Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1544363 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #5955 Dátum: 2018.05.03 22:32:24 »
Sziasztok!
Mostanában vásároltam használtan egy corolla verso 2,2 D-4D 2006-os autót. :)
 :?: Ha beindítom a motort OFF állásban tompítottan világít az autóm lámpája. Ez normális ennél a típusnál? A következő állásban a helyzetjelző /- jelnél/ világít, majd a tompított ikonnál ismét tompított világítást produkál az autó.
Kérlek segítsen aki ért hozzá. Magyar nyelvű leírást nem találtam sehol.
Gondolom nem magyar piacos a kocsi. Olyan országban helyezhették üzembe, ahol mindig használnak tompított fényszórót (skandináv államokban szokott ilyen lenni). Ezt nem fogod megtalálni a magyar leírásban.
Magyar kezelésiért menj be egy márkakereskedésbe egy adathordozóval és kapsz ingyen. Vagy regisztráld az autódat a My Toyota-n  (alvázszámmal lehet) és letöltheted a hozzá illőt az oldalról.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Corolla Verso
« Válasz #5956 Dátum: 2018.05.04 06:39:59 »
Sziasztok!
Mostanában vásároltam használtan egy corolla verso 2,2 D-4D 2006-os autót. :)
 :?: Ha beindítom a motort OFF állásban tompítottan világít az autóm lámpája. Ez normális ennél a típusnál? A következő állásban a helyzetjelző /- jelnél/ világít, majd a tompított ikonnál ismét tompított világítást produkál az autó.
Kérlek segítsen aki ért hozzá. Magyar nyelvű leírást nem találtam sehol.
üdv,

Elvileg a "DRL" biztosíték kiszedésével megszüntethető ez a feature. Egy próbát megér.

Markules

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Corolla Verso
« Válasz #5957 Dátum: 2018.05.04 08:47:24 »
Köszönöm. A hétvégén megpróbáljuk. :)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5958 Dátum: 2018.05.04 10:04:09 »

Markules

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Corolla Verso
« Válasz #5959 Dátum: 2018.05.04 10:51:21 »
Köszönöm fezso a használati utasítást!!! Hála érte :hug:

A leírás szerint az enyém bizonyos modellek közé tartozik, amely akkor is bekapcsolódik, ha a motor elindul, és a fényszoró ki van kapcsolva / OFF állásban van./
Ezt meg lehet oldani biztosíték kiszedésével, ahogy Kalmi javasolta?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corolla Verso
« Válasz #5960 Dátum: 2018.05.04 11:00:40 »
És miért olyan nagy baj, hogy világít?  :szemez:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Corolla Verso
« Válasz #5961 Dátum: 2018.05.05 12:04:04 »
Ha beindítod a motort OFF állásban, amikor a tompított világít, a műszerfal világítása elhalványul? És a hátsó piros lámpa világít? Illetve a tompított ikonnál amikor ismét tompított világítás aktív, akkor elhalványul a műszerfal világítása, és világít-e a hátsó piros?

Úgy tűnik neked gyári DRL-ed van, az a fajta, ami már a '90-es években kötelező volt a skandináv országokban! Ezt nehogy kikapcsold! Mit nem adtam volna ilyenért annak idején!!!!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5962 Dátum: 2018.05.05 21:51:45 »
Úgy tűnik neked gyári DRL-ed van, az a fajta, ami már a '90-es években kötelező volt a skandináv országokban! Ezt nehogy kikapcsold! Mit nem adtam volna ilyenért annak idején!!!!
Így-így. USA-ban is a kocsik alapkelléke volt. Anno úgy lehetett külön elektronikát vadászni hozzá ami csinálta, hogy ne kelljen kapcsolgatni. Avensisben és az Mx5-ben nincs DRL, de mindig felkapcsolva tartom a tompítottat. Jobb biztosan észrevehetőnek lenni. Ahogy mondják, enni nem kér. Aranyat ér ha benne van.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Corolla Verso
« Válasz #5963 Dátum: 2018.05.06 09:15:30 »
Én sosem értettem hogy anno miért nem lett alap minden országban.

Az hogy "enni nem kér" nem éppen igaz, mert a többlet villanyfogyasztás többlet üzemanyag fogyasztással jár (sok kicsi sokra megy alapon, még ha sokaknak ez elhanyagolható is). Pl. napközben égetni a hátsó pirosakat értelmetlen és fölösleges.
Ami még inkább zavart pl. az E10 Corllában, hogy a tompított bekapcsolásakor dimmelt minden a műszerfalon (éjszakai üzemmód, ugyebár), így nyáron nappal nehezebben lehetett látni a kijelzéseket - ennél fogva én csak ott kapcsoltam fel a tompítottat napközben, amikor kötelező volt (csapadék, országút, autópálya stb.) városba sosem. Bár csak lett volna gyári DRL.

Az utólagos LED-es DRL-eket meg nem szerettem sosem, giccsparádé és többségük nem is konform...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5964 Dátum: 2018.05.06 10:55:51 »
Passat és az Mx5 esetében több áramot termel mint amennyit hasznosít, nem ugrik fel tőle a fogyasztás. T25 esetében nem tudom mi az energiamérleg... Az utólagos DRL tényleg nem egy szépség, viszont a T25 ködlámpája alatt pont lenne neki kulturált hely.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corolla Verso
« Válasz #5965 Dátum: 2018.05.06 12:08:13 »
Passat és az Mx5 esetében több áramot termel mint amennyit hasznosít, nem ugrik fel tőle a fogyasztás.
Tudom, hogy hülye vagyok az elektromossághoz, de mi termel itt áramot, nem egészen értem?
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corolla Verso
« Válasz #5966 Dátum: 2018.05.06 12:16:34 »
Tudom, hogy hülye vagyok az elektromossághoz, de mi termel itt áramot, nem egészen értem?

A vw generátora perpetuum mobile üzemmódban.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5967 Dátum: 2018.05.06 13:59:52 »
Tudom, hogy hülye vagyok az elektromossághoz, de mi termel itt áramot, nem egészen értem?
A generátor?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Corolla Verso
« Válasz #5968 Dátum: 2018.05.06 19:42:28 »
Passat és az Mx5 esetében több áramot termel mint amennyit hasznosít, nem ugrik fel tőle a fogyasztás. T25 esetében nem tudom mi az energiamérleg... Az utólagos DRL tényleg nem egy szépség, viszont a T25 ködlámpája alatt pont lenne neki kulturált hely.
Bocsánat, hogy belevaú, de az iskolában mindannyian tanultuk az Ohm és Kirchoff törvényeket fizika órákon, egy áramkörben nem létezik olyan, hogy "több áramot termel mint amennyit hasznosít" mert az áram minden hurokban, minden egyes benne lévő elemen amin az áram átfolyik, minden pillanatban azonos  ;)
Olyan nem lehet hogy a hurok egyik oldalán több amper van mint a másik oldalán  :yes:
Ha lenne ilyen, akkor tényleg perpetuum mobile lenne  :clap:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5969 Dátum: 2018.05.06 21:24:00 »
NP, szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Mindkét említett kocsinál szinte mindig fullon volt/van az akkumulátor, akkor is amikor nagyon sok a rövid út. A Passat ugye már nem áll a háznál, ezért arról inkább múlt időben értendő. Ha megyek egy adott sebességen, akkor egy adott forulatszám párosul hozzá, saccra +/-20rpm eltéréssel. Ha felkapcsoltam a fogyasztókat-, akkor sem nő a fordulatszám, mégis fullon marad az akku, a rpm emelkedése nélkül. Nem szántam ennek a méricskélésére végtelen időt, de abból amit ezzel eltöltöttem, nekem az jött le, hogy a generátor a fogyasztók össz. fogyasztásánál magasabb teljesítményű, a felesleg pedig akkumulátor töltése formájában hasznosul. Mivel nem csak felfelé tér el néha a fordulatszám hanem lefelé is, ezért nem gondolom, hogy ezeknél a kocsiknál a több aktív fogyasztó a fordulatszám emelésével járna. Lehet hogy ez bizonyos esetekben így lehet, de ezekbe eddig nem futottam bele.
T25 esetében nem néztem, de bemelegedés után ott is eléggé állandóak az adott sebességhez adott fokozat mellett  tartozó motorfordulatszámok.
Ha valaki nálam okosabb elmagyarázza, hogyan működik az alacsony feszültség miatti (vagy a sok bekapcsolt fogyasztó miatti) fordulatszám emelés, örömmel elolvasom.
T25-ben a felkapcsolt tompított, reflektor, ködlámpa, elakadásjelző, rádió, bekapcsolt ventillátor max-on, bekapcsolt fűtőszálak és ablaktörlés hatására sem látszik emelés. Ha jól értem akkor ez rendellenes működés?