Üdv mindenkinek!
Tavaly augusztus óta vagyunk tulajdonosai egy francia gyártású, 2002-es, benzines 1.0 Yarisnak, amely vélhetően 175.000 km-t futott. Magyarországon újonnan helyezték forgalomba, a nyilvántartások adatai is alátámasztják, akár még igaz is lehet. A vásárlás után a szokásos cseréken kívül (olaj, hűtőközeg, gyertyák, fékfolyadék, fékek kitakarítása stb) két kisebb dráma volt. Az egyik, amit a vásárlásnál sajnos benéztem: az egyébként rozsdamentes (és úgy néz ki, hogy törésmentes) autó tankbetöltő csöve felett, nagyon hülye helyen ki tudja hány éve gyűlt a sár, ami beszorult a műanyag cső és a kerékdob közé. A kerékdob meg szépen átlyukadt a legfelső pontján a rozsdától. Ez javítva lett, ezen kívül az önindító igényelt kisebb takarítást.
Összehasonlítási alapom sajnos nincs, ezért kíváncsi lennék pár dologra. A kérdésem az, hogy a felsorolt dolgok Yaris sajátosságok vagy esetleg hibák:
1./ A váltó hidegen akad. Az egyes-kettes elég akadós a többi rendben. Ha a motor bemelegszik akkor már ez a két fokozat sem akad csak néha. A váltóolaj (állítólag 2018 novemberében cserélve, azóta kb 7000 km ment bele) ellenőrizve, a színe szép, a mennyisége rendben van, nem cseréltettem. Az akadáson valamelyest segített, hogy a gyári szövetszőnyeget kiszedtem, így talán jobban kiemel a kuplung. Ez ilyen avagy hiba? Egy 2004-es Corolla váltójához szoktam hozzá, az nagyon nem ilyen
2./ A kuplung elég magasan fog. Kb a pedálút felső kétharmadán, de nem csúszik egy kicsit sem. Ez megszokható. Ez jöhet a 175000 km-ből is. Tudtommal nem volt még kuplungcsere. Viszont több helyen olvastam, hogy ezek már újkorukban is magasan fogtak.
3./ Melegen alacsony alapjárat, kb 5-600. A fordulatszámmérő első nagy csíkja, meg egy vonás.
Előre is köszönöm a válaszokat mindenkinek!