Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1547529 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5175 Dátum: 2016.08.30 14:44:08 »
Sziasztok,
változni fog a felhasználás módja, mivel most már lakhelyhez közeli munkahelyre fogok járni a kocsival. A hétvégi családos kirándulások maradnak, de autópályázás kevés lesz.
Mit gondoltok, érdemes a dízelt lecserélni benzinesre, vagy normális karbantartással nem kell tartani nagyköltséges hibáktól?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Corolla Verso
« Válasz #5176 Dátum: 2016.08.30 15:00:34 »
Na, tegnap újabb érvet kaptam a kombi vs. 7 üléses egyterű vitában az utóbbi mellett. Voltunk bútorboltban iskolai íróasztalt venni. Csomagméret 111x75 cm-es. Ez keresztbe téve sem fektetve, sem élére állítva nem fért be, mi viszont öten vagyunk. Maradt az egyik hátsó ülés ledönt legesleghátsó felcsap, csomag hosszába lére állítva betesz, csomagtértálca meg kalaptartó roló mellé összehajtva betesz, és gond nélkül hazamentünk. Szóval amikor öt személy mellé jön egy nagy kiterjedésű csomag, akkor nincs ellenfele az egyterűnek.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Corolla Verso
« Válasz #5177 Dátum: 2016.08.30 15:04:23 »
Sziasztok,
változni fog a felhasználás módja, mivel most már lakhelyhez közeli munkahelyre fogok járni a kocsival. A hétvégi családos kirándulások maradnak, de autópályázás kevés lesz.
Mit gondoltok, érdemes a dízelt lecserélni benzinesre, vagy normális karbantartással nem kell tartani nagyköltséges hibáktól?
Ha kéthetente van módja kiégni a rendszernek, az még belefér. Viszont maga az autócsere, ha használtat veszel, önmagában is lutri. Ne feledd, a 2008-as válság óta gyakorlatilag leállt a magyar újautó-piac, csak a flottavásárlások tartották életben jó néhány évig, tehát a választék elég szűk.
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5178 Dátum: 2016.08.30 15:15:57 »
Ha kéthetente van módja kiégni a rendszernek, az még belefér. Viszont maga az autócsere, ha használtat veszel, önmagában is lutri. Ne feledd, a 2008-as válság óta gyakorlatilag leállt a magyar újautó-piac, csak a flottavásárlások tartották életben jó néhány évig, tehát a választék elég szűk.
köszi. a kiégésnek csak a 3000rpm körüli autópályás csapatás számít, vagy a főutas 2000-2200 elég? Inkább utóbbiből lesz több, pályázás inkább 1-2 havonta...

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5179 Dátum: 2016.08.30 15:19:26 »
Na, tegnap újabb érvet kaptam a kombi vs. 7 üléses egyterű vitában az utóbbi mellett. Voltunk bútorboltban iskolai íróasztalt venni. Csomagméret 111x75 cm-es. Ez keresztbe téve sem fektetve, sem élére állítva nem fért be, mi viszont öten vagyunk. Maradt az egyik hátsó ülés ledönt legesleghátsó felcsap, csomag hosszába lére állítva betesz, csomagtértálca meg kalaptartó roló mellé összehajtva betesz, és gond nélkül hazamentünk. Szóval amikor öt személy mellé jön egy nagy kiterjedésű csomag, akkor nincs ellenfele az egyterűnek.
én azt mondanám, hogy inkább a 99% felhasználást érdemes nézni, mint az 1%-ot, amikor valami nagyot kell szállítani - évente egyszer-kétszer egy taxit hívni egy nagy csomaghoz szerintem inkább belefér, mint a nagy homlokfalat tolni egész évben. Szóval az a kérdés, mi az általános felhasználás, nem pedig hogy mi az alkalomszerű.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5180 Dátum: 2016.08.30 15:22:30 »
Sziasztok,
változni fog a felhasználás módja, mivel most már lakhelyhez közeli munkahelyre fogok járni a kocsival. A hétvégi családos kirándulások maradnak, de autópályázás kevés lesz.
Mit gondoltok, érdemes a dízelt lecserélni benzinesre, vagy normális karbantartással nem kell tartani nagyköltséges hibáktól?

Két dolgot kérdezel: munkába jársz majd, közel és erre jó-e a dizel? (kirándulni tőkéletes!)
A másik: lehet-e tartani a nagyköltséges hibáktól?
1. Ha közeli célokra, rövid utakra, kellő bemelegítás nélkül használod a mai dizeleket, és főleg hidegen taposni találod, akkor kinyírod. Nem erre valók a -főleg- turbó dizel motors autók. Ha DPF szűrővel szereltek, eu5 besorolásuak, mint pl. a Versok, akkor hamar teli lesz a szűrő és ha nem égeted ki pár tíz km-es normál hajtással rendszeresen, akkor nagy költségű javításokat okozol magadnak.
Erre a használatra benzines kéne.
2. Normál karbantartás az, ha figyelemmel vagy, mi mire való. Egy Veso dizek nem városi autó. Mindnél az olajcserék, kopók cseréje elkerülhetetlen, persze megfelelő cuccokat kell beépíteni, beönteni... A nagyobb költségek a kettőstömegű, a turbó -ha van- mondjuk egy benzinesben is lehet, idővel biztosan cserére szorul és költséges lesz. Szóval jól meg kell nézni mit veszel és tartalékolni, mert ezek a problémák előjönnek-jöhetnek.
Nagyszerű autók ezek a Versok, (a topik címe után erről beszélek), ha napi fő út városi, akkor benzines kellene neked.
De! Én is járogatok a nagy dizellel a városban, de sűrű a pályás út is. Semmi gond. Mások is mennek városban hiba nélkül, de rendszeresen kiégetik. Azért ha minden kötél szakad, télen, 3 km-re viszem a párom benzinesét... Vegyél egy apró rollert, bármiylet... és egy jó dizelt, imádni fogod :clap:  :clap:  :clap:

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5181 Dátum: 2016.08.30 15:31:17 »
A koksz kiégetése automatikus és nem is tudsz róla, csak ha látod, átmenetileg picit több a fogyasztás a komputer szerint. Azt mondják, írják a tudósok, hogy 60 km/ó is elég, ha van elég ideje kiégni. Nem jó félbehagyni a folyamatot. De hidd el nekem egy 2 hetenkénti balatoni, győri, debreceni v miskoci út tökéletesen elég. Kirándulós család...  ::) A dolog automatikus. Viszont észrevenni a változást, most voltam Rómában és 1300 km pályázás után mint a lehelet, úgy húz, könnyedén jár, lélegzik, öröm az egész...  :szemez:
Nem találom, több cikk is íródott ebben a témában, hogyan jó és ha kokszos lesz leszerelve is orvosolhaó a baj. Ez mondjuk 150 e km körül érdekes, hacsak nem városi taxit vettél meg...

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #5182 Dátum: 2016.08.30 15:33:08 »
Két dolgot kérdezel: munkába jársz majd, közel és erre jó-e a dizel? (kirándulni tőkéletes!)
A másik: lehet-e tartani a nagyköltséges hibáktól?

hú, ez kimerítő volt, köszi... igazából a dilemma tárgya az ismert előéletű és szeretett dízel megtartása hétközbeni városi + hétvégi kirándulós használatra, avagy lecserélni egy ismeretlen előéletű benzinesre... a két autó tartását inkább elkerülném. (jó tudom, ott a BKV  :tt2: )

hááát elismerem, nem könnyű jó tanácsot adni  :flowers:

balesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Corolla Verso
« Válasz #5183 Dátum: 2016.08.30 15:39:39 »
Senkinek nem turkálnék a zsebében... ez egy pénztemetőnek tűnik. Eleve, az 1,6 motor kevés.
Isten ments hogy okoskodónak tűnjön a mondandóm... végül is mit szeretnél? Megbízható, családi v egy kicsit jobb, de főképp utazót?

Nekem van egy 2004 1.4 vvti corollám 128000 km-rel, Ausztriából van és elkalkuláltam magam a rozsdásodás miatti költségekkel (megvettem, mert az öreg b corsát is rozsdásan vettem lassan 10 éve és némi kerékjárati ív átrozsdásodás kivételével hibátlan állapotú a mai napig), ezért gondolkodunk cserén. De megnézve a környék lassan összes méretes toyotáját rá kellett jönnöm hogy vagy kaszni van még gázabb állapotban vagy műszakilag vannak komolyabb problémák, esetleg mindkettő. Még kicsit nézelődöm majd, de egyre inkább hajlok arra hogy komolyabb költségek árán is ezt tetessük rendbe, mert leinformáltan valós a km és a szervizkönyv, fél év kálvária után végre megálltak a folyamatos költségek és 1,5 év alatt a feleségem is megszokta már.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5184 Dátum: 2016.08.30 15:43:33 »
én azt mondanám, hogy inkább a 99% felhasználást érdemes nézni, mint az 1%-ot, amikor valami nagyot kell szállítani - évente egyszer-kétszer egy taxit hívni egy nagy csomaghoz szerintem inkább belefér, mint a nagy homlokfalat tolni egész évben. Szóval az a kérdés, mi az általános felhasználás, nem pedig hogy mi az alkalomszerű.

ok.de az egyterüek többsége kényelmesebb is, fejtér, lábtér, variálhatóság.. Eleve kicsike motorral nem veszed meg, mert akkor nem tudod megpakolni, nem megy. Persze mindenki maga dönti el mit szeret, mit kedvel, mennyit költ... :winkiss:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Corolla Verso
« Válasz #5185 Dátum: 2016.08.30 18:51:14 »
én azt mondanám, hogy inkább a 99% felhasználást érdemes nézni, mint az 1%-ot, amikor valami nagyot kell szállítani - évente egyszer-kétszer egy taxit hívni egy nagy csomaghoz szerintem inkább belefér, mint a nagy homlokfalat tolni egész évben. Szóval az a kérdés, mi az általános felhasználás, nem pedig hogy mi az alkalomszerű.
Nézd, aki egyterűt vesz, valljuk meg, nem azért teszi, mert tetszik neki a formája. Az ki fogja használni, mert azért nem jó azzal a tudattal vezetni, hogy bármit csinálsz, 1 literrel többet eszik, mintha "normális" autót vettél volna. Taxit meg prrsze lehet hívni, de most se úgy mentünk oda, hogy nem fog "normál módon" beférni a csomag hátulra, így alakult, és 2 perc átszervezés után minden(ki)nek lett helye.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.30 21:32:04 írta music »
music     

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5186 Dátum: 2016.08.30 18:59:45 »
Akinek nincs még Versoja/egyterüje, hát baromira megéri az a +1 lter, amennyivel többet tud, jobban fér az ember és remekül utazhat. :clap:
Különben sem takarékossági verseny a család és a nyaralás, hanem el akarsz érni valamit és ha az jó, akkor megéri. Sőt + tetőboxot is szoktam vinni, mert úgy még kényelmesebb pl. sátrazni a tengerparton, de versenyekre menet is, ha kell a hely.  :lol:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Corolla Verso
« Válasz #5187 Dátum: 2016.08.30 21:29:54 »
Nekem a tetőbox gyakorlatilag kimutathatatlan többletfogyasztást okozott, 2-3 decivel volt több, mint ugyanott box nélkül, s ez bőven a hibahatáron belül van.
music     

borati67

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Corolla Verso
« Válasz #5188 Dátum: 2016.08.31 21:10:54 »
Sziasztok rég írtam ide.Még megvan a covunk.5 és fél éve nálunk. ::)Alapvetően jó autónak tartom de a megtett kb 110000 km alatt a következő dolgokat kellett cserélnünk.Hátha valakit érdekel:
127000km: Teljes fékgarnitúra,első tárcsák.
150000 kuplungtárcsa és kinyomóvilla csere
160000:futómű javítás,teleszkóp cserék,gömbfejek.
170000 ismét kinyomóvilla csere
2x azt csinálta ,hogy nem akart menni csak 70-80-at hibakód nem volt.Megoldás alapos kifüstölés megpadlózás ::)
180000km:Gyári hifi tönkrement.Sehol nem javították.(mp3  din1 és beépítő keret lett a megoldás)
Sokszor fényszóróizzó csere ill. a foglalat szétégett
Ablakfűtés bizti kement(40A)
5.ajtó teleszkóp csere.
Cooler cső kihasadt(30eFT!!)
205000km bal o.féltengely csere.
Most 230000km jobb o.féltengelycsere
Fűtőmotor elromlott csere.Klíma sem volt ugye ekkor.
 Szóval elromlott pár dolog.Mi cuccolásra használjuk.Munkaeszköz ezért sajnos nagyon le van már harcolva.Ülésállítók mind letörve  :cry:
A nagy helykínálat miatt megtartjuk de már megvan az új RAV4 :whistling:
A motorhoz még nem kellett nyúlni és még van is benne erő és nem füstöl.Na jó kicsit ::)
Lökösöket mindkettőt már fújni kellett.(női tulaj)
Ha a Totalcarhoz írnék azt mondanám megérte a pénzét ennek ellenére is.Amit kapott mér 5 év alatt.Az a ráfordított kb 1.300.000Ft ellenére is.Nekünk meghozta az árát.
Ami idegesít,hogy ajtónyitásra csipog mintha bennehagytam volna a kulcsot pedig nem.
Én amit egyedül nem szeretek benne az a rövid ülőlap.Hosszútávon baromi kényelmetlen.(178cm vok)
Ezzel együtt jó kis autó ez.Nekem Accordom van de az benzines.Ha tehetném vennék ilyen Covot szépet, dízelt.






Család:
Toyota Corolla Verso D4D 2.0/ 2005
Toyota Rav4 2,2 DCAT 4x4/ 2007

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #5189 Dátum: 2016.08.31 21:22:34 »
Az lenne a hasonlítási alap, hogy mondjuk egy Renaultba, Opelre stb. mit kéne és mennyiért.Vagy egy BMW-be. Az az igazság, 150 e lm körül elkezdődnek a csereberék. Azért a szar utak is teszik a dolgukat, l. futómű.
Különben az első fékgarnirúra cserét nem is értem: azért időnként cserélni kell a betéteket és sajna a tárcsákat is, ha méret alá kopnak. Az nem egy különös ennyi használat után... ezzel csak ennyit akartam mondani.
Azt írták a BMW-ről, hogy 150 -200 e közötti futás után évi 1.5 mFt-ra kell számítani, amit muszáj ráköltsön a tulaj. Na ezért nem prémium és ha igen, soha nem használtan...