Annyit még hozzátennék, hogy olasz COV, lassan 3 éve van az országban most 120e-t mutat az óra, s 7 pecsét van a szervízkönyvben:
6800, 12300,26200,39600,72000. Ezután jött be, az itthoni tulaj,akitől vettem, 90e és 105e-nél vitte olajcserére nem márkaszervízbe.
Ez nekem nagyjából elfogadható infó volt vásárláskor. Úgy néztem, az Eneos 4l 9000, 3 szűrő 3000, erre fizetek munkadíjat, amit egyébként valószínűleg én is meg tudnék csinálni, ha nem bonyolultabb, mint egy trabanton, suzukin, öregebb corollán, fiestán...
Ha elviszem egy szakihoz, s mondjuk megcsinálja 6000ért, akkor 12K kontra 18K. A szakszervízben holnap nézik meg a kocsit, van-e egyéb baja,
s kérek ajánlatot tőlük is. Nem tudom, mi a 4+ lényege, gondolom van garanciális, meg nem garanciális autó, de ha 25k-t mondanak, akkor az nagyjából
a duplája az anyagárnak.
Ezért kérdeztem, ki hogy csinálja, mit ajánl, mert nyilván az a 12k sem vág földhöz, csak megéri-e a pecsét miatt.
Konklúzió: Ha az általuk beleöntött Denso tényleg a legjobb ( és mondjuk azt nem tudok szerezni), utántöltenek a szervóolajra fél decit, megnézik a fékolajat, meg a tutifrankó gyári szűrőket teszik bele, nem kell nekem csinálni, vagy több helyre futkozni, s a pecsét jól jön később, akkor megéri.
Ami az elején még kérdőjel volt: Eddig is hektikusak a pecsétek, mi van, ha standard módon a kisszervízt megoldom költséghatékonyan, a nagyot meg szakszervízben csináltatom? Az sokkal rosszabbul fest?