Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1546089 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Corolla Verso
« Válasz #5475 Dátum: 2017.07.12 17:41:08 »
Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Múlt hónapban megvettem életem első autóját, egy 2003/03 évjáratú Toyota Corolla Verso-t (az autópiacon, egy kereskedőtől, valami M5 Autópark Kft.). A kérdésem (aggályaim):

 - 1 kulcs van hozzá. Az első gondolatom, hogy ellopják, na de egy ilyen öreg kocsival mi a fenét csinálnának alkatrésznek, nem? Vagy azért legyek résen? Most nincs pénzem mindenféle biztonsági zárakra, annyit tudok tenni, hogy pár utcával arrébb állok meg.

 - esetleg tud valaki Pesten, vagy Tatabányán egy jó szervízest? Átnézette a haverom Tatabányán és ott annyit mondtak, hogy baromi rozsdás az alja (osztrákból behozott kocsi és állítólag a hó elleni sóba tesznek valamit ami szétmarja a kocsi alját) úgyhogy azt egy éven belül meg kell csinálni illetve a hátsó tengelyen szilent-eket kellene cserélni mert tropára vannak menve (le van szakadva vagy mi...), 1,5-2 hónapon belül kéne javítani..

Azért érdeklőnék itt szerelő után mert a tatabányai nem jelentkezett a héten a szilent árral (ígérte) szóval fene tudja...

Köszi
Charlie bt.
music     

Dévidzon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Corolla Verso
« Válasz #5476 Dátum: 2017.07.13 09:18:42 »
Te lettél az áldozati bárány...
A Corolla & Auris fórum tetején a Közérdekű  műszaki tudnivalók topik épp az ilyen - amúgy tipikus első hozzászólás - kérdések elkerülése végett lett létrehozva. Kiemeét topik, mindig az lesz legfelül, és ott van a válasz a kérdésedre az olaj minőségi előírásával együtt.
Valóban [emoji5]
Közben megtaláltam. Dízelbe itt SAE75 van megjelölve, találtam két oldalt ahol viszont 75W90-et írnak (ami az itteni leírás szerint a benzinesbe való).
SAE75 lesz nekem jó?
Kézikönyv ír diffi olajcserét is. Ezzel mi a helyzet?
Köszi!

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Corolla Verso
« Válasz #5477 Dátum: 2017.07.15 15:09:09 »
Szia!
75W-90 GL4 vagy GL5-ös váltó olaj kell bele.
A váltóval egyben van diffi. Hátsó kerekes vagy összkerekes autónál van külön diffi.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

csabesz73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Corolla Verso
« Válasz #5478 Dátum: 2017.07.15 20:27:12 »
Sziasztok!

Corolla Versom van 2008-as 1.6 os. Az lenne a kérdésem, hogy a műszerfalon a rádió feletti rekesz teteje ebben a nagy melegben deformálódott, rosszabb minőségű úton folyton kinyilik, van e erre valami megoldás, vagy hogy lehet ezt cserélni?
Esetleg valami rajz, vagy video van e a megbontásról!

Köszi előre is!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Corolla Verso
« Válasz #5479 Dátum: 2017.07.15 21:45:52 »
Szia,

ne ringasd magad abban az illúzióban, hogy a nagy melegtől deformálódott... Mindegyik autón rossz, ez gyári hiba, - nézz meg egy pár hirdetést, ahol mutatja a kép, látszik, hogy mind csálé - csak idő kérdése, hogy mikor adja meg magát benne a kis rugó. Ha eltörik, akkor vége a megpróbáltatásoknak, azaz nem lesz többé csálé, és nem nyílik ki, cserébe nem is marad nyitva magától, tartani kell.
Amúgy sem túl nagy belül, nem érdemes benne semmi fontosat tartani, és akkor túlélhető az a pár alkalom, amikor nyitni-csukni kell. Én a bevásárlókocsikba való 20/100 Ft-ost tartom ott, semmi mást, kb. ennyi haszna van a rekesznek.
music     

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5480 Dátum: 2017.07.19 23:35:45 »
Sziasztok!
Köszönöm a kezdeti infókat, jól jöttek. A nyertes COV egy 2 éve itthon használt, korábban olasz, 2007 év végi 1,8as SOL lett.
Az autó szerintem rendben van összességében, kívül van pár sérülés, belül gyönyörű, a középső rekesz működik még, szal patika, a motorja jó, olajat nem eszik, szép aranybarna csere előtt is, nem füstöl, stb..

Laikusan vezetve minden ok volt, de 2000km után azért felmerülnek bennem kérdések, amire örülnék válaszoknak:
- fék: kb 1000km után vettem észre, hogy piros lámpánál féken tartva beesik pár centit a pedál. Ha gyorsan rápumpálok, egyből kőkemény,
parkolóban rátaposva szuszog. Egyébként normálisan használható. Elviszem márkaszervízbe,de a telefonos egyeztetéskor a szervízes telefonon azt mondta, ez COV jelenség, elmegy a vákuum, ez ilyen.
Tapasztaltátok? Van rá javítási lehetőség? Idegesít..

-kormány: Fura nekem ez a sebességkövető szervó. Alapvetően nincs baj a kormányzással, de álló helyzetben sem kisujjal tekerős, menet közben egy kézzel tartva kemény, 2 kézzel kényelmes a kormányzás. 5 autót próbáltam, kb mindegyiknél hasonló, míg egy 2009es T Versoban tekerni tudtam kisujjal.  Lehet ezen javítani? (normális,ha kis sebességnél, szar úton azért rángatja a kezemben a kormányt egy kicsit?)

- Apró bosszúság: a digitális klíma baloldali hőmérséklet állító gombokat erőszakkal kell nyomni. Tudom, hogy lehet kivenni az egységet, hátul kb 4 csavar fogja a hátlapot, de nem tudom, mennyire ugrik szét, ha leveszem. CSinált valaki ilyet? Szerintem csak a nyákon lévő gumitappancsok másztak el, talán nem nagy kunszt a helyére tenni mindet. Vagy igen?


Köszi, ha írtok véleményt!


big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #5481 Dátum: 2017.07.20 09:25:31 »
- fék: kb 1000km után vettem észre, hogy piros lámpánál féken tartva beesik pár centit a pedál. Ha gyorsan rápumpálok, egyből kőkemény,
parkolóban rátaposva szuszog. Egyébként normálisan használható. Elviszem márkaszervízbe,de a telefonos egyeztetéskor a szervízes telefonon azt mondta, ez COV jelenség, elmegy a vákuum, ez ilyen.
Tapasztaltátok? Van rá javítási lehetőség? Idegesít..

Nekem nincs ilyen, szerintem nem normális hogy elmegy a fékből a vákuum.


-kormány: Fura nekem ez a sebességkövető szervó.

Wow, ez valami feláras extra lehetett? :) Merthogy a szervó csak annyiban követi a sebességet, hogy nem marad gyorsításkor a kocsi mögött  ::)

Egyébként igen, "férfias" erő kell hozzá. Ha kevesled a rásegítést, próbálj meg vele egyszer kikapcsolt motorral, gurulva kormányozni. Sztem nem fogsz utána panaszkodni :)

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Corolla Verso
« Válasz #5482 Dátum: 2017.07.20 09:51:26 »
Piros lámpánál féken állva nekem is jelentkezik néha (havonta egyszer) az a jelenség, hogy fékpedál még enged max. 1 cm-t. Ez ugyan Auris és nem COV, az autó új kora óta tapasztalható. Én mondjuk legtöbbször kéziféket használok, lehet a nélkül sűrűbben jelentkezne.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5483 Dátum: 2017.07.20 10:38:43 »
bocs, de piros lámpánál kézifék illendő, ne dolgozzon az a fék feleslegesen  :whistling: főleg este, hogy ne égesd ki a mögötted álló szemét  :hug: probléma megoldva, 1000HUF lesz  :D

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5484 Dátum: 2017.07.20 10:52:20 »
bocs, de piros lámpánál kézifék illendő, ne dolgozzon az a fék feleslegesen  :whistling: főleg este, hogy ne égesd ki a mögötted álló szemét  :hug: probléma megoldva, 1000HUF lesz  :D

Őőőőő, ugye te nem a pesti dugókban szoktál araszolgatni? :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corolla Verso
« Válasz #5485 Dátum: 2017.07.20 11:30:10 »
Őőőőő, ugye te nem a pesti dugókban szoktál araszolgatni? :)

bocs, de piros lámpánál kézifék illendő, ne dolgozzon az a fék feleslegesen  :whistling: főleg este, hogy ne égesd ki a mögötted álló szemét  :hug: probléma megoldva, 1000HUF lesz  :D
:no: :no: :no:
Gyaníthatóan nem!  kézifék (rögzítő fék) használata dugóban v. piros lámpánál  nooooormális? [rohog] [rohog]
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5486 Dátum: 2017.07.20 11:48:53 »
Nekem nincs ilyen, szerintem nem normális hogy elmegy a fékből a vákuum.


Wow, ez valami feláras extra lehetett? :) Merthogy a szervó csak annyiban követi a sebességet, hogy nem marad gyorsításkor a kocsi mögött  ::)

Egyébként igen, "férfias" erő kell hozzá. Ha kevesled a rásegítést, próbálj meg vele egyszer kikapcsolt motorral, gurulva kormányozni. Sztem nem fogsz utána panaszkodni :)

Az én elképzelésem szerint ez a sebességfüggő (így helyes?:) ) szervó lényege, h alacsony sebességnél nagyobb a rásegítés, nagy sebességnél pedig kevesebb. Egy 2002es corsát hajtottam eddig, annál azért nem volt ennyire nehéz álló helyzetben kitekerni a kormányt, s menet közben is 1 kézzel lehetett korrigálni az útirányt. A kipróbált COVoknál viszont azt tapasztaltam -ellentétben egy Versoval- hogy álló helyzetben is kevés, s menet közben sem elég az egy kéz a kényelmes manőverezéshez. Nyilván enélkül IFA közeli lehet, s tény,h a Corsa kicsi és könnyű ehhez képest, de pl a Versoban mégis sokkal könnyebben lehet álló helyzetben is tekerni. Az első autónál a nepper nevetett, hogy nézd meg, mekkora kerekek vannak rajta.. Na de akkor kevés a rásegítés a versohoz képest...?  A lényeg, hogy ez mindenkinél ilyen? Mert akkor nem keresek hibát...

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5487 Dátum: 2017.07.20 12:04:00 »
Gyaníthatóan nem!  kézifék (rögzítő fék) használata dugóban v. piros lámpánál  nooooormális?
dugóban araszolva: nem. piros lámpánál, sötétben: igen. ...és mélyen a poros földig hajolva bocsánatot kérek, hogy nem égetem ki a retinádat.
téma részemről lezárva, már megbántam hogy leírtam.  :surrender:

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #5488 Dátum: 2017.07.20 12:16:12 »
Az én elképzelésem szerint...

OK, akkor mégegyszer leírom - NINCS sebességfüggő szervő a Corollában. És igen, nehéz tekerni.

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:Corolla Verso
« Válasz #5489 Dátum: 2017.07.20 15:31:36 »
OK, akkor mégegyszer leírom - NINCS sebességfüggő szervő a Corollában. És igen, nehéz tekerni.

Igenis, értettem! :)
Mentségemre legyen szólva, nem kaptam hozzá használatit, s a hirdetésekben azt olvastam, h seb. függő.  S mivel furcsának találtam, ezzel a tévhittel hoztam összefüggésbe. Akkor már nem kérem a szervízt, h rakják rendbe a kormányszervót s:)


Még egy kérdés felmerült bennem: Helyes működés, ha a 60l-es benzintankban 42l fogyás után kezd világítani a majrélámpa? A mutató már fekszik, R közelében van. Lehetséges, h közel 200 km-el a végkimerülés előtt jelez már?