NP, szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Mindkét említett kocsinál szinte mindig fullon volt/van az akkumulátor, akkor is amikor nagyon sok a rövid út. A Passat ugye már nem áll a háznál, ezért arról inkább múlt időben értendő. Ha megyek egy adott sebességen, akkor egy adott forulatszám párosul hozzá, saccra +/-20rpm eltéréssel. Ha felkapcsoltam a fogyasztókat-, akkor sem nő a fordulatszám, mégis fullon marad az akku, a rpm emelkedése nélkül. Nem szántam ennek a méricskélésére végtelen időt, de abból amit ezzel eltöltöttem, nekem az jött le, hogy a generátor a fogyasztók össz. fogyasztásánál magasabb teljesítményű, a felesleg pedig akkumulátor töltése formájában hasznosul. Mivel nem csak felfelé tér el néha a fordulatszám hanem lefelé is, ezért nem gondolom, hogy ezeknél a kocsiknál a több aktív fogyasztó a fordulatszám emelésével járna. Lehet hogy ez bizonyos esetekben így lehet, de ezekbe eddig nem futottam bele.
T25 esetében nem néztem, de bemelegedés után ott is eléggé állandóak az adott sebességhez adott fokozat mellett tartozó motorfordulatszámok.
Ha valaki nálam okosabb elmagyarázza, hogyan működik az alacsony feszültség miatti (vagy a sok bekapcsolt fogyasztó miatti) fordulatszám emelés, örömmel elolvasom.
T25-ben a felkapcsolt tompított, reflektor, ködlámpa, elakadásjelző, rádió, bekapcsolt ventillátor max-on, bekapcsolt fűtőszálak és ablaktörlés hatására sem látszik emelés. Ha jól értem akkor ez rendellenes működés?