Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1736812 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7335 Dátum: 2021.12.03 20:51:56 »
De igen! Az 500 az egész csík, rángat nagyon. 600 +1 vonalka még ráz, 700 +2 vonalka már nem annyira. Az egész max. 2-3 másodperc aztán elmúlik. Mindig csak akkor ha járó motornál áll az autó.

Ezek szerint nem bak hiba.
Lehet esetleg lambdaszonda?

Lehet légtömegmérő tisztítás kell neki.
Ha szonda lenne más hibákat is mutatna.
Bakot néztem, nem látok rajta semmit.
Mindegy elviszem majd a Bosch szervizbe inkább.
Motordiagnosztikát mindenképpen akarok velük csináltatni is.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7336 Dátum: 2021.12.03 22:40:30 »
Nem tudom, melyik Bosch szerviz, de nekem anno még a Corsánál a budaörsiben mértek valamit, ami azt nézte, hogy található-e hengerfejességre utaló jel, nem találtak semmit. 4 hónappal később már annyira hengerfejes volt, hogy 30(!!!) km alatt eltűnt 1 liter hűtővíz...
music     

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7337 Dátum: 2021.12.03 22:54:52 »
Nem tudom, melyik Bosch szerviz, de nekem anno még a Corsánál a budaörsiben mértek valamit, ami azt nézte, hogy található-e hengerfejességre utaló jel, nem találtak semmit. 4 hónappal később már annyira hengerfejes volt, hogy 30(!!!) km alatt eltűnt 1 liter hűtővíz...

Szegedi Bosch KA szerviz. 3 Bosch van nálunk. Megbízhatóak. Lehet,pont kifogtad...

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7338 Dátum: 2021.12.31 20:56:45 »
Sziasztok!

Régen fordultam már segítségért hozzátok, de most valamilyen okos gondolatot meghallgatnék :(

Toyota Yaris Verso 1.5 20 éves, 395.000 Km, benzin-gáz üzemű, 10e km-enként olajcsere,(5w-40), 100-as benzinnel használom.

Pár száz km-rel ezelőtt elkezdett "puffogni" (a kipufogónál hallatszik), a motortérben pedig olyan, mintha levegőt kapkodna, szabálytalan időközönként. Alapjáraton eléggé "ráz", és néha kopog is, emeltebb fordulaton kisimul a járása.
Az OBD több hibát írt, de a leggyakoribb a P0301 (1-es henger gyújtás kimaradás) volt már P0300 (véletlenszerű, többszörös gyújtáskimaradás) P0420 (a katalizátor rendszer hatékonysága a küszöbérték alatt van ) P0171 ( Szegény keverék).
700-750 alapjárata van, de volt már kevesebb is, megemeltem, hogy ne kopogjon :(

Felcseréltem az 1-es és 3-as trafót, ugyanúgy P0301 hibát hozott egy idő után, de csak alapjáraton néha, menet közben nincs hibaüzenet.
Kipucoltam az alapjárati motort, a MAP szenzort, végignéztem az összes vákuumcsövet, katalizátor tisztító folyadékkal csináltam egy tisztítást, az összes folyadék normál szinten van, az olajszint maximumon, elvittem egy autószerelőhöz, aki azt mondta, valszeg  (kipufogó) szelepes lesz, gyújtsam fel, mert gázüzemű... szeretnék egy kompressziót mérni, esetleg veszteséget is, de amíg nem biztos, nem szeretném szétszedetni a motort, nem sok pénzem van, egy olyan szerelőre lenne szükségem, aki ért mindkét rendszerhez, nem fél a gáztól, és nem rántja le a gatyámat, esetleg számlaképes is.

Köszönöm előre a segítséget :)

BUÉK mindenkinek :)

Petium





vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7339 Dátum: 2022.01.01 10:15:04 »
Szia!

Ami feltűnt, hogy 5w40 olajjal mész, tudtommal 5w30 olaj való bele.
Nem tudom, hogy itt mit csinál ez, de opeléknél akár 70e km alatt megeszi a vezérműláncot ilyen okból.
El tudom képzelni, hogy a változó szelepvezérlésnél lesz gond (akár emiatt).

Persze emellett elképzelhető simán a trafóprobléma is. A gáz miatt meg a szelep eleve kap rendesen, tehát érdemes lenne legalább egy szelephézag-ellenőrzést csinálni, és nagyon javaslom az 5w30 olajat (ha jól tudom, A3/B4 kell bele).

Gondolom a gyújtógyertya gázüzemhez való. A trafót valószínűleg jó lenne kimérni, hogy a gyári adatokat hozza-e?

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7340 Dátum: 2022.01.01 20:26:06 »
Szia!

Korábban 10w40 olajat tettem bele, mert egy olajcsere alatt (10e km) közel 4 litert kellett után tölteni, pedig Rimet adalékot is használtam minden olajcserekor. Nem régen (50e km-rel korábban) ajánlották a liqui moly kopás és súrlódás csökkentő adalékát, azóta megállt a fogyasztás, illetve jelentősen lecsökkent, az 5w télen jó, a 40 pedig nyáron ha jól emléxem. Ha az olaj lenne gond, akkor a 10-es olajnál nagyobb lett volna a probléma. Nem tudom a trafó gyári értéke mennyi lehet, de ha trafó a gond, akkor csere után a 3-asnál kellene hibát írnia, nem pedig megint az 1-esnél. Eddig 11-es NGK-t tettem bele, most Denso van benne (gyári gyertyák), a legutóbbi olajcsere után 1-2e km-rel kezdődtek a problémák. Kevés olyan autószerelő van, aki a gázüzem miatt vállalná. A kompresszió mérést Én is meg tudom csinálni, ha hozzájutok a készlethez. hol találok hozzá gyári értékeket? OBD olvasóm van, de a hozzá tartozó progi demo, valamilyen fullos programmal hátha több dolgot látnák benne.... csinálnak még az autószerelők zöldkártya mérést, vagy csak vizsgaállomásokon ?

Köszi

Petium

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7341 Dátum: 2022.01.01 21:37:48 »
Szia!

Nézd, ennyiből amit gondolok (lehetne még pontosítani a helyzetet, de belecsapok a közepébe, elnézést érte):
0. A trafócsere a legkevesebb, ahogy írtam, elsőre én sem ebben gondolkodnék.
1. Elég kopott lehet a motor (dugattyú, gyűrű, henger, csapágyak, vezérlés...), a 10w40 még nem keveset ronthatott a helyzeten, még jobban odavágott a VVT vezérlésnek, a láncnak, kb. mindennek.
2. Én is próbálgattam adalékokat, de el kellett fogadni a végén, hogy normális állapotú motorba ilyenre semmi szükség. Megfelelő, gyár által előírt minőségű (lehetőleg az elsődleges ajánlás szerinti) olajjal kell járni, ez tudtommal itt nem 5w40 és főleg nem 10w40. Az olajos téma elég szerteágazó, most ebbe nem mennék bele, az olajos topicban elég jól benne vannak az infók, de nem látok ellentmondást: ha a 10w40 jól koptatta a vezérlést is, de még bírta, és akkor még nem jött ki, hanem most, az 5w40-nél jött ki, csak lehet kicsit később, mintha 10-nél maradtál volna, de ez már történelem. Lánc nem csattog?
A csereperiódussal most nincs gond, inkább 10e km legyen, mint 15e. Ha ilyen (tehát elsődleges ajánlás szerinti) olajat nem lehet bármiért beletenni, akkor a motort mielőbb célszerű javítani vagy cserélni.
3. Ahogy beszéltük, a gáz sem használhatott neki. Akkor lehet tudni, mi baja van, ha szétszedik, így csak találgathatunk. Kompressziómérés, szelephézagmérés, gyűrűk letapadtak-e..., stb. Szétborítani a motort nem kis meló, idő és pénz.
4. Ha meg tudod mérni a kompressziót, és a gyanús hengernél kevés, akkor valószínűleg ott van szelepgond, esetleg dugattyú-gyűrű, de az elsőt gondolom valószínűbbnek. Azt viszont hengerfej levétellel tudod megcsinálni. Gépműhely, etc., 3-as pont.
5. Az előzőek és a szerelők "finnyássága" miatt érdemesnek találom a motorcserén elgondolkodni (tudom, a helyzetedet Te ismered, nem én), talán egy jobb állapotú kompatibilis bontatlan motor megvétele és beszerelése után jobban jönnél ki a helyzetből, mint szétszedni ezt (ha vállalja vki), aztán valahogy megcsinálja, de ha nem tisztességesen dolgozik (nem sokan konyítanak rendesen a Toyota motorjaihoz a tapasztalatom szerint), akkor az lesz, hogy kiadsz egy boglya pénzt és ott leszel, ahol a part szakad, se pénz, se autó. Egy motorcserére talán hamarabb kapható szakember.
6. Anyagot a kocsidhoz szerintem lehet találni, érdemes pl. itt keresni. A 200 megás anyagból az 1NZ-FE motor (Engine_Mechanical.pdf) névleges kompresszióértéke 15 bar, de minimum 11 bar. A hengerek közötti legnagyobb eltérés 1 bar lehet.
7. Zöldkártyát sajnos nem tudom, szerelők csinálnak-e, és csak olyanoknál voltam, akik vizsgáztatnak is, ott pedig nyilván meg tudják mérni a károsanyag kibocsátást.
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.01 21:59:11 írta vd1234 »

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7342 Dátum: 2022.01.03 16:32:48 »
2003-as Yaris 1-esünkbe a márkaszerviz az első 3 évben 10W-40es olajat rakott bele.
Aztán én 0W-30-at utána. Kb. 140ezer km-el adtuk el, sose fogyasztott 1 cseppet se. És persze évi kevesebb, mint 10ezer futás volt, szóval 1-1,5 évente cseréltük utána a 0W-30-at.
Laco 73 :D

Istu82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7343 Dátum: 2022.03.10 08:16:12 »
Sziasztok! Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy adott egy Yaris Verso 1.5 (2004)
Sajnos cserélnem kellett a gyári benzin beöntő csövet és egy A.Z.-ra esett a választás, mert nem
akartam egy bontottal foglalkozni! ( az is elrohad előbb utobb) Sikeresen ki is cseréltük minden rendben passzol,
azonban észrevettem a cserét követően hogy a tanksapkánál illetve csukott tanfedéllel erőteljes benzin szag árad!
A jellegzetes szisszenés sincs meg tankolásnál amikor leveszem a sapkát!
Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond ugyanis tökéletesen illik a sapka a csőre és hogy számottevő
benzin elpárologhat e ha így marad?
Válaszokta előre is köszönöm!

Bvkriszti

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7344 Dátum: 2022.03.19 09:17:17 »
Sziasztok! Légyszi segítsetek! 2006 os yarisom van.a szivargyújtó biztijét keresem,de az istennek nem találom.elvileg ,,cig'' jelzése van.a motortérben levőben nem találtam,és az utastérben levöben sem.akkor nem is volt benne? (Lehet kiszedte az előző tulaj?) Hol kérne lennie,hol kerresem,és hány amperes? (15 öt olvastam)  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7345 Dátum: 2022.03.19 10:45:16 »
https://www.youtube.com/watch?v=qf9AqQlgrSo
Ha ez a fajta a tiéd, akkor 25 mp-nél, előtte meg az, hogy mi merre van.

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7346 Dátum: 2022.03.20 11:11:56 »
Sziasztok! Mikor kell cserélni Yaris 1-ben a gázbowdent? Milyen jelenség utal a cserére?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7347 Dátum: 2022.03.20 12:54:53 »
Szerintem az, ha kezd nehezen járni, illetve ezért nehezebben, lassan megy vissza a gáz, legalábbis bowdennél általában erre tudok gondolni.
Megelőzésképpen szerintem jó néha megkenni óvatosan (pl. varrógépolajjal), legalább a motortérben levő részét, azt gondolom. Jó, hogy mondod, lehet picit cseppentek is a Carináéra, a motortérnél nem nehéz hozzáférni.

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7348 Dátum: 2022.03.20 17:05:30 »
Szerintem az, ha kezd nehezen járni, illetve ezért nehezebben, lassan megy vissza a gáz, legalábbis bowdennél általában erre tudok gondolni.
Megelőzésképpen szerintem jó néha megkenni óvatosan (pl. varrógépolajjal), legalább a motortérben levő részét, azt gondolom. Jó, hogy mondod, lehet picit cseppentek is a Carináéra, a motortérnél nem nehéz hozzáférni.

Oké, gondoltam szólok majd a szerelőknek, hogy nézzenek rá. Abból baj nem lehet. Köszi  :clap:

Seregély

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7349 Dátum: 2022.06.05 13:32:20 »
Sziasztok!
Egy kis tanácsra lenen szükségem! Anyukámnak van egy 2002-es 1.3-as automata Yaris-a. 71eKm van benne, végig márkaszervizbe hordtuk, nem egy lelakott valami, nagyon vigyázott rá.. Utóbbi napokban lett vele egy fura probléma, talán 20 év alatt az első :-) Hidegen tökéletesen indul, viszont miután bemelegedett, és leállítjuk kb. 15 perc állás után indítva nehezen indul. Szépen pörgeti az önindító, de kell neki kb. 5-6 mp. Viszont melegen is azonnal indul, ha 1-2 percen belül indítjuk újra. Esetleg valami ötlet mi lehet?