Corolla Verso 2.2 137 LE.
Elmondanám, hogy a toyota márkaszervíz és egy független (de toyota tapasztalatokkal vezetett) szervíz tesztjével ellentétben más okozta az autóm hibáját. Mindkét szervízbe hibajelzéssel a műszerfalon mentem hibakeresésre és 1-essel kezdődőd hibakódot találtak: injektor hiba.
3 injektor tuti kuka v 4 csere. A várható alkatrész+jav.ktsg kb. 4x105000 + kb. 65000 Ft.
Tanult barát javaslatára (ő is toyotás) felkerestem a diesel szakszervízt. Itt kiszerelt állapotú vizsgálat alapján kiderítették NEM injektor hiba, hanem SCV mágnesszelep.
Hogy mi ez a szelep, itt van egy link:
http://royaldiesel.hu/component/k2/item/57-az-scv-szelep-szerepe-es-meghibasodasa (Nem a royaldiesel javította különben.)
Nekem nem produkálta a leállást és az indítási nehézségeket, sőt még teljesítmény esést sem, leglábbis még.
Szóval: a SCV csere után remek az autó, hibajelzés nincs, a teszten hiba:0.
Tanulság: a célra felkészült szakműhelyt érdemes felkeresni... elektromos, motor, lakatos, fényező stb.
Tanácsok, amiket kaptam: olajcserénként üzemanyagszűrő csere KÖTELEZŐ! Lehetőleg Mann v egyéb minőség!!
A másik: Magyaro.on a prémium gázolaj tankolása célszerű, mert a tapasztalat szerint a minőségi követelményt csak alapszinten hozó
sima gázolaj annyira szennyezett, tönkreteszi a rendszereket.
uff beszéltem