Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Tisztán Elektromos Yaris Projekt  (Megtekintve 10031 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1592
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #15 Dátum: 2009.04.05 17:08:04 »
Valami ilyenre gondoltál? Elektro Tipo
Szvsz. ennek semmi értelme.
Igen, ez a cikk már szerepelt itt valahol, az a baj, hogy ezek egyéni megoldások nagyon sok tevezéssel, próbálkozással, itt ráadásul Tipo-ban, ami alapban egy sz@r.
Amin én gondolkodom az egy kis széria, hiszen azzal lehetne gazdaságossá tenni a gyártást.

Mondjuk a TMH is beszállhatna a projektbe, ha adna egy pár olcsón beszámított Yaris-t a projektbe. Holnap fel is hívom őket :lol:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #16 Dátum: 2009.04.05 21:29:05 »
A TMH nem számít be autót...
Ők az importőr, nem kereskedés. ;)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #17 Dátum: 2009.04.06 20:43:50 »
@Bicskei

Valami ilyenre gondoltál? Elektro Tipo
Szvsz. ennek semmi értelme.

Pontosan ezekre a problémákra gondoltam,amiket a Tipo esetén le kellett kűzdeni.Mint látható nem lett igazán "ütős" az eredmény.(km-költségek,önsúly,élettartam stb.)
A látható jövő az akksiknál kezdődik igen:Li-Fe -polimer(vagy más).Itt sajnos már látszik egy nagyon fontos biztonsági kérdés is:Egy balesetből származó akkuzárlat(a nagy zárlati-teljesítmény miatt) a tesztelt litiumakksiknál robbanáshoz vezetett és itt is van néhány megoldandó kérdés.A profiknál amúgy a magasabb akkufeszüktséggel növelik a teljesítményt és csökkentik a kábelkeresztmetszeteket,félvezető-elektronikát használnak (frekvenciaváltót),direkthajtást,nem "sebváltót",stb.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

leszilaci

  • Vendég
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #18 Dátum: 2009.04.06 21:11:17 »
a tipot szeretem, nem véletlenül linkeltem be (12évig volt a családban 1db, azon tanultam vezetni... :wub:)

2kerekűn kezd működni, de ez sem a túramotorozáshoz való:
http://totalbike.hu/tesztek/vectrix/

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
  • Autó: Yaris II-2007, 1,3 terra
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #19 Dátum: 2009.04.07 20:21:08 »
a tipot szeretem, nem véletlenül linkeltem be (12évig volt a családban 1db, azon tanultam vezetni... :wub:)

2kerekűn kezd működni, de ez sem a túramotorozáshoz való:
http://totalbike.hu/tesztek/vectrix/

Kösz Laci!
A VECTRIX pontosan mutatja a megoldásokat:az akkukon múlik majdnem minden.De türelem,a kutatás-fejlesztés gőzerővel megy ezen a területen.A többi technikai részlet szinte tökéletesen megoldott már:direkt hajtás,energia visszanyerés,frekvenciavezérlés,gyorstöltő-elektronika stb. :clap:
Nem kell sokat várnunk és általánossá válnak a "villanyautók".A kérdés csak majd az lesz,hogy miként tudunk környezetkímélő módon villamosenergiát előállítani?!(mert itt a következő megoldandó probléma) :hmmmm:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1592
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #20 Dátum: 2009.04.07 22:56:36 »
Nem kell sokat várnunk és általánossá válnak a "villanyautók".A kérdés csak majd az lesz,hogy miként tudunk környezetkímélő módon villamosenergiát előállítani?!(mert itt a következő megoldandó probléma) :hmmmm:
Több dolog is eszembe jutott. Azt hiszem lassan megcsinálom ennek a projektnek a website-ját. Az autókat "konfigurálhatóvá" kell tenni, magyarul aki hajlandó többet fizetni az akkukért, az nagyobb hatótávot, esetleg hosszabb garanciát kaphat az akksikra.

Keresek továbbra is olyan programozót aki tudna egy megfelelően intuitív és kényelmes ugyanakkor sokoldalú szoftvert fejleszteni a kocsihoz, hiszek benne, hogy ez a lelke az egésznek.

A villamosenergia előállítása ugyan ma még nagyon tüzelőanyag-alapú, de ha képesek leszünk a biztonságos atomerőműveket és a nagy hatásfokú napelemeket elfogadtatni, talán nem lesz akkora gond.

Egy barátom "fedezte fel" újra az emanációt - nem az ő találmánya, de ő próbálja meg a köztudatba vinni:
www.hidegfuzio.tk
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21917
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #21 Dátum: 2009.04.11 16:48:56 »
A linken olvastam, óriási!!!!!

Egy másik Magyar találmány a madárinfluenzára  1880-ból.
Nos a finomított piros színű kőolajat -amit bármelyik patikában lehet kapni apróra vágott( 1*1*0,5cm/ tyúk) kenyérkockával beáztatjuk és a madárinfluenza által fertőzött telep összes szárnyas élő egyedeinek a torkán lenyomunk egyet-egyet. Néhány napig a szárnyas kába és bódult lesz de túléli, felépül. Kacsáknál pulykáknál  az adagolt kőolajos kenyérkocka 2-3 db tömeg arányosan.
Azokkal a szárnyasokkal akik megkapták a fertőzést, általában 30-60 perc alatt végez a vírus.
A szárnyasok az ürülékükkel fertőznek ezt kell kitakarítani és a padlót fertőtleníteni.
És meg van állítva a fertőzés . Nem kell az egész állományt kiirtani !
Az állatok kiirtása csak más országok állat tenyésztőinek az új piacok nyitását ösztönzi.

Tudom,hogy itt OFF, de az OFF topicban nem értenék....
Sors bona nihil aliud

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1592
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #22 Dátum: 2009.04.11 17:40:42 »
A linken olvastam, óriási!!!!!
Mondjuk én furcsállanám, ha igaz lenne, ez inkább LOL kategória...
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6857
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #23 Dátum: 2009.04.12 16:14:22 »
Sztem ez a hidefuzio is inkabb LOL mint barmi mas...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1592
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #24 Dátum: 2009.04.30 00:44:01 »
***a kis autót láttam:
http://www.hasznaltauto.hu/2925747_toyota_yaris_1999

Neki kéne már állnom a projektnek.

Azon gondolkodom, hogy egy csomó alkatrész kikukázhatok:

- benzinmotor
- kipufogó, katalizátor
- generátor
- olajjal, benzinnel, hűtéssel kapcsolatos alkatrészek
- eredeti akksi
- ezek rögzítései
- hagyományos izzók

Bejönnek:
- elektromotor - vicces mennyivel kompaktabb a benzinmotorhoz képest
- akkuk - nah igen eddig voltam súlyelőnyben  :cry:
- kábelek-szigetelések
- elektromos fűtőrendszer
- ledes izzók

Ezek használhatók maradnak:
- váltó - az egyszerűség kedvéért maradna

Szeretnék egy komolyabb energiagazdálkodási rendszert bevezetni, többek között GPS-térkép alapon:
- kiszámolná, hogy mennyi energiát vesz el a tervezett út, tudna elektromotor-barátan tervezni, vagy meg tudná jósolni, hogy elég lesz-e az energia
- a lámpákat nappal, lakott területen belül automatikusan lekapcsolná
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Godlike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #25 Dátum: 2009.04.30 16:07:57 »
Én a váltót is kidobnám, minek. Egy kapcsolóval kéne váltani előre hátra között! Talán találnál olyan motort ami fokozat nélkül kibírja.  :D
Az egészet rózsaszínre fényeztetném és belökném egy pláza közepére! Cuki lenne  ;)
Yaris II d4d 2006

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1592
  • Autó: Lexus CT200h, 2012/1, Mark Levinson, 161e km
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #26 Dátum: 2009.04.30 17:16:25 »
Én a váltót is kidobnám, minek. Egy kapcsolóval kéne váltani előre hátra között! Talán találnál olyan motort ami fokozat nélkül kibírja.  :D
Az egészet rózsaszínre fényeztetném és belökném egy pláza közepére! Cuki lenne  ;)
Az Autó Magazinban olvastam az elektromos Trabiról, ott meghagyták a váltót, kupplungolni csak az egyes fokozatok közt kell, induláskor nem.
A szín az konkrétan fehér lenne, és erős zöld és kék feliratokkal.
Mondjuk megcsinálnék ezekből 10db -ot és a flotta már elég jó látvány lenne, akár egy plaza közepén is :)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #27 Dátum: 2009.05.06 03:55:21 »

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #28 Dátum: 2011.06.29 08:39:25 »

Gyenes Balázs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: toyota yaris II. 1.0
Re:Tisztán Elektromos Yaris Projekt
« Válasz #29 Dátum: 2014.04.10 15:07:43 »
Segítséget szeretnék kérni!

Yaris II. (tavaly októberben vásárolt) autóm több éves  akkumulátorával kapcsolatban tapasztaltam, hogy pár nap leállás után lemerül, nem tudom indítani a kocsit. Tettem bele egy új, szintén VARTA 44 Ah-s akkumulátort, de ezzel is megcsinálta a múlt héten ugyanazt. A kocsi fűtött garázsban áll, igaz néha benne hagyjuk a kulcsot is, de egyik fogyasztóról sem hiszem, hogy leszívja az akkut. Lehet-e az indításgátló a ludas. Van-e valakinek hasonló tapasztalata.
Előre is köszönöm a válaszokat.

üdv.:

GyB