Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1736999 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

zkarpati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7230 Dátum: 2020.07.26 20:48:56 »
Sziasztok!

 
2002-es 1.3-as Yarisunk van. Érdekes probélma merült fel. A klímát nem tudom kikapcsolni, folyamatosan megy ha a ventillátort bekapcsolom. A klimagomb nincs benyomva, nem világít (egyébként jó a kijelzője). Valakinek van esetleg ötlete, hogy hol kezdjem? Esetleg kapcsoló, vagy a klímánál  elöl van valahol egy zárlat?

 

Előre is köszi

 

Kárpáti Zsolt

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7231 Dátum: 2020.07.27 11:06:53 »
Kizárni csak egyesével lehet. Valószínűbb a kapcsoló, de ez csak statisztika.
music     

kilipeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7232 Dátum: 2020.07.30 11:54:47 »
Sziasztok!

1.3 VVT-i 2006-os Yaris-om (motorkód: 2SZ) beadta a P0420-as hibakódot (Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)).
Az alapjárat ingadozik, akár 600-1200 között is. Lambda szondák működnek, de a feszültségjelet nem néztem, ugrál-e határértéken kívül.
Fals levegőre gyanakodok egyébként.

Tudtok olyan nagyon tapasztalt Toyota szakit, aki ki tudja tesztelgetni, hogy mi a ludas? (esetleg vannak bontott alkatrészei, amikkel tud tesztelgetni, hogy mi a hibás, stb.)

Mouse_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7233 Dátum: 2020.08.08 21:17:16 »
Sziasztok!

2002-es 1.0 yaris, elektromos szervós, reggel minden ok, de ha jó meleg van délután akkor kis kormánymozdulatra pl. sávváltáskor "ottragad" a kormány és kicsit erősbben kell visszahúzni mintha nem lenne rásegítés.
Valakinek volt már hasonló?

Köszönöm.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7234 Dátum: 2020.08.11 09:39:12 »
Sziasztok,

Adott egy Yaris,amin valamiért nem jó a fék. Németországból lett behozva az autó és már ott is volt valami gondja,mert a TÜV papírjain látható,hogy problémája volt a tulajnak.
Jelenleg ez van, új hátsó féknyereg ,új fékbetétek elől-hátul. Sőt a tárcsa is elég újnak tűnik ,sőt hátul is tárcsafékes. Gyenge a fékhatás az első körön, a fékpedál nem keményedik fel. Légtelenítés már megtörtént,de mégse jó valami. JKC főfékhenger van rajta,szóval még a gyári. Lett hozva másik is ,de azzal se jó. ABS-es a kocsi.

Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7235 Dátum: 2020.08.11 10:26:19 »
Sziasztok,

Adott egy Yaris,amin valamiért nem jó a fék. Németországból lett behozva az autó és már ott is volt valami gondja,mert a TÜV papírjain látható,hogy problémája volt a tulajnak.
Jelenleg ez van, új hátsó féknyereg ,új fékbetétek elől-hátul. Sőt a tárcsa is elég újnak tűnik ,sőt hátul is tárcsafékes. Gyenge a fékhatás az első körön, a fékpedál nem keményedik fel. Légtelenítés már megtörtént,de mégse jó valami. JKC főfékhenger van rajta,szóval még a gyári. Lett hozva másik is ,de azzal se jó. ABS-es a kocsi.



Az bizony!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7236 Dátum: 2020.08.11 11:01:13 »
Van amelyik nem :)
Ez jelenti azt,hogy az ABS tömb körül is kell valamit csinálni? Nem bontottunk meg még ott semmit,ha nem muszáj nem is akarunk :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7237 Dátum: 2020.08.11 14:26:29 »
Sziasztok,

Adott egy Yaris,amin valamiért nem jó a fék. Németországból lett behozva az autó és már ott is volt valami gondja,mert a TÜV papírjain látható,hogy problémája volt a tulajnak.
Jelenleg ez van, új hátsó féknyereg ,új fékbetétek elől-hátul. Sőt a tárcsa is elég újnak tűnik ,sőt hátul is tárcsafékes. Gyenge a fékhatás az első körön, a fékpedál nem keményedik fel. Légtelenítés már megtörtént,de mégse jó valami. JKC főfékhenger van rajta,szóval még a gyári. Lett hozva másik is ,de azzal se jó. ABS-es a kocsi.
Szia!
A fékfolyadékot gondolom frissre cserélték.
Érdemes lenne szivárgást keresni valahol, illetve ami még esélyes lehet, hogy valamelyik flexibilis fékcsővel van gond. Gyakorlatilag nem tartja a méretét, nyomás hatására kitágul, így a fékhatás gyenge marad, nem keményedik fel a fékpedál, ahogy írod, mivel a munkavégzés nem ott történik, ahol kellene. Ha nincs szivárgás, és friss a folyadék, akkor én a flexibilis fékcsöveknél keresgélnék: csere jó minőségűre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7238 Dátum: 2020.08.11 18:46:32 »
Van amelyik nem :)
Ez jelenti azt,hogy az ABS tömb körül is kell valamit csinálni? Nem bontottunk meg még ott semmit,ha nem muszáj nem is akarunk :)
Üdv! Én jártam úgy anno, amikor a gumi fékcsöveket cserélték, hogy jóval gyengébb fékhatással kaptam vissza a kocsit. Hiába légtelenítettem, nem  javult. Arra tippeltem, hogy magába a tömbbe szorult levegő, mivel a teljes rendszert leengedték. Végül az ABS tömbre menő csöveket meglazítva tudtam légteleníteni, ez lett a megoldás. De tudtommal az újabb kocsiknál már van valamilyen rutin, amivel a szervizben megbontás nélkül légteleníteni tudják a tömböt, ha ez a gond. Ami a leírásod alapján sanszos.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7239 Dátum: 2020.08.12 08:25:23 »
Ma inkább elvisszük szerelőhöz. De én abban sem vagyok teljesen biztos,hogy ezt nem alakították át valamennyire...a Corolla-nkon kisebb a hátsó tárcsafék,mint ezen az 1.0 Yaris-on
De már korábban is mókoltak rajta valamit a papírjai alapján.
De bezzeg 15ös Artec felnit,meg Vogtland ültetőrugót azt sikerült vennie a gazdájának hozzá korábban,amit hivatalosan bejegyeztek a német vizsgán :D
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.12 08:27:03 írta Myko »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7240 Dátum: 2020.08.12 08:33:29 »
A nagyobb hátsó fékkel akarta kompenzálni a gyengébb elsőt ?  :wacko:

krokostamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7241 Dátum: 2020.08.30 17:14:52 »
Sziasztok!

1.3-as 2004-es évjáratú Yarisommal 2 probléma lépett fel:
- A kilométeróra kijelzőm kb. 1-2 hete Bp-en 37 fokban a dugóban elkezdett villogni. Néha jól mutatta az adatokat, néha a felét, néha semmit, össze-vissza ugrált. Azóta volt 2 hosszabb utam is, ahol nem volt gond vele, de úgy látom, hogy nem akar megjavulni a dolog, mostanában már csak 2 piros csíkot mutat. Amik ikonok előrébb vannak (motorhiba, fényszórók, stb.) azokkal nincs gond, jól mutatja. Esetleg a kábel lehet a gond, vagy egyszerűen cseréljem ki a kijelzőt?
- Az ablaktörlő első fokozata nem működik. A másodiknál már rendesen lapátol, illetve felfelé billentve is teljesen jó.

Mivel lett egy ülés alatti mélynyomó beszerelve az autóba idő közben, és ezek a gondok ezután jöttek elő, előfordulhat, hogy elektronikai hiba? Esetleg akksi? Inkább vegyem ki azt az ülés alatti mélynyomót?

Illetve még egy dolog, ez már régebbi dolog, de hátha Ti is találkoztatok hasonlóval
2018-ban vásároltam, rá egy félévre elkezdett remegni az autó fékezéskor. Cseréltük az első féktrácsát és fékbetéteket (Textar lett mind a kettő). Olyan január-február környékén megint előjött a remegés, most csak a féktárcsa lett cserélve, ezúttal ABE lett. Most újra előjött a probléma... A gond az, hogy miután kicserélődik a féktárcsa, nincs vele gond. Egyszerűen csak ilyen balfék vagyok, hogy mindig sikerül behullámosodnia a tárcsáknak?

Előre is köszönök bárminemű segítséget! :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7242 Dátum: 2020.08.30 20:17:38 »
Sziasztok!

1.3-as 2004-es évjáratú Yarisommal 2 probléma lépett fel:
- A kilométeróra kijelzőm kb. 1-2 hete Bp-en 37 fokban a dugóban elkezdett villogni. Néha jól mutatta az adatokat, néha a felét, néha semmit, össze-vissza ugrált. Azóta volt 2 hosszabb utam is, ahol nem volt gond vele, de úgy látom, hogy nem akar megjavulni a dolog, mostanában már csak 2 piros csíkot mutat. Amik ikonok előrébb vannak (motorhiba, fényszórók, stb.) azokkal nincs gond, jól mutatja. Esetleg a kábel lehet a gond, vagy egyszerűen cseréljem ki a kijelzőt?
- Az ablaktörlő első fokozata nem működik. A másodiknál már rendesen lapátol, illetve felfelé billentve is teljesen jó.

Mivel lett egy ülés alatti mélynyomó beszerelve az autóba idő közben, és ezek a gondok ezután jöttek elő, előfordulhat, hogy elektronikai hiba? Esetleg akksi? Inkább vegyem ki azt az ülés alatti mélynyomót?

Illetve még egy dolog, ez már régebbi dolog, de hátha Ti is találkoztatok hasonlóval
2018-ban vásároltam, rá egy félévre elkezdett remegni az autó fékezéskor. Cseréltük az első féktrácsát és fékbetéteket (Textar lett mind a kettő). Olyan január-február környékén megint előjött a remegés, most csak a féktárcsa lett cserélve, ezúttal ABE lett. Most újra előjött a probléma... A gond az, hogy miután kicserélődik a féktárcsa, nincs vele gond. Egyszerűen csak ilyen balfék vagyok, hogy mindig sikerül behullámosodnia a tárcsáknak?

Előre is köszönök bárminemű segítséget! :)

Fékfolyadékot és fékcsöveket is cseréld le.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7243 Dátum: 2020.08.30 21:45:55 »
Sziasztok!

1.3-as 2004-es évjáratú Yarisommal 2 probléma lépett fel:
- A kilométeróra kijelzőm kb. 1-2 hete Bp-en 37 fokban a dugóban elkezdett villogni. Néha jól mutatta az adatokat, néha a felét, néha semmit, össze-vissza ugrált. Azóta volt 2 hosszabb utam is, ahol nem volt gond vele, de úgy látom, hogy nem akar megjavulni a dolog, mostanában már csak 2 piros csíkot mutat. Amik ikonok előrébb vannak (motorhiba, fényszórók, stb.) azokkal nincs gond, jól mutatja. Esetleg a kábel lehet a gond, vagy egyszerűen cseréljem ki a kijelzőt?
- Az ablaktörlő első fokozata nem működik. A másodiknál már rendesen lapátol, illetve felfelé billentve is teljesen jó.

Mivel lett egy ülés alatti mélynyomó beszerelve az autóba idő közben, és ezek a gondok ezután jöttek elő, előfordulhat, hogy elektronikai hiba? Esetleg akksi? Inkább vegyem ki azt az ülés alatti mélynyomót?

Illetve még egy dolog, ez már régebbi dolog, de hátha Ti is találkoztatok hasonlóval
2018-ban vásároltam, rá egy félévre elkezdett remegni az autó fékezéskor. Cseréltük az első féktrácsát és fékbetéteket (Textar lett mind a kettő). Olyan január-február környékén megint előjött a remegés, most csak a féktárcsa lett cserélve, ezúttal ABE lett. Most újra előjött a probléma... A gond az, hogy miután kicserélődik a féktárcsa, nincs vele gond. Egyszerűen csak ilyen balfék vagyok, hogy mindig sikerül behullámosodnia a tárcsáknak?

Előre is köszönök bárminemű segítséget! :)

Szia!

Nem találom most sajnos, de úgy emlékszem, hogy van ilyenkor egy bejáratás szakasz új féknél. Nálam valami olyat írtak a betét papírjain, hogy 200 km-en keresztül lehetőleg kerüljük a nagy fékezéseket (...), vagyis kímélni kell, és utána háromszor csináltam 80-ról 20-ra lassítást , de mondom, ez emlékezetből van sajnos, mert semmit nem találok hozzá per pillanat. Ez az utóbbi az ún. "sütés", vagyis a fékbetét anyagának be kell kerülnie a féktárcsa anyagába (diffundálás, vagy ahogy tetszik). Ilyesmit csináltál vele?

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #7244 Dátum: 2020.09.06 16:41:19 »
Gurultam lefelé 1 enyhe lejtőn majd 5-ösbe tettem az autót és próbáltam gyorsítani. Furcsa volt, hogy nem gyorsul úgy, ahogy megszoktam, de mivel nem volt rendellenes hangja a kocsinak, nem foglalkoztam vele.
A piros lámpához gurultam üresben. Majd a lámpa zöldre váltott én 1-esbe kapcsoltam, nyomtam a gázt, ahogy szoktam, de a kocsi nem indult. Fordulatszám volt. Azt hittem 3-asba tettem véletlen. Újból 1-esbe tettem, de akkor se mozdult a kocsi. Ekkor már tudtam, hogy baj van. Nagyobb gázt adtam, de nem történt semmi, az alapjárat nem emelkedett, 1szer csak leállt a motor. Újraindítottam, próbáltam megint elindulni, megint lefulladt. 3. kísérletre elindultam szépen lassan. Aztán a kereszteződés közepén lefulladtam, éppen csak lendületből félre tudtam állni. Itt újraindítás után a motorhiba lámpa égve maradt.
A motort újraindítottam, alapjáraton járattam 1 percet, nem ingadozott. Gondoltam félreállok a parkolóba. Sikerült elindulni. A parkolóban újraindítottam, a motorhiba lámpa továbbra is ég. Mivel megnéztem, volt olajszint, volt hűtővíz, olajnyomás lámpa nem világított működés közben, gondoltam, hazamegyek vele lábon. 4 kilométer alatt semmi rendellenes hangja nem volt, ugyanúgy ment, mint előtte.
Hétfőn irány a szerviz. Remélem nem valami végeláthatatlan érzékelőcsere folyamat vár rám.
Laco 73 :D