Vettünk ma délelőtt egy esernyőkocsit Zsombinak.
Jól körbenéztünk előtte neten, legalább 5-6 fajta gyártmányt meglestünk, plusz, Békéscsaba 3 nagyobb bababoltjában fellelhető típusok közül szinte mindet átvizslatva döntöttünk a
4Baby Rio mellett.
Ez az (színben a bal oldali "kevésbé kék"):
A cél az volt, hogy a lehető legkisebbre összecsukható legyen, hogy utazásoknál (nyaralás, Toyota találkozók
) ne kelljen a nagy (ámbár kényelmes) babakocsit cipelni, ami nem mellesleg elfoglalja a csomagtartó 2/3-át.
Vannak lapra csukható kis babakocsik is, de azokkal az a baj, hogy összecsukva akkorák, mint sima babakocsi váza összecsukott állapotában. Tehát a sima babakocsi sportrésze által elfoglalt helyet spórolják meg nekünk, ami kevés.
Nekünk az kellett, hogy a lehető legkisebbre összecsukható legyen, valamint, hogy több lépcsőben állítható legyen a háttámlája. Nos, nézve az igen sokféle kocsit, feltűntek bizonyos különbségek, amiket érdemes mérlegelni:
Ilyen pl. 1. a háttámla állítási módja: Egyes kocsiknál mindössze egy gurtni segítségével (be kell akasztani a megfelelő helyre) állítható, max 3 lépésben. Ez sajnos elég kezdetleges megoldás ahhoz képest, hogy kb 1000Ft-tal drágábban, vagy egyszerűen másik gyártó termékén kétoldali sínes, bekattanós megoldás, ami legalább 2x annyi fixálási pozíciót jelent és minőségibb hatást kelt az emberben.
2. A kerékméret: Aki tolt már babakocsit, az tudja, mennyit jelent a nagy méretű kerék komfort szempontjából. Nos, az esernyőkocsik nem arról híresek, hogy nagy kerekeik vannak, de mindenképpen érdemes a nagyobb kerekűt választani. A mienk (4Baby Rio) elől dupla kerekű, forgó kerék, de fixálható is, hogy ne forduljon.
3. A kerekek minősége szinte mindnél egyforma: habosított műanyag, itt felejtős a csendes és kényelmes gumi kerék.
4. A babakocsi fogójának burkolata: az igényesebb termékek esetén szivacs, az egyszerűbbeknél sima műanyag
5. Lábtartó: Ezeknél nem általános a teljesen kialakított lábtartó, hiszen, az a lapra csukható változatoknál megoldható, mert azok összecsukásnál nem keskenyednek össze, mint az esernyőkocsi, így utóbbiak esetén máshogy oldják meg a lábak megtámasztását. A gyerkőc vádlija alatt egy félkemény (hajlékony) rész van, amire, ha ráteszi a lábát, akkor az idomul a lábak formájához, így egy kvázi lábtartóként működik, de a talpakat konkrétan semmi nem támasztja meg. Ez a lábhoz idomuló rész is változó hosszúságú, esetünkben (4Baby Rio) nem túl hosszú, majd használat közben meglátjuk, milyen lesz. (gyanítom, hogy az esernyőkocsiban nem fog annyit lenni a gyerek, mint a másik kocsiban, hiszen ide csak megpihenni ül majd be, egyébiránt megy világgá... nem tudom, csak gondolom, még nem járunk itt)
6. Amikor tolja az ember a babakocsit, az egyszerűbb kialakítású kocsiknál a rövid és/vagy meredeken álló szárak miatt esetenként belerúghat az ember a babakocsi hátuljába (szó szerint toporogva kell a kocsi mögött menni). Ezt is mindenkinek magának érdemes kipróbálni, mielőtt választ.
7. Karfa kérdése: Kell-e, vagy sem? Nálunk Zsombi feszt rajta lóg a normál babakocsiban ülve, mindig fogja, rágja, imádja. Persze, hogy karfás esernyőkocsit választottunk. Összecsukásnál a karfát kell először kipattintani a helyéről...
8. Összecsukott méret: Nem, nem mindegyik esernyőkocsi azonos méretű összecsukva! Összecsukott méretei a 4Baby Rio-nak (hxszxm): 105x24x28 - Na, EZ a helyes esernyőkocsi méret, EZ az, amit csak behajítok az E11 LB csomagtartójába. A lapra csukható kocsik 70cm hosszúak kb, de 40-50cm szélesek. A gond, pedig itt kezdődik velük. Legalábbis pakolás szempontjából.
9. Hordozhatóság: Láttunk olyat, amin vállpánt is volt (Easy Go Milo - 19-22.000Ft), ez jó megoldás mindenképpen, de általánosnak egy fogantyú nevezhető, elhelyezve a vázra. Nekünk a 4Baby-n nincs egyik sem, viszont könnyedén megfogható a váznál is, nem kényelmetlen. Azért egy fogóval mégis elegánsabb lehetne... annyi baj legyen.
10. Tömeg: Ezek általában 5-7 kg közöttiek, a mienk 6,5kg. Egy normál babakocsi váza minden nélkül 9-10kg + sport rész, vagy a mózeskosár, hordozó, összesen kb 14kg egy modern, könnyűnek mondható babakocsi. Ezek ennek pont a fele cakkon pakk mindennel.
11. Teherbírás: Az esernyőkocsik jórészt 15kg-ig ajánlottak, elvétve van olyan is, ami 20kg-ig. A 4Baby is 15kg-s.
12. Jól jöhet továbbá a gyorsögzítéssel kiszerelhető kerék (pakoláskor helyet takarít meg) - Ezt is tudja a 4Baby Rio.
12. Árak: 10.000-40.000Ft-ig vannak esernyőkocsik. Mi 16990Ft helyett 12.000-ért kaptuk meg a 4Baby Rio-t. Ennyiért nagyon megért, és azonnal levettük a polcról, nincs szállítási költség, nem kell rá várni. Pont abban a színben, amit szerettünk volna (szerintem még a zöld is jó).
Én már 20-at sem adtam volna ki rá, néztünk 28.000-ért is, de egyszerűen nem tetszettek a megoldásai. Messze nem indokolt ez a széles árkülönbség a babakocsik ezen szegmensében sem, már ha valaki fekete-fehéren a használhatóságot nézi leginkább, ahogy mi is, és nem villantani akar vele...
13. Egy normális méretű kombi autó esetén szinte mindegy, milyet vesz az ember, abba be fog férni akármelyik!
Tudom, hogy többen vagyunk itt a fórumon kisgyerekesek, ezért is írtam ezt a kis beszámolót, hogy ha nem is ezt a 4Babyt választjátok, mégis, legyen pár szempont, amit érdemes vásárlás előtt átgondolni. Mi ezeket gondolatban és gyakorlatban is végigjártuk, vagyis, nem végig, de legalább 5-6 babakocsit "leteszteltünk".