Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1737184 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7305 Dátum: 2021.06.17 19:13:42 »
Köszi a segítséget :)
Végül bontóban sikerült 30ezerért. Tiszta porcicás volt, de olyan újnak látszik, mint amit sose használtak. Nemsoká beszerelik és végre minden jó lesz.
Laco 73 :D

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7306 Dátum: 2021.07.01 19:37:04 »
Sziasztok!

Tavaly vettem egy 2000-es Toyota Yaris Harmony 1.0 16v benzines,ezüst színű eredeti Japán kis golyót. Nagyon imádom, teljesen hozzám nőtt. Szépen elkezdtem felújítani.

Új generátor ( Magneti Marelli )+ékszíj.
Új akksi Bosch S3 45 AH.
Új vízszivattyú ( Graf ).

Olajcserénél a gyertyákat, trafókat (?),a szokásos szűrőket ( benzint is ) cseréltettem. Olajteknő tömítést is cseréltek. Friss hűtőközeg (Mannol) is került bele. Injektor rendszert is kitakarítattam.

Stabilizátor pálcákat és szilenteket is cseréltek.

A hátsó gyári dobfék 218000 km-t bírt ( 215000 km-rel vettem ). Japanparts van benne.

A vezérléshez még nem nyúltak.

Tervezek egy Lambdaszonda cserét mert a szervizfüzet szerint még nem volt.

Olvasgattam a hsz-eket miszerint érdemes a fojtószelepet,légtömegmérőt,szénszűrőt,olajnyomás szabályzót,alapjárati szelepet kitisztíttatni.

Valami alkatrészt érdemes mégcseréltetni,tisztíttatni hogy sokáig élvezzem a társaságát?

Más: tervezek még alvázvédelmet is neki ( rohadás,rozsda nincs az alján ). Szerintetek megéri? Egy-két borsónyi festék lepattanás a kasztnin ( fényezve lesz ).

A problémám a kövi: a váltó. Néha nehezen veszi az 1-est és a rükit. Kicseréltettem a váltóolajat ( 3 liter kell bele állítólag,márkát nem mondták ) és állítottak a rudazaton ( remélem ). Valamennyit javult de nem sokat. Lehet más márkájú olajat töltessek bele ( a folyamatot személyesen felügyelném ) vagy cseréltessem a szinkrongyűrűket?

Eddig 2 szerelőnél járt a kincsem,az egyik egy jól ismert szervízhálózat,a másik egy NKH által elismert műszaki vizsgaállomás és szerviz,de nem nagyon voltam megelégedve velük. Most készülök egy harmadikhoz menni. Próbálom nem fusizóshoz vinni,ezt akartam demonstrálni.

Segítő válaszaitokat tisztelettel köszönöm.  ::)





vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7307 Dátum: 2021.07.01 21:29:41 »
Szia!
Örülök, hogy ilyen gondos tulajdonosa vagy az autódnak! Néhány jobbító szándékú megjegyzés:
Mannol anyagoktól óvakodnék. Van mindenféle tanúsítványuk, de én nem bízom bennük, mióta láttam egy PDTDI motorban mit művelt az olajuk. Mondjuk a Graf pumpa szerintem jó, tovább bírja majd, mint a többség. De mondom, Mannolt sosem használtam, Marutiba sem, nincs közvetlen tapasztalatom.
Váltóba is ilyet tettél esetleg? Motorolajnál érdemes a beletehető legvékonyabbat választani (kivéve ha versenyzel vele...), nem 10w40 meg ilyesmi, az eszi a vezérlést szerintem.
Az, hogy milyen folyadék való ide-oda, érdemes utánamenni. Én sem használok csúcskategóriás anyagokat, de igyekszem az ár-érték arányt minél inkább növelni.
Gyártók oldalain érdemes keresni: Liqui Moly Oil Guide, Castrol Olajválasztó, stb. , itt megadják az olajok jellemzőit és a feltöltési mennyiségeket is. Aztán megbízható oldalról annak megfelelő anyagokat beszerezni. Nekem váltóba a Castrol vált be, motorban egyelőre a Total (utóbbinál sok mindent próbálgattam), hűtőfolyadék meg Eneos Hyper Cool XLR.
Amihez nem muszáj, ne cseréld, ha jól működik, kivéve olyat, amit a gyár megad, hogy cserélni kell (szűrők, gyertyák, ilyesmi). Ha pl. a lambdaszonda jó, ne cseréld, mert még nem cserélték. Ha majd kell, akkor viszont cseréld, de olyanra, ami oda kell  :yes: a vezérlés ha láncos, az jó olajjal sokáig elmegy szerintem, de persze rá lehet nézni, főleg, ha gyanús valami miatt.
Gyújtógyertyák milyenek lettek? Ha a gyújtótrafók jók voltak, és megvannak, vigyázz rájuk, hátha kellenek majd. A szénszűrő tisztítás érdekelne, ki foglalkozik vele, illetve mit javul, ha megcsinálják  :hmmmm:
Ja, meg fékfolyadék és kuplung hidraulikában is fékfolyadék-csere, illetve ha hidraulikus a szervó, akkor abban aut. váltóolaj csere (gondolom ezekben is az van).



« Utoljára szerkesztve: 2021.07.01 21:32:02 írta vd1234 »

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7308 Dátum: 2021.07.02 12:54:48 »
Köszönöm! Akkor a tanács,hogy amíg valami nem produkál hibajelenséget,addig ne is foglalkozzak vele? Rendben. Én elég előrelátó vagyok,tehát megelőzni minden bajt. Az olajoknak utána nézek. A gyertyák Denso márkájúk lettek. Próbálok mindent a gyári Denso-ra cserélni, vagy ahhoz közeleső minőségűt venni.

Üdv!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7309 Dátum: 2021.07.02 22:11:59 »
Köszönöm! Akkor a tanács,hogy amíg valami nem produkál hibajelenséget,addig ne is foglalkozzak vele? Rendben. Én elég előrelátó vagyok,tehát megelőzni minden bajt. Az olajoknak utána nézek. A gyertyák Denso márkájúk lettek. Próbálok mindent a gyári Denso-ra cserélni, vagy ahhoz közeleső minőségűt venni.

Üdv!

Szívesen.
A gyártó által kiadott karbantartásit kell nézni, aszerint cserélni akkor és amit kell. Tudtommal ott nincs olyan, hogy mondjuk lambdaszonda csere 250.000km/15 év, vagy gyújtótrafó csere 150.000km/10 év  :helpsmilie: Ez utóbbi pl. azért szokott sokszor tönkremenni, mert a tulaj alapból nem figyel a karbantartásira, nem cserél gyújtógyertyát, megnő a gyertyahézag, ez jobban terheli a trafót, és az tönkremegy. Pedig csak a gyertyákat kellett volna időben cserélni... Persze használódnak a dolgok, meg lehet cserélni tetszés szerint őket, de szerintem felesleges. Lambdaszonda elfáradásának lesznek jelei,  gyújtótrafónak is. Te úgyis észreveszed ezeket, általában ezért nem fog otthagyni valahol. Először rosszabbul megy, többet fogyaszt, stb., hibakód lesz, akkor kell cserélni szerintem. Én is igyekszem karbantartani, nem szeretnék ott maradni valahol, ezért a karbantartást igyekszem időben, jó minőségben elvégezni, ez a legjobb szerelés  :yes:
Egyszer pl. akartam olajgombát cserélni, mert már túl régi a gyári benne... Megvettem az újat, egy kör után vittem vissza a boltba, mert a csatlakozóján folyt az olaj belőle. Akkor raktam vissza a régit, ami azóta is rendben megy...

Vigti

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7310 Dátum: 2021.07.12 00:04:57 »
Sziasztok!
Ez az első hozzászólásom. Remélem jó helyen szólok hozzá,illetve kédezek.
Van egy Yaris Linea Sol 1.3. Lassunak találom,autópálya 120-130 km/h,kissebb domb is megfogja két személynél. 2000 évjárat,lomhának találom.
Help,mit gondoltok?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7311 Dátum: 2021.07.12 01:07:14 »
Sziasztok!
Ez az első hozzászólásom. Remélem jó helyen szólok hozzá,illetve kédezek.
Van egy Yaris Linea Sol 1.3. Lassunak találom,autópálya 120-130 km/h,kissebb domb is megfogja két személynél. 2000 évjárat,lomhának találom.
Help,mit gondoltok?

Szia!
Üdv a fórumon!
1.3 vvt-i (gondolom, kb. 86 LE) azért ennél többre képes szerintem.
Több dologtól lehet, hogy nem megy:
1. Csúszik a kuplung, vagy alapból fog a fék.
2. Szívóoldalon levegő tömítetlenség. Járó motornál féktisztító spray-t befújva megtalálható (emelkedik a fordulatszám).
3. Koszos légszűrő
4. Gyújtásvonalon valami (gyújtógyertyák, ha elosztós esetleg, akkor elosztófedél, rotor, gyújtókábel, de szerintem ez nem elosztós) elhasználódás
5. Rossz gyertyahézag, öreg gyertyák
6. Rossz előgyújtás (hibakód esetleg van?), elugrott/elrakott vezérlés
7. Rossz üzemanyagnyomás (eltömődött szűrő, pumpa vagy szabályzó probléma, mérni kellene, esetleg hibakód)
8. Rossz szelephézagok (hány km van a motorban,volt-e ellenőrizve ez?), kopott motor (alacsony kompresszió)
9. Vvt-i kerék hiba, esetleg rossz motorolaj
10. EGR hiba (eltömődés, felakadás).

Lehet még valami biztos, de ezeken lehetne végigmenni szerintem, így elsőre  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2021.07.12 01:09:21 írta vd1234 »

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7312 Dátum: 2021.07.12 17:47:13 »
Ma megtörtént a váltóolajcsere. Én ezt néztem ki https://alkatreszek.hu/toy_80w_90_gl_4_5_1l_af

A szerviz ezt ajánlotta:    https://alkatreszek.hu/sh_75w_90_spirax_s4_g_1l


Mintha kicsit könnyebb lenne a váltás. Biztos,kell neki pár km, hogy teljesen bejáródjon.
Nem is akad annyira. Nem vajpuha de jobb lett.

Vigti

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7313 Dátum: 2021.07.12 20:13:49 »
Sziasztok!
Köszönöm a választ arra a kérdésre,hogy miért nem megy a Yarisom!
Még azt szeretném megkérdezni,van arra lehetőség,hogy motordiagnosztikával rájöjjenek gyorsan a hibára?
Budapesten hol van olyan szervíz amit ajánlotok? Milyen határidővel dolgoznak?
Köszönöm!

szeldaniel

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7314 Dátum: 2021.07.14 09:02:36 »
Sziasztok!
2007-es 1.4 D4D Yaris-szal a következő probélmáim vannak.
Minden váltásnál, ha nem elképesztő óvatosan engedem fel a kuplungot, koppanó hang jön a motortér környékéről. (Kb akkor, amikor a kuplungot a fogáspontig felengedem)
A másik problémám, 1-es, 2-esben ha kicsit egyenetlen útfelületen megyek, nagyon berángat az autó, folyamatos kopogó hang jön a motortérből a rángatással egyidőben. Amint benyomom a kuplungot abbahagyja a kopogást és a rángatást. Ezt csinálja akkor is, ha alapjáraton gurul az autó, gázadás nélkül.
Kuplung másfél éve volt cserélve, a motortartóbak elvileg jó. Mi okozhatja ezeket a problémákat?
Valaki mondta már, hogy a vezetési stílusommal lehet a probléma. Vezettem már másik dízel Yaris-t, nem volt vele gondom, illetve több dízel autót is.
Köszönöm a segítséget! 😊

Kupszi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7315 Dátum: 2021.08.02 12:26:35 »
Sziasztok!
2007-es 1.4 D4D Yaris-szal a következő probélmáim vannak.
Minden váltásnál, ha nem elképesztő óvatosan engedem fel a kuplungot, koppanó hang jön a motortér környékéről. (Kb akkor, amikor a kuplungot a fogáspontig felengedem)
A másik problémám, 1-es, 2-esben ha kicsit egyenetlen útfelületen megyek, nagyon berángat az autó, folyamatos kopogó hang jön a motortérből a rángatással egyidőben. Amint benyomom a kuplungot abbahagyja a kopogást és a rángatást. Ezt csinálja akkor is, ha alapjáraton gurul az autó, gázadás nélkül.
Kuplung másfél éve volt cserélve, a motortartóbak elvileg jó. Mi okozhatja ezeket a problémákat?
Valaki mondta már, hogy a vezetési stílusommal lehet a probléma. Vezettem már másik dízel Yaris-t, nem volt vele gondom, illetve több dízel autót is.
Köszönöm a segítséget! 😊

Szia,

A hirtelen koppanó hang az az hogy nincs kettőstümegű, ami ugye segítene hogy a főtengely és a váltórol levegye a hirtelen "kuplungkilövés" okozta nyomatékot. Mivel ez nincs így óvatosan, ez egy takarékos Dízel motor nem pediglen sportbenzines hogy lehet gyorsulgatni. Előbb utóbb a hirtelen felengedett kuplung miatt akár eltörhet a főtengely, de akár a váltócsapágyak is tökremehetnek, nembeszélve a kinyomócsapágyról. Nekem is annak idején ez furcsa volt, de meg kell szokni. Az hogy meg nincs kettőstömegű egy plusz pont ugyanis ha azt cserélni kellene sokat fognák a fejüket, mert a konkurens autókba nem 200e forint a komlett.
Másik dizel yarist ha vezettél akkor ott is kellett ilyen jelenséget tapasztalnod, eddig 4 Dízel Yarist próbáltam ki, egyik 2006 - 2007 2009 és egy másik 2009-est. Mindnél ugyanaz a helyzet.

Nincs kettőstömegű, a nyomaték elég nagy. Tessen csak vigyázni vele :)

Én úgy szoktam hogy 1-es , 2-es finoman(persze azért nem koptatom a kuplungot, ha megvan a fogás akkor láblevesz) a 3. és 4. már mehet gyorsabban is.

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7316 Dátum: 2021.08.02 18:51:16 »
Szia,

A hirtelen koppanó hang az az hogy nincs kettőstümegű, ami ugye segítene hogy a főtengely és a váltórol levegye a hirtelen "kuplungkilövés" okozta nyomatékot. Mivel ez nincs így óvatosan, ez egy takarékos Dízel motor nem pediglen sportbenzines hogy lehet gyorsulgatni. Előbb utóbb a hirtelen felengedett kuplung miatt akár eltörhet a főtengely, de akár a váltócsapágyak is tökremehetnek, nembeszélve a kinyomócsapágyról. Nekem is annak idején ez furcsa volt, de meg kell szokni. Az hogy meg nincs kettőstömegű egy plusz pont ugyanis ha azt cserélni kellene sokat fognák a fejüket, mert a konkurens autókba nem 200e forint a komlett.
Másik dizel yarist ha vezettél akkor ott is kellett ilyen jelenséget tapasztalnod, eddig 4 Dízel Yarist próbáltam ki, egyik 2006 - 2007 2009 és egy másik 2009-est. Mindnél ugyanaz a helyzet.

Nincs kettőstömegű, a nyomaték elég nagy. Tessen csak vigyázni vele :)

Én úgy szoktam hogy 1-es , 2-es finoman(persze azért nem koptatom a kuplungot, ha megvan a fogás akkor láblevesz) a 3. és 4. már mehet gyorsabban is.

Én is így tanultam diesel-en! Tök igazad van!

JPeter

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7317 Dátum: 2021.08.05 11:02:40 »
Sziasztok!

Adott egy Yaris I. 1.4 D4D. A probléma 2500-3500 fordulatok körül a motorból csörgő hang lesz hallható. ami azonban 4000-től abbamarad. Valakinek bármi ötlete, javaslata?

Szszabi84

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7318 Dátum: 2021.08.09 19:19:42 »

"Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve..."  byb Mondi

huan

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7319 Dátum: 2021.08.09 21:03:30 »
Sziasztok. Yaris 1.0  2007. A benzinbetöltő csőnél szivárog a benzin. Tapasztalt már vki ilyet? Mi lehet az oka? Köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.09 21:09:16 írta huan »