;)

Na jó, de annak a guminak ott van valami funkciója,amit egy japán mérnök talált ki. Az nem megoldás, h leszedem, s akkor minden okés lesz-szerintem..
Akkor az utángyártottakon miért nincs? Az optifit gyárin miért nincs? Ha az úgy jól lett kitalálva a japán mérnök által, akkor miért törik el? :otlet:


PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corolla Verso
« Válasz #6261 Dátum: 2018.11.21 18:45:02 »
Eltörhet a súly nélkül is, de az egyáltalán nem általános (szerencsére), az egyszerű anyag/gyártási hibából adódik általában. Ha fent marad a súly, akkor viszont egyértelműen a súly alatti rozsdásodás az ok.

Két külön dolog, nem nagyon lehet párhuzamot vonni a kettő között.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Corolla Verso
« Válasz #6262 Dátum: 2018.11.22 08:57:06 »
Vajon ez a féltengely-probléma az 1,4-es, azonos évjáratú Corollákat is érinti?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6263 Dátum: 2018.11.22 09:47:40 »

Nekem Mayeréknél olajcserekor rápillantás alapján meg tudták mondani, hogy már nem gyári van benne.

Akkor az utángyártottakon miért nincs? Az optifit gyárin miért nincs? Ha az úgy jól lett kitalálva a japán mérnök által, akkor miért törik el? :otlet:
[/quote]

Tehát ha az utángyártottakon nincs gumi, akkor mégsem olyan iszonyúan fontos a megléte, illetve a szemrevételezéses diagnózis kb az lehet, hogy
ha hiányzik, jó eséllyel cserélve lett. Gondolom egy koszos féltengelyre ránézve csak ezt lehet megállapítani, ha mondjuk a gyári gumi nyoma sem látszik..

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Corolla Verso
« Válasz #6264 Dátum: 2018.11.23 09:40:13 »
Vajon ez a féltengely-probléma az 1,4-es, azonos évjáratú Corollákat is érinti?

Igen, az enyémen is van ilyen gumi"súly".

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6265 Dátum: 2018.11.23 10:28:52 »
Eltörhet a súly nélkül is, de az egyáltalán nem általános (szerencsére), az egyszerű anyag/gyártási hibából adódik általában. Ha fent marad a súly, akkor viszont egyértelműen a súly alatti rozsdásodás az ok.

Két külön dolog, nem nagyon lehet párhuzamot vonni a kettő között.
Ez szigorúan szvsz és semennyire nem kötözködés, de:
- a tapasztalat az, hogy adott korban törik. Akkor is ha nem rozsdás. Igaz hogy nagyrészt Avensis T25 tapasztalat, de úgy tűnik hogy Corolla és CoV esetén is azonos az anyagminőség.
- a végfelhasználót nem érdekli hogy miért törik, csak az hogy a kocsi kiesik alóla.
- amikor kiesik, akkor tréler, szervíz, várakozás mire tudnak vele foglalkozni, ráadásul nem a legjobb ár-érték arányú lesz beszerezve, hanem az amihez hozzá tud gyorsan jutni. Jön a szokásos Corolla-Avensis felcserélt tengely mizéria miatti késés. A tréler is pénz, a kieső idő is pénz amit ezzel eltököl az ember.
Lehet érvelni a csere mellett és ellene is. Volt itt az a márkatárs aki a nyaralását bukta és horrorisztikus trélerköltsége is volt asszem. Ez így mínusz fél misi, ami a tengely cseréjnek az árához képest elég tetemes szerintem.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #6266 Dátum: 2018.11.23 11:24:22 »
ezzel kapcsolatban mindenkinek ajánlom, akinek a Toyota Eurocare már nem játszik, hogy pl. a KGFB mellé kevesebb mint 1000HUFért a legtöbb biztosítónál lehet assistance-t kötni. Ebben helyszíni javítás vagy tréler, szállás, taxi, tolmácsolás, stb. is benne van, akárcsak egy defekt esetén is - szerintem nagyon megéri...

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #6267 Dátum: 2018.11.23 11:27:46 »
kevesebb mint 1000HUFért
na megnéztem pontosan: értendő negyedévente (az én éves díjam erre a kiegészítőre 3360HUF)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corolla Verso
« Válasz #6268 Dátum: 2018.11.25 21:12:15 »
Vegyen mindenki tarcsiba egyet, s ha elcsattan, gyorsan lehet cserélni? 50-55 körül találtam itthon eladóakat, a Mayer 150et mondott a cserére..
Ejnye, melyik Mayer? Nekem nyáron még 135-ért cserélték Budakeszin, igaz, a törés, és a megjavított autó átvétele közt nem telt el 5 óra. (A tréler nem került pénzbe, mert van Toyota Eurocare-em).
music     

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6269 Dátum: 2018.11.26 12:07:10 »
Ejnye, melyik Mayer? Nekem nyáron még 135-ért cserélték Budakeszin, igaz, a törés, és a megjavított autó átvétele közt nem telt el 5 óra. (A tréler nem került pénzbe, mert van Toyota Eurocare-em).

A vörösvári volt.
Gondolom gyártót, vagy típuskódot nem tudsz mondani, pedig a helyzet az, hogy az enyémen a gumi egyik végén van bilincs, a másikon nincs, ergo megy alá a szutyok, tehát a lehető legroszabb a dolog..
Azért kérdeztem, mert Bárdinál van, Japanparts a gyártó. Ha az tuti jó, megveszem, s bele is tetetem...