Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1544955 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #5820 Dátum: 2018.02.05 12:02:07 »
Sziasztok!

Június óta elértem a 15e km-t, így olajcserét kellene eszközölni a COV-on.
Elviszem márkaszervízbe egy átnézésre, van-e bármi egyéb,amit cserélni kellene( a kormány alaphelyzetből pár fokot elfordítva,
pl kátyú kerüléskor picit beráz/szitál, emiatt mindenképp megnézettem volna).
Mivel ez a kis szervíz, gondolom olaj,meg szűrők esedékesek ilyenkor, lehet nem vinném márkaszervízbe, csak 30 ezres nagyobbaknál.
Erről mit gondoltok? Érdemes egyáltalán egy 10 éves autót még márkaszervízbe vinni a szervízkönyv pecsét miatt?
jó kis autó, lehet megmarad még 10 évig, akkor meg már a kutyát nem fogja érdekelni, meddig van pecsét a füzetben..
Pesten ti ezt hogy/hol intézitek?
Van a 4+ szervizcsomag, meglepően normális áron. Egy telefont megér szerintem ;)
Én 8 éve - új kora óta - márkaszervizbe hordom, nemrég volt a 20. szerviz  :yes:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Corolla Verso
« Válasz #5821 Dátum: 2018.02.05 13:26:33 »
12 évesen számitották be 5000 euróért a 172 ezret ment COV-Luna 1.8-at. Végig, belga es magyar márkaszervizekben volt szervizelve, ráadásul ha jól tudom akkor a 12. évig él az asszisztance is ha márkaszervizben van az olajcsere. Szerintem, nekünk megérte, és a beszámitásnál is valszeg értékelték, hogy az összes papirral adtam át.  :yes:

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5822 Dátum: 2018.02.05 15:55:13 »
Egyéni a gondolkodás, legyen mindig márkaszervíz, vagy csak gariban és mi az előnye/hátránya? Tisztázzuk, a pecsét lehet más cégé is, nekem is olyan van benne sok, meg több autóban volt és van sok más cégtől. Csak a márkaszervíznek fontos, hogy náluk legyen a munka és a pecsét is.  A gari elteltével mivel meglehetősen drága a márkaszervíz (12890.-Ft+áfa manapság) és rohadt drágán adja a szűrőket és a hordós nagykeres olajat is, a régi baráthoz hordom. Sőt ő viszi-hozza, mert tudom rendben lesz és emberi árat számol. Nem ingyen! Épp negyede a márkaszerviznek, munkában és olajárban. Az olajat, szűrőket pedig megveszem és adom az autóval együtt. Erre is van forrás, ahol, és nem gagyiban értem, tökéletes minőségben, ami bele való.

Ha 5-7 éves és egyéb mesés gariban lennék, nem teketóriáznék, a gyárihoz vinném. Nem véletlen vállalják és -ha tudod, ha nem-, benne van a vételárban... vagy van olyan, amikor külön még fizetsz érte. De az jó! Beviheted, ha valami bajod van. Egy napfénytető hibával, szerkezet, motor és egyebek sima 350 000 Ftot vagy többet lehet bukni. Pedig mennyire megérte ugye AZT megvenni, mert még olcsóbb is volt... mint a másik v a listaár! Csak ha nem kötsz rá kieg garit, akkor Te fizeted, ha kakaó van...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corolla Verso
« Válasz #5823 Dátum: 2018.02.05 17:36:03 »
4+ ban nem hordós olajat adnak, hanem gyári Toyotát. Az olaj és a levegőszűrő valóban drága, de a Denso máshol sem olcsóbb. A beltartalmat nehéz ellenőrizni, de sok neves ránézésre is gyengébb minőségűnek tűnik. Neten találni "pancser" teszteket, azokban is a gyári Toyota Denso vezet. Szervizenként max. 2000 t tudnék spórolni olyanon, amelynek nem tudom hogy minőségben legalább olyan jó mint a gyári.

Olajat lehet vinni a szervizhez ( előtte érdemes letisztázni), a nem 4+ os árhoz képest ott nagy különbség van.

Vitt olajjal 8-10 ezer között szoktam fizetni összesen. Azt már tapasztaltam, hogy márkaszervízes beszámításnál -500e az ajánlat amennyiben a szervizeket nem márkaszervíz csinálta. Függetlenül attól, hogy az utolsó alátétig mindenről számla van, és hitelesen követhető a szerviztörténet.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.05 17:38:34 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5824 Dátum: 2018.02.05 18:12:23 »
Erről mit gondoltok? Érdemes egyáltalán egy 10 éves autót még márkaszervízbe vinni a szervízkönyv pecsét miatt?
jó kis autó, lehet megmarad még 10 évig, akkor meg már a kutyát nem fogja érdekelni, meddig van pecsét a füzetben..
Pesten ti ezt hogy/hol intézitek?
Én nem sajnálnám a kocsitól a gyári alkatrészt. Bár meg kell mondanom, hogy nekem a gyári 4000km futás után elég "rezonánssá" teszi a motort. Utoljára Liqui Molly-t rakattam bele, meglátjuk azzal is csinálja-e. Egyébként 25.000 forintért szerintem nem drága a kisszerviz. Én 12 évesen is Mayerhez hordom, de ennek a fő oka az, hogy nem fakezűek. Szervízkönyvbe nem csak márkaszervíz pecsételhet. Abból hátrányod nem lesz ha vezeted. Hacsak nem tekerve akarod majd eladni.


A gari elteltével mivel meglehetősen drága a márkaszervíz (12890.-Ft+áfa manapság) és rohadt drágán adja a szűrőket és a hordós nagykeres olajat is, a régi baráthoz hordom. Sőt ő viszi-hozza, mert tudom rendben lesz és emberi árat számol. Nem ingyen! Épp negyede a márkaszerviznek, munkában és olajárban. Az olajat, szűrőket pedig megveszem és adom az autóval együtt. Erre is van forrás, ahol, és nem gagyiban értem, tökéletes minőségben, ami bele való.
Amit írsz, az leginkább sci-fi kategória. A barátod valószínűleg csak neked dolgozik ennyiért és vélhetően számla nem születik. A többség nem akar magának alkatrészt vadászni olcsóért, hanem akar egy szerelőt aki megcsinálja neki. A szervízdíj piaci áron 7-8k/óra maszekban is. Márkaszervíz 12.000ft/óra brutto, ez sem egy katasztrofálisan drága ár.
A szerelők többsége nem fog az általad megjelölt 3000ft/óráért dolgozni, meg taxi szolgáltatást is biztosítani ennyiért, egyszerűen azért, mert 8000ft/órát is elkérhet és meg is fizetik. 3000 forintos óradíjból egy legálisan működő műhely fenntartása sem fog kijönni.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Corolla Verso
« Válasz #5825 Dátum: 2018.02.05 20:35:54 »
Én úgy érzem, hogy megérte otthon mind Budakeszire és Veszprémbe hordani a COV-ot, és ha épp úgy hozza az idő, vagy a km, akkor az Aurist is gondolom, hogy szivesen fogadják majd. Volt olyan, hogy a kedvünkért jött be Budakeszin szombaton egy szerelő, hogy még aznap el tudjunk indulni a visszaútra.
Amúgy jóapám TMKs műhelyben dolgozott és megtanitotta nekem is, hogy kell beállitani a szelephézagot, előgyújtást, porlasztót, kitakaritani az inditómotort stb  a 100-as Skodán :yes:

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5826 Dátum: 2018.02.06 09:19:19 »
Én nem sajnálnám a kocsitól a gyári alkatrészt.

A szerelők többsége nem fog az általad megjelölt 3000ft/óráért dolgozni, meg taxi szolgáltatást is biztosítani ennyiért, egyszerűen azért, mert 8000ft/órát is elkérhet és meg is fizetik. 3000 forintos óradíjból egy legálisan működő műhely fenntartása sem fog kijönni.

Senkit ne tévesszen meg, nem ***óként beszélek a szervízről, írok/gondolkodom... Tapasztalat. XX éve rengeteg "érdekes" márkaszervizes szmlát kaptam már, különféle autókra, lehúzóst és durva dolgokat, ezért fenntartással és ésszerűséget követve keressük a megoldást. Persze, keresniük kell. Nem sajnálom a munkáért. Dolgokat én is ott nézetek, mert nekik van rá műszerük és tapasztalatuk. De azért az tiszta, gondolom, hogy dolgokat egyben cserélni az egyszerűbb és a tulajnak költségesebb, mint megjavítani. Az autók csökkenő értéke azt követeli meg, hogy próbáljunk valamit megjavítani, ha lehet. És ez nem sajnálat a kocsitól, hogy ne kaphassa meg a gyári alkatrészt... micsoda marhaság. Sajnálni az olajszűrőt... ? Azért az is tiszta, gondolom, hogy a marketinget, a személyzetet, értsd a lődörgő alkalmazott csajokat a csilivili ügyfélcsarnokban, meg a 2 fő portalanítót és 1 fő örökké felmosó embert szintén te fizeted. Ok a társasjáték része... és ez sem sajnálat.  Új kocsit ott szoktunk venni, pedig jó kis tekerteket lehet kapni mindenfelé. :-)

A "taxi": ugyebár költségkímélő, mert 1 költséggel megy a  kocsi és a szerelő a szervízbe, emellett nem kell nekem érte menni.
Nem szívesség... előnyös megállapodás.


Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5827 Dátum: 2018.02.06 10:44:56 »
Annyit még hozzátennék, hogy olasz COV, lassan 3 éve van az országban most 120e-t mutat az óra, s 7 pecsét van a szervízkönyvben:
6800, 12300,26200,39600,72000. Ezután jött be, az itthoni tulaj,akitől vettem, 90e és 105e-nél vitte olajcserére nem márkaszervízbe.
Ez nekem nagyjából elfogadható infó volt vásárláskor. Úgy néztem, az Eneos 4l 9000, 3 szűrő 3000, erre fizetek munkadíjat, amit egyébként valószínűleg én is meg tudnék csinálni, ha nem bonyolultabb, mint egy trabanton, suzukin, öregebb corollán, fiestán...
Ha elviszem egy szakihoz, s mondjuk megcsinálja 6000ért, akkor 12K kontra 18K. A szakszervízben holnap nézik meg a kocsit, van-e egyéb baja,
s kérek ajánlatot tőlük is. Nem tudom, mi a 4+ lényege, gondolom van garanciális, meg nem garanciális autó, de ha 25k-t mondanak, akkor az nagyjából
a duplája az anyagárnak.
Ezért kérdeztem, ki hogy csinálja, mit ajánl, mert nyilván az a 12k sem vág földhöz, csak megéri-e a pecsét miatt.

Konklúzió: Ha az általuk beleöntött Denso tényleg a legjobb ( és mondjuk azt nem tudok szerezni), utántöltenek a szervóolajra fél decit, megnézik a fékolajat, meg a tutifrankó gyári szűrőket teszik bele, nem kell nekem csinálni, vagy több helyre futkozni, s a pecsét jól jön később, akkor megéri.

Ami az elején még kérdőjel volt: Eddig is hektikusak a pecsétek, mi van, ha standard módon a kisszervízt megoldom költséghatékonyan, a nagyot meg szakszervízben csináltatom? Az sokkal rosszabbul fest?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5828 Dátum: 2018.02.06 11:19:32 »
De azért az tiszta, gondolom, hogy dolgokat egyben cserélni az egyszerűbb és a tulajnak költségesebb, mint megjavítani.
Minden márkaszerviznél van egy munkafelvételi lap amit aláírsz. Elolvasod és megnézed, hogy a probléma megszüntetésének igényét írták-e rá. Ha igen, akkor aláírod. Ha hülyének néznek és alkatrész cseréjét kéred papíron, akkor
- rossz helyre mentél (mert hülyének néznek)
- álomkliens vagy, ha bármit aláírsz elolvasás nélkül


Az autók csökkenő értéke azt követeli meg, hogy próbáljunk valamit megjavítani, ha lehet. És ez nem sajnálat a kocsitól, hogy ne kaphassa meg a gyári alkatrészt... micsoda marhaság. Sajnálni az olajszűrőt... ? Azért az is tiszta, gondolom, hogy a marketinget, a személyzetet, értsd a lődörgő alkalmazott csajokat a csilivili ügyfélcsarnokban, meg a 2 fő portalanítót és 1 fő örökké felmosó embert szintén te fizeted. Ok a társasjáték része... és ez sem sajnálat.  Új kocsit ott szoktunk venni, pedig jó kis tekerteket lehet kapni mindenfelé. :-)
A márkaszervizes olajcsere Toyota cuccokkal 25.000ft. A maszek olajcsere Unixból rendelt alkatrészekkel 25.000 ft. Vízpumpa márkaszervizben 33.000ft, maszeknál 25.000 ft. Kuplungcsere márkaszervizben 110.000, maszeknál 70-100.000. El lehet dönteni, hogy ki mit választ. Értelemszerűen van amit nem náluk éri meg megcsináltatni, de a mai fizetések mellett akkor sem vészes ha őket választja az ember.

A "taxi": ugyebár költségkímélő, mert 1 költséggel megy a  kocsi és a szerelő a szervízbe, emellett nem kell nekem érte menni.
Nem szívesség... előnyös megállapodás.
Persze, fog ilyet vállalni a cég, ha akar. De az autószerelő normál óradíja és a plusz költség bele lesz számolva, az oda-vissza jutással egyetemben. Ha akarod kifizeted, egyéni döntés kérdése. Átlagembereknek ingyen taxi nem biztosított. Az a szerelő, aki bevállalja az ingyen taxit, nem kap elég munkát, ami manapság elég sokat mondó. Ha az általad emlegetett kolléga tényleg negyedáron vállal munkát a márkaszervizhez képest és ráadásul még hozza-viszi is a kocsit, dobd be ide a kontaktját, tuti lesz rá bőven Toyota tulaj akit érdekel.
Nekem egyébként mindegy ki hova hordja, csak nem gondolom hogy optimális, ha baráti megoldásokat általánosan elérhető piaci szolgáltatásnak érzékeltetünk. A lényeg úgyis az, hogy karban legyen tartva a járgány, akár gyári akár minőségi utángyártott alkatrészekkel. :hug:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5829 Dátum: 2018.02.06 11:31:07 »
Ami az elején még kérdőjel volt: Eddig is hektikusak a pecsétek, mi van, ha standard módon a kisszervízt megoldom költséghatékonyan, a nagyot meg szakszervízben csináltatom? Az sokkal rosszabbul fest?
Mi a célod a pecsételéssel?
Olajcsere:
Avensishez Mayernél 4+ keretében az olajcsere 25k. Maszek szervízben az olajcsere 25k.
Mx5-be múlt héten volt olajcsere, házilag az olaj és a szűrők 15k-ba kerültek volna munkadíj nélkül. A kocsira szakosodott jó névnek számító Roadster Service Kft-nél munkadíjjal együtt a prémium Motul 25k(pl. zárt pályázáshoz), az Eneos 17,5k(utcára).
Az okosba olajcsere szerintem nem sokkal olcsóbb, mint a jónevű (márka)szerviz, legfeljebb pár ezrest nyersz vele.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5830 Dátum: 2018.02.06 12:00:22 »
Nem jó. Ez az egész fillércsesztetés. Van akinek a pénz számít, kevés pénz is. Másoknak a minőség, ha nincs meggyőző erő, hogy van benne minőség. Nem csak a gyári logo a minőség. Van, aki maga szereti csinálni, mások meg sosem csinálnák maguk. Mert nem tudják, akarják.
Szerintem járja a maga útját mindenki.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corolla Verso
« Válasz #5831 Dátum: 2018.02.06 12:55:52 »
Nem jó. Ez az egész fillércsesztetés. Van akinek a pénz számít, kevés pénz is. Másoknak a minőség, ha nincs meggyőző erő, hogy van benne minőség. Nem csak a gyári logo a minőség. Van, aki maga szereti csinálni, mások meg sosem csinálnák maguk. Mert nem tudják, akarják.
Szerintem járja a maga útját mindenki.
Hja. Azért az ismerős szerelőt írd meg. A negyedáron dolgozó, háztól-házig autót szállító szerelői szolgáltatás engem is érdekel.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5832 Dátum: 2018.02.06 14:24:45 »
Félreértés. Nem a negyed ár a lényeg, hanem a megbízhatóság, a bizalom és a hozzáértő segítőkészség. Mindenhol másnak másutt jöhet be. Látom egyedi szerencsém volt. Bár tipusokon átívelő és szerintem rendben volt eddig is, többféle relációban, francia, japánok *5 és egyéb.  Tehát nem volt rossz döntés eddig.
Nem az 1500 Ft árkülönbségű szűrőről van szó. Az ember hurcolja a sérelmeit:-) amikor a Volvon az olajcsere fel volt számolva, de a szűrőn még a por se letörölve, azóta cipelem. (Kérem, gyerekek, ne, hogy "de mégis volt cserélve", mert nem.)
Most megfogtak, mert a fillérező barmokat eddig én oktattam, most meg én tűnök ilyen cipőben. Röhejes.
Persze a németeknél alig van magánpraxis, ott a tisztes és normális márkaszervíz a standard. Nemsokára mi is odajutunk, remélem.

Konkrét: injektoros szakember/szerviz? Akinek van tapasztalata, írjon!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corolla Verso
« Válasz #5833 Dátum: 2018.02.06 14:53:24 »
Félreértés. Nem a negyed ár a lényeg, hanem a megbízhatóság, a bizalom és a hozzáértő segítőkészség. Mindenhol másnak másutt jöhet be. Látom egyedi szerencsém volt. Bár tipusokon átívelő és szerintem rendben volt eddig is, többféle relációban, francia, japánok *5 és egyéb.  Tehát nem volt rossz döntés eddig.
Nem az 1500 Ft árkülönbségű szűrőről van szó. Az ember hurcolja a sérelmeit:-) amikor a Volvon az olajcsere fel volt számolva, de a szűrőn még a por se letörölve, azóta cipelem. (Kérem, gyerekek, ne, hogy "de mégis volt cserélve", mert nem.)
Most megfogtak, mert a fillérező barmokat eddig én oktattam, most meg én tűnök ilyen cipőben. Röhejes.
Persze a németeknél alig van magánpraxis, ott a tisztes és normális márkaszervíz a standard. Nemsokára mi is odajutunk, remélem.

Konkrét: injektoros szakember/szerviz? Akinek van tapasztalata, írjon!

Itt a megfelelő kezekben tudhatod a vasadat.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5834 Dátum: 2018.02.08 14:33:11 »
Érdekes tapasztalatom volt tegnap a márkaszervízzel. 15e km-t tettem az autóba, olajcsere előtt kértem egy á.tnézést,
kiemelve, hogy kisebb sebességnél a kormány furán megremeg kis kimozdítás után alapállásba visszatérve, illetve valami hangot ad a motortérben,
gratisként nem megy a hátsó ablakfűtés,megnézhetnék, hogy odaér-e a delej az ablakhoz,vagy sem.
Meghallgatás és próbaút után a szerelő bejárt a műhelybe. 10 perc mulva jön, hogy a 15e-t futott hosszbordásszíjon van egy pici dudor, az adja a kattogó hangot. Kérdezem,mennyi a csere? 8K a szíj, 10 a munkadíj. Kérdem a mostani ketyegő óradíjon felül? Válasz: igen. CSúnyán néztem, azt mondták, a végösszeg baráti lesz,nyugodjak meg, fő,h a kocsi rendben legyen. Mondtam, h igen, ez a cél legyen, lexa..m..
A hang elmúlt, motor rendben. Kormány/futóműben nem találtak hibát, talán a lemezfelni, xar téligumi. Nézzük, mi lesz tavasszal a nyári gumival..
A fűtés csekkolás elmaradt, mást nem néztek, végül 18at fizettem. Igazuk lett, de nem értem a policyt...

Másrészt kértem árat olajcserére, ami viszont elgondolkodtató...
Sima olaj+szűrőcsere 28K, egyéb szűrőkkel, fékolajcserével 44K, gyertyacserével 56K. Itt nem látom indokoltnak az árkülönbséget csak a pecsét miatt...
Hol kerül a kis szervíz 25K-ba?  :)