Sziasztok
Utóbbi időben ( ahogy második autót keresek) egyre többször futok bele a Toyota D-Cat motorjának rettenetes konstrukciós hibáinak taglalásába különböző cikkekben. Erre szeretnek itt a fórumon pró és Kontrát.
Lévén nekem is ez a motorizaltsagu COV-om van, ami most jár ~150 000 km magasságában.
Jelzem, ha tényleg ez a legpocsekabb motorja a Toyonak, akkor melyik/milyen lehet a legjobb?
Nekem a nálam levő 4 éve és ca 50.000 km alatt csak kötelező szerviz és kopó alkatrészek jöttek.
Szóval szívesen olvasnék érveket ellenérveket és tapasztalatokat. Utóbbi időben a dízeleket így is nagyon kezdik ‘kiutálni’.
Vajon agyaljak inkább a Verso lecserélésén, a másik kocsi csere helyett?
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Amit tudni lehet a D-Cat motorról, az le vagyon írva, nem elmélet, hanem tapasztalat. Ezeket én is olvastam végig, sőt anno a 136 Le-s Verso vársárlásánál a kereskedő a gyári szalonban dirrekt elmondta, hogy NE a nagyot vegyem, mert problémás. Újkorában is az lehet nagyon...és később tuti belefutok, hengerfejes lesz és drága lesz a javítás. De a legnagyobb baj, hogy újra az lesz, és hogy a blokk és a hengerfej nem hozható síkba.
Namost ennek ellenére rengeteg jól fut. De a csapda benne van.
Nem kímélték manapság a kisebb 2.2-es motorokat sem (136 és 150 Le-s változatok). De sokkal kevésbé kitettek ezek a verziók.
Nekem 136-os van, semmi bajom eddig vele. Most zuhantam az injektor problémába, ami félmilliós kiadásnak néz ki. A motor rendben van, és a common rail rendszer is, viszont a bemért injektorok közül 1 tuti, másik 2 kétséges, hogy cserélni kell. Ez eddig 300e+mdíj.
Az első amit kérdeznek, hogy mit tankolok? Mert hogy kizárólag prémiumot szabadna ezekbe tankolni, a D-cat-ba pedig kizárólag minden esetben! Jómagam 120 e km alatt csak fél éve tankolok prémiumot és mégis (v ettől?) bejött a befecsk. hiba.
A másik tényező, hogy olajcsere max 15e km-nél, az előírt 60 e-s üzemanyagszűrő cserét felejtsd el, max. 30 e-nél kötelező! Ugyanis a rendszert a pocsék gázolaj teszi tönkre, amit drága hazánk kútjainál sikerül belenyomni.
Kiváló autó! Remekül mennek, jól vezethetők és tágasak. Kiváló utazó autók. Ezzel együtt 150e km környékétől számítani kell nagyobb és költségesebb javításokra. 10 évig nem költöttem semmit rá, mert nem kellett -fékbetét stb. kívül. Most muszáj.
Ezzel számolj. Nagynyomású rendszer, injectorok, kettős tömegű, DPF szűró, EGR szelep előbb-utóbb.
Gondolj arra, pl. egy 3-as BMW-vel sem jártál volna jobban, ha sok a km. benne.