Összefutottam Gúgöl nevű barátommal, aki igazi polihisztor: szinte minden kérdésre tud választ. Erre például ezt a Lada baráti körös fórum hozzászólást idézte szó szerint:
2008-03-06 17:16:51 - Berci2103
A Zsiguli-Lada különbség igazából nem olyan eget rengetö.
Dióhéjban: belpiacra Zsiguli, exportra Lada. Ugyanúgy, ahogy a Nissanok hajdanában Datsun névvel futottak. De mondhatnám a Zastava-Yugo azonosságot is.
Mivel több százezer autóról beszélünk, nem könnyű szelektálni, hogy akkor belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen a küldemény.
Igazából az Avtoexport már 1972-ben küldött minden VAZ-kereskedésnek egy körlevelet, amelyben megkéri a kereskedőket, hogy a jövőben a VAZ-termékeket kizárólag Lada néven forgalmazzák. Ennek Nyugaton rögtön eleget tettek, a szocialista blokkban sokáig nem.
Vissza a hozzászólásom lényegéhez: 1975-1976 fordulójától már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (tehát nemcsak hivatalosan, hanem felirattal is bizonyítják ezt). 1978 decemberétől az addigi szürke hátlapos műszerfal feketére változik, a kormány is cserélődik.
Gyakorlatilag gyártási racionalizálás miatt a műszerfalat és a kormányt egységesítik a 21011-essel, a kereklámpás 1300-assal.
Ja igen, és 1978 decemberében még egy változás megjelent: a hátsó lökhárító alá egy hátrameneti lámpát is beépítettek ugyanúgy, ahogyan a 2103-asnál.