Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1543407 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #6225 Dátum: 2018.11.13 13:54:02 »
Honnét lehet tudni, hogy cserések a fékbetétek?
Az előző szervizen a szerelő azt mondta, éktelenül fog csikorogni fékezés közben.
Nos, az enyém néha-ritkán sípol egy picit, de aztán meg nem..

Váltóolajat milyen gyakran illik cserélni? CSak mert lehet,jobban fog mozogni a váltó, de márkaszervízben csak ez 22e..
Szia! "Akusztikus" a fékbetét kopásjelző, hallod, hogy csikorog. Először alig, néha, aztán jobban. A betét mellett a tárcsát is meg kéne nézni és mérni, mert 2-3 fékbetét csere után általában a tárcsa is cserére szorul.
A váltód szokatlanul szoros, ezt mondtam is. Lehet az olajcsere jót tesz majd, elvileg élettartam feltöltés, de ez csak mese, muszáj cserélni egy idő/futásteljesítmény múlva. A Te benzinmotorodba 1,9 l szükséges. Specifikáció: hajtóműolaj API GL-4 vagy GL-5. Ajánlott olajviszkozitás SAE 75W-90.

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6226 Dátum: 2018.11.13 14:45:54 »
Köszönöm, hasznos tanácsok.
A liqui moly 60.000-et ír, de nem tudom,mikor volt cserélve, nálam eddig 30e-et futott, szal tanácsos lehet.
A kuplungra 30e-t ír, ezt is illene akkor? Ti hogy szoktátok cserélni?
A fék néha csikorog csak, s a tárcsára azt ondták tavaly, még egy garnitúrát el fog bírni,de azért ránézetek.
Amit még nem találtam a kézikönyvben: gyertyákat milyen gyakran illik cserélni? Azt tudom,h a 120e-s szervízbe tartozik,
de cserélték,mikor megvettem..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6227 Dátum: 2018.11.13 17:33:18 »
Szia!
Ha nem tudod, mikor cseréltek váltóolajat, akkor szerintem mielőbb cserélj. Lehet soha nem cserélték. Ugyanígy a hűtőfolyadékot is, azt javaslom.
A kuplungban a fékfolyadékcserét írják, 2 évente kellene, ahogy a fékben is a fékfolyadékot. Mi most cseréltük 4 év után a fékfolyadékot és azért látszott rajta a használat.
Normál gyertyák 2 év vagy 30 ezer után cserélendők úgy emlékszem, irídium/platina el tud menni akár 100.000 km-t is, de ha az mondjuk 5 év, akkor már rég áfújnak, vagyis szerintem azok sem bírnak 2 évnél sokkal többet, főleg ha sok a felmelegedés/lehűlés. Én normál gyertyát (K20R-U kell az enyémbe) használok a sok rövidtáv miatt és kétévente cserélem őket.

TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.13 17:36:12 írta vd1234 »

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #6228 Dátum: 2018.11.13 18:20:26 »
Köszönöm, hasznos tanácsok.
A liqui moly 60.000-et ír, de nem tudom,mikor volt cserélve, nálam eddig 30e-et futott, szal tanácsos lehet.
A kuplungra 30e-t ír, ezt is illene akkor? Ti hogy szoktátok cserélni?
A fék néha csikorog csak, s a tárcsára azt ondták tavaly, még egy garnitúrát el fog bírni,de azért ránézetek.
Amit még nem találtam a kézikönyvben: gyertyákat milyen gyakran illik cserélni? Azt tudom,h a 120e-s szervízbe tartozik,
de cserélték,mikor megvettem..
Kuplungra 30 ezret? Nagy gáz lenne  :cry: Nem "szoktuk" cserélni, majd eljön az ideje, kié előbb. kié később, használattól függően. Még remélhetően sok van benne.
A féktárcsa viszont akkor egyben lesz aktuális. Érdemes, mert az autó nehéz, sok belefér ugyanis, viszont csuda jó fékei vannak, ha rendben van. Elöl 125 e km körül volt betét és tárcsa egyben, hátul meg lassan aktuális, jópár tízezerrel később. Megkeresem neked ki hozta be a tárcsákat stb. jó áron, jó minőségben, megírom privátban.  :winkiss:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6229 Dátum: 2018.11.13 18:56:00 »
Bocsánat, lehet félreértem.
Az említett Liqui Moly oldal a folyadékok cseréjére ad információt tudtommal: motorolaj, váltóolaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék (fékben és kuplungban). Mechanikus alkatrészekről még nem láttam benne semmit: így pl. nem a kuplung mechanikus részeiről, hanem a hidraulikus működtetés munkafolyadékáról beszél.

TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.13 19:17:04 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #6230 Dátum: 2018.11.13 21:23:41 »
Köszönöm, hasznos tanácsok.
A liqui moly 60.000-et ír, de nem tudom,mikor volt cserélve, nálam eddig 30e-et futott, szal tanácsos lehet.
A kuplungra 30e-t ír, ezt is illene akkor? Ti hogy szoktátok cserélni?
A fék néha csikorog csak, s a tárcsára azt ondták tavaly, még egy garnitúrát el fog bírni,de azért ránézetek.
Amit még nem találtam a kézikönyvben: gyertyákat milyen gyakran illik cserélni? Azt tudom,h a 120e-s szervízbe tartozik,
de cserélték,mikor megvettem..
A váltóban ajánlatos 60e km-ként cserélni az olajat.
Kuplung 30e km ? :eek: 310e-nél sincs semmi baja nálam  :lol:
Gyertya: melyik 1,8-as motor van benne? Az irídiumos gyertyát 90e km, a simát 60e km(?) kell cserélni

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Corolla Verso
« Válasz #6231 Dátum: 2018.11.14 09:42:58 »
Normál gyertyák 2 év vagy 30 ezer után cserélendők úgy emlékszem, irídium/platina el tud menni akár 100.000 km-t is, de ha az mondjuk 5 év, akkor már rég áfújnak, vagyis szerintem azok sem bírnak 2 évnél sokkal többet, főleg ha sok a felmelegedés/lehűlés. Én normál gyertyát (K20R-U kell az enyémbe) használok a sok rövidtáv miatt és kétévente cserélem őket.
TtkXRN2...
Normál gyertyát, a gyári szervizkönyv szerint 60000 km-enként kell cserélni, legalább is az én 1,4-es E12-esemnél. Gondolom a Versonál is ez lehet az előírás.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6232 Dátum: 2018.11.14 10:40:59 »
Normál gyertyát, a gyári szervizkönyv szerint 60000 km-enként kell cserélni, legalább is az én 1,4-es E12-esemnél. Gondolom a Versonál is ez lehet az előírás.
Értem. Nálam ahogy írtam 30 ezer km vagy 2 év. Szuper, ha nálad 60 ezer, de a két évnél nem nagyon hagynám tovább. Apám autójában 5 év alatt a gyári NGK platina gyertyák úgy átfújtak 50 ezer km-nél (kb.), hogy öröm volt nézni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #6233 Dátum: 2018.11.14 11:14:03 »
Értem. Nálam ahogy írtam 30 ezer km vagy 2 év. Szuper, ha nálad 60 ezer, de a két évnél nem nagyon hagynám tovább. Apám autójában 5 év alatt a gyári NGK platina gyertyák úgy átfújtak 50 ezer km-nél (kb.), hogy öröm volt nézni.
A rövidebb periódus sosem gond! ;)  :yes:
Nálam az irídiumosakat 90e km/2 év kell cserélni, ami nálam kb egybe is esik.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Corolla Verso
« Válasz #6234 Dátum: 2018.11.14 12:50:46 »
Értem. Nálam ahogy írtam 30 ezer km vagy 2 év. Szuper, ha nálad 60 ezer, de a két évnél nem nagyon hagynám tovább. Apám autójában 5 év alatt a gyári NGK platina gyertyák úgy átfújtak 50 ezer km-nél (kb.), hogy öröm volt nézni.
Mik a jelei annak, ha "átfújnak" a gyertyák?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corolla Verso
« Válasz #6235 Dátum: 2018.11.14 13:37:27 »
Soha, egyetlenegy gyertyát nem cseréltem azért, mert pár éves volt. Állásában nem öregszik, a csereperiódus mindegyiknél km re van megadva. Kifújást gyári hibás ( esetleg hamis) tömítés, vagy nem megfelő nyomatékra húzás okoz.
Kizárt dolog, hogy egy rendes FÉM tömítés jelentősen előbb öregedne el, mint a megadott km. Egy fém roppanó gyűrű nem űrtechnika.

A porcelán melletti átfújás gyártási hiba, szintén nem idő, hanem km függvénye, hogy mikor jön ki.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.14 13:43:04 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corolla Verso
« Válasz #6236 Dátum: 2018.11.14 13:58:54 »
Mik a jelei annak, ha "átfújnak" a gyertyák?
látszik a nyoma

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #6237 Dátum: 2018.11.14 16:27:03 »
Amit tudok, hogy 105e-nél volt gyertyacsere, olajcsere, hosszbordásszíj csere.
Utóbbi xar volt, volt rajta egy dudor, azt cseréltettem 118e körül.

Váltólajcsere időpontjáról nem tudok, így azt cseréltetem, a kuplung meg jó,azt hagyom.
Gyertya:
a gyári BKR5EYA11, ehelyett BKR5E-11 van benne, gondolom csereszabatos, és normál, így az mégy elmegy 2 olajcserényit. vagy tévedek a gyertyákkal kapcsolatban?

A fékek csak néha sírnak egy picit, ránézetek, s kiderül. Ha még bírja, hagyom, akkor dobnám ki,ha tényleg kell. Tárcsa még elvileg OK.

Ezeken felül pedig ránézetnék a bal féltengelyre. Ugye ez gyenge pont, talán látszik, hogy mennyire gáz, eredeti, látható gyengüléssel, vagy esetleg cserélték, így rendben lesz.
Ez hol szokott törni? A 2 gumiharang között, vagy a kerék felöli oldalon? Érdemes ezt szakszervízzel megnézetni, vagy egy mezei szervizes is meg tudja nézni/mondani a tutit?

Azért is kérdezem, mert nekem még mindig dilemma, mikor érdemes drágább márkaszervízbe vinni, s mikor elég csak egy jó autószervízbe.
Kértem ajánlatot Mayertől, visszahívtak, s csakorlatilag elmondták a honlapon is megtalálható csomagok árát, tehát ez alapján dolgoznak, nekem meg nem kell minden...
https://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomag_kedvezmeny.json
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.14 16:29:20 írta Győző »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6238 Dátum: 2018.11.14 17:41:22 »
Mik a jelei annak, ha "átfújnak" a gyertyák?
A felső porcelán-fém átmenetnél barnás égett színű a porcelán.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6239 Dátum: 2018.11.14 17:47:36 »
Soha, egyetlenegy gyertyát nem cseréltem azért, mert pár éves volt. Állásában nem öregszik, a csereperiódus mindegyiknél km re van megadva. Kifújást gyári hibás ( esetleg hamis) tömítés, vagy nem megfelő nyomatékra húzás okoz.
Kizárt dolog, hogy egy rendes FÉM tömítés jelentősen előbb öregedne el, mint a megadott km. Egy fém roppanó gyűrű nem űrtechnika.

A porcelán melletti átfújás gyártási hiba, szintén nem idő, hanem km függvénye, hogy mikor jön ki.
Természetesen két év használatra gondoltam, tipikusan napi szintű használatra, mivel főleg a sok felmelegedés-lehűlés ciklus ront a legtöbbet ezen (átfújás): a fém-porcelán (kerámia, nekem mindegy) átmenetet az terheli meg szerintem leginkább. Mivel nálam napjában átlagban 2-3 ilyen van, ezért 2 évnél tovább nem marad a gyertya, és akkor van benne olyan 20.000 km. Nem igazán fújnak ekkor még át, de nem kívánom letesztelni, hogy mikor kezdenének. Carina karbantartásija egyértelmű: 30.000 km vagy 2 év. Eddig bejött.
Volt olyan egy ismerősömnél, hogy nem foglalkozott a gyertyával, olyan szinten ment tönkre, hogy belehullott egy darabja a motorba, és motorcsere lett a vége. 4-5000 egy garnitúra gyertya neki, szóval biztosan megérte neki.
Legutóbb "csak" a gyújtótrafója égett le emiatt.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.14 17:49:53 írta vd1234 »