Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1540191 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nagyapo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Corolla Verso
« Válasz #6105 Dátum: 2018.07.28 20:38:09 »
Sajnos,egész Szerbiában nem volt féltengely ( igen,bal) csak Ausztriából tudtak volna hozatni . Azt elvitték volna Belgrádba, majd onnan  hozták volna Cacakba. ( egyébként,csak e két helyen van Toyota szakszervíz ). Ez legalább 8 nap várakozás,  Így  nem volt más  választásunk  :-(((

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6106 Dátum: 2018.07.29 11:00:00 »
Sziasztok!

Ha le kell majd cserélni a kocsit,  én is azon gondolkozok, hogy CoV kellene.
Viszont akkor ahogy nézem, rögtön féltengelycsere :(
Belegondoltam, hogy ha éppen egy szűkebb forgalmi helyzetben történik meg ez a törés, akkor rögtön legyalulják az embert. Jó, hogy most ebben a helyzetben a kereszteződésben pont nem volt ilyen a szituáció, teljesen mozgásképtelen lesz az autó.
Azt sem értem, miért nem hívja vissza a gyár emiatt az érintett autókat, vagy majd akkor, ha meghalnak páran emiatt, és kap egy pert a nyakába?

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Nagyapo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Corolla Verso
« Válasz #6107 Dátum: 2018.07.29 17:14:13 »
Hááát, nem biztos, hogy rögtön. Látod, ez km.számtól  ill.évjárattól független!  (Igen,rögtön mozgásképtelen lesz az autó.)  Mi is azzal vígasztaltuk magunkat, hogy  valószínűleg nagy szerencsénk volt , mert ha 100 km.-el később, a hegyek között, szűk kanyargós hegyi utakon felfelé történik ????  :-(((   Írja valaki, hogy csak elindulásnál szokott előjönni,  DE, egy hegyi szakaszon előzéskor amikor visszarakod a sebességet, hogy legyen  "erő"   és akkor van a baj????   akkor mi van???

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6108 Dátum: 2018.07.29 19:57:32 »
Sziasztok!

Ha le kell majd cserélni a kocsit,  én is azon gondolkozok, hogy CoV kellene.
Viszont akkor ahogy nézem, rögtön féltengelycsere :(
Belegondoltam, hogy ha éppen egy szűkebb forgalmi helyzetben történik meg ez a törés, akkor rögtön legyalulják az embert. Jó, hogy most ebben a helyzetben a kereszteződésben pont nem volt ilyen a szituáció, teljesen mozgásképtelen lesz az autó.
Azt sem értem, miért nem hívja vissza a gyár emiatt az érintett autókat, vagy majd akkor, ha meghalnak páran emiatt, és kap egy pert a nyakába?
Eddig akinél láttam ilyet, mind 8-12 éves korban következett be. Mivel már nem garanciális, így nem érdekli őket. Mivel elég ismert dolog, sokan nem várják meg hogy váratlanul tegyen keresztbe és még időben megcsináltatják. Valóban típusprobléma, de azért lehet tudni, ha ideje cserélni. ;)
Visszahívás azért nem lesz, mert mégiscsak garanciaidőn túl van, ráadásul 150k-t el lehet érte kérni. Per esetén az alkatrészre rá lehet fogi, hogy elhasználódott és nem gyártási hiba.

Nagyapo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Corolla Verso
« Válasz #6109 Dátum: 2018.07.29 20:28:02 »

 "Eddig akinél láttam ilyet, mind 8-12 éves korban következett be. Mivel már nem garanciális, így nem érdekli őket. Mivel elég ismert dolog, sokan nem várják meg hogy váratlanul tegyen keresztbe és még időben megcsináltatják. Valóban típusprobléma, de azért lehet tudni, ha ideje cserélni. ;) "


Látom a smileyt, de  nem tudom, mikor lehet tudni hogy, ideje cserélni. Egyébként egyetértek a hsz.-el , de itt a fórumon nem tudom hányan vannak ilyen "veszélyeztetett " COV-os és ebből hány cserélte ki " időben "

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corolla Verso
« Válasz #6110 Dátum: 2018.07.29 20:42:22 »
Ez a féltengely-törés fenyegetettség csak a Cov-okra vonatkozik, vagy az E12-es Corollàkra is fennàll?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6111 Dátum: 2018.07.29 20:52:57 »
Pontosítás: a "rögtön" úgy értendő, hogy amint vennék egy ilyet, rögtön cserélném a bal féltengelyt. Tehát azt mindenképpen, hacsak előtte már nem cserélték. Aztán a jobbot is valószínűleg...
Most 45 egy ilyen külső csuklóval egyben, a beépítés meg várhatóan ingyen lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.29 20:54:38 írta vd1234 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6112 Dátum: 2018.07.29 21:53:49 »
"Eddig akinél láttam ilyet, mind 8-12 éves korban következett be. Mivel már nem garanciális, így nem érdekli őket. Mivel elég ismert dolog, sokan nem várják meg hogy váratlanul tegyen keresztbe és még időben megcsináltatják. Valóban típusprobléma, de azért lehet tudni, ha ideje cserélni. ;) "


Látom a smileyt, de  nem tudom, mikor lehet tudni hogy, ideje cserélni. Egyébként egyetértek a hsz.-el , de itt a fórumon nem tudom hányan vannak ilyen "veszélyeztetett " COV-os és ebből hány cserélte ki " időben "
A korrózió legkisebb jelére érdemes lépni. Van aki azt mondja kár bántani amíg nem kell, csak ott a gond, hogy amikor kell az az autó mozgásképtelenségével jár, ami azért járhat túlzott plusz költéssel. Pl. tréler kellhet, nincs idő nézegetni és muszáj kifizetni a drágább gyári megoldást.
Volt Avensis topicban olyan cartárs aki megnézette, nem látszott rajta túlzott korrózió, így benthagyta, majd nem sokkal később kúpos törés keretében eltávozott a féltengely. Felületen előzetesen nem látszott szinte semmi.
Amúgy aludj arra az eladásra egy nagyot. Ami történt veletek, az nagyon kellemetlen, de semmiképp nem a kocsi hibája. Vannak ismert típusproblémák. Ezeket ismerni kell és időben védekezni ellene. Ha ez megtörténik, akkor szuper kocsik ezek.

Ez a féltengely-törés fenyegetettség csak a Cov-okra vonatkozik, vagy az E12-es Corollàkra is fennàll?
Pl. T25 Avensis is érintett a bal féltengely mizériában. A 2003-2009 közti gyártásoknál biztosan előfordult. Ha E12-ben ugyanaz a féltengely mint a CoV esetében, akkor az is lehet érintett.

Bogesy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Corolla Verso
« Válasz #6113 Dátum: 2018.07.30 11:54:01 »
Hali "Car"társak!

Én Tavaly November óta vagyok boldog tulaja egy 1,8 SOL 2007.10 COV-nak! Nagyon megszerettem a járgányt, de vétel után...-egy Toyotás szaki szokta servicelni a járgányt... (olaj-fék csere eddig)... mondta és hívta fel figyelmem ezen un: típushibára...és pont 3 hete cseréltük is megelőzve a kellemetlenségeket... megerősíteni tudom (szerelő mondta) hogy bizonyos Avensis és Corolláknál is előfordul ez a probléma... sajnos! És most vannak abban a korban ezen autók hogy elkezdett nagyobb számban kijönni a hiba..azon bizonyos gumi alatt megáll a víz és korrodál!
A Japán mérnökök pedig precizen kiszámolták hogy ekkora nyomatékhoz milyen vastagságú féltengely az ideális...ahogy ezen érték minuszba változik idő kérdése mikor jön elő..! Lehet itt is számit mennyire sós utakon kölekedünk...?

Üdv.G.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Corolla Verso
« Válasz #6114 Dátum: 2018.07.30 12:59:03 »
Félig OFF, de ha már itt megy ez a téma...

TTG-nél legutóbb megnézettem, azt mondták, hogy csak felületi korrózió látszik a féltengelyen a gumi "körül", de inkább nem vágják le, mert csillapításnak van az ott, kényelmetlenné válhat utána.
Szerintetek levágassam ettől függetlenül?

Kicsit parázok én ettől a féltengely töréstől, 14 éves az E12, 295e km-rel.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6115 Dátum: 2018.07.30 22:10:45 »
Lehet itt is számit mennyire sós utakon kölekedünk...?
Inkább korfüggőnek tűnik. Izso pl. minden évszakban hajtotta és neki asszem 8 évesen tört el neki. Nem tudom mennyi km volt neki akkor benne, de talán 11 évesen adta el 625.000-es futással, tehát volt már benne sok-sok sózott kilométer is.


Félig OFF, de ha már itt megy ez a téma...

TTG-nél legutóbb megnézettem, azt mondták, hogy csak felületi korrózió látszik a féltengelyen a gumi "körül", de inkább nem vágják le, mert csillapításnak van az ott, kényelmetlenné válhat utána.
Szerintetek levágassam ettől függetlenül?

Kicsit parázok én ettől a féltengely töréstől, 14 éves az E12, 295e km-rel.
TTG-t kérdezd meg, ők jobban tudják és őszintébbek ennek a hibának a kapcsán, mint egy márkaszervíz. Az tény, hogy egy féltegely 55k-ból plusz beszerelés megvan. Ha meg valahol elcsattan, akkor tréler, idegeskedés, kocsi kiesik pár napra... Nem biztos hogy lesz szerelő, ha épp másfél hét múlva van rá idejük akkor nem is pár napra esik ki a kocsi. Fejeld meg azzal, hogy váratlanul kell nekiállni féltengelyt keresgélni, elmenni érte. A  váltócsapágy például szintén típushiba, de meghallod a csörgést és nem maradsz ott sehol, mint egy féltengellyel. Kérdezd meg a TTG-s fiúkat ha gondolod, aztán cseréld ha úgy érzed megéri annak fényében amit mondanak.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Corolla Verso
« Válasz #6116 Dátum: 2018.07.30 22:13:44 »
19 ezer plusz 5 ezer munkadij volt emlekem szerint komplett uj gyari csukokkal egyutt.
Gumibak alatt fog korrodalni, en kicserelnem a helyetekben enyem haz elott tort el, automento 20kert vitt be ismeros szervizebe. Szoval igen ez tipushiba, es tobbe kerul a vontatas, elszallitas.
Konrád

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #6117 Dátum: 2018.07.31 00:37:53 »
Inkább korfüggőnek tűnik. Izso pl. minden évszakban hajtotta és neki asszem 8 évesen tört el neki. Nem tudom mennyi km volt neki akkor benne, de talán 11 évesen adta el 625.000-es futással, tehát volt már benne sok-sok sózott kilométer is.

TTG-t kérdezd meg, ők jobban tudják és őszintébbek ennek a hibának a kapcsán, mint egy márkaszervíz. Az tény, hogy egy féltegely 55k-ból plusz beszerelés megvan. Ha meg valahol elcsattan, akkor tréler, idegeskedés, kocsi kiesik pár napra... Nem biztos hogy lesz szerelő, ha épp másfél hét múlva van rá idejük akkor nem is pár napra esik ki a kocsi. Fejeld meg azzal, hogy váratlanul kell nekiállni féltengelyt keresgélni, elmenni érte. A  váltócsapágy például szintén típushiba, de meghallod a csörgést és nem maradsz ott sehol, mint egy féltengellyel. Kérdezd meg a TTG-s fiúkat ha gondolod, aztán cseréld ha úgy érzed megéri annak fényében amit mondanak.
Szia!

Ugye 1.4 Corolla váltócsapágy típushibáról van szó, nem pedig  1.8 CoV-ról? Utóbbiról nem hallottam még.

TptkXRN2...


fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #6118 Dátum: 2018.07.31 09:19:28 »
Teljesen buta lévén a mechanikához, gépészethez és úgy általában az autó működéséhez, nekem a bal oldali kitételen akadt fenn a szemem...Valaki, ki oly jártas a tudományokban, elárulná nekem hogy miért csak az? Miben különbözik a jobb és a bal féltengely anyaghasználata, gyártástechnológiája? Vagy más ok van a háttérben?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #6119 Dátum: 2018.07.31 10:10:39 »
Szia!

Ugye 1.4 Corolla váltócsapágy típushibáról van szó, nem pedig  1.8 CoV-ról? Utóbbiról nem hallottam még.

TptkXRN2...
Eddig két esetet láttam mikor 2005 körüli évjáratú CoV 1.8 esetében is előjött. Fogalmam sincs róla, hogy ugyanaz a váltó van-e bennük. Példaként hoztam arra, hogy bizonyos típushibák kellemetlenek és drágák, de legalább nem ragadsz miattuk ott a Balkánon. A féltengely sajnos pont nem ilyen.

Teljesen buta lévén a mechanikához, gépészethez és úgy általában az autó működéséhez, nekem a bal oldali kitételen akadt fenn a szemem...Valaki, ki oly jártas a tudományokban, elárulná nekem hogy miért csak az? Miben különbözik a jobb és a bal féltengely anyaghasználata, gyártástechnológiája? Vagy más ok van a háttérben?

Nem vagyok benne jártas, de az biztos, hogy a két féltengely eltérő. Nem az van, hogy veszel kettőt, ugyanolyanok és mehet be bármelyik oldalra. Az anyaghasználatról és a gyártástechnológiáról sejtéseink sincsenek, de a 8-12 év utáni törés alapján bőven elmarad a Toyota-tól elvárt minőségtől. Corolla, CoV, Avensis esetében biztos probléma, a többi típusnál nem tudom. Érdekes kérdés, hogy T27 Avensisnél elő fog-e jönni a jelenség, vagy ott már technológiát váltottak.